LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
MoniqueHvS
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 23:47

Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door MoniqueHvS »

Hallo Radar
Onlangs is mijn facebook account gegijzelt, en nu lijkt het te zijn verwijderd. Contact met facebook opnemen gaat niet. Ik word bestookt met mailtjes in mijn Ziggo mailbox.
Dat ze mij pas kunnen/willen helpen als ik een kopie van een ID geef. Met een hele lijst waar ik op kan klikken.
Een ID waar alles op staat namelijk naam straat burgerservice nummer en geboorte datum . Ik geloof niet dat facebook zo werkt. Tevens mogen alleen overheid instellingen om dit soort informatie verzoeken en zeker geen facebook.
De politie doet hier niets mee die heb ik gebeld. Het lijkt op fraude van mijn gegevens althans dat proberen zij.

Het adres wat van fb afkomstig zou zijn is de volgende> [email protected] van Dieter en Sonja afkomstig.

Ondertussen kan ik dus niet op fb meer als vrienden mij zoeken ben ik weg.Wat kan ik nu nog doen? stel dat iemand met mijn fotos naam etc aan de haal is? Facebook lijkt niet mogelijk te contacteren.
bedank monique hogendoorn van swieten
Laatst gewijzigd door MoniqueHvS op 25 mar 2019 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Kun je geen nieuw account aanmaken ? ( niet vergeten goed te beveiligen )

Het adres wat je opgeeft lijkt nep te zijn. suppot ipv support. En de rest wat erin staat.

MoniqueHvS
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 23:47

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door MoniqueHvS »

Sorry mijn fout de r bij support hoort er wel in. Maar dan nog een vreemd voorval. Wie geeft nu zijn burgerservice nummer dat vragen ze. Ik heb al een belasting formulier met mijn naam gezonden maar de rest afgeplakt. Dat accepteren ze niet. Ik kijk even of de link hier neer te zetten is.
https://m.facebook.com/help/159096464162185?ref=cr

een nieuw account pakt ie niet op mijn adres en daarmee is t niet opgelost ik ben alles nu kwijt. Alle lijkt echt maar politie zei nooit ID geven dat mogen ze niet vragen.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door BL2 »

En wie zijn Dieter en Sonja, neem toch aan dat ze niet bij Facebook werken ?

MoniqueHvS
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 23:47

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door MoniqueHvS »

Ja dus wel via mijn ziggo inbox mail adres,
Hallo,

We kunnen je verzoek pas verwerken nadat je ons een document uit onze lijst met identiteitsbewijzen hebt gestuurd om je naam te bevestigen:

https://www.facebook.com/help/159096464162185?ref=cr

Je kunt ons op twee manieren helpen je naam te bevestigen:

- Stuur een foto of scan van een document uit de eerste groep, zoals een rijbewijs, paspoort of officiële documenten voor naamswijzigingen

of

- Stuur een foto of scan van twee documenten uit de tweede groep, zoals een tijdschriftabonnement en een studentenkaart, of een bankafschrift en een ledenpas

Onthoud dat je geen door de overheid uitgegeven identiteitsbewijs nodig hebt om je naam te bevestigen.

We hopen snel van je te horen zodat we je kunnen helpen.


Met vriendelijke groet,

Dieter



https://m.facebook.com/help/159096464162185?ref=cr

ik ben toch niet gek ze deze info te geven. Jammer dat politie er niets mee doet. Ik heb fraude helpdesk ingelicht.
Gut weet hoeveel mensen opgelicht worden.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door Jefdus »

Wat moet de politie hier mee doen dan? Dit heeft helemaal niks met oplichting te maken. Ze willen gewoon verifiëren dat je bent wie je bent. En er staan genoeg andere opties in de lijst die geaccepteerd worden hoor, waarbij je BSN gewoon onbekend blijft als je je daar zorgen over maakt. Een kopie van een OV chipkaart en een pasje van de bieb en je bent al klaar.

MoniqueHvS
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 23:47

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door MoniqueHvS »

Ik heb een kopie gezonden van een blad waar ik lid van ben waar mijn naam op adres op staat. Maar nope accepteren ze niet. Weer dat zelfde riedeltje stuur blabla. OV chip heb ik niet en de bieb is een kinderpas.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door Lowieze »

MoniqueHvS schreef:
25 mar 2019 16:28
Ik heb een kopie gezonden van een blad waar ik lid van ben waar mijn naam op adres op staat. Maar nope accepteren ze niet. Weer dat zelfde riedeltje stuur blabla. OV chip heb ik niet en de bieb is een kinderpas.
Als u geen kopie van een officieel identiteitsbewijs wilt sturen, moet u 2 bewijzen zoals een bibliotheekpas opsturen.
“Als je geen item uit de eerste groep hebt, kun je twee verschillende items uit de tweede groep sturen. De naam op de items die je naar ons verstuurt, moet overeenkomen met de naam die je in je profiel wilt weergeven.”

