Loterijverlies en Bijzondere trekking Staatsloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
redhead55

Re: Loterijverlies en Bijzondere trekking Staatsloterij

Ongelezen bericht door redhead55 » 13 mar 2019 23:18

Hierbij het volledige arrest:

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... utton=true

Dit is het vervolg op deze beschikking:

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2017:4695

Tussen de regels door lees ik dat geintimeerde sub 26 in het arrest kennelijk door of namens Liesker Procesfinanciering
is aangesteld. Dat verklaart de eerdere opmerking van Ferdy R dat deze (Liesker) er proberen met de claim vandoor te gaan.

D1958

Ongelezen bericht door D1958 » 13 mar 2019 23:51

Ok,
Ik snap helaas niet zoveel van zulke dingen, sorry,

Denk je dat ze zo nog kunnen bestaan?

(ik hoop namelijk dat ze zo opgeheven worden, dat het klaar is)

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 14 mar 2019 00:13

D1958 schreef:
13 mar 2019 23:51
Ok,
Ik snap helaas niet zoveel van zulke dingen, sorry,

Denk je dat ze zo nog kunnen bestaan?

(ik hoop namelijk dat ze zo opgeheven worden, dat het klaar is)
Gewoon verder helemaal negeren. Klaar.

redhead55

Ongelezen bericht door redhead55 » 19 mar 2019 23:11

Deelnemers zijn (zonder hun weten ?) "overgezet" van de Stichting Loterijverlies naar Loterijverlies BV. De laatste heeft aan o.a. de Staatloterij lijsten laten betekenen met 144.308 deelnemers die hebben opgezegd bij de Stichting en zijn overgegaan naar de BV :

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... rijverlies

2.37.
Op 23 maart 2017 heeft Loterijverlies B.V. aan de advocaat van Staatsloterij en Van den Emster een brief van 9 maart 2017 laten betekenen, waarin [A] namens Loterijverlies B.V. aan Stichting Loterijverlies onder meer bericht:

Bijgaand treft u lijst aan van deelnemers aan de actie Loterijverlies die hebben opgezegd bij Stichting Loterijverlies.nl voor zover er al überhaupt sprake is dan wel kan zijn van een rechtsrelatie en ons hebben gevraagd dat aan u door te geven. Hierbij berichten wij dat dan ook. Deze deelnemers zeggen voor zover überhaupt van toepassing de rechtsrelatie op met Stichting Loterijverlies.nl. Voorts berichten wij u namens deze deelnemers dat zij in zijn geheel direct verwijderd moeten worden uit het bestand van Stichting Loterijverlies.nl. Al deze personen hebben dus dit ondertekend:

Ik ga verder akkoord met de algemene voorwaarden die ik gezien, gelezen en begrepen heb. De algemene voorwaarden kunt u hier downloaden
(https:/www. loterijverlies.nl/algemene-voorwaarden versie 24 oktober 2016). Voor zover überhaupt van toepassing zegt ondergetekende verder elke rechtsrelatie met Stichting Loterlijverlies.nl op en verzoek dat bericht aan de Stichting door te sturen. Ondergetekende blijft vertegenwoordigd door Loterijverlies B.V.. Deze voorwaarden vervangen eerdere voorwaarden, ik ben akkoord

Ondergetekende is akkoord met bovenstaande

Alle originele formulieren kunt u eventueel ter inzage komen bekijken ten kantore van [advocatenkantoor] , [adres 2] .

(…)

Bijlage:

- Lijst 144.308”

Er is dermate gesjoemeld dat deelnemers aan het initiatief niet eens door hebben gehad dat ze van de Stichting naar de BV werden overgeheveld. Van den Emster heeft zelfs geconcludeerd dat de Stichting niet eens over een bankrekening beschikt(e) zodat betaling alleen aan de BV kon worden gedaan. Die vervolgens betalingen deed aan buitenlandse bedrijven als "fee" voor (gepretendeerde) verrichte werkzaamheden. Bedrijven waarvan Ferdy R als enig bestuurder geregistreerd stond! Zo heeft hij dus door de deelnemers bijeengebrachte gelden voor de collectieve actie zichzelf toegeëigend!
Ferdy R heeft hiermee het collectieve actierecht voor iedereen in diskrediet gebracht, uitsluitend voor eigen gewin

Plaats reactie