Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman » 19 mar 2019 16:02

john18 schreef:
19 mar 2019 16:01
Ik kan zelfs geen berichten vind ik leuk klikken
Niet door op het hartje zelf te klikken (dus niet op de tekst ernaast)?

john18

Ongelezen bericht door john18 » 19 mar 2019 16:08

moederslink schreef:
19 mar 2019 15:55
Dus geen kritische reacties geven en niet meer doorvragen als forumlid?

Waarom wordt een dergelijk verzoek gehonoreerd door jullie?
Dit was toch bij uitstek een geschikt onderwerp voor een uitzending:
" een of ander ( louche .... 8)) incassobureautje reageert pas na 1.5 jr en berekent vervolgens een torenhoge te betalen rente. "
Hier had Fons toch wel ff achteraan moeten en kunnen gaan :?
Het waren niet allemaal kritisch. Waren veroordelende reacties. Dit heb ik in het begin met eigen topics ook gehad. Toen begon het flink te jeuken. Lekker anoniem een ts te kakken zetten. Dan haal je terug uit en ben je zelf de boos doener.

Het ging er serieus bij mij over dat stukje rente. Er zijn zoveel verdienmodellen dat ik dit nou eens onderbouwd wilde weten. En niet alleen omdat een forumlid zegt dat het zo is. Ik moet zelf altijd onderbouwen zodat het kapot gemaakt kan worden {zo voelt dat}. Maar een ander moet ik maar geloven omdat hij dat zegt. Als je dan naar onderbouwing vraagt krijg je naar mijn mening een vaag en tot interpretatie open antwoord.

john18

Ongelezen bericht door john18 » 19 mar 2019 16:11

Moneyman schreef:
19 mar 2019 16:02
john18 schreef:
19 mar 2019 16:01
Ik kan zelfs geen berichten vind ik leuk klikken
Niet door op het hartje zelf te klikken (dus niet op de tekst ernaast)?
Nope lukt niet. Aah met andere browser lukt het wel. Ligt aan mijn internet explorer browser :D

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 19 mar 2019 16:17

Radar schreef:
19 mar 2019 15:46
Dank voor jullie reacties! We hebben het topic inderdaad - op verzoek van de topicstarter - offline gehaald.
Jullie beseffen hopelijk wel dat de keuze om topics rucksichtlos te verwijderen niet alleen een ongelooflijk zwaktebod en een minachting van jullie eigen forumleden is, maar dat het ook juridisch uitermate discutabel is? Wie geeft jullie het recht om zonder zwaarwegende reden berichten van forumleden (waar zij auteursrecht op hebben!) te verwijderen?

Zelfs jullie eigen forum- en huisregels geven jullie die bevoegdheid niet. Want van de daar gegeven redenen (die mogelijk wél een zwaarwegend belang kunnen opleveren) is geen sprake; jullie verwijderen al complete topics na één simpel verzoek van TS.
Forumbeheer
Het forum wordt beheerd en gemodereerd door de internetredactie van Radar (hierna te noemen: de Moderator). De Moderator kan te allen tijde en zonder overleg of toelichting berichten aanpassen of verwijderen, daar waar zij van mening is dat deze in strijd zijn met de gebruiksvoorwaarden huisregels, of daar waar de leesbaarheid / begrijpelijkheid van een bericht / topic in het geding is.
Juist van een TROS RADAR zou ik meer zorgvuldigheid mogen verwachten, daar waar juist het anderen de maat nemen op wet- en regelgeving jullie bestaansrecht is.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 19 mar 2019 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 19 mar 2019 16:20

Radar schreef:
19 mar 2019 10:42
Beste forumgebruikers,

Sinds anderhalve maand maken we -bij wijze van proef- in veel forumberichten en PB's gebruik van initialen bij het ondertekenen (bijvoorbeeld 'Radar ^FG' in plaats van enkel 'Radar'). Wij zijn benieuwd hoe dit jullie tot nu toe bevalt.

Is dit prettig, onnodig, een kleine verbetering, stom of wat dan ook, en waarom? Wij horen het graag!

