LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat heeft topicstarter geprobeerd maar is technisch wellicht niet mogelijk.

Tals1979
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 dec 2017 00:37

Re: Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Ongelezen bericht door Tals1979 »

Ze mailen iedere keer met een nieuw/ander e-mail adres. Het bureau is Infoscore.

Tot nu toe is het nog steeds stil. Maar goed, ze sturen gemiddeld iedere 8 weken een nieuw verzoek tot betalen en negeren iedere inhoudelijke e-mail. Ze zijn niet vies van dreigen met een deurwaarder en het stellen van eisen.

Het zijn rare lui daar.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Ongelezen bericht door criticus2 »

ik zou ze nog 1 mail sturen, naar alle mailadressen die ze gebruikt hebben, met de eis , op grond van de AVG, dat uw gegevens verwijderd worden uit hun administratie omdat zij aangetoond hebben hun vordering niet hard te kunnen maken. En dat bij geen gevolg geven u een klacht tegen hen indient bij de AVG waakhond. Met een deadline van 2 weken. En wanneer er dan nog een komt daadwerkelijk gewoon alles doorzenden naar de AVG waakhond en daar klacht neerleggen omdat ze geen gevolg hebben gegeven aan uw wens uit hun systeem verwijderd te worden terwijl er geen grond bestaat voor hun mails en vordering.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@Tals1979 - ik zou overwegen aangifte te doen.
Maar dan tegen deze incassocowboy.

Trouwens - als het echt een paypal ding zou zijn - gebruiken zij niet Cannock Chase incasso in Nederland?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Ongelezen bericht door Moneyman »

criticus2 schreef:
27 feb 2019 10:14
ik zou ze nog 1 mail sturen, naar alle mailadressen die ze gebruikt hebben, met de eis , op grond van de AVG, dat uw gegevens verwijderd worden uit hun administratie omdat zij aangetoond hebben hun vordering niet hard te kunnen maken. En dat bij geen gevolg geven u een klacht tegen hen indient bij de AVG waakhond. Met een deadline van 2 weken. En wanneer er dan nog een komt daadwerkelijk gewoon alles doorzenden naar de AVG waakhond en daar klacht neerleggen omdat ze geen gevolg hebben gegeven aan uw wens uit hun systeem verwijderd te worden terwijl er geen grond bestaat voor hun mails en vordering.
Nutteloos advies. Zolang het incassobureau een incasso-opdracht heeft, is er een gerechtvaardigd belang voor de verwerking van persoonsgegevens en dus geen overtreding van de AVG.
Guardian72 schreef:
11 mar 2019 10:39
@Tals1979 - ik zou overwegen aangifte te doen.
Maar dan tegen deze incassocowboy.
Eveneens een nutteloos advies. Waarvan zou je aangifte willen doen? En wat denk je ermee te winnen?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Aangifte gaan doen dat je je rekening niet betaald hebt.?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Moneyman schreef:
11 mar 2019 12:53
Guardian72 schreef:
11 mar 2019 10:39
@Tals1979 - ik zou overwegen aangifte te doen.
Maar dan tegen deze incassocowboy.
Eveneens een nutteloos advies. Waarvan zou je aangifte willen doen? En wat denk je ermee te winnen?
Stalking / bedreiging / poging tot oplichting..
De kans dat de politie iets doet is klein - maar als het eenmaal in 'het systeem staat' is er misschien kans dat het opgepikt word.

Nu lijkt het of een random bedrijf door mag gaan met aanmaningen sturen terwijl er geen grond (meer) is - en voor sommigen kan dit behoorlijk dreigend overkomen - en of het bedreiging is of niet, als iemand het als bedreigend ervaart, mag deze dit zo zien.

Geen grond - haal ik uit de openingspost - OP geeft aan dat hij geen paypal klant is, en dit niet gebruikt. Dus, onrechtmatige of onjuiste vordering.

Even uit post van Tals1979 -
Tot nu toe is het nog steeds stil. Maar goed, ze sturen gemiddeld iedere 8 weken een nieuw verzoek tot betalen en negeren iedere inhoudelijke e-mail. Ze zijn niet vies van dreigen met een deurwaarder en het stellen van eisen.
Word gewoon tijd voor meer regulatie van de incassowereld - om in elk geval alle vorderingen aan minimale eisen te laten voldoen, en dit soort vreemde zaken te staken.

