LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Guam? Welk land is dit.. en de 3 Baltische staten ontbreken ook nog.
Dit is bepaald geen EU land, Guam moest ik via google vinden.

Gewoon koop ontbinden omdat ze een niet goed werkend product geleverd hebben.

Waarschuwing
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:02

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Waarschuwing »

kweenie schreef:
10 apr 2019 08:14
Waarschuwing schreef:
10 apr 2019 08:08
U denkt te simpel. Mocht er al zoiets bestaan als "Nederlandstalige WatchOS software" (?) dan zou iedereen overal ter wereld dus allerlei locale wetgeving kunnen omzeilen door gewoon de software "in een andere taal" te installeren?
Niet zozeer in een andere taal, maar wel in een ander land gedownload. Zo gek is dat niet. De App store is namelijk verschillend afhankelijk van het land waar je je bevindt.
Bij de AppleWatch gaat het echt om het serienummer/landcode. Je kunt ook niet switchen van app-store o.i.d. Het serienummer (het land waarvoor de betreffende AppleWatch bestemd was voor verkoop) zal altijd doorslaggevend zijn. Nieuwe versies van WatchOS of het updaten van firmware hebben hier GEEN invloed op. Ook het veranderen van de regio in je instellingen zoals door iemand anders werd geopperd heeft geen zin. Apple heeft dit behoorlijk dichtgetimmerd omdat het o.a. over medische hulpmiddelen gaat waarvoor wetgeving per land nogal kan verschillen.

Mijn AppleWatch heeft van Apple een Tsjechisch serienummer gekregen en is als eerste verscheept naar een warehouse in Tsjechië, bestemd voor verkoop op de Tsjechische markt. Met alle land-gebonden wetmatige restricties van dien. GSMWEB heeft die AppleWatch (goedkoop) gekocht in Tsjechië en die vervolgens aan mij doorverkocht i.c.m. een telefoon abonnement.

Voor Apple valt dit horloge voor altijd onder Tsjechische wetgeving. Je kan echt niet even je AppleWatch opeens "Nederlands" maken door een andere OS te downloaden o.i.d..

Waarschuwing
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:02

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Waarschuwing »

kweenie schreef:
10 apr 2019 08:29
Waarschuwing schreef:
10 apr 2019 08:21
De hardware is identiek. Apple maakt functies wel of niet beschikbaar aan de hand van de landcode in je serienummer. Zo kan Apple functies per land uitrollen omdat wetgeving niet in elk land het zelfde is. Dit is softwarematig niet te omzeilen. Ook niet door je AppleWatch te hacken of software uit een "Nederlandse" app store te downloaden. Eenmaal een Tsjechisch serienummer op je AppleWatch = voor altijd gebonden aan regelgeving in Tsjechië. Apple heeft hier goed over nagedacht. Anders zou iedereen die een beetje handig is dus allerlei land-specifieke functies (en wetgeving) kunnen activeren door gewoon de taal anders in te stellen o.i.d?
Dat vind ik wel bijzonder. Ik vraag mij af of dit binnen de EU überhaupt mag. Binnen de open EU markt zou je immers je apparaat in iedere winkel binnen de EU moeten kunnen kopen.
Dit is best een goed punt inderdaad. Je zou verwachten dat EU regelgeving in de hele EU geldt. Toch is er in dit geval dus sprake van lokale landelijke toestemming die Apple moet hebben om een functie uit te rollen in het betreffende land.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Costnix »

[quote=Moneyman post_id=2667889 time=1554875640 user_id=316687]
[quote=Costnix post_id=2667887 time=1554874592 user_id=348273]
Het is In mijn ogen met het installeren van Nederlandstalige WatchOS software op te lossen, of denk ik te SIMPEL.
[/quote]
En door wie en hoe zou dat dan moeten gebeuren?
[/quote]

Door de gebruiker. Deze haalt de Nederlandse software op bij de webstek van Apple en installeert deze.
Zelf heb ik de nodige GPSen van Nederlandse software voorzien (Garmin)
Dat Apple er een (extra) slot op zet, is een laakbare handeling van deze.
Ze willen alleen maar zo veel mogelijk verkopen en dat ze dan een gemankeerd apparaat op de markt zetten, zal ze aan hun bilspleet oxideren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dit bovenstaande is de reden waarom vele jarenlange trouwe klanten geen Apple producten meer kopen.

