LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DigID App meerdere gebruikers

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

DigID App meerdere gebruikers

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Beveiligd inloggen met DigID kan op 2 manieren: via een SMS of via de DigId app.

Bij de DigId app wordt feitelijk het weten van de gebruikersnaam+wachtwoord vervangen door het weten van een pincode en het hebben van de betreffende phone of tablet. De App kan maar op één apparaat gelijktijdig (voor jou) worden ingesteld.

Je leest het nergens, maar voorzover ik kan beoordelen kan de app ook maar voor één gebruiker gelden. Heb je een man en vrouw die graag met de iPad willen inloggen, dan kan dat niet. Dan moet je 2 Ipads hebben of in ieder geval 2 apparaten.

Is dat niet vreemd? Is dit het beste wat de overheid kan verzinnen?

Of weet iemand een truuk, behalve telkens deactiveren en opnieuw installeren/activeren, maar dan is het voordeel weg, om met één apparaat meerdere gebruikers te faciliteren?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: DigID App meerdere gebruikers

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij veel apparaten kun je meerdere gebruikers instellen. Dan kun je dus wel met meerdere mensen de app op één telefoon of tablet gebruiken. Helaas doet Apple hier niet aan bij de iPads. Of hier iets aan te doen is? Tsja, misschien toch met sms blijven werken?

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: DigID App meerdere gebruikers

Ongelezen bericht door Lowieze »

Degene die niet gebruik kan maken van de app, kan nog steeds op de oude manier inloggen met zijn Digid.
Op dit moment is dit de enige manier volgens mij.

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: DigID App meerdere gebruikers

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

En wat ik nog vergat te zeggen. Van de Android apparaten wordt verwacht een recente versie van Android te hebben. Anders kan de App niet geïnstalleerd worden. Die van mij bijvoorbeeld is nog geen 3 jaar oud, maar op Android 5.1.1. werkt het dus al niet meer.
Dus dan zouden deze bejaarde mensen iedere 2 jaar 2 nieuwe tablets moeten kopen......
Uiteraard werkt de SMS ook. Nog wel. Of zou je telefoonnummers ook maar voor één persoon kunnen gebruiken? ;-)

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: DigID App meerdere gebruikers

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Lowieze schreef:
28 mar 2019 10:18
Degene die niet gebruik kan maken van de app, kan nog steeds op de oude manier inloggen met zijn Digid.
Op dit moment is dit de enige manier volgens mij.
Ik heb het trouwens over beveiligd inloggen. Sommige instellingen of bedrijven vereisen een extra controle met SMS of de App.
Gewoon met DigId alleen inloggen kan dan niet.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: DigID App meerdere gebruikers

Ongelezen bericht door Lowieze »

Zombiemaster schreef:
28 mar 2019 10:19
En wat ik nog vergat te zeggen. Van de Android apparaten wordt verwacht een recente versie van Android te hebben. Anders kan de App niet geïnstalleerd worden. Die van mij bijvoorbeeld is nog geen 3 jaar oud, maar op Android 5.1.1. werkt het dus al niet meer.
Dus dan zouden deze bejaarde mensen iedere 2 jaar 2 nieuwe tablets moeten kopen......
Uiteraard werkt de SMS ook. Nog wel. Of zou je telefoonnummers ook maar voor één persoon kunnen gebruiken? ;-)
Uw toestel is nog geen 3 jaar oud en u kunt hem niet verder updaten dan 5.1.1? Dat lijkt me vreemd.
Updaten naar minstens 6.0 zou toch nog moeten kunnen.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DigID App meerdere gebruikers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar waarom zou je die app gebruiken? Weer een pincode om te onthouden. Een gebruikersnaam en wachtwoord werkt wel zo prettig.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: DigID App meerdere gebruikers

Ongelezen bericht door Lowieze »

Zombiemaster schreef:
28 mar 2019 10:22
Lowieze schreef:
28 mar 2019 10:18
Degene die niet gebruik kan maken van de app, kan nog steeds op de oude manier inloggen met zijn Digid.
Op dit moment is dit de enige manier volgens mij.
Ik heb het trouwens over beveiligd inloggen. Sommige instellingen of bedrijven vereisen een extra controle met SMS of de App.
Gewoon met DigId alleen inloggen kan dan niet.
Ik noem met SMS-controle ook 'gewoon inloggen'.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: DigID App meerdere gebruikers

