LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Onno87
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2019 20:33

Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door Onno87 »

Op zaterdag 24-11-2018 heb ik een occasion gekocht bij Louwman Roosendaal, hierop waren vier nieuwe banden gemonteerd.

Op vrijdag 18-01-2019 had ik een lekke rechter voorband.

Deze band is door verkeerde montage kapot gegaan.
Dit wordt bevestigd door de ANWB wegenwacht.
Reactie ANWB:
Vrijdag 18-01-2019 ben ik ter plaatse geweest bij meneer van der Linden. Meneer had een pechmelding gedaan van een lekke band, het ging om de rechter voorband.
Na demontage van het rechter voorwiel heb ik geconstateerd dat de band lek is geraakt tussen de velg en de band in. Dit kan alleen gebeurd zijn door een verkeerde montage van de band. Dit was ter plaatse duidelijk te zien en kan dit bevestigen.

Louwman Roosendaal heeft mij een nieuwe band gerekend.
Louwman heeft mij korting op de band gegeven. Hiermee was ik het niet eens omdat het een montage fout was.
Vindt het van Louwman zeer on professioneel en zeker niet klant gericht . Het betreft een montage fout van de dealer en valt binnen de 6 maanden garantie.

rvjapio
Berichten: 999
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door rvjapio »

Uw reactie kan ik goed begrijpen. Mijn tegenvraag is: geeft Louwman garantie op banden? Op de anwb website lees ik dat de bovag geen garantie op banden geeft. een ander sluit verkeerde montage als garantieclaim uit. Zie ook http://bestebanden.nl/heb-je-nu-wel-gee ... utobanden/ .

Maar los daarvan: ik ben met u van mening dat Louwman uw band onmiddellijk en kosteloos zou moeten vervangen voor een nieuw exemplaar. Zeker met de getuigenis van de wegenwacht erbij. Anders de fabrikant eens benaderen?

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door criticus2 »

de fabrikant kan niets doen aan de verkeerde montage, het was geen nieuwe auto.
De dealer is het aanspreekpunt. En gezien de verklaring van de ANWB (welke blijkbaar door de dealer ook niet tegengesproken is?) was het gewoon netjes geweest er zonder morren een nieuwe op te leggen zonder kosten voor u. Wellicht nog een keer gesprek aangaan? enig andere optie is een juridisch traject vrees ik.

AppieUitDelft
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jan 2014 18:15

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door AppieUitDelft »

Ik snap iets niet, Hoe kan je ong. 8 weken rijden met een verkeerd gemonteerde band?
En wat is er dan verkeerd gedaan?

Groetjes van Appie uit Delft.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door BreejKC »

Opvallend dat dit, binnen één week, al de tweede klacht is wegens klantonvriendelijk gedrag van de firma Louwman Toyota. Ik weet niet wat ze daar van plan zijn, maar ze doen er werkelijk veel aan om een zo slecht mogelijke naam te krijgen. Wees dus gewaarschuwd waar u een nieuwe of tweedehands Toyota, of ander merk, gebruikte auto koopt. Want garantie, als het aan Louwman ligt, heeft u kennelijk slechts tot aan de deur.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door BreejKC »

Dat valt wel mee breien. Diverse keren heb ik in desbetreffende topics aangegeven dat ik wel tevreden was over mijn energieleverancier, een groene keuze uit Rotterdam. Die reacties zijn nooit verwijderd omdat het, zoals u aangeeft, reclame zou zijn. Sluitend bewijs is als deze reactie ook gewoon blijft staan hier.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar de meeste topics beginnen met klachten over bedrijven. Een klein gedeelte wordt positief afgesloten voor die bedrijven. Maar de meesten eindigen met een bittere nasmaak.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ok, duidelijk. Misschien had u dat er dan meteen bij moeten zetten. Verder zijn er, heel misschien, ook nog wel forumleden die wel heel goede er aringen met Louwman Toyota hebben. Die mogen dat hier, wat mij betreft, natuurlijk ook melden.

Verder blijkt de firma Louwman & Parqui B.V. de importeur van Toyota in Nederland te zijn. Opvallend!

