LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen kwijtschelding gemeentelijke belasting wegens autowaarde

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Geen kwijtschelding gemeentelijke belasting wegens autowaarde

Ongelezen bericht door thecure »

We kunnen in ieder geval tot de conclusie komen dat het onderwerp veel discussie oproept.
Ik kwam er aanvankelijk hard in, ook omdat ik voorbeelden ken die lectorisalutem aanhaalde.
Maar gaandeweg zie ik in dat dè bijstandsgerechtigde niet bestaat.

De een vind het inderdaad best en vangt lachend alle toeslagen.
De ander wil er graag weer uit en doet daar alles voor om weer aan het werk te gaan.

Vrijstelling blijft lastig, niemand betaald graag belasting. En dat de een wel vrijstelling krijgt en de ander niet... Ja dat wekt afgunst op.

Blijft moeilijk, het kan wat mij betreft het beste van geval tot geval bekeken worden of iemand inderdaad terecht een auto bezit voor (vrijwilligers)werk, ziekenhuis bezoek enz.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geen kwijtschelding gemeentelijke belasting wegens autowaarde

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat vind ik oprecht mooi, iemand die naar aanleiding van een discussie zijn stand- of gezichtspunt aanpast.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Geen kwijtschelding gemeentelijke belasting wegens autowaarde

Ongelezen bericht door thecure »

Ja soms ben ik ook wel eens lief 😇

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geen kwijtschelding gemeentelijke belasting wegens autowaarde

Ongelezen bericht door 16again »

thecure schreef:
23 mar 2019 17:09
Vrijstelling blijft lastig, niemand betaald graag belasting. En dat de een wel vrijstelling krijgt en de ander niet... Ja dat wekt afgunst op.
En dat is te herleiden tot het grootste manco van menig belastingregel:

Door ingebouwde drempels, kan bijvoorbeeld een extra euro inkomen een forse achteruitgang betekenen, omdat een toeslag/vrijstelling helemaal verdijnt.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen kwijtschelding gemeentelijke belasting wegens autowaarde

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat is zeker van toepassing bij de huurtoeslag, maar er zijn plannen om in 2020 de huurtoeslag langzamer af te bouwen. Zou een verbetering zijn.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen kwijtschelding gemeentelijke belasting wegens autowaarde

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ja, het rare is we wonen in één land, met overal dezelfde hoogte van een bijstandsuitkering, maar als je naar de gemeentelijke lasten en waterschapslasten kijkt, kunnen die heel flink verschillen.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Geen kwijtschelding gemeentelijke belasting wegens autowaarde

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Voorlopig is de ts niet meer terug geweest.....

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Geen kwijtschelding gemeentelijke belasting wegens autowaarde

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
23 mar 2019 17:45
Dat is zeker van toepassing bij de huurtoeslag, maar er zijn plannen om in 2020 de huurtoeslag langzamer af te bouwen. Zou een verbetering zijn.

Het wetsvoorstel om de inkomensgrenzen voor de huurtoeslag te laten vervallen, is een paar weken geleden aangenomen door de EK.

https://www.aedes.nl/artikelen/klant-en ... allen.html

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geen kwijtschelding gemeentelijke belasting wegens autowaarde

Ongelezen bericht door kweenie »

Lady1234 schreef:
23 mar 2019 17:47
Maar ja, het rare is we wonen in één land, met overal dezelfde hoogte van een bijstandsuitkering, maar als je naar de gemeentelijke lasten en waterschapslasten kijkt, kunnen die heel flink verschillen.
Zeker. Maar ook bijvoorbeeld de huurlasten of de vervoerskosten die je moet maken kunnen flink verschillen. Eigenlijk verschillen bijna alle kosten of uitgaven van persoon tot persoon. Gelukkig wel, we zijn geen eenheidsworst.

Gesloten