LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Buurman heeft helemaal niets “gevonden”.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Lady1234 schreef:
16 mar 2019 09:51
Buurman heeft helemaal niets “gevonden”.
Is een opvatting; echter, waarom zou je het niet als zodanig behoeven te behandelen?
Niet, dat ik denk, dat een xbox niet gewoon kan worden teruggestuurd.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door witte angora »

chrisd1 schreef:
16 mar 2019 09:53
Lady1234 schreef:
16 mar 2019 09:51
Buurman heeft helemaal niets “gevonden”.
Is een opvatting; echter, waarom zou je het niet als zodanig behoeven te behandelen?
Niet, dat ik denk, dat een xbox niet gewoon kan worden teruggestuurd.
Het kwam van een particuliere verkoper, dus dik kans dat er geen afzender op stond. En om te weten dat het een xbox was moest het pakketje eerst.... Juist ja.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door chrisd1 »

witte angora schreef:
16 mar 2019 10:14
Het kwam van een particuliere verkoper, dus dik kans dat er geen afzender op stond
'dik' hoeft er van mij niet bij
dat er geen afzender op stond.
Verkoper had het kunnen afgeven bij de bezorger.

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door alfatrion »

Uw buurman heeft verduistering gepleegd en het briefgeheim geschonden. U kunt hier dus aangifte tegen doen. Maar misschien wil hij ook wel de schade vergoeden.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door marnix »

chrisd1 schreef:
16 mar 2019 09:50
witte angora schreef:
16 mar 2019 09:40
Stond er een afzender op het pakketje?
Zo ja, dan had hij het moeten terugsturen.
Zo nee, dan kon hij het ook niet terug sturen. ...
Dan had hij het als gevonden voorwerp moeten afgeven bij de Gemeente.
@Chris,
Ik krijg tegenwoordig de consumentengids in de brievenbus, op naam van iemand anders.
Wel op mijn adres en postcode, moet ik die bij gevonden voorwerpen gaan aanmelden?
Overigens geprobeerd een mailadres in het blad te vinden, niet gelukt, ook met zoeken op de site van de organisatie niet verder gekomen. kan geen ledenadministratie vinden waar ik het melden kan.
Ik heb dus het blad ingekeken, strafbaar?
Bellen ga ik ze niet, teveel moeite.
Gaan nu de vuilnisbak in.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door chrisd1 »

marnix schreef:
16 mar 2019 11:09
Gaan nu de vuilnisbak in.
Iig geen xbox.
De abonnee mag ook wel opletten.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door witte angora »

Goldkiwi schreef:
16 mar 2019 10:51
Bedankt voor alle reacties.
Hij woont inderdaad iets verderop in de straat. Ik ben hier net heen verhuisd dus vandaar de miscommunicatie met de verzender.
Mijn volledige naam stond op het pakketje, alleen een verkeerd huisnummer. Ik woon op nummer 24, en nummer 25 stond op het pakketje, op dat nummer woont hij.

Mijn opmerking dat de buurman mij kent is niet gebaseerd op dat het mijn buurman is... Het is een heel vreemd toeval, maar deze jongeman kent mij. We hebben gemeenschappelijke vrienden en hij is de ex van 1 van mijn beste vriendinnen. Ik zag hem regelmatig bij een gemeenschappelijke vriendin thuis. Jaren geleden zat hij achter me aan, ik ben hier niet op in gegaan. Later zat hij op een erg vervelende manier achter een vriendin van mij aan, hij viel haar lastig en sindsdien heb ik geen contact meer met hem gehad. Ik kwam er pas achter dat hij dit was, toen hij mij een whatsapp berichtje stuurde en ik zijn foto zag. Toen ik op zijn facebook keek, zag ik dat hij op zijn tijdlijn iets had gepost over een pakketje en of iemand hier belang bij had.

Maar het ding is dus, mijn voor en achternaam stonden op het pakketje en hij weet écht wel wie ik ben, dus hij had me gewoon een berichtje kunnen sturen. Ik vind het een rotstreek dat hij de inhoud heeft doorverkocht.
Maar aan veel van jullie reacties te zien vindt het merendeel van de mensen dat hij volledig in zijn recht staat. Fijn dat er nog betrouwbare mensen zijn in de wereld.
Kortom, een bijzonder vervelend mannetje en jij bent vooral slachtoffer. Neem je verlies en zorg dat je het huisnummer volgende keer goed doorgeeft.
Het is een heel vreemd toeval
Inderdaad, het is ook een bijzonder vreemd toeval dat je per ongeluk zijn huisnummer doorgaf aan de verzender.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door chrisd1 »

alfatrion schreef:
16 mar 2019 10:28
Uw buurman heeft verduistering gepleegd en het briefgeheim geschonden. U kunt hier dus aangifte tegen doen. Maar misschien wil hij ook wel de schade vergoeden.
Nu het niet gaat om een toevallige buurman maar om iemand uit de kennissenkring behoort deze m.i. met een schikkings-voorstel bij Goldkiwi aan te kloppen.
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 16 mar 2019 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door chrisd1 »

snuffel1 schreef:
16 mar 2019 11:40
Wellicht een rotstreek...
Wellicht?, één?, rotstreek??; nee snuffel; de deur telkens niet opendoen zijn meerdere rotstreken; en die xbox verkopen, ook nog binnen de kennissenkring, is verduistering.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er zat geen xbox in dat pakje, maar een spelletje voor een xbox.