Ongelezen bericht door Cro »

Zombiemaster schreef:
28 mar 2019 10:19
En wat ik nog vergat te zeggen. Van de Android apparaten wordt verwacht een recente versie van Android te hebben. Anders kan de App niet geïnstalleerd worden. Die van mij bijvoorbeeld is nog geen 3 jaar oud, maar op Android 5.1.1. werkt het dus al niet meer.
Dus dan zouden deze bejaarde mensen iedere 2 jaar 2 nieuwe tablets moeten kopen......
Uiteraard werkt de SMS ook. Nog wel. Of zou je telefoonnummers ook maar voor één persoon kunnen gebruiken? ;-)
Dat is natuurlijk volkomen logisch. Andriod 5.1 stamt uit 2014 en heeft in maart 2018 de laatste security updates ontvangen en is nu dus al een jaar "out of support".

Het is dus zeker niet vreemd dat iets belangrijks als DigiD dat soort versie's niet meer support.

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: DigID App meerdere gebruikers

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Cro schreef:
28 mar 2019 10:59
Zombiemaster schreef:
28 mar 2019 10:19
En wat ik nog vergat te zeggen. Van de Android apparaten wordt verwacht een recente versie van Android te hebben. Anders kan de App niet geïnstalleerd worden. Die van mij bijvoorbeeld is nog geen 3 jaar oud, maar op Android 5.1.1. werkt het dus al niet meer.


Dat is natuurlijk volkomen logisch. Andriod 5.1 stamt uit 2014 en heeft in maart 2018 de laatste security updates ontvangen en is nu dus al een jaar "out of support".

Het is dus zeker niet vreemd dat iets belangrijks als DigiD dat soort versie's niet meer support.
Mogen we dan ook verwachten dat banken geen gebruik meer maken van dergelijke oude versies? Volgens mij zijn er nog steeds banken die 4.4 accepteren om daarop hun app te installeren

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: DigID App meerdere gebruikers

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is aan die banken. Maar het zal dan waarschijnlijk niet lang duren voordat die ook niet meer ondersteund worden.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: DigID App meerdere gebruikers

Ongelezen bericht door renewouters »

kweenie schreef:
28 mar 2019 10:13
Bij veel apparaten kun je meerdere gebruikers instellen. Dan kun je dus wel met meerdere mensen de app op één telefoon of tablet gebruiken. Helaas doet Apple hier niet aan bij de iPads. Of hier iets aan te doen is? Tsja, misschien toch met sms blijven werken?
Apple kiest er (in mijn ogen terecht) voor om mobiele devices niet multi-user te maken. Dat hoeft een app-developer er echter niet van te weerhouden om zijn app wel multi-user te maken. Ik kan met bijvoorbeeld de Facebook app mijn iPad gewoon met verschillende identiteiten inloggen. Dat had met de DigID app natuurlijk ook gewoon gekund.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: DigID App meerdere gebruikers

Ongelezen bericht door Cro »

AndreDierick schreef:
10 apr 2019 14:00
Cro schreef:
28 mar 2019 10:59
Zombiemaster schreef:
28 mar 2019 10:19
En wat ik nog vergat te zeggen. Van de Android apparaten wordt verwacht een recente versie van Android te hebben. Anders kan de App niet geïnstalleerd worden. Die van mij bijvoorbeeld is nog geen 3 jaar oud, maar op Android 5.1.1. werkt het dus al niet meer.


Dat is natuurlijk volkomen logisch. Andriod 5.1 stamt uit 2014 en heeft in maart 2018 de laatste security updates ontvangen en is nu dus al een jaar "out of support".

Het is dus zeker niet vreemd dat iets belangrijks als DigiD dat soort versie's niet meer support.
Mogen we dan ook verwachten dat banken geen gebruik meer maken van dergelijke oude versies? Volgens mij zijn er nog steeds banken die 4.4 accepteren om daarop hun app te installeren
Je mag hopen dat ze dat inderdaad zouden doen.

Gesloten