LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
tjerk1
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 mei 2015 09:57

NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door tjerk1 »

NPO verwijderd oude uitzending gemist app van smart tv's van voor 2014
Dus , heb je een tv gekocht voor voor 2014 , wordt je mooi weer op kosten gejaagd

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dit verwijderen kost geld?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

angel1978 schreef:
23 mar 2019 12:20
Dit verwijderen kost geld?
Verantwoordelijk minister Slob antwoord op Kamervragen dat er genoeg alternatieven zijn als Google Chromecast of via Apple AirPlay.
https://tweakers.net/nieuws/150538/mini ... t-tvs.html
En die apparatuur kost uiteraard geld.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door Erthanax »

O, gelukkig. Het kost wel geld, maar niet de wereld.

Ik heb nog een kleine, draagbare televisie uit 1970 die nog steeds werkt op het analoog signaal, uiteraard binnen de mogelijkheden van het apparaat. Dus geen kleur, geen Teletext, geen stereo, en met contrast, helderheid en scherpte die je van een televisie van pakweg 50 jaar oud (!) kunt verwachten. Maar hij werkt nog wel. Destijds was achterwaartse compatibiliteit een uitgangspunt. Tegenwoordig moet je kennelijk tevreden zijn met een gebruiksduur van een jaar of vier.

Voor de duidelijkheid: Die portable tv bewaar ik voor de aardigheid en ik controleer zo nu en dan of hij nog werkt.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door Revoked »

Erthanax schreef:
23 mar 2019 13:30
O, gelukkig. Het kost wel geld, maar niet de wereld.

Ik heb nog een kleine, draagbare televisie uit 1970 die nog steeds werkt op het analoog signaal, uiteraard binnen de mogelijkheden van het apparaat. Dus geen kleur, geen Teletext, geen stereo, en met contrast, helderheid en scherpte die je van een televisie van pakweg 50 jaar oud (!) kunt verwachten. Maar hij werkt nog wel. Destijds was achterwaartse compatibiliteit een uitgangspunt. Tegenwoordig moet je kennelijk tevreden zijn met een gebruiksduur van een jaar of vier.

Voor de duidelijkheid: Die portable tv bewaar ik voor de aardigheid en ik controleer zo nu en dan of hij nog werkt.
Ach, wat lief: Erthanax verwordt langzaam maar zeker een "oude semela"...
Oude diesels, mogen ook niet meer. Ik heb in mijn schuur nog een Mobylette 40ts uit 61. Doet het ook nog. Niet alles hoeft een verbetering te zijn, maar blijven hangen in het verleden is ook weer zo wat....

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik hang niet in het verleden hoor, daarom vermeld ik uitdrukkelijk dat ik het ding voor de aardigheid bewaar. Voor normaal kijkwerk hebben we een flatscreen en een Chromecast.

Mijn punt is dat achterwaartse compatibiliteit destijds een uitgangspunt was voor ontwikkelaars. Ik vind het verbazingwekkend hoe gemakkelijk men nu een kunstmatig beperkte levensduur accepteert.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik vind het verbazingwekkend hoe gemakkelijk men nu een kunstmatig beperkte levensduur accepteert.
Is van alle tijden hoor. Denk maar aan de gloeilamp.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Phoebus_cartel

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door renewouters »

Erthanax schreef:
23 mar 2019 16:12

Mijn punt is dat achterwaartse compatibiliteit destijds een uitgangspunt was voor ontwikkelaars. Ik vind het verbazingwekkend hoe gemakkelijk men nu een kunstmatig beperkte levensduur accepteert.
De TV werkt nog precies zoals hij destijds is verkocht, dus er is geen sprake van kunstmatig beperkte levensduur. Als je wilt dat apps tot in lengte van dagen moeten blijven werken moet je dus

- of stoppen met innovaties
- of extreem geavanceerde hardware in een TV stoppen (waardoor die onbetaalbaar worden) die zo krachtig is dat je technologie van over 10...15 jaar nog steeds makkelijk aan kan.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat weet ik natuurlijk ook allemaal wel, maar er is een principieel verschil. Die portable tv heeft nu nog steeds dezelfde functionaliteit als toen hij nieuw was; niet meer natuurlijk, maar ook niet minder. Een "oude" smart tv heeft wel degelijk minder functionaliteit.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar dat analoge signaal voor die oude tv wordt niet ook meer uitgezonden. Er zijn nog wel manieren om er beeld op te krijgen. Maar niet meer zoals toen hij nieuw was.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door Berteman »

