LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
smiles
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2019 15:49

Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

Ongelezen bericht door smiles »

Na een moeilijke tijd op mijn werk en in een toestand van overspannenheid, leek het me interessant om wat geld te storten in Trading. De eerste weken verdiende ik €750 tot 1500 per week. Een paar dagen later werd ik gebeld door een Tradingbedrijf, uit Griekenland.
Omdat ze zagen dat ik in een korte tijd best veel winst had gemaakt, gaf de accountmanager van het bedrijf aan dat ik een professional account moest gaan nemen omdat het zo goed ging. Hij vertelde mooie verhalen over de winsten die ik kon maken als ik €25.000 ging storten om een professional account te krijgen, door te werken met een hogere Leverage (hefboom).
Ik moest een formulier ondertekenen en terug sturen waaruit bleek dat ik:
    enige jaren ervaring in de financiële sector had en
      dat mijn vermogen meer dan €500.000 bedroeg en
        dat ik meerdere jaren ervaring had in de financiële sector.

        Dit kon ik niet bewijzen en heb ook verder niets ondertekend, ook heb ik meerdere malen telefonisch medegedeeld dat ik niet over bovenstaande eisen voldeed. Omdat na 1 week mijn account zou worden geblokkeerd omdat ik te weinig Free Margin op mijn account had en steeds e-mails kreeg dat ik geld moest storten om mijn account te redden, kreeg ik de Senior accountmanager aan de lijn die me min of meer dwong om z.s.m. €25.000 over te maken om mijn account te redden en zonder de vereiste bescheiden, toch te gaan voor het professional account.
        Hij gaf mij een naam van een Bank in Nederland, waar ik vrij gemakkelijk veel geld kon lenen. In een opwelling van stress en angst heb ik me hierdoor laten verleiden, en heb een veel te dure lening genomen van €33.000 en in 1 week, al dit geld geïnvesteerd. Nu ben ik binnen 2 weken al mijn geld kwijtgeraakt, en zit ik de komende 10 jaar vast aan een dure lening en bijna genoodzaakt mijn huis te verkopen om alles nog te kunnen betalen.
        Vraag: Heb ik een zaak, omdat ik zonder enige kennis of genoeg vermogen toch onder bepaalde dwang, een professional account toegekend heb gekregen met een hoge Leverage (risico) bij dit trading bedrijf? Iedereen kan blijkbaar heel veel geld verliezen met deze Trading bedrijven die je heel goed over kunnen halen i.s.m. banken om veel geld te storten en een groot risico lopen het te verliezen.
        Ik weet dat ik in een verdwaasde toestand, domme dingen heb gedaan en zelf verantwoordelijk ben voor hetgeen wat ik heb gedaan. Toch wil ik iedereen dit laten weten om te voorkomen om in deze valkuil te stappen. Wat zijn mijn kansen om misschien toch de schade iets te beperken? :oops:

        Lady1234
        Berichten: 27096
        Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

        Re: Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

        Ongelezen bericht door Lady1234 »

        Ik denk dat de “winsten” die u eerst maakte gewoon nep waren en alleen maar bedoelt om u nog meer geld afhandig te maken.

        Lees ook eens hier.

        https://slimbeleggen.com/gevaar-cfd-trading/130111/

        Theotrucker
        Berichten: 5005
        Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
        Locatie: Landgraaf

        Re: Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

        Ongelezen bericht door Theotrucker »

        Als het bij de Rabobank of zo was geweest had je wat in handen gehad, maar in Griekenland? Ik vrees dat je alles kwijt bent.

        kokka
        Berichten: 3579
        Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

        Re: Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

        Ongelezen bericht door kokka »

        Ik denk dat het hele trading bedrijf niet bestaat, dus ja je hebt een zaak maar zie maar eens uit te vinden wie je opgelicht heeft.

        StevieNL81
        Berichten: 913
        Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

        Re: Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

        Ongelezen bericht door StevieNL81 »

        Geen oplossing hier... Wat een ontzettend nare situatie. Sterkte ermee!