Maar ja - of men (de politiek) daar wat aan gaat doen...

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Ongelezen bericht door Moneyman »

Guardian72 schreef:
11 mar 2019 16:03
Stalking / bedreiging / poging tot oplichting..
De kans dat de politie iets doet is klein - maar als het eenmaal in 'het systeem staat' is er misschien kans dat het opgepikt word.
Het zijn allemaal termen die niet bewezen kunnen worden en ook niet van toepassing zijn. Een aangifte is kansloos en verspilling van tijd en moeite.
Guardian72 schreef:
11 mar 2019 16:03
Word gewoon tijd voor meer regulatie van de incassowereld - om in elk geval alle vorderingen aan minimale eisen te laten voldoen, en dit soort vreemde zaken te staken. Maar ja - of men (de politiek) daar wat aan gaat doen...
Volkomen eens! Al zou de incassobranche maar voor de helft zo goed gereguleerd zijn als de gerechtsdeurwaardersbranche, zou dat zeer veel ellende (en topics) schelen.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Ongelezen bericht door criticus2 »

Moneyman schreef:
11 mar 2019 12:53
criticus2 schreef:
27 feb 2019 10:14
ik zou ze nog 1 mail sturen, naar alle mailadressen die ze gebruikt hebben, met de eis , op grond van de AVG, dat uw gegevens verwijderd worden uit hun administratie omdat zij aangetoond hebben hun vordering niet hard te kunnen maken. En dat bij geen gevolg geven u een klacht tegen hen indient bij de AVG waakhond. Met een deadline van 2 weken. En wanneer er dan nog een komt daadwerkelijk gewoon alles doorzenden naar de AVG waakhond en daar klacht neerleggen omdat ze geen gevolg hebben gegeven aan uw wens uit hun systeem verwijderd te worden terwijl er geen grond bestaat voor hun mails en vordering.
Nutteloos advies. Zolang het incassobureau een incasso-opdracht heeft, is er een gerechtvaardigd belang voor de verwerking van persoonsgegevens en dus geen overtreding van de AVG.

Dat is maar de vraag aangezien er (in ieder geval volgens TS) geen relatie is tussen TS en de vordering.
Dus proberen kan altijd. daarnaast wanneer het verder gaat is het een extra stok voor TS richting incassobureau. .

Tals1979
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 dec 2017 00:37

Re: Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Ongelezen bericht door Tals1979 »

Nou mensen, jullie geloven het niet. Na een klacht bij de ACM en het KIGID en het inwinnen van informatie, heb ik een e-mail ontvangen op mijn andere e-mail adres ( het eerder gebruikte e-mail adres heb ik het recht van vergetelheid op toegepast ) Dit adres heb ik gebruikt om het KIGID mee te mailen, dus ik verwacht dat ze het daar vandaan hebben:

Geachte mevrouw,



We hebben goed nieuws! Uw vordering is gesloten op verzoek van onze opdrachtgever.

Wat goed dat u in actie bent gekomen!



Met vriendelijke groet,

T.de J. ( even geanonimiseerd )

infoscore Nederland B.V.


Mijn reactie is:

Mooi, kunt u dan ook meteen het recht van vergetelheid toepassen op dit e-mail adres?

Ik wens nooit en te nimmer ooit nog wat van jullie te horen. Jullie zijn echt een vreselijk bureau en ik hoop dat jullie op meerdere vlakken goed zullen worden aangepakt door de diverse instanties waar ik klachten heb ingediend.

Een excuus had op zijn plaats geweest in deze e-mail. Jullie hebben mijn tijd enorm verdaan en jullie hebben mij geld gekost. Goed nieuws.. Jaja, na mij eerst vreselijk lastig te vallen en te bedreigen, jullie moesten je schamen!

Tot nooit meer horens.

In al die tijd heb ik geen enkele inhoudelijke reactie van hen ontvangen en ineens is het dossier gesloten. Daarmee is de zaak gelukkig wel afgedaan. Maar wat een stelletje ellendelingen daar.