Koop ontbinden als het niet werkte en een Android variant zoeken.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Icasheb »

Zit je niet nog binnen de 14 dagen om het product zonder opgaaf van reden te retourneren?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarschuwing schreef:
10 apr 2019 09:16
Mijn AppleWatch heeft van Apple een Tsjechisch serienummer gekregen en is als eerste verscheept naar een warehouse in Tsjechië, bestemd voor verkoop op de Tsjechische markt. Met alle land-gebonden wetmatige restricties van dien. GSMWEB heeft die AppleWatch (goedkoop) gekocht in Tsjechië en die vervolgens aan mij doorverkocht i.c.m. een telefoon abonnement.
Hm, als het om een specifiek serienummer gaat, dan klinkt dat een beetje alsof je heel algemeen een 'Apple watch' hebt besteld, zonder er bij stil te staan dat er misschien een hoop varianten van zijn. Alsof je bij de dealer een Skoda Octavia koopt en dan pas bij aflevering merkt dat bepaalde accessoires in de door jou bestelde versie niet standaard zijn.

Dan kun je je afvragen wat er bij de aanbieding gemeld is en wat je had kunnen verwachten. Als het om een optie is die bij iedere Apple watch in Nederland standaard is, dan zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat een bij een Nederlandse webwinkel bestelde Apple watch in die optie heeft.

Waarschuwing
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:02

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Waarschuwing »

kweenie schreef:
10 apr 2019 12:36
Waarschuwing schreef:
10 apr 2019 09:16
Mijn AppleWatch heeft van Apple een Tsjechisch serienummer gekregen en is als eerste verscheept naar een warehouse in Tsjechië, bestemd voor verkoop op de Tsjechische markt. Met alle land-gebonden wetmatige restricties van dien. GSMWEB heeft die AppleWatch (goedkoop) gekocht in Tsjechië en die vervolgens aan mij doorverkocht i.c.m. een telefoon abonnement.
Hm, als het om een specifiek serienummer gaat, dan klinkt dat een beetje alsof je heel algemeen een 'Apple watch' hebt besteld, zonder er bij stil te staan dat er misschien een hoop varianten van zijn. Alsof je bij de dealer een Skoda Octavia koopt en dan pas bij aflevering merkt dat bepaalde accessoires in de door jou bestelde versie niet standaard zijn.

Dan kun je je afvragen wat er bij de aanbieding gemeld is en wat je had kunnen verwachten. Als het om een optie is die bij iedere Apple watch in Nederland standaard is, dan zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat een bij een Nederlandse webwinkel bestelde Apple watch in die optie heeft.
Ik geloof niet dat je helemaal goed begrijpt wat hier aan de hand is. Het is hoogst ongebruikelijk dat je in het ene land een product ontvangt wat specifiek bestemd is voor de markt in een heel ander land. Je mag dus verwachten dat als je in Nederland een AppleWatch koopt, je een exemplaar krijgt die Apple op de Nederlandse markt heeft gebracht.

Vergelijk het met sigaretten. Je zou vreemd opkijken als je bij een Nederlandse supermarkt opeens sigaretten kan kopen met bijvoorbeeld Russische tekst op het pakje, een prijs in roebels, een heel ander accijnstarief op de verpakking en een heel ander teer en nicotine gehalte, die onder Russische wetgeving wel mag maar in Nederland niet. Die sigaretten zijn overduidelijk door de fabrikant bestemd voor verkoop in Rusland, ook al komen ze misschien uit dezelfde fabriek. Dan zou je toch ook terug gaan naar de winkel en zeggen: ik wil gewoon een Nederlands pakje.

Albert Heijn mag niet naar Rusland rijden en daar goedkope Russische sigaretten halen en die in Nederland verkopen, zeker niet als wetgeving per land verschilt m.b.t. de aard van het product.

