LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die telefoon kan ook uit je jaszak vallen tijdens het fietsen zonder dat je aan het bellen, chatten, feestboeken, navigeren, messingeren, telegraferen, tweeten of SMS en bent! Niet altijd het verkeerde denken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

:lol: , tja kan natuurlijk, maar meestal wordt er wel ge-appt- ge sms-t - gebeld- getweet etc en valt zo.n phone toch echt niet zomaar uit een jaszak of het gebeurde juist tijdens het pakken uit die jaszak ( omdat deze vriend werd gebeld- ge smst- ge-appt etc :wink: )

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door BreejKC »

"Appen" op de fiets . . . . Dat mag iemand mij eens uitleggen. Hoe je dat doet. Volgens mij kom je dan niet ver.
Met de handen los fietsen lukte in het verleden nog wel, maar tegelijkertijd "appen" ????

By the way: Een motorfiets is ook een "fiets". Daarop zou ik het maar helemaal niet proberen :D :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Sinds wanneer ga je binnenshuis fietsen?

Ik kreeg alleen van inboedel verzekeraar iets als het binnenshuis is en daar passen alleen kinderfietsen....!

Verder zak met knoop, rits of klittenband en headset dus laten vallen word dan veel lastiger, of telefoon houder op stuur E bike als navigatie, dan kijk ik alleen maar en bij goede klem bleef die wel keurig zitten!

Als een inboedel verzekeraar dit straat gebruik gaat vergoeden kies ik wel een goedkopere verzekeraar.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door criticus2 »

ik vraag mij af of dit überhaupt vergoed gaat worden, ook al valt buitenhuis wel onder de dekking. Binnenkort mag je ook op de fiets de telefoon niet in de hand houden (eindelijk eindelijk...) laat staan andere dingen mee doen. Ik kan mij voorstellen dat een verzekeraar er wel een draai aan gaat geven om onder vergoeding uit te komen (en ik kan ze geen ongelijk geven maar dat is wat anders en mijn persoonlijke mening).

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door criticus2 »

Theotrucker schreef:
12 mar 2019 13:52
Die telefoon kan ook uit je jaszak vallen tijdens het fietsen zonder dat je aan het bellen, chatten, feestboeken, navigeren, messingeren, telegraferen, tweeten of SMS en bent! Niet altijd het verkeerde denken.
dat kan ja... in geval van TS niet aan d eorde (laten vallen betekent dat hij hem vast had; of het is verkeerd gebruik van de nederlandse taal geweest als er iets anders bedoeld werd).

Willy4all
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 aug 2018 07:42
Contacteer:

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Willy4all »

Als het eerlijk is zou ik het geval voorleggen. Als dat niet het geval is, hebben we het hier over verzekeringsfraude - een ernstig vergrijp - en zou ik me nog maar eens goed bedenken ....
In beide gevallen zal bij het onderzoek de werkelijke gang van zaken boven water komen en als je eerlijk bent krijg je gewoon uitbetaald, en is de rest van verhaal niet van toepassing. Maar als het verhaal niet klopt, dan heb je een aantal problemen. Je krijgt proces verbaal (allebei een strafblad wegens verzekeringsfraude), je krijgt niets vergoed en veel problemen bij het afsluiten van toekomstige verzekeringen.
En dat het verhaal niet (helemaal) klopt lijkt me niet onwaarschijnlijk, want het is een wel een heel 'toevallig' en verdacht verhaal: zo zal de verzekering het in ieder geval ook bekijken. Ik denk ook dat als het echt te goeder trouw was, deze vraag niet zou zijn gesteld. Ik vat het meer op als de vraag "Denken jullie dat ik er mee weg kom?!"

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Moneyman »

Willy4all schreef:
18 mar 2019 15:20
Ik denk ook dat als het echt te goeder trouw was, deze vraag niet zou zijn gesteld. Ik vat het meer op als de vraag "Denken jullie dat ik er mee weg kom?!"
Zoals de waard is...

Een volkomen legitieme reden om de vraag te stellen kan zijn: levert een dergelijke claim mogelijk problemen op waar ik helemaal niet op zit te wachten? En hé, laat dat nu net de vraag zijn die TS stelt...
Juliasofia25 schreef:
08 mar 2019 18:39
Wat is wijsheid? Ik ben bang dat we in de problemen komen als we zo snel na het afsluiten van een verzekering een schade claimen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je nu die reclame ziet tegen het appen op de fiets, zullen er mijns inziens heel wat mobieltjes tijdens het fietsen op straat vallen. Dat ding steekt half uit een achterzak.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door BreejKC »

Sinds wanneer ga je binnenshuis fietsen?

