Beroep op verjaring bij EDR Incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
criticus2

Re: Beroep op verjaring bij EDR Incasso

Ongelezen bericht door criticus2 » 19 mar 2019 10:23

Guardian72 schreef:
19 mar 2019 10:06
Moneyman schreef:
18 mar 2019 15:12
Onjuist. Dat TS klant is geweest staat uberhaupt niet ter discussie. Zij hoeven slechts te bewijzen dat er een vordering is (dat is niet moeilijk), TS moet vervolgens bewijzen dat hij die betaald heeft. Jij draait de zaken ten onrechte om.
En dat is gelijk het hete hangijzer.
De incassoclub zegt (als ik TS goed begrijp) "U moet betalen" - maar heeft (nog) niet aangetoond wat er precies betaald moet worden, en waarom.

Juist daarom zou er (dwingende) regelgeving moeten komen - als een aangeschreven persoon vraagt "wat is dit" - dat het incassoburo verplicht is om binnen redelijke termijn (2 weken?) aan te tonen het hoe/wat/waarom - plus alle bewijzen dat aan alle voorwaarden voldaan is. Zoiets zal een heleboel gedoe schelen. (en dan handhaven, en boetes opleggen aan buro`s die niet aan voorwaarden voldoen)
TS noemt zelf in OP de bedragen. Is copy/paste vanuit originele bericht denk ik waar eea aan verdere tekst weggevallen lijkt te zijn, mbt benoemen wettelijke rente, kosten etc.

Wel apart overigens dat een TS een eigen reactie als beste reactie kwalificeert. Zegt ook wat denk ik.
Wat TS moet doen is duidelijk: de betalingsbewijzen / overboekingen van betreffende termijnen en jaarafrekening overleggen. Heeft ie die niet is het gewoon betalen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 19 mar 2019 10:29

Guardian72 schreef:
19 mar 2019 10:06
Moneyman schreef:
18 mar 2019 15:12
Onjuist. Dat TS klant is geweest staat uberhaupt niet ter discussie. Zij hoeven slechts te bewijzen dat er een vordering is (dat is niet moeilijk), TS moet vervolgens bewijzen dat hij die betaald heeft. Jij draait de zaken ten onrechte om.
En dat is gelijk het hete hangijzer.
De incassoclub zegt (als ik TS goed begrijp) "U moet betalen" - maar heeft (nog) niet aangetoond wat er precies betaald moet worden, en waarom.
Léés jij niet?
Moneyman schreef:
12 mar 2019 16:22
Guardian72 schreef:
12 mar 2019 15:53
Dus - Snuffel1 - TS moet aan EDR vragen om een overzicht van welke kosten, etc.
Pas daarna kan je uitzoeken of dit A) voor TS is, en indien dit zo is, of er B) inderdaad wel of niet betaald is.

Als men stelt 'u moet betalen' lijkt het minste wat een legitieme eiser kan doen is: onderbouwen van wat er open staat
Dat overzicht en die specificatie staat nota bene in dit topic... vandaar dat ik eerder al schreef dat TS, als hij dan zo te goeder trouw is, gewoon even zijn betaalbewijzen moet laten zien.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 » 19 mar 2019 11:20

Moneyman schreef:
19 mar 2019 10:29

Léés jij niet?
Jawel.. doorgaans.
Maar dit inderdaad even gemist. Zal gebrek aan koffie zijn.

De opmerking hierboven van Criticus over 'beste antwoord' is trouwens wel interessant.
Je gaat je toch afvragen..

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 19 mar 2019 12:03

Was mij ook al opgevallen...
Iemand die zijn eigen antwoord als beste antwoord kwalificeert vind ik toch op zijn minst : erg apart :roll:

Dit hele topic was niet nodig geweest wanneer de TS gewoon- simpel- doeltreffend en afdoende - zijn betaalbewijzen had laten zien .

Plaats reactie