LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN / Telfort geen beloofde afzegging na overstap

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
JCNOS
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2019 11:21

KPN / Telfort geen beloofde afzegging na overstap

Ongelezen bericht door JCNOS »

Bij het aangaan van een abonnement bij Telfort zou ook mijn abonnement bij KPN opgezegd worden. Toen dit niet het geval bleek te zijn voor de vaste lijn, heb ik KPN gebeld. Zij zeiden dat het niet mogelijk was, omdat ik dan geen internet kon ontvangen. En ik moest blijven betalen ivm 'lijnhuur'. Ik nam dit voor waar aan. Waarom zou ik twijfelen? Maar ik baalde wel enorm, omdat ik moest bezuinigen op vaste lasten. En ik er nog steeds niks mee was opgeschoten.
Een vriend van me, die een paar jaar later een nieuw modem installeerde, vroeg ik er naar. Hij had er nog nooit van gehoord, maar het zou kunnen. Hij wist het niet. Ik toch maar eens bellen, want bij zijn contract zat het niet. Ik kreeg een uitleg die nog steeds hetzelfde was. Nee, ik moest lijnhuur betalen. Dit was elke 2 maanden een bedrag van 58,01
En van KPN digitenne, dacht ik dat het een sim-only abonnement was. 5,- per maand. Dit was voorheen namelijk een heel ander bedrag.
Niet zo lang geleden had ik iemand van Telfort aan de lijn omdat ik mijn tv abonnement wilde omzetten naar een kleiner pakket. En weer een navraag over KPN. Bij Telfort heb ik een ander telefoonnummer en van het telefoonnummer van KPN maakte ik geen gebruik. Ik wilde nu ook van de vaste lijn af van Telfort. Maar KPN bleef maar afschrijven. Na een telefoon naar KPN was het commentaar van een vrouw: dan moet u het zelf maar weten. Ik kan u geen zekerheid bieden, dat u dan nog wel internet kunt ontvangen. Dus wederom aan het twijfelen gebracht. Maar door de man bij Telfort, heb ik het toch opgezegd. Hij zei nl dat Telfort de lijnhuur aan KPN betaalt. KPN kan niet zonder de opzegtermijn, gelijk stoppen met afschrijven? Ik heb het laatste bedrag laten storneren en prompt kreeg ik een brief van KPN in de bus. Ik word hier echt heel moedeloos van allemaal. Om problemen te voorkomen, heb ik het wederom betaald, om geen boete van 15,- te krijgen, zoals er in staat. En erg breed heb ik het helaas niet. Ik voel me enorm besodemieterd door KPN. En uiteindelijk werd ik gebeld door meneer [weggemodereerd]. Zijn belachelijk voorstel met uitleg is:
(Ik gaf aan, dat hij zeker weten kan nazien, dat ik nooit gebeld heb met KPN sinds die tijd) Hij beweert dat ze niet verder terug kunnen kijken dan 5 jaar. En wil de helft van 5 jaar terugbetalen. Dus 2,5 jaar terugbetalen, terwijl het al sinds 7 jaar speelt. Dus ik word besodemieterd tot en met. En hij doet alsof hij de goedgevigheid zelve is. Ik wil niet met zijn zgn fantastische voorstel, ''ik kom u tegemoet, omdat we in een impasse zitten'', akkoord gaan. Ik wil gewoon waar ik recht op heb. Te weten minimaal sinds 2012 mijn geld terug. De leugens van KPN ben ik zo zat. En dan krijg je op belerende toon van een vrouw te horen, dat je als consument een eigen verantwoordelijkheid hebt met wat je betaald. En ze had nog nooit van een situatie zoals deze gehoord. Maar bellen helpt dus niet. En bij navraag liegen ze je voor. Eigen schuld, dikke bult beleid. We negeren alle afzeggingen en kijken wat er gebeurd. Weet zeker dat ze daar heel veel winst uit halen. Maar hoe moet ik nu verder? Een jurist inschakelen zie ik nog als enige mogelijkheid.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 apr 2019 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsnaam verwijderd

yolandebes
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2012 13:45

Re: KPN / Telfort geen beloofde afzegging na overstap

Ongelezen bericht door yolandebes »

Zit hierdoor met een schuld van bijna 300 euro kpn telfort.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: KPN / Telfort geen beloofde afzegging na overstap

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Yolandebes = JCNOS?
Wel heftig. Ik ben ca 15 jaar geleden van KPN naar tele2 gegaan. Maar lijnhuur? Dan zou je dubbel betalen! Probeer er meer uit te halen, ik denk aan onverschuldigde betaling? Hier zijn wel mensen die er meer vanaf weten!