Je hoeft als je in Nederland een AppleWatch koopt echt niet specifiek hoeven vragen voor een Nederlands serienummer. Daar mag je gewoon van uit gaan toch? Er is echt geen enkele (web) winkel waar je kan kiezen: goh wil je een AppleWatch uit Nederland of eentje uit Tsjechië waardoor er een aantal functies het niet gaan doen in NL. GSMWEB koopt goedkoop horloges in Oost-Europa en GOKT erop dat de klant niets doorheeft. In dit geval lopen ze tegen de lamp omdat er functies in Nederland wel beschikbaar zouden moeten zijn die in Tsjechië nog niet uitgerold zijn.

Kortom, GSMWEB moet mij gewoon een Nederlandse AppleWatch leveren toch?

Waarschuwing
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:02

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Waarschuwing »

Costnix schreef:
10 apr 2019 10:17
Moneyman schreef:
10 apr 2019 07:54
Costnix schreef:
10 apr 2019 07:36
Het is In mijn ogen met het installeren van Nederlandstalige WatchOS software op te lossen, of denk ik te SIMPEL.
En door wie en hoe zou dat dan moeten gebeuren?
Door de gebruiker. Deze haalt de Nederlandse software op bij de webstek van Apple en installeert deze.
Zelf heb ik de nodige GPSen van Nederlandse software voorzien (Garmin)
Dat Apple er een (extra) slot op zet, is een laakbare handeling van deze.
Ze willen alleen maar zo veel mogelijk verkopen en dat ze dan een gemankeerd apparaat op de markt zetten, zal ze aan hun bilspleet oxideren.
Sorry maar deze reactie slaat nergens op. Apple heeft er geen enkel belang bij om voor elk land een aparte versie van hun product te gaan verkopen met als argument "dat ze alleen maar zoveel mogelijk willen verkopen".

De nieuwste AppleWatch is de status van smartwatch al lang ontstegen en moet door de vele gezondheids- en hart functies meer gezien worden als medische apparatuur. De AppleWatch kan dus een bijvoorbeeld een ECG maken die direct doorgestuurd kan worden naar je behandelend arts. De AppleWatch kan je waarschuwen als je binnenkort een hartaanval gaat krijgen, kan atriumfibrilleren detecteren, kan automatisch nooddiensten bellen als je bewusteloos raakt etc etc.

Het is dus logisch dat hier allerlei strenge eisen aan verbonden zijn die per land door de medische autoriteiten eerst goedgekeurd moeten worden. En dat is maar goed ook. Dit zorgt er dus voor dat Apple sommige functies alleen per land kan uitrollen, en dat functies in het ene land wel en in het andere land niet beschikbaar zijn.

Als jij echt denkt dat je een willekeurige AppleWatch kan ontdoen van alle restricties door gewoon "Nederlandse software op te halen bij de webstek van Apple" dan weet je niet genoeg van dit onderwerp af helaas.

Ook je opmerking dat Apple "een gemankeerd apparaat op de markt zet" raakt kant noch wal. Het probleem hier is dat GSMWEB (goedkoop) AppleWatches op de Nederlandse markt brengt terwijl deze helemaal niet voor de Nederlandse markt bestemd zijn, maar voor verkoop in Tsjechië in dit geval.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarschuwing schreef:
10 apr 2019 14:10
Ik geloof niet dat je helemaal goed begrijpt wat hier aan de hand is. Het is hoogst ongebruikelijk dat je in het ene land een product ontvangt wat specifiek bestemd is voor de markt in een heel ander land. Je mag dus verwachten dat als je in Nederland een AppleWatch koopt, je een exemplaar krijgt die Apple op de Nederlandse markt heeft gebracht.
Dat valt wel mee. Het komt zeer regelmatig voor dat (web)winkels spullen verkopen die eigenlijk voor een andere markt bedoeld waren. Vaak zijn die te herkennen aan bijvoorbeeld een afwijkend typenummer, wat je bij de Nederlandse website van het merk niet terugvindt. Soms kan dat trouwens ook positief uitvallen. Zo heb ik ooit een keukenmachine gekocht met daarbij de door mij gewenste accessoires die bij de Nederlandse versies niet werden meegeleverd. Soms kun je dus juist ook bewust en product van een andere markt willen kopen.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Cro »

