LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
25 mar 2019 10:18
Ik krijg van Ziggo nog steeds het analoge signaal. Die oude portable tv doet na vijftig jaar nog alles wat hij deed toen hij nieuw was. Dat waarschijnlijk later dit jaar het analoge signaal stopt weet ik ook.

Een smart tv van vijf jaar oud doet niet meer alles wat hij kon toen hij nieuw was. Sterker nog, juist dat "smarte" deel waarvoor men hem kocht, doet het niet meer.
Ik zie hem toch iets anders.

Bij je oude glasbak doet alle hardware het nog. Bij je smart-TV doet alle hardware het ook nog. In beide gevallen is het de verandering in de input (respectievelijk het analoge signaal en de digitale apps) die ervoor zorgt dat de TV het uiteindelijk "niet meer doet".

Ik zie dus niet zoveel verschil in de ontwikkeling van de TV's. Het grote verschil zit 'm vooral in de ontwikkeling om die TV's heen - daar waar tientallen jaren nauwelijks ontwikkelingen waren, vliegen die ons nu om de oren.

angel1978
Berichten: 10897
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
25 mar 2019 10:18
Ik krijg van Ziggo nog steeds het analoge signaal. Die oude portable tv doet na vijftig jaar nog alles wat hij deed toen hij nieuw was. Dat waarschijnlijk later dit jaar het analoge signaal stopt weet ik ook.

Een smart tv van vijf jaar oud doet niet meer alles wat hij kon toen hij nieuw was. Sterker nog, juist dat "smarte" deel waarvoor men hem kocht, doet het niet meer.
Ik krijg dat signaal niet meer. Doet die portable tv dan ineens nu niet meer alles en is dat dus afhankelijk van de provider die je hebt of is het echt iets van de tv zelf?

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ja, het houdt een keer op, dat weet ik. Waar het mij om gaat is die achterwaartse compatibiliteit. Bij elke verbetering aan PAL-televisie (kleur, teletext, stereogeluid) was het uitgangspunt dat bestaande toestellen normaal moesten blijven functioneren. Dat is gelukt, sinds de introductie in Nederland in 1951. Bijna zeventig jaar lang! Dat is toch wat anders dan "Ja, wat verwacht je dan? Koop maar wat anders," als je tv ineens niet meer smart blijkt na vier of vijf jaar, terwijl je hem kocht omdat hij smart was.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een Refurbish Desktop er op aansluiten en je kunt onbeperkt updaten... zelfs opnemen op 320 Gb oude HD en zo... dus waar klagen we nu over... die ingebouwde Chip die alles moet doen is te goedkoop en te klein, mag niets kosten.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door 16again »

Komkommertijd schreef:
25 mar 2019 11:15
die ingebouwde Chip die alles moet doen is te goedkoop en te klein, mag niets kosten.
Die ingebouwde chip lijkt me niet de belemmering. Wel de (uren van) de programmeurs, die de APP moeten aanpassen zodat NPO weer wordt ondersteund.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: NPO uitzending gemist werkt niet meer op LG smart TV

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Huidige Philips heeft iets meer Chip en ander Type dan oude Akai.

En mijn Desktop advies, die kan jarenlang geüpdatet worden.
Tevens HD recorder en Mail lezen, foto opslaan en alles op TV die niet Smart hoeft te zijn!

Gesloten