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN / Telfort geen beloofde afzegging na overstap

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees hier dat je bijvoorbeeld tot twee jaar terug nog lijnkosten betaalde.

https://forum.tele2.nl/vast-internet-18 ... 0-mb-57937

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: KPN / Telfort geen beloofde afzegging na overstap

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ts heeft de lijn kosten betaald aan KPN. Ik nooit. Als het een deel van het abonnement is, oké dan maar nooit apart opgevoerd. Ik weet wel dat ik destijds alleen naar tele2 kon als ik al een telefoon van KPN had. 27 voor internet, telefoon gratis en 10 voor tv.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: KPN / Telfort geen beloofde afzegging na overstap

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik mocht van tele2 zelf mijn contract met KPN niet opzeggen anders werden mijn kosten hoger. Daarna hoefde ik KPN niet meer te betalen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: KPN / Telfort geen beloofde afzegging na overstap

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Theotrucker schreef:
07 apr 2019 10:16
Ik mocht van tele2 zelf mijn contract met KPN niet opzeggen anders werden mijn kosten hoger. Daarna hoefde ik KPN niet meer te betalen.
Klopt, In het verleden (start van ADSL) betaalde je altijd lijnhuur aan KPN en voor toegang aan je provider. Dit waren zogenoemde mxstream verbindingen. Gaat dit over een analoge lijn van KPN dan kon Tele2 dit zelf migreren.

Maar als ik het zo lees (en het maand bedrag) betreft dit een ISDN lijn, daarbij moet de ISDN lijn in stand blijven om er internet over te leveren, hef je de lijn op dan is je internet ook weg. Sinds enige tijd biedt KPN Wholesale hier migraties voor aan voor de omzetting.

Dat TS besluit te storneren is natuurlijk naïef, het betaalde bedrag is voor de dienst ISDN en dat Tele2 over dezelfde lijn ook internet levert maakt niet dat je dubbel lijnhuur betaald.

Jurist inschakelen is zinloos en een loos dreigement. Oplossing was geweest om geen low budget aanbieder zoals Tele2 te nemen die wel op tijd dit soort migraties kan uitvoeren en ze ook actief aanbiedt. Tele2 heeft er ook 5 jaar extra over gedaan om VDSL aan te bieden (na dwang door KPN deden ze dit alsnog).

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: KPN / Telfort geen beloofde afzegging na overstap

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ts gebruikt Telfort. Tele2 geeft duidelijk geen problemen.

16again
Berichten: 16036
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN / Telfort geen beloofde afzegging na overstap

Ongelezen bericht door 16again »

Er staat voor zover ik begrijp nauwelijks iets zwart op wit.
Dus TS heeft problem met bewijslast. Ik zou die aangeboden 2.5 jaar terugbetaling pakken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: KPN / Telfort geen beloofde afzegging na overstap

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Theotrucker schreef:
07 apr 2019 12:43
Ts gebruikt Telfort. Tele2 geeft duidelijk geen problemen.
Dan is het vreemd van Telfort heeft volgens mij nooit die lijnen van KPN geleverd. Had het verkeerd gelezen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: KPN / Telfort geen beloofde afzegging na overstap

Ongelezen bericht door berndv »

16again schreef:
07 apr 2019 15:45
Er staat voor zover ik begrijp nauwelijks iets zwart op wit.
Dus TS heeft problem met bewijslast. Ik zou die aangeboden 2.5 jaar terugbetaling pakken.
Juist. Er is alleen telefonisch contact geweest, inhoud waarschijnlijk onbekend, dus niet aantoonbaar dat er (bewust) verkeerd is voorgelicht over het onnodig in stand houden van de KPN lijn.

Gesloten