Waarschuwing schreef:
10 apr 2019 14:10


Ik geloof niet dat je helemaal goed begrijpt wat hier aan de hand is. Het is hoogst ongebruikelijk dat je in het ene land een product ontvangt wat specifiek bestemd is voor de markt in een heel ander land. Je mag dus verwachten dat als je in Nederland een AppleWatch koopt, je een exemplaar krijgt die Apple op de Nederlandse markt heeft gebracht.
Zo ongebruikelijk is dit niet, op de elektronicamarkt is dit zelfs vrij veel voorkomend, zeer veel prijsvechters verkopen electronica, denk hierbij aan TV's, telefoons, tablets maar bijvoorbeeld dus ook smartwatches uit andere Europese landen.
Vergelijk het met sigaretten. Je zou vreemd opkijken als je bij een Nederlandse supermarkt opeens sigaretten kan kopen met bijvoorbeeld Russische tekst op het pakje, een prijs in roebels, een heel ander accijnstarief op de verpakking en een heel ander teer en nicotine gehalte, die onder Russische wetgeving wel mag maar in Nederland niet. Die sigaretten zijn overduidelijk door de fabrikant bestemd voor verkoop in Rusland, ook al komen ze misschien uit dezelfde fabriek. Dan zou je toch ook terug gaan naar de winkel en zeggen: ik wil gewoon een Nederlands pakje.
Hier zou je inderdaad vreemd van opkijken, vooral omdat dit voor zover mij bekend bij wet verboden is. Bij elektronica is er voor zover ik weet echter geen wettelijke belemmering om zaken te verkopen uit andere Europese landen.

Je hoeft als je in Nederland een AppleWatch koopt echt niet specifiek hoeven vragen voor een Nederlands serienummer. Daar mag je gewoon van uit gaan toch? Er is echt geen enkele (web) winkel waar je kan kiezen: goh wil je een AppleWatch uit Nederland of eentje uit Tsjechië waardoor er een aantal functies het niet gaan doen in NL. GSMWEB koopt goedkoop horloges in Oost-Europa en GOKT erop dat de klant niets doorheeft. In dit geval lopen ze tegen de lamp omdat er functies in Nederland wel beschikbaar zouden moeten zijn die in Tsjechië nog niet uitgerold zijn.

Kortom, GSMWEB moet mij gewoon een Nederlandse AppleWatch leveren toch?
Bij prijsvechters zou ik daar juist wel naar vragen als dit belangrijk voor je is. Of ze wettelijk gezien een model met Nederlands serienummer moeten verkopen weet ik niet. Heeft GSMweb bijvoorbeeld geadverteerd met functionaliteit (EGC) die hier niet werkt of heeft GSMweb aangegeven dat het een Nederlands model is, of geven ze juist ergens aan in de voorwaarden dat ze Europese modellen verkopen en niet specifiek Nederlandse modellen. Hierbij kan het ook nog van belang zijn wanneer je de watch gekocht hebt, tot ongeveer 2 weken geleden was de EGC functionaliteit in heel Europa nog niet beschikbaar omdat er vanuit Europa nog geen goedkeuring was. Deze is er nu sinds kort. Grote kans dus dat ook jouw horloge deze functionaliteit binnenkort krijgt daar Tjechië ook onder de EU valt.

Heb je het horloge minder dan 2 weken geleden gekocht, ontbind dan gewoon je aankoop en stuur het terug. Daar heb je in dat geval recht op daar het een koop op afstand betreft.
De nieuwste AppleWatch is de status van smartwatch al lang ontstegen en moet door de vele gezondheids- en hart functies meer gezien worden als medische apparatuur. De AppleWatch kan dus een bijvoorbeeld een ECG maken die direct doorgestuurd kan worden naar je behandelend arts. De AppleWatch kan je waarschuwen als je binnenkort een hartaanval gaat krijgen, kan atriumfibrilleren detecteren, kan automatisch nooddiensten bellen als je bewusteloos raakt etc etc.