Evengoed dank voor al jullie reacties! :)

Tals1979
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 dec 2017 00:37

Re: Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Ongelezen bericht door Tals1979 »

Overigens, ik zie dat Radar de titel van mijn topic heeft aangepast en daarbij ook meteen het woordje "me" heeft gebruikt waar "mij" hoort te staan. Prima als men wat aanpast, maar dit is wel extreem slordig.

Lady1234
Berichten: 26919
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat is er mis met het woordje “me”. Taalkundig volkomen correct.

Het zou alleen “mij” moeten zijn, als u bijvoorbeeld een tegenstelling gebruikt. Dat ze dus “piet” moeten lastig vallen ipv u.

Tals1979
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 dec 2017 00:37

Re: Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Ongelezen bericht door Tals1979 »

Nou, ze moesten Piet/Klaas/Hendrik/Flipje ook hebben. De vordering was namelijk niet van mij. :P

Lady1234
Berichten: 26919
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik hoop dat het voor hen dan ook opgelost wordt. :lol:

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tals1979 schreef:
12 mar 2019 15:48
Overigens, ik zie dat Radar de titel van mijn topic heeft aangepast en daarbij ook meteen het woordje "me" heeft gebruikt waar "mij" hoort te staan. Prima als men wat aanpast, maar dit is wel extreem slordig.
Extreem slordig...? Gewoon volkomen juist taalgebruik...

Tals1979
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 dec 2017 00:37

Re: Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Ongelezen bericht door Tals1979 »

Het draadje kan dicht wat mij betreft. Gelukkig is er een goede afloop. :)

Dank voor de reacties!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan ben je er tenminste vanaf!
Ik zat ff in het verkeerde topic. Gefeliciteerd.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
11 mar 2019 12:53
criticus2 schreef:
27 feb 2019 10:14
ik zou ze nog 1 mail sturen, naar alle mailadressen die ze gebruikt hebben, met de eis , op grond van de AVG, dat uw gegevens verwijderd worden uit hun administratie omdat zij aangetoond hebben hun vordering niet hard te kunnen maken. En dat bij geen gevolg geven u een klacht tegen hen indient bij de AVG waakhond. Met een deadline van 2 weken. En wanneer er dan nog een komt daadwerkelijk gewoon alles doorzenden naar de AVG waakhond en daar klacht neerleggen omdat ze geen gevolg hebben gegeven aan uw wens uit hun systeem verwijderd te worden terwijl er geen grond bestaat voor hun mails en vordering.
Nutteloos advies. Zolang het incassobureau een incasso-opdracht heeft, is er een gerechtvaardigd belang voor de verwerking van persoonsgegevens en dus geen overtreding van de AVG.
De gegevensverwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst. Het hardnekkig en ongewenst aandringen per telefoon, fax, e-mail of andere afstandsmedia is een agressieve handelspraktijk, tenzij je tracht een ander een contractuele verplichting te doen naleven. Als hier vaststaat dat de vordering is verjaard en je gaat daarna toch door met aandringen, dan is er m.i. sprake van een agressieve handelspraktijk. Als je niet meer mag aanmanen dan zie ik ook niet zo snel nog een gerechtvaardigd belang voor de verwerking van persoonsgegevens.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
12 mar 2019 19:28
Als je niet meer mag aanmanen dan zie ik ook niet zo snel nog een gerechtvaardigd belang voor de verwerking van persoonsgegevens.
Zelfs als er sprake is van agressieve handelspraktijken, wat in de praktijk bij de uitvoering van incassoopdrachten vrijwel nooit wordt aangenomen, dan nog is en blijft de grondslag er. De gegeven opdracht alleen al brengt een administratieverplichting van 7 jaar met zich mee. En zelfs als je niet meer mag aanmanen, mag je nog altijd dagvaarden.

De redenering gaat dus niet op, het advies om via de AVG iets teweeg te brengen blijft nutteloos.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incassobureau valt me lastig om vordering uit 2011 op andermans naam

Ongelezen bericht door criticus2 »

nuteloos? hangt er van af. Er is natuurlijk een verschil tussen contact voor een op zich terechte vordering, en zoals dit lijkt (blijkt) te zijn iemand die echt te goeder trouw is en gewoon onterecht wordt lastig gevallen (om het maar heel netjes te benoemen) over iets waar part noch deel aan is.

En hoog tijd dat er eens de bezem door die incassobranche gaat...

Gesloten