LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Ongelezen bericht door Radar »

Je auto heeft een onderhoudsbeurt nodig en staat tien dagen in de garage. Dan krijg je ineens een snelheidsboete uit België... Hoe kan dat?

Bekijk het fragment over dit onderwerp terug

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Ongelezen bericht door rvjapio »

Wie laat zijn auto in hemelsnaam tien dagen staan voor onderhoud? Dat is me in 50 jaar autorijden nog nooit overkomen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb hem wel eens twee weken bij de dealer laten staan tijdens een vakantie.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

rvjapio schreef:
18 mar 2019 16:00
Wie laat zijn auto in hemelsnaam tien dagen staan voor onderhoud? Dat is me in 50 jaar autorijden nog nooit overkomen.
Mijn vorige auto heeft 5 weken bij de dealer gestaan. Duurde even voordat ze het euvel ontdekt hadden, maar het duurde nog langer om alles te herstellen.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Ongelezen bericht door witte angora »

Die van mij heeft 7 weken bij de garage gestaan, lees: de handelaar waar ik hem gekocht had. Er moest een andere motor in. Afstand huis-garage: 90 kilometer, OV een ramp. Dus iedere week bellen, en iedere week hetzelfde liedje.

Gelukkig geen bonnen gekregen, wel een kilometerstand die een paar duizend kilometer hoger lag, maar dat zag ik ook niet direct. Vermoedelijk door de 'reparateur' die het voor een paar centen 'in zijn eigen tijd' deed, in ruil voor gratis vervoer of zo. Zegt die handelaar nog toen ik weg reed: 'ik denk niet dat je hier ooit nog een auto zal kopen'. Nou nee...

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Ongelezen bericht door Jasper45 »

In de uitzending:
er komt een intern onderzoek naar waar die auto geweest is
:shock: :shock:; die gaan al dan niet iets fabriceren, etc.; ikzelf zocht een andere garage.

Berd
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2019 12:41

Re: Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Ongelezen bericht door Berd »

Als het om het neersabelen van mensen en bedrijven gaat staan veel mensen voor in de rij om hun mening te verkondigen. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Iedereen maakt wel eens een fout in zijn leven. Maar om dat dan direct zo uit te spelen op tv.......
Is er ook gekeken of deze klacht een zeldzaamheid is of vaker voorkomt? Dit zou van journalistieke kwaliteit getuigen. Maar daar is geen informatie over. Ik ben een uiterst tevreden klant van Stam en ben in ruim 30 jaar geen onvertogenheid tegengekomen. Het zou sportief zijn als u dit ook vermeld. Kijk eens naar de tevredenheidscijfers van dit bedrijf!

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Ongelezen bericht door kuklos »

Berd schreef:
19 mar 2019 12:50
Als het om het neersabelen van mensen en bedrijven gaat staan veel mensen voor in de rij om hun mening te verkondigen. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Iedereen maakt wel eens een fout in zijn leven. Maar om dat dan direct zo uit te spelen op tv.......
Is er ook gekeken of deze klacht een zeldzaamheid is of vaker voorkomt? Dit zou van journalistieke kwaliteit getuigen. Maar daar is geen informatie over. Ik ben een uiterst tevreden klant van Stam en ben in ruim 30 jaar geen onvertogenheid tegengekomen. Het zou sportief zijn als u dit ook vermeld. Kijk eens naar de tevredenheidscijfers van dit bedrijf!
@Berd, wat maakt dat allemaal uit? De situatie is duidelijk en een zeer ernstige fout van het bedrijf. En die mag, nee ik zou bijna willen zeggen moet, gemeld worden.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Ongelezen bericht door BL2 »

Berd schreef:
19 mar 2019 12:50
...Iedereen maakt wel eens een fout in zijn leven..
Een fout ?
Nou het is toch wel een flinke opeenstapeling van fouten, leugens en bedrog.
Grappig dat de eigenarese zo blij is met het aanbod van garage Stam, het is slechts een kadootje uit eigen portemonnee. De nu "gratis" kilometers heeft de eigen auto al illegaal gereden......

Opvallend en tekenend, de garage geeft pas na zeer veel druk de fouten toe !

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat alle gegevens uit de navigatie gewist waren, was zeker ook een foutje?

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Ongelezen bericht door 16again »

De eigenaresse krijgt een keer een andere auto mee op een lange rit. Opgelost.

Maar ik vraag me dan af van wie die andere auto is...en of die er weet van heeft.
Ik zelf wil eigenlijk helemaal niet in een adere auto rijden, zo blij zou ik dus niet met die oplossing zijn

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens. Dit is de naam "oplossing" niet waard.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Ongelezen bericht door Costnix »

Dus een “”oplossing””
Maar het is al een oud probleem. Ik heb in een garage gewerkt, waar er vaker auto’s voor een avondje werd meegenomen onder de mom van een proefrit.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik kwam er daarna nooit meer over de drempel. Misschien het verkeerde woord, dat ligt soms moeilijk hier, ik noem het oplichting. Als ik mijn auto afgeeft bij een garage bedrijf wordt door me zelf op de opdracht de kilometerstand en kenteken genoteerd. Die staat in mijn telefoon als ik me meld bij de receptie.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Ongelezen bericht door criticus2 »