Het is dus logisch dat hier allerlei strenge eisen aan verbonden zijn die per land door de medische autoriteiten eerst goedgekeurd moeten worden. En dat is maar goed ook. Dit zorgt er dus voor dat Apple sommige functies alleen per land kan uitrollen, en dat functies in het ene land wel en in het andere land niet beschikbaar zijn.
Dit klopt niet geheel, Apple geeft zelfs aan dat het horloge niet gezien mag worden als volwaardige medische apparatuur, daar is pas sprake van bij een FDA goedkeuring als Class 1 Medical device, de Apple watch is een Class 2 device. Een Class 2 device mag wel signaleren en waarschuwen dat er mogelijk iets is, maar het apparaat mag geen diagnoses stellen en / of de data uit het apparaat mag niet gebruikt worden om diagnoses te stellen.

Waarschuwing
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:02

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Waarschuwing »

kweenie schreef:
10 apr 2019 15:14
Waarschuwing schreef:
10 apr 2019 14:10
Ik geloof niet dat je helemaal goed begrijpt wat hier aan de hand is. Het is hoogst ongebruikelijk dat je in het ene land een product ontvangt wat specifiek bestemd is voor de markt in een heel ander land. Je mag dus verwachten dat als je in Nederland een AppleWatch koopt, je een exemplaar krijgt die Apple op de Nederlandse markt heeft gebracht.
Dat valt wel mee. Het komt zeer regelmatig voor dat (web)winkels spullen verkopen die eigenlijk voor een andere markt bedoeld waren. Vaak zijn die te herkennen aan bijvoorbeeld een afwijkend typenummer, wat je bij de Nederlandse website van het merk niet terugvindt. Soms kan dat trouwens ook positief uitvallen. Zo heb ik ooit een keukenmachine gekocht met daarbij de door mij gewenste accessoires die bij de Nederlandse versies niet werden meegeleverd. Soms kun je dus juist ook bewust en product van een andere markt willen kopen.
Wat als u in een Nederlandse (web) winkel een Nederlands telefoon abonnement afsluit met de belofte dat u daar een keukenmachine bij kado krijgt. En bij ontvangst blijkt dat deze niet op het Nederlandse stroomnet aangesloten kan worden omdat het apparaat bedoeld is voor verkoop op de Amerikaanse markt. En nee, u kunt er zelf ook geen andere stekker aan schroeven. Dan vind u toch ook dat de webwinkel dat wel even had mogen aangeven? Of vind u dat onderdeel van de gok van iets online kopen en moet je dan verder niet zeuren?

Waarschuwing
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:02

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Waarschuwing »

Cro schreef:
10 apr 2019 16:16
Waarschuwing schreef:
10 apr 2019 14:10


Ik geloof niet dat je helemaal goed begrijpt wat hier aan de hand is. Het is hoogst ongebruikelijk dat je in het ene land een product ontvangt wat specifiek bestemd is voor de markt in een heel ander land. Je mag dus verwachten dat als je in Nederland een AppleWatch koopt, je een exemplaar krijgt die Apple op de Nederlandse markt heeft gebracht.
Zo ongebruikelijk is dit niet, op de elektronicamarkt is dit zelfs vrij veel voorkomend, zeer veel prijsvechters verkopen electronica, denk hierbij aan TV's, telefoons, tablets maar bijvoorbeeld dus ook smartwatches uit andere Europese landen.



Hier zou je inderdaad vreemd van opkijken, vooral omdat dit voor zover mij bekend bij wet verboden is. Bij elektronica is er voor zover ik weet echter geen wettelijke belemmering om zaken te verkopen uit andere Europese landen.