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door Erthanax »

Louwman is een grote dealer met een groot aantal vestigingen verspreid over het hele land en ook nog eens voor vier redelijk grote merken. Dan kom je die naam natuurlijk vaker tegen dan van een dealer/autobedrijf met maar één vestiging.

Ik zie zonder vergelijkend cijfermateriaal geen enkele reden om Louwman aan de schandpaal te nagelen.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door Erthanax »

BreejKC schreef:
15 mar 2019 12:01
Verder blijkt de firma Louwman & Parqui B.V. de importeur van Toyota in Nederland te zijn. Opvallend!
Wat is daar opvallend aan?

Uw formulering met "blijkt" vind ik wat suggestief, alsof Toyota dan wel L&P dat importeurschap zouden proberen te verbergen. Inderdaad, L&P is de importeur van Toyota, en is dat vanaf het begin geweest.

Dat u het niet wist, wil niet zeggen dat anderen het niet weten. Volgens mij is het net zo bekend als het importeurschap van Pon.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 15 mar 2019 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door Moneyman »

Louwman staat over het algemeen juist zeer goed bekend. Zeker als je het grote marktaandeel in gedachten houdt...

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door BreejKC »

Dan schrijf ik dat ik het verkeerd had, zoals dat soms eerder is gebeurd. En, zoals u terecht en ook zeer vriendelijk opmerkt in uw laatste alinea. Ik ben benieuwd naar die andere kant van het verhaal. Dus Louwman, kom er maar in!

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door witte angora »

BreejKC schreef:
15 mar 2019 13:45
Dus Louwman, kom er maar in!
Stuur jij ze dan even een mail met verwijzing naar dit topic? En nu niet terug krabbelen.

Inhoudelijk: het zou zomaar een stagiar geweest kunnen zijn die even niet goed gecontroleerd is, of die dacht het te kunnen, en die al lang en breed weer vertrokken is.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het werk van een stagiair zou goed gecontroleerd moeten worden, al weet ik nog steeds niet hoe een band door verkeerde montage na twee maanden lek kan raken. Ik weet ook niet of je dat veronderstelde gebrek kunt zien aan de buitenkant van een nieuw gemonteerde band.

Maar, nogmaals, ik zie geen enkele reden om Louwman af te branden of om verrast te zijn dat de importeur deel uitmaakt van dezelfde houdstermaatschappij.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Er is maar 1 manier waarop je een auto of motorband monteert.
Op de band staat een pijl met de draairichting.
Deze pijl moet vanaf de auto te zijn te zien zijn.
Zie je dus geen pijl dan is de band andersom en fout gemonteerd.
En ik word zo moe van al die mensen die de ballen verstand hebben van banden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar in de verkeerde draairichting is niet goed, maar daar gaat de band niet lek van.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vraag me in alle eerlijkheid af hoe je een autoband zodanig verkeerd kan monteren dat hij na 2 maanden lek raakt.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door cherokee »

Dat laatste vraag ik mij ook af.....en ik heb er toch al heel wat gemonteerd.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door Revoked »

witte angora schreef:
20 mar 2019 19:39
Ik vraag me in alle eerlijkheid af hoe je een autoband zodanig verkeerd kan monteren dat hij na 2 maanden lek raakt.
Binnenstebuiten?

Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

Goedenavond.

Ga me niet mengen in de discussie foute montage. Zal ik eerst moeten zien.

Nu de feiten.: Louwman heeft altijd gelijk. Als je een auto in de garage brengt is hij vogelvrij. Volgens gerechtelijke uitspraak.!
Mijn Nijmeegse collega met een Citroën liet aan zijn eerder nieuw gekochte auto na 3 jaar de remolie vervangen. Helaas de remolie werd " afgetapt" maar niet vervangen. Raar verhaal en technisch m.i. onlogisch.
Rapport gezien.
Wel reed de man (in de veronderstelling dat de remolie in de leiding was vervangen) de garage uit en moest remmen voor een kind op de fiets die plat ging. Leeft nog. Fiets niet. Uitspraak rechter; u had uw remmen moeten testen. Het is een techneut, die gewend is technische elektro centrales te testen. Maar dan nog. Een garage bedrijf gaat blijkbaar altijd vrij uit..

En voor de nette orde. De BOVAG wordt door de garage bedrijven financieel ondersteund. Vr.Groet.Henk.

Gesloten