Wel eens van een hometrainer gehoord? Volgens mij fiets je altijd binnenshuis op zo'n ding. Toch wel handig zo'n ding. Je kunt enorme afstanden afleggen, tegelijkertijd nog telefoneren en/of appen tijdens je "rit", en je hoeft, als de nieuwe wet is ingevoerd, zelfs niet bang te zijn voor die 'brief' van het CJIB.

En ja, tijdens het fietsen op een hometrainer kan een niet gebruikte mobiele telefoon uit je broekzak vallen, of dat ding tijdens het fietsen uit je handen laten vallen. Interessante case voor de verzekeraars, en je hoeft niet eens voor spullen buitenshuis verzekerd te zijn.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
18 mar 2019 16:20
Sinds wanneer ga je binnenshuis fietsen?
Wel eens van een hometrainer gehoord?
Op een hometrainer train je. Binnen. Op een fiets fiets je. Buiten.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, dan hoef je niet voor buitenshuis verzekerd te zijn, maar wel voor een dergelijke schade aan je mobieltje binnenshuis.

Doodgewone inboedelverzekeringen dekken dat helemaal niet.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door BreejKC »

Inderdaad MM. Op een hometrainer, train je :D .
Echter, bij diverse fabrikanten kom ik voor hometrainers ook de term: 'fitness fiets' tegen. En op een (fitness) fiets, fiets je :D .
Het is maar welke term men hanteert.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door renewouters »

16again schreef:
08 mar 2019 21:23
Juliasofia25 schreef:
08 mar 2019 18:39
Nu heeft mijn vriend zijn telefoon laten vallen tijdens het fietsen.
Dan doe je simpelweg dingen tijdens het fietsen die niet horen. Gelukkig heb ik zo min mogelijk verzekeringen, zodat ik aan dit soort flauwekul niet mee betaal.
Mensen die wel aan deze onzin meedoen hebben niet door dat ze door de hogere premie alle zogenaamde vergoedingen zelf betalen. Het risicoprofiel van iemand die z'n mobiele telefoon wil verzekeren is immer vrij duidelijk: mensen die zorgvuldig met hun spullen omgaan nemen zo'n verzekering niet. Blijft over de groep die met grote zekerheid een aanspraak op die verzekering gaat doen.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En als er teveel of beter gezegd te vaak geclaimd wordt, kan je door de registraties van die claims in het CIS, nog aardig op je neus kijken, als je een nieuwe verzekering wilt afsluiten.

Zoals getoond werd bij Kassa zaterdagavond,

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
18 mar 2019 18:31
Inderdaad MM. Op een hometrainer, train je :D .
Echter, bij diverse fabrikanten kom ik voor hometrainers ook de term: 'fitness fiets' tegen. En op een (fitness) fiets, fiets je :D .
Het is maar welke term men hanteert.
Tuurlijk, tuurlijk. En hoe realistisch en relevant acht je dit?

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Willemzelf »

De telefoon is gevallen tijdens het fietsen.
Dus je had hem in je hand.
Alweer zo'n strontvervelende fietser die zijn telefoon belangrijker vindt dan veilig verkeer.
En als je er eentje aanrijdt met een motorvoertuig dan is het ook nog een beschermde verkeersdeelnemer.
Ook al is hij/zij fout.
Schade verdeling evengoed 50/50 %.
Tenzij je een grove verkeersfout kunt aantonen.
Ik hoop dat je geen cent krijgt !

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Claim bij net afgesloten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Moneyman »

Willemzelf schreef:
19 mar 2019 04:19
De telefoon is gevallen tijdens het fietsen.
Dus je had hem in je hand.
Alweer zo'n strontvervelende fietser die zijn telefoon belangrijker vindt dan veilig verkeer.
En als je er eentje aanrijdt met een motorvoertuig dan is het ook nog een beschermde verkeersdeelnemer.
Ook al is hij/zij fout.
Schade verdeling evengoed 50/50 %.
Tenzij je een grove verkeersfout kunt aantonen.
Ik hoop dat je geen cent krijgt !
Als je nou even de aannames en irritante persoonlijke beschouwingen weglaat, blijft er niets van je reactie over. Voegt dus ook niets toe aan het topic.

Gesloten