Bij prijsvechters zou ik daar juist wel naar vragen als dit belangrijk voor je is. Of ze wettelijk gezien een model met Nederlands serienummer moeten verkopen weet ik niet. Heeft GSMweb bijvoorbeeld geadverteerd met functionaliteit (EGC) die hier niet werkt of heeft GSMweb aangegeven dat het een Nederlands model is, of geven ze juist ergens aan in de voorwaarden dat ze Europese modellen verkopen en niet specifiek Nederlandse modellen. Hierbij kan het ook nog van belang zijn wanneer je de watch gekocht hebt, tot ongeveer 2 weken geleden was de EGC functionaliteit in heel Europa nog niet beschikbaar omdat er vanuit Europa nog geen goedkeuring was. Deze is er nu sinds kort. Grote kans dus dat ook jouw horloge deze functionaliteit binnenkort krijgt daar Tjechië ook onder de EU valt.

Heb je het horloge minder dan 2 weken geleden gekocht, ontbind dan gewoon je aankoop en stuur het terug. Daar heb je in dat geval recht op daar het een koop op afstand betreft.



Dit klopt niet geheel, Apple geeft zelfs aan dat het horloge niet gezien mag worden als volwaardige medische apparatuur, daar is pas sprake van bij een FDA goedkeuring als Class 1 Medical device, de Apple watch is een Class 2 device. Een Class 2 device mag wel signaleren en waarschuwen dat er mogelijk iets is, maar het apparaat mag geen diagnoses stellen en / of de data uit het apparaat mag niet gebruikt worden om diagnoses te stellen.
Het klopt allemaal wat u hierboven zegt. De voorbeelden die ik geef zijn inderdaad niet volledig sluitend of 100% vergelijkbaar maar waren als antwoord bedoeld op een ander bericht om een en ander te verduidelijken. Zoals u kunt lezen begrijpt niet iedereen meteen waarom het een verschil zou maken waar een product vandaan komt, of voor welke markt deze bestemd is. Ik probeerde aan de hand van voorbeelden duidelijk te maken dat dat soms dus wel uit kan maken.

Ook uw opmerking over de klassering van FDA Medical devices klopt. Ik probeerde aan te geven dat de aangedragen oplossing "dan installeer je gewoon opnieuw software van een Nederlandse Apple website (wat daar ook precies mee bedoelt mag worden) te simpel geredeneerd is.

De aankoop is langer dan twee weken geleden.

Wat mij met name stoort is dat GSMWEB op mijn klacht hierover niet gewoon zegt: ja meneer wij hebben u idd een Watch uit Tsjechië verkocht en daarom zullen sommige functies wellicht niet werken. Maar blijven volhouden dat als ik waar dan ook in Nederland een AppleWatch zou hebben gekocht (inclusief de Apple Store in Amsterdam) ik het zelfde product zou hebben ontvangen. En dit is klinkklare onzin. Als er bij de aanschaf ergens had gestaan: u ontvangt een watch die niet in Nederland gekocht is, was ik nooit op de aanbieding ingegaan. Daar voel ik me dus door misleid. Ik WEET namelijk dat een watch uit een ander land dan waar je zelf woont voor problemen kan zorgen. Als een kennis zegt: hé ik ben in Praag, zal ik een AppleWatch voor je meenemen dan had ik ook NEE gezegd. Ik wil een AppleWatch met een Nederlands serienummer, om alle bovenstaande redenen. En ik ben van mening dat ik daar van uit mag gaan.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hád daar ook gewoon van uit mogen gaan.

Je weet je juridische positie, je bent communicatief vaardig genoeg, tijd voor actie?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Revoked »

Moneyman schreef:
10 apr 2019 19:27
Je hád daar ook gewoon van uit mogen gaan.

Je weet je juridische positie, je bent communicatief vaardig genoeg, tijd voor actie?
Nee, eerst moet dit topic 12 pagina's hebben .

Waarschuwing
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:02

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Waarschuwing »

Revoked schreef:
10 apr 2019 21:43
Moneyman schreef:
10 apr 2019 19:27
Je hád daar ook gewoon van uit mogen gaan.

Je weet je juridische positie, je bent communicatief vaardig genoeg, tijd voor actie?
Nee, eerst moet dit topic 12 pagina's hebben .
Ik zie dat je in 465 dagen 595 berichten hebt geplaatst, al anderhalf jaar een gemiddelde van iets meer dan 1 per dag.