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt ook uw BSN afschermen, als u een scan maakt, niets aan de hand dus.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door bprosman »

Waar haal je die wijsheid vandaan dat FB niet om een officieel identiteitsbewijs zou mogen vragen om je identiteit te verifieren ?. Volgens mij is het ding daar juist voor bedoeld en heet niet voor niets “Identiteitsbewijs”. En BSN kun je gewoon afschermen.
Ik heb een kopie gezonden van een blad waar ik lid van ben waar mijn naam op adres op staat. Maar nope accepteren ze niet.
Nee gek he, waarschijnlijk omdat iedereen dat zo uit je oud-papier bak kan vissen.

Blijft raar, op FB gaan om de hele wereld te laten weten waar je bent , op vakantie gaat en met wie, wat je eet en waar je poept en als FB je identiteit wil verifieren worden we paranoia. Obelix zei het al : “Rare jongens die FB gebruikers”

MoniqueHvS
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 23:47

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door MoniqueHvS »

Ik ga het nog een keer proberen met afgeschermd BSN nummer. Als ze het dan nog niet accepteren klopt het gewoon niet.
Overigens staat het wel tussen het rijtje dat een post met je naam erop ook mag. Dit hebben ze niet geaccepteerd.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Gebruik de KopieID app van de overheid. Hiermee kan je zowel je BSN onleesbaar maken als een tekst en datum toevoegen zodat men de foto niet voor iets anders kan gebruiken (in dit geval dus iets als "tbv Facebook".

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eitsbewijs

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik uit tweede categorie bewijs mag leveren?

Met een TV gids even mijn naam erop zetten, computer montage en nog een tweede erbij...
en na insturen mag ik als K, Kommer dus op Fake Boek?

Ik weet dat er vele Fake namen tussen zitten, en vooral mensen die populaire achternaam hebben
waren vaak zeer beroerd te vinden.
Zoek eens Jan Smit, vele duizenden die totaal niet kunnen zingen vind je!
Ik snap niet waarom ze moeilijk doen, alleen bij vermoeden fraude zou ik extra gaan controleren.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door kweenie »

MoniqueHvS schreef:
25 mar 2019 16:28
Ik heb een kopie gezonden van een blad waar ik lid van ben waar mijn naam op adres op staat. Maar nope accepteren ze niet. Weer dat zelfde riedeltje stuur blabla.
Terecht. Er staat toch duidelijk dat als je geen kopie van een identiteitsbewijs wilt sturen, je twee kopieën uit de tweede groep moet toesturen.
bert888 schreef:
26 mar 2019 00:32
Ik begrijp niet waarom men op dat domme FB wil zitten.
Daar zitten alleen maar domme volgzame mensen.
Blijkbaar niets voor generaliserende mensen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bert888 jij komt alleen maar met negatieve kritiek op elk bedrijf.

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door bert888 »

Uit onderzoek is gebleken dat het volk op facebook niet de slimste zijn.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door Lowieze »

bert888 schreef:
26 mar 2019 07:48
Uit onderzoek is gebleken dat het volk op facebook niet de slimste zijn.
Nee, sommige mensen op een forum zijn lichten :lol:

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door witte angora »

bert888 schreef:
26 mar 2019 07:48
Uit onderzoek is gebleken dat het volk op facebook niet de slimste zijn.
Degene die dat onderzocht kon blijkbaar niks beters onderzoeken.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door witte angora »

MoniqueHvS schreef:
25 mar 2019 17:41
Ik ga het nog een keer proberen met afgeschermd BSN nummer. Als ze het dan nog niet accepteren klopt het gewoon niet.
Overigens staat het wel tussen het rijtje dat een post met je naam erop ook mag. Dit hebben ze niet geaccepteerd.
Monique.... waar komt die achterdocht vandaan? Jouw achterdocht klopt niet, geloof me nu maar. Er is door FB al aan zoveel mensen om gegevens gevraagd om te verifiëren wie ze zijn. Ook aan mij. En waarom? Om misbruik van facebook te voorkomen. Om te voorkomen dat mensen met een valse identiteit allerlei rottigheid veroorzaken. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Je moet je bij zoveel bedrijven en instanties legitimeren, en dan hier allerlei achterdocht ten toon spreiden en er van alles achter zoeken? Sorry hoor...

Moneyman
Berichten: 30000
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door Moneyman »

bert888 schreef:
26 mar 2019 00:32
Ik begrijp niet waarom men op dat domme FB wil zitten.
Daar zitten alleen maar domme volgzame mensen.
Heerlijk om te zien dat bert888 zelf zijn eigen bericht een like geeft. Zou perfect passen op Facebook :mrgreen:

Gesloten