LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
26 mar 2019 08:35
bert888 schreef:
26 mar 2019 00:32
Ik begrijp niet waarom men op dat domme FB wil zitten.
Daar zitten alleen maar domme volgzame mensen.
Heerlijk om te zien dat bert888 zelf zijn eigen bericht een like geeft. Zou perfect passen op Facebook :mrgreen:
Je krijgt van mij een 'like'. :mrgreen:

Het 'niveau' van dit forum is gemiddeld genomen trouwens niet zo heel veel hoger als dat van FB als je het mij vraagt... Als je toch ziet wat voor topics er af en toe voorbij komen... :wink:

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

MoniqueHvS schreef:
25 mar 2019 15:40
Sorry mijn fout de r bij support hoort er wel in. Maar dan nog een vreemd voorval. Wie geeft nu zijn burgerservice nummer dat vragen ze. Ik heb al een belasting formulier met mijn naam gezonden maar de rest afgeplakt. Dat accepteren ze niet. Ik kijk even of de link hier neer te zetten is.
https://m.facebook.com/help/159096464162185?ref=cr

een nieuw account pakt ie niet op mijn adres en daarmee is t niet opgelost ik ben alles nu kwijt. Alle lijkt echt maar politie zei nooit ID geven dat mogen ze niet vragen.

Adres ? Bedoel je huisadres ? Ik heb nog nooit een huisadres hoeven in te vullen. Zojuist een nieuw FB account aangemaakt en hoefde geen adres in te vullen.

Bedoel je wellicht je IP adres ?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door bprosman »

Alle lijkt echt maar politie zei nooit ID geven dat mogen ze niet vragen.
Politieagent is ook niet echt een HBO / Rechtenstudie :?

MoniqueHvS
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2017 23:47

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door MoniqueHvS »

Beste mensen.
Of FB nu wel of niet voor domme mensen is. Is niet relevant. Het is dat ze mijn account niet terug geven zelfs niet nu ik een ID gezonden heb met afgeschermd BSN nummer. Ze hebben niets te maken met mijn BSN nmr daar kan heel veel mee gedaan worden zoals identiteit fraude. Het werkt tot heden niet de politie gaat ermee aan de slag. Ik wil daarna mijn account wellicht ook wissen. Nu is dat blijkbaar in handen van ene Dieter en Sonja.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door BL2 »

MoniqueHvS schreef:
26 mar 2019 22:51
Het werkt tot heden niet de politie gaat ermee aan de slag
Echt, voor een Gezichtsboek accountje ? Alhier komen ze zelfs niet als er ingebroken is.......
Laatst gewijzigd door BL2 op 27 mar 2019 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door Moneyman »

MoniqueHvS schreef:
26 mar 2019 22:51
Het werkt tot heden niet de politie gaat ermee aan de slag. Ik wil daarna mijn account wellicht ook wissen. Nu is dat blijkbaar in handen van ene Dieter en Sonja.
Dieter en Sonja... dat zijn gewoon medewerkers van Facebook. En de politie die met een Facebookaccount aan de slag gaat?

Het verhaal wordt steeds warriger.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je je niet identificeert is er geen account om te wissen. Dan kan ook niemand het kraken omdat het heel veilig geblokkeerd wordt door Facebook. De politie komt ook niet aan jouw account of ze moeten jouw ID gebruiken!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door bprosman »

Het is dat ze mijn account niet terug geven zelfs niet nu ik een ID gezonden heb met afgeschermd BSN nummer.
Dat is ook de reden/reactie van FB ?

Overigens wat betreft : MoniqueHvS , neem ik aan dat de naam van je facebook account je echte naam (van je ID) is anders voldoe je sowieso al niet aan hun gebruiksvoorwaarden.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door Jefdus »

MoniqueHvS schreef:
26 mar 2019 22:51
Het is dat ze mijn account niet terug geven zelfs niet nu ik een ID gezonden heb met afgeschermd BSN nummer.
Een kopie van de voorkant van een rijbewijs laat geen BSN zien, dus dat is misschien een optie?

Overigens kun je het juridisch niet hebben over 'mijn' account. De infrastructuur en alles wat er op de accounts geplaatst wordt, is, zoals beschreven in de gebruikersovereenkomst waarmee je akkoord bent gegaan, eigendom van Facebook.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door Moneyman »

Oftewel: "mijn account" = het account waarop ik het exclusieve gebruiksrecht heb. Maar dat bekt zo rot :wink:

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus het is 'mijn account'. Des temeer omdat ik bepaal welke content er op komt te staan, wie er toegang heeft tot die content, etcetera etcetera.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door Jefdus »

Uiteraard. Mijn punt is alleen dat Facebook een service levert, maar dat ze naar hun gebruiker toe geen verplichtingen hebben aangezien je niet kunt spreken over eigendom door de gebruiker. Het enige wat je in dit soort gevallen dus kunt doen, is klagen over de dienstverlening. Maar goed, het is algemeen bekend dat Facebook de belangen van de gebruiker niet voorop stelt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die controle op ID is heel duidelijk ook in het belang van de gebruiker. Anders wordt het een gevaarlijke puinhoop op Facebook.

marcellamaria
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jul 2018 11:57

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door marcellamaria »

Hallo,

Ik heb bijna precies hetzelfde ik heb 30 keer opnieuw mijn id ingestuurd, maar ze accepteren het niet Paspoort, rijbewijs creditcard alles heb ik ze gestuurd). Nu ben ik opzoek naar een hacker die mijn account kan hacken ik kom namelijk niet door de twee staps verificatie (2F) heen. Je moet dan een 6 cijferige code via sms krijgen en die krijg ik niet. Ik kan al weken niet op FB alsook niet op mijn bedrijfspagina ook niet want die is gekoppeld. Als ik al antwoord krijg van ze dan sturen ze herstel links die niet werken. Het lijkt wel een grap. Inmiddels ben ik redelijk radeloos, en ook wel geschrokken dat het onmogelijk is om contact met ze opnemen.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door de auditu »

bert888 schreef:
26 mar 2019 07:48
Uit onderzoek is gebleken dat het volk op facebook niet de slimste zijn.
"Het volk" "zijn"?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door Theotrucker »

FB hacken werkt volgens mij averechts. Dan word je echt geblokkeerd en krijg je de politie aan de deur.

marcellamaria
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jul 2018 11:57

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door marcellamaria »

Theo ik denk serieus dat dat wel mee valt als ik vraag om mijn persoonlijke account te hacken komt hier echt geen politie aan de deur:))

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar dat zit in de computers van Facebook in Ierland. Niet in je eigen computer. Dan moet je daar binnendringen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je hebt een probleem met ontvangen van de SMS. Dat komt vaak voor.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Facebook gijzelt profiel totdat ik ID geef

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik weet dat bijvoorbeeld bij tele2 dit probleem regelmatig optreedt, ook bij buitenlandse internetbanken.

Gesloten