        Moneyman
        Berichten: 30036
        Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

        Re: Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

        Ongelezen bericht door Moneyman »

        Je hebt zeker een zaak op basis van dwang, dwaling, misbruik van omstandigheden, noem maar op. Maar of je er wat mee opschiet... sterkte!

        Costnix
        Berichten: 1081
        Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

        Re: Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

        Ongelezen bericht door Costnix »

        Dit doet mij denken aan de zwarte tulpenmanie in de zgn. Gouden Eeuw .

        kuklos
        Berichten: 9768
        Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

        Re: Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

        Ongelezen bericht door kuklos »

        Moneyman schreef:
        27 mar 2019 21:25
        Je hebt zeker een zaak op basis van dwang, dwaling, misbruik van omstandigheden, noem maar op. Maar of je er wat mee opschiet... sterkte!
        Maar dan zal TS wel moeten aantonen dat er dwang, dwaling etc. heeft plaatsgevonden. Claimen van een dergelijk iets is 1 ding, maar bewijzen een stuk lastiger.

        BL2
        Berichten: 4833
        Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

        Re: Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

        Ongelezen bericht door BL2 »

        Theotrucker schreef:
        27 mar 2019 12:50
        Ik vrees dat je alles kwijt bent.
        Ik vrees het niet, weet het wel zeker (helaas).
        Immers je bent niet opgelicht, je hebt gewoon iets gedaan wat niet geheel goed heeft uitgepakt

        kweenie
        Berichten: 15948
        Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

        Re: Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

        Ongelezen bericht door kweenie »

        redhead55 schreef:
        27 mar 2019 23:31
        Klinkt als een boilerroom. Zou in elk geval AFM verwittigen
        Ik denk dat de acties van die 'accountmanager' nu juist voorkomen uit de restricties die er aan cfd's zijn opgelegd door AFM en, in Europees verband, Esma. Door die restricties kan niet iedere consument meer zomaar onbeperkt met cfd's speculeren. Door ofwel als 'professional" verder te gaan, ofwel een voldoende groot bedrag als buffer op de rekening aan te houden, is het nog wel mogelijk om door te gaan. Anders zou dus inderdaad het account waarschijnlijk opgegeven worden.

        Wat zou trouwens het probleem zijn geweest als het account opgegeven werd? Waarom die paniek om het account te 'redden'?

        Costnix
        Berichten: 1081
        Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

        Re: Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

        Ongelezen bericht door Costnix »

        @kweenie: De vragensteller wil redden wat er te redden is van het kapitaal.

        kweenie
        Berichten: 15948
        Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

        Re: Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

        Ongelezen bericht door kweenie »

        Dat begrijp ik, maar ik bedoel waarom was er toentertijd zo'n paniek over het (mogelijk) opheffen van het account?
        kreeg ik de Senior accountmanager aan de lijn die me min of meer dwong om z.s.m. €25.000 over te maken om mijn account te redden en zonder de vereiste bescheiden, toch te gaan voor het professional account.

        Moneyman
        Berichten: 30036
        Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

        Re: Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

        Ongelezen bericht door Moneyman »

        BL2 schreef:
        28 mar 2019 00:11
        Theotrucker schreef:
        27 mar 2019 12:50
        Ik vrees dat je alles kwijt bent.
        Ik vrees het niet, weet het wel zeker (helaas).
        Immers je bent niet opgelicht, je hebt gewoon iets gedaan wat niet geheel goed heeft uitgepakt
        Gezien het geschetste feitencomplex is er natuurlijk wel degelijk sprake van oplichting.

        Jefdus
        Berichten: 927
        Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

        Re: Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

        Ongelezen bericht door Jefdus »

        BL2 schreef:
        28 mar 2019 00:11
        Theotrucker schreef:
        27 mar 2019 12:50
        Ik vrees dat je alles kwijt bent.
        Ik vrees het niet, weet het wel zeker (helaas).
        Immers je bent niet opgelicht, je hebt gewoon iets gedaan wat niet geheel goed heeft uitgepakt
        Hier is wel degelijk sprake van oplichting. Zoals eerder al aangegeven, zullen de winsten aan het begin ook niet echt zijn geweest. Dit is puur een virtueel systeem dat er op gericht is om mensen eerst met 'makkelijke' winsten te lukken om ze vervolgens zo veel mogelijk geld af te troggelen. Uiteraard strafbaar, maar anders dan een aangifte in Nederland waar waarschijnlijk niks uit gaat komen, is er weinig aan te doen.

