Want? Jij denkt dat ze al dat uitstaande geld gewoon laten gaan?sacredfour schreef: ↑24 mar 2019 07:53Ik denk dat Moneyman te snel de conclusie trekt dat Ferratum zal gaan dagvaarden als ze zien dat hun verdien model niet meer werkt in Nederland. Dit weten we niet. Ik voorspel dat ze dit niet zullen doen.
Sterker: dat moet gewoon betaald worden vóórdat Ferratum zou gaan procederen. Niet ter discussie staat immer dat dat geld gewoon terugbetaald moet worden (de meeste leners hier hebben er immers de mond vol van dat ze géén wanbetaler zouden zijn...), en er is geen enkele steekhoudende reden om daarmee te wachten tot je de dagvaarding in de bus krijgt. In tegendeel, er is een hele goede reden om dat vóór een procedure te doen: het bespaart je de onnodige proceskosten én het is de enige moreel juiste oplossing (al heb ik niet de indruk dat de leners zich hier over het algemeen zo druk om maken).sacredfour schreef: ↑24 mar 2019 07:53Als Ferraum gaat procederen tegen cliënten die bij de stichting zijn aangesloten dan hoeven zij zich geen zorgen te maken over de proceskosten. Die zijn voor mijn rekening. wel heb ik al mijn cliënten geadviseerd om het verschil tussen de al betaalde kosten af te trekken van de nog openstaande lening en dit bedrag te sparen. Dit moet wel betaald kunnen worden zou Ferratum een procedure beginnen.
Nee, dat is niet het ergste. Er is geen enkele steekhoudende onderbouwing dat er geen volledige proceskostenveroordeling kan volgen als Ferratum gaat dagvaarden.sacredfour schreef: ↑24 mar 2019 07:53Het ergste wat ons dan kan overkomen is dat partijen hun eigen kosten moeten dragen zoals ook in het vonnis van de rechtbank Rotterdam. In het geval dat wij gaan dagvaarden dat zal ik mijn cliënten adviseren om het restbedrag wel voor die tijd over te maken.
Ik vind het allemaal prima wat je met je cliënten doet, en erg nobel dat jij hun proceskosten allemaal gaat betalen, maar reken je niet te makkelijk rijk. Dat kan een nogal dure fout zijn, en jij weet net zo goed als ik dat jouw belofte om de kosten voor hen te betalen een loze belofte is op het moment dat jij die kosten niet wilt of kunt betalen. De veroordelingen staan dan immers gewoon op naam van jouw cliënten - en die zullen dus persoonlijk door de deurwaarder aangesproken worden.
Just saying...