Cro
Berichten: 2075
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door Cro »

chrisd1 schreef:
16 mar 2019 11:27
marnix schreef:
16 mar 2019 11:09
Gaan nu de vuilnisbak in.
Iig geen xbox.
De abonnee mag ook wel opletten.
Waarom heb je het continu over een Xbox terwijl er helemaal geen Xbox in het spel lijkt te zijn.
chrisd1 schreef:
16 mar 2019 11:44
snuffel1 schreef:
16 mar 2019 11:40
Wellicht een rotstreek...
Wellicht?, één?, rotstreek??; nee snuffel; de deur telkens niet opendoen zijn meerdere rotstreken; en die xbox verkopen, ook nog binnen de kennissenkring, is verduistering.
Je lijkt wel erg op de hand van TS, ik vind het verhaal juist na de laatste ontboezeming van TS zo ongeloof waardig worden dat ik erge twijfels krijg bij het verhaal van TS. Ik denk dat er meer informatie nodig is voordat er conclusies getrokken kunnen worden in dit verhaal.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wisselende en onwaarschijnlijke verklaringen over hoe het verkeerde huisnummer op het pakketje is terechtgekomen, dan bij toverslag een overvloed aan niet terzake doende details. Ik geloof er helemaal niets meer van.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door witte angora »

O, ik heb nog wel een theorie in mijn hoofd zitten. Zeker met het oog op de laatste ontboezeming.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zo vraag ik me bijvoorbeeld af via welke bank dat spel betaald is.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door marnix »

breien schreef:
16 mar 2019 12:56
TS mag dan wel regelmatig bij de buurman aangebeld hebben. Vreemd vind ik wel dat pas maanden later, na een WhatsApp van buurman actie wordt ondernomen. Trouwens. Waarom zou buurman daar pas melding van maken als hij het pakketje heeft weggegeven. Het laatste relaas doet me toch wat GTST aan.
De beginpost goed gelezen?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Ik zou hem per WA laten weten, dat je, als hij niet binnen b.v. 10 dagen je schade á ... vergoedt, aangifte zult doen voor verduistering.

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik neig naar: ga aangifte doen. Maar misschien eerst nog een briefje met wat je nu van hem wilt. Wat is je schade? Voor hoeveel kan je dit spel in de winkel kopen?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door chrisd1 »

alfatrion schreef:
16 mar 2019 21:37
Ik neig naar: ga aangifte doen. Maar misschien eerst nog een briefje met wat je nu van hem wilt. Wat is je schade? Voor hoeveel kan je dit spel in de winkel kopen?
Blijkens OP is het spel, al dan niet gebruikt, op Marktplaats gekocht.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Buurman heeft mijn pakketje opengemaakt en inhoud weggegeven

Ongelezen bericht door witte angora »

Goldkiwi schreef:
16 mar 2019 20:00
Ik heb hem gevraagd waarom hij me niet even heeft laten weten dat er een pakketje van mij bij hem was aangekomen, maar heb helaas helemaal niks meer van hem vernomen.
Als ik je verhalen en beschuldigingen zo lees snap ik wel dat hij geen contact opneemt sorry. Als ik gedoe heb met iemand verbreek ik het contact ook. Niet uit bozigheid, maar ik heb geen zin in nieuw gedoe. En dan reageer ik ook nergens meer op.

Ik blijf eerlijk gezegd het gevoel houden dat je dat pakketje zelf hebt verstuurd, en nu proef ik nog een motivatie ook: om een contact af te dwingen. Maar goed, ik kan er helemaal naast zitten, dat gevoel komt vanuit mijn eigen ervaring met mensen. Dat je dit soort reacties krijgt is nu eenmaal het risico als je dit soort dingen op een anoniem forum zet vol met mensen die je helemaal niet kent, en die jouw precieze situatie niet kennen.

Het lijkt me beter dat je dit soort vragen in je vriendenkring stelt bij mensen die de betreffende buurman ook kennen. Misschien kunnen ze zelfs actief meewerken aan een oplossing. Dat kunnen anonieme mensen op een forum al helemaal niet.

Gesloten