Klaas Jan schreef:
23 mar 2019 13:08
angel1978 schreef:
23 mar 2019 12:20
Dit verwijderen kost geld?
Verantwoordelijk minister Slob antwoord op Kamervragen dat er genoeg alternatieven zijn als Google Chromecast of via Apple AirPlay.
https://tweakers.net/nieuws/150538/mini ... t-tvs.html
En die apparatuur kost uiteraard geld.
Een Google Chromecast is ook helemaal niet nodig. Op internet zijn talloze zenders te bekijken. Laptop of pc) met (een geschikt kabeltje) en de tv met elkaar verbinden en klaar zijn Kees en Klara.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Berteman schreef:
24 mar 2019 12:18
Een Google Chromecast is ook helemaal niet nodig. Op internet zijn talloze zenders te bekijken. Laptop of pc) met (een geschikt kabeltje) en de tv met elkaar verbinden en klaar zijn Kees en Klara.
Dat klopt hoor. Met een HDMI kabel is dat te regelen. Maar die kost ook geld :wink:. En is wat ingewikkelder.

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door fred- »

Heb je al gekeken of npostart in je store staat? Dat is de nieuwe en die doet het wel (gebrekkig met bugs) maar dan heb je toch wat.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door Berteman »

Klaas Jan schreef:
24 mar 2019 14:05
Berteman schreef:
24 mar 2019 12:18
Een Google Chromecast is ook helemaal niet nodig. Op internet zijn talloze zenders te bekijken. Laptop of pc) met (een geschikt kabeltje) en de tv met elkaar verbinden en klaar zijn Kees en Klara.
Dat klopt hoor. Met een HDMI kabel is dat te regelen. Maar die kost ook geld :wink:. En is wat ingewikkelder.
Een HDMI-kabeltje is voor een paar euro te koop: een Chromecast richting de veertig euro.

En waarom is een laptop/pc op de tv aansluiten ingewikkeld? Het ene uiteinde van de kabel in de laptop/pc, de andere in de tv, op de tv de juiste ingang kiezen en dat is het, Meer niet.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door Erthanax »

Draadloos vanaf tablet/telefoon via de Chromecast vind ik gemakkelijker dan een losse kabel erbij, die ik dan in de laptop moet prikken.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Een TV van voor 2014 (ik heb er zelf twee in huis) kan het nog prima doen, maar is technisch wel afgeschreven. Je kan niet verwachten dat voor verouderde hardware alle apps nog up-to-date worden gehouden.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Klaas Jan schreef:
24 mar 2019 14:05
Berteman schreef:
24 mar 2019 12:18
Een Google Chromecast is ook helemaal niet nodig. Op internet zijn talloze zenders te bekijken. Laptop of pc) met (een geschikt kabeltje) en de tv met elkaar verbinden en klaar zijn Kees en Klara.
Dat klopt hoor. Met een HDMI kabel is dat te regelen. Maar die kost ook geld :wink:. En is wat ingewikkelder.
Ik vind dat anders wel makkelijk. Heb dan ook wel een extreem dure pc aan een idioot groot scherm staan voor de momenten dat ik serieus aan het gamen ben, maar het beeld is goed en ik krijg alle nieuwe series voor niets binnen en dat binnen een uur dat ze uitkomen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door kweenie »

Erthanax schreef:
23 mar 2019 19:50
Dat weet ik natuurlijk ook allemaal wel, maar er is een principieel verschil. Die portable tv heeft nu nog steeds dezelfde functionaliteit als toen hij nieuw was; niet meer natuurlijk, maar ook niet minder. Een "oude" smart tv heeft wel degelijk minder functionaliteit.
Die heeft ook nog steeds de zeide functionaliteit, alleen wordt die door de zender niet meer ondersteund. Net als dat de Nederlandse omroepen de functionaliteit van je oude analoge televisie niet meer ondersteunen. Niet bepaald een principieel verschil, lijkt me.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door 16again »

De wijziging zal wel de oorzaak zijn:
https://tweakers.net/nieuws/149840/npo- ... n-drm.html

Ik liep ook al tegen problemen op: Voorheen downloade ik menig documentaire/consumentenprogramma eerst , om daarna op 130% speed te bekijken. Wat me sindsdien niet meer lukt

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik krijg van Ziggo nog steeds het analoge signaal. Die oude portable tv doet na vijftig jaar nog alles wat hij deed toen hij nieuw was. Dat waarschijnlijk later dit jaar het analoge signaal stopt weet ik ook.

Een smart tv van vijf jaar oud doet niet meer alles wat hij kon toen hij nieuw was. Sterker nog, juist dat "smarte" deel waarvoor men hem kocht, doet het niet meer.

Gesloten