Bedankt dat je je dagelijkse post op dit forum deze keer hier hebt geplaatst om mee te helpen dit doel te bereiken.

<3 <3 <3

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Revoked »

En ik zie dat jij hier alleen maar komt om je frustraties van je af te schrijven, je durft blijkbaar zelf geen verdere actie te ondernemen. Beetje de toetsenbordheld uithangen is zo passé, ik krijg er gewoon een rommelige ECG van. Dat kan mijn Tesla idd uitlezen. Niet dat ik daar waarde aan hecht of het maar zelfs geloof, maar blijkbaar is het voor jouw polshorloge nogal een "malá věc".
You know what to do, laat de uitslag maar weten.
(Bijna naar Pagina 4 )

Waarschuwing
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2019 18:02

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Waarschuwing »

Revoked schreef:
11 apr 2019 07:23
En ik zie dat jij hier alleen maar komt om je frustraties van je af te schrijven, je durft blijkbaar zelf geen verdere actie te ondernemen. Beetje de toetsenbordheld uithangen is zo passé, ik krijg er gewoon een rommelige ECG van. Dat kan mijn Tesla idd uitlezen. Niet dat ik daar waarde aan hecht of het maar zelfs geloof, maar blijkbaar is het voor jouw polshorloge nogal een "malá věc".
You know what to do, laat de uitslag maar weten.
(Bijna naar Pagina 4 )
Zoals ik eerder al schreef, GSMWEB blijft bij hun standpunt dat ze "gewoon een Europees apparaat" hebben geleverd en daarmee is het voor hun klaar.

Jij en een andere poster stellen dat 1. Mijn juridische positie duidelijk is, en 2. Dat het tijd is voor actie.


Wat ìs dan precies mijn juridische positie (en hoe kan ik die dmv jurisprudentie onderbouwen) en wat is dan precies de actie die ik moet ondernemen?

Mijn originele post is idd een gedeelte frustratie maar ook een gedeelte waarschuwing naar andere klanten van GSMWEB en een gedeelte advies en het uitwisselen van ideeën.

Dus als je op bovenstaande 2 vragen een zinnig antwoord kan geven, graag.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik ga je zeker geen antwoorden geven, die staan namelijk al vermeld in het topic.
Verder gebruik ik met een hele goede reden geen Appelflap-electronica. Je horlogeID zou ik gewoon inschrijven in een Nederlands register, maar dat is dan meer omdat ik toegang heb tot databases waar een gewone consument geen weet van heeft. Daarna een "normale" OS erop en klaar.
Toch de opmerking dat ik het enigszins dubieus vind dat je pas nà de 14 dagen retourrecht uitvogelt dat je gadget geen ECG's kan maken, terwijl dat blijkbaar een belangrijk argument was om over te gaan tot aankoop.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: GSMWEB levert Tsjechische AppleWatch zonder dit te melden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarschuwing schreef:
11 apr 2019 20:05
Zoals ik eerder al schreef, GSMWEB blijft bij hun standpunt dat ze "gewoon een Europees apparaat" hebben geleverd en daarmee is het voor hun klaar.

Jij en een andere poster stellen dat 1. Mijn juridische positie duidelijk is, en 2. Dat het tijd is voor actie.


Wat ìs dan precies mijn juridische positie (en hoe kan ik die dmv jurisprudentie onderbouwen) en wat is dan precies de actie die ik moet ondernemen?

Dus als je op bovenstaande 2 vragen een zinnig antwoord kan geven, graag.
Eerder schreef ik al:
Moneyman schreef:
10 apr 2019 08:44
sylvesterb schreef:
10 apr 2019 08:23
En nee er is geen verplichting dat ze je hierover hadden moeten informeren. Het product komt vanuit de EU
Natuurlijk wel: als je in Nederland een product koopt, mag je er vanuit gaan dat dat product in Nederland zonder beperkingen functioneert. Dat doet het product duidelijk niet en is daarmee gewoon non-conform. GSMWeb is daarom gehouden om alsnog een juiste AppleWatch te leveren. Als zij dat niet doen, kan TS de koop ontbinden.
Hiermee is het antwoord gegeven.

Gesloten