        BL2
        Berichten: 4833
        Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

        Re: Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

        Ongelezen bericht door BL2 »

        Opgelicht ? Juridisch gezien wel, maar geheel vrijwillig mee begonnen zonder zich blijkbaar in de materie te verdiepen. Als geld verdienen zo makkelijk is, zou iedereen het toch gaan doen. En als je dan geheel vrijwillig er mee begint, tsja dan ben je een makkelijke prooi en laten sommige zich gek maken.

        Moneyman
        Berichten: 30036
        Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

        Re: Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

        Ongelezen bericht door Moneyman »

        dit schurkt gevaarlijk dicht aan tegen het "ja met zulke kleren vraag je erom verkracht te worden"...

        Erthanax
        Berichten: 9676
        Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

        Re: Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

        Ongelezen bericht door Erthanax »

        BL2 schreef:
        28 mar 2019 09:58
        Opgelicht ? Juridisch gezien wel, maar geheel vrijwillig mee begonnen (...)
        Nou breekt mijn klomp.

        Zodra een TS lichtvaardig spreekt van oplichting, wordt hem altijd toegeroepen dat hij zich schuldig maakt aan smaad en laster (beide tegelijk nota bene; "of" zou logischer zijn) omdat er juridisch gezien geen sprake is van oplichting.

        Nu is er waarschijnlijk wél sprake van oplichting, maar ja, dat is "juridisch gezien." Het is gewoon je eigen stomme schuld dat je er aan begonnen bent.

        Laat dat nu het kenmerk van oplichting zijn: iemand iets op een geloofwaardige manier iets op de mouw spelden, opdat hij iets doet wat hij anders niet gedaan zou hebben (let op de valse hoedanigheid, het samenweefsel van verdichtsels, en de listige kunstgrepen).

        jonis
        Berichten: 2741
        Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

        Re: Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

        Ongelezen bericht door jonis »

        Jefdus schreef:
        28 mar 2019 09:24

        Hier is wel degelijk sprake van oplichting. Zoals eerder al aangegeven, zullen de winsten aan het begin ook niet echt zijn geweest. Dit is puur een virtueel systeem dat er op gericht is om mensen eerst met 'makkelijke' winsten te lukken om ze vervolgens zo veel mogelijk geld af te troggelen. Uiteraard strafbaar, maar anders dan een aangifte in Nederland waar waarschijnlijk niks uit gaat komen, is er weinig aan te doen.
        Worden de zaken ook goed voorgespiegeld; met overnight posities en scheefzitten heb je zo een margincall aan je broek hangen.
        Om de account (en de openstaande positie te redden; want anders ben ik oude verloren winsten kwijt als het weer de goede kant op gaat) te redden is er weer bijgestort en toen was binnen 2 weken dat geld ook weg.

        Als je "Trading CFD "googled zie ik bij de 1ste 10 resultaten 2x : 81% van retail CFD-rekeningen is verliesmakend, maar als broker zie ik ze niet.

        16again
        Berichten: 16087
        Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

        Re: Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

        Ongelezen bericht door 16again »

        Erthanax schreef:
        28 mar 2019 10:30
        Nu is er waarschijnlijk wél sprake van oplichting, maar ja, dat is "juridisch gezien."
        Het is gewoon je eigen stomme schuld dat je er aan begonnen bent.
        Het een sluit het ander niet uit.

        Cro
        Berichten: 2077
        Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

        Re: Veel geld geleend en verloren aan Trading CFD

        Ongelezen bericht door Cro »

        Ben ik trouwens de enige die wat twijfels heeft bij dit verhaal, zeker gezien het feit dat de TS weer eens uitblinkt in afwezigheid?

        Gesloten