Radar ^KL
Toch nog even een nabrander: is het niet veel logischer om voor deze evaluatie jullie eigen specifiek voor dit onderwerp geopende topic te gebruiken? Misschien even verplaatsen.

youss

Ongelezen bericht door youss » 19 mar 2019 16:21

Radar bedankt voor het sluiten van het topic! Dat bespaart mij gezeik

De reden van dit verzoek is dat ik gesproken heb met een jurist(wat deze adviseerde is niet relevant hier) en het IB mij contacteerde en dit topic blijkbaar heeft opgepikt. Op advies dus het verzoek tot sluiten ingediend bij Radar en dat hebben zij gerespecteerd!

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 19 mar 2019 16:31

Ik ga mij af vragen of het eigenlijk dan nog wel de moeite loont op een topic te reageren en een Ts van advies te dienen.

Als de antwoorden niet bevallen, of niet in het straatje passen, wordt alles gewoon op verzoek verwijderd. Niet fraai.

Bij Kassa zouden ze daar de “Schijtlijstertrofee” voor uitreiken.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 19 mar 2019 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 19 mar 2019 16:31

@youss ik vind dat jij altijd correct hebt gehandeld in je ingebrachte onderwerp. En begrijp je afkeer van veel zijkreacties. Succes met de afhandeling en hoop dat je probleem naar tevredenheid zal worden opgelost.

Zou wel willen weten of je wat betreft de rente enz. in je recht staat maar dat lezen we misschien nog wel een keer. Of niet. Is ook goed

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 19 mar 2019 16:35

@lady1234 van advies dienen is heel iets anders dan aangevallen en afgezeken worden om wat je hebt gedaan. Bij @youss was dat m.i. echt abnormaal hoe fel hij werd aangevallen. De goeden uitgezonderd.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 19 mar 2019 16:37

Had van te voren dan deze ' jurist ' geraadpleegd dan hadden de forummers nu niet ' dit gezeik ' gehad. :twisted:
Dit voelt als minachting voor forummers en hun inzet en hun mening .
Er is doorgevraagd aan u , er is meegedacht en ja er is kritisch gereageerd, als u dat niet wenst kom dan niet op een openbaar forum.
Het zou kunnen dat u nattigheid voelde en aan zag komen dat u dit niet ging ' winnen ' ..... dus dan maar de stekker er compleet onverwacht uittrekken? Zo ' hard ' werd u niet aangevallen .....men had zeker wel kritiek en vraagtekens.
Ik vind dit zwak en u hangt een ' l****l smoes op .....

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn » 19 mar 2019 16:46

Dus het betreffende incassoburo heeft u hier op het forum gevonden en ala minuut kontakt opgenomen. Begin er steeds minder van te begrijpen .

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 19 mar 2019 16:54

Jammer dat het niveau van de moderatie zo sterk wisselt.

Kunnen jullie dat lastertopic over het collier dan ook weghalen?

youss

Ongelezen bericht door youss » 19 mar 2019 16:55

moederslink schreef:
19 mar 2019 16:37
Had van te voren dan deze ' jurist ' geraadpleegd dan hadden de forummers nu niet ' dit gezeik ' gehad. :twisted:
Dit voelt als minachting voor forummers en hun inzet en hun mening .
Er is doorgevraagd aan u , er is meegedacht en ja er is kritisch gereageerd, als u dat niet wenst kom dan niet op een openbaar forum.
Het zou kunnen dat u nattigheid voelde en aan zag komen dat u dit niet ging ' winnen ' ..... dus dan maar de stekker er compleet onverwacht uittrekken? Zo ' hard ' werd u niet aangevallen .....men had zeker wel kritiek en vraagtekens.
Ik vind dit zwak en u hangt een ' l****l smoes op .....

Weer word er afgeweken van het originele probleem.

Men die hielp en adviseerde bedankt !

Als ik op vrijdagavond iets post en dus een heel weekend niemand kan bereiken...

De afbranders en oordelen boeien me eigenlijk niet veel. Het advies is ook opgevolgd en er is gesproken met een jurist.

Daarnaast blijkt dat incassobureaus ook meelezen hier.