Berd schreef:
19 mar 2019 12:50
Als het om het neersabelen van mensen en bedrijven gaat staan veel mensen voor in de rij om hun mening te verkondigen. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Iedereen maakt wel eens een fout in zijn leven. Maar om dat dan direct zo uit te spelen op tv.......
Is er ook gekeken of deze klacht een zeldzaamheid is of vaker voorkomt? Dit zou van journalistieke kwaliteit getuigen. Maar daar is geen informatie over. Ik ben een uiterst tevreden klant van Stam en ben in ruim 30 jaar geen onvertogenheid tegengekomen. Het zou sportief zijn als u dit ook vermeld. Kijk eens naar de tevredenheidscijfers van dit bedrijf!
dank voor uw bericht. ook dank dat u toch de moeite heft genomen speciaal een account aan te maken om ons dit te melden.
Dat iemand een slechte ervaring heeft betekent niet dat er geen mensen met goede ervaringen zijn. Wat deze kwestie zo bijzonder maakt is de omvang van wat er gebeurt is, en hoe het bedrijf gereageerd heeft.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Dat er soms door een medewerker 's avonds een auto mee naar huis wordt genomen, kan ik in sommige situaties nog begrijpen.

Je wil als garagehouder de auto's van klanten graag netjes houden en als je dan zit met de combinatie van:
- teveel auto's van klanten/te weinig ruimte om ze 's nachts allemaal binnen te zetten
- Regelmatig vandalisme en criminaliteit op het bedrijventerrein waar het bedrijf is gevestigd

Dan kun je het mee naar huis nemen van auto's door personeel als een uitweg zien om de auto 's nachts veilig te stallen.

Bovenstaande is al discutabel wanneer het zonder medeweten van de klant gedaan wordt, maar er valt nog wat voor te zeggen dat het in belang van de klant is.

Maar elke extra kilometer buiten de noodzakelijke proefrit en buiten het woon-werkverkeer om de auto thuis te stallen is echt volledig onacceptabel. Geen foutje, maar gewoon een hele rotte gedachte dat je zo met andermans eigendom kunt omgaan. En als je dan ook nog de sporen van je gedrag probeert te maskeren door de 'geschiedenis' uit de navigatie te wissen, dan weet je als medewerker/autobedrijf dondersgoed dat je met vuur aan het spelen bent en over de schreef bent gegaan.

Goede ervaringen kunnen er natuurlijk ook zijn, maar daarmee kan opzettelijk overschrijdend gedrag niet worden weggepoetst. Zelfs niet wanneer er miljoenen goede ervaringen tegenover één slechte ervaring als deze staan.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Ongelezen bericht door BL2 »

Ivo.w schreef:
19 mar 2019 19:53
Dat er soms door een medewerker 's avonds een auto mee naar huis wordt genomen, kan ik in sommige situaties nog begrijpen
Zonder toestemming is dit al een stap te ver.
Wel een erg makkelijke en goedkope manier van woon-werk verkeer.

Maar even 1300 km naar België vv. rijden, dat is natuurlijk compleet belachelijk. Naast een geheel verkeerde diagnose van het technische probleem, het wissen van de ritgegevens enz enz.
Schijnbaar was de directie er dus ook van op de hoogte, en was het geen eigen actie van een monteur !
Laatst gewijzigd door BL2 op 20 mar 2019 01:51, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Ongelezen bericht door 16again »

Ivo.w schreef:
19 mar 2019 19:53
Dat er soms door een medewerker 's avonds een auto mee naar huis wordt genomen, kan ik in sommige situaties nog begrijpen.

Je wil als garagehouder de auto's van klanten graag netjes houden en als je dan zit met de combinatie van:
- teveel auto's van klanten/te weinig ruimte om ze 's nachts allemaal binnen te zetten
Oftewel: de klant sponsort het woon-werk verkeer van het garage-personeel, omdat het bedrijfsterrein van de garage te klein is.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Ongelezen bericht door witte angora »

Berd schreef:
19 mar 2019 12:50
Is er ook gekeken of deze klacht een zeldzaamheid is of vaker voorkomt? Dit zou van journalistieke kwaliteit getuigen. Maar daar is geen informatie over.
Het zou zomaar kunnen dat dit veel vaker voorkomt bij deze garage (en bij andere), maar dat de klanten dat niet doorhebben omdat ze geen boetes uit België (of Nederland) krijgen. En laten we eerlijk wezen, hoeveel mensen noteren wekelijks hun kilometerstand, om er na een garagebezoek achter te komen dat er ineens wel heel erg veel bij is gekomen? Ik tenminste niet...

Dat zal een journalist in ieder geval niet snel boven water kunnen krijgen. Misschien dat juist door dit programma mensen in de toekomst wat alerter gaan worden.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Garage Stam 'leent' auto van klant voor tripje van 1300 kilometer | Radar checkt

Ongelezen bericht door Jasper45 »

witte angora schreef:
19 mar 2019 22:16
Berd schreef:
19 mar 2019 12:50
...Dit zou van journalistieke kwaliteit getuigen...
Vind het iig van weinig journalistieke kwaliteit getuigen, dat Radar zich tijdens het in het fragment in OP genoemde fragment eerst laat vertellen - 3:05 / 4:39min - , dat 'een van de jongens' die rit zou gaan maken.
En later een 'intern onderzoek' een goed idee te vinden.
Had voor de hand gelegen, dat die 'jongen' eea tijdens het gesprek in de garage had verteld.
In het geval de auto aan een derde was uitgeleend of verhuurd, is dat natuurlijk een heel ander verhaal.
Het zou zomaar kunnen dat dit veel vaker voorkomt bij deze garage (en bij andere),
Iig gezien de eerste reactie van de garage: verklaring: 'ten behoeve van de klant en dat mogen wij doen': niet onwaarschijnlijk.

Gesloten