Ik ga er ook niet meer woorden aan verspillen.

Zodra alles afgehandeld is zal ik wellicht wel een topic posten met alles erin. Neem aan dat de forumleden dit niet snel vergeten gelet op de reacties hier

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 19 mar 2019 16:56

Radar
in het verleden werden forummers gewaarschuwd om bv on topic te blijven of niet ' op de man ' te spelen , anders zou het topic mogelijk gesloten kunnen worden.
Nu hebben jullie dit per direct niet alleen gesloten, maar helemaal in zijn geheel verwijderd. :shock:
Dit voelt als schofferen en minachting voor forummers.
Heel erg jammer deze onbegrijpelijke move , net nu het een stuk beter met dit forum ging.
Als jullie de reacties nog eens goed nalezen zie je dat deze reacties best logisch waren ook zeker kritisch maar niet onbeschoft.
We hebben het erger gezien in het verleden.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 19 mar 2019 17:03

Kees2850 schreef:
19 mar 2019 16:35
@lady1234 van advies dienen is heel iets anders dan aangevallen en afgezeken worden om wat je hebt gedaan. Bij @youss was dat m.i. echt abnormaal hoe fel hij werd aangevallen. De goeden uitgezonderd.
Vindt je? Ik deel je inschatting absoluut niet. Maar goed, daar gaat dit topic natuurlijk niet over.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 19 mar 2019 17:05

Wat een slappe hap hier.
Bedrijven mogen ongecensureerd voor oplichters, dieven en fraudeurs uitgemaakt worden, maar ben je een keer (terecht) kritisch naar een TS dan..hoppa, verwijderen op verzoek. Nog even en de hoogste bieder krijgt de beste recensies.

Ik vind het echt ongeloofelijk dat het toegestaan is om zonder bewijs bedrijven zwart te maken, dat als reden om dat te laten staan wordt aangevoerd: dan moet het bedrijf zichzelf maar googlen en verdedigen. Maar als een TS spijt krijgt van de zaken die hij zelf openbaar op het internet zet dan wordt het wel gelijk verwijdert.
Laatst gewijzigd door fonsflons op 19 mar 2019 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 19 mar 2019 17:05

youss schreef:
19 mar 2019 16:55
----
Zodra alles afgehandeld is zal ik wellicht wel een topic posten met alles erin. Neem aan dat de forumleden dit niet snel vergeten gelet op de reacties hier
U had dit alles van te voren moeten bedenken .....jurist raadplegen vlg u ....dat incassobureau.s meelezen vlg u ..... 8)
en ik ben idd benieuwd of u dit ooit nog gaat terugkoppelen.
Maar wees gerust.....het forum draait gewoon door en ook dit topic verdwijnt in het collectieve geheugen....

Wat ik helemaal niet heb gezien is dat u ook maar ergens , waar dan ook , een hand in eigen boezem steekt , want u zat en zit fout.
Laatst gewijzigd door moederslink op 19 mar 2019 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 19 mar 2019 17:06

youss schreef:
19 mar 2019 16:55
Weer word er afgeweken van het originele probleem.
Echt niet. Het draait niet alleen om jou(w topic)... Het probleem wat in dit feed-back-topic besproken wordt, is het verwijderen van jouw topic. Daar ging ook de reactie over.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 19 mar 2019 17:11

@moederslink ik weet niet hoe het in het verleden was maar in @youss zijn onderwerp werd door een aantal mensen absoluut niet correct gereageerd. Ondanks herhaald verzoek van hem om bij de feiten te blijven.

Ook in andere onderwerpen worden TS-ers vaak ook aangevallen op waarom zij in de problemen zijn gekomen. En worden door een klein groepje mensen die hier blijkbaar denken dat zij de lakens uitdelen veroordeeld en beschimpt soms.

Ik vind dat echt ergerlijk op een consumentenforum. Ga dan naar Geen Stijl ofzo. Daar kun je ongestoord je gang gaan in je eigen frustraties botvieren op anderen.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 19 mar 2019 17:14

@moneyman ik schrijf ook de goeden uitgezonderd. Waar jij wat mij betreft onderhoort.

Plaats reactie