LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koppelverkoop slimme meters

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Franscois
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 jul 2018 15:08

Re: Koppelverkoop slimme meters

Ongelezen bericht door Franscois »

Ik zou ook geen slimme meter nemen hoor. Het energiebedrijf heeft 1000 mensen extra in dienst die de hele dag zitten te monitoren hoeveel en wat er verbruik wordt bij Jan, Piet en Klaasje. En owee als ze zien dat er niet verbruikt wordt. Staan ze gelijk aan de deur om te kijken of er iets te halen valt.

christel.vandervis
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2018 16:19

Re: Koppelverkoop slimme meters

Ongelezen bericht door christel.vandervis »

Bij mij is onlangs een slimme meter geïnstalleerd. Ben er niet blij mee. De eerste keer, na de installatie, dat ik de lampen aandeed, begaven enkele spaarlampen het meteen met een knal. Mijn verwarmingsthermostaat ging een eigen leven leiden. De 'slimme'meter staat er amper en ik ben nu al met extra kosten opgezadeld!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koppelverkoop slimme meters

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Franscois schreef:
10 apr 2019 14:08
Ik zou ook geen slimme meter nemen hoor. Het energiebedrijf heeft 1000 mensen extra in dienst die de hele dag zitten te monitoren hoeveel en wat er verbruik wordt bij Jan, Piet en Klaasje. En owee als ze zien dat er niet verbruikt wordt. Staan ze gelijk aan de deur om te kijken of er iets te halen valt.
En dat gelooft u zelf? Het is wel goed voor de werkgelegenheid. :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 10 apr 2019 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Koppelverkoop slimme meters

Ongelezen bericht door Theotrucker »

@christel.vd.vlist
Dan laat de monteur maar terug komen. Dat klinkt naar een losse (zwevende) nul. Dat kan alle apparaten vernietigen. Dat ligt natuurlijk niet aan de slimme meter maar aan de monteur.
Laatst gewijzigd door Theotrucker op 10 apr 2019 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koppelverkoop slimme meters

Ongelezen bericht door Lady1234 »

christel.vandervis schreef:
10 apr 2019 14:49
Bij mij is onlangs een slimme meter geïnstalleerd. Ben er niet blij mee. De eerste keer, na de installatie, dat ik de lampen aandeed, begaven enkele spaarlampen het meteen met een knal. Mijn verwarmingsthermostaat ging een eigen leven leiden. De 'slimme'meter staat er amper en ik ben nu al met extra kosten opgezadeld!
En wat zei uw netbeheerder nadat u daar een klacht had ingediend? :shock:

silverwing27
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2017 20:16

Re: Koppelverkoop slimme meters

Ongelezen bericht door silverwing27 »

Je kunt de "slimme meter " weigeren maar als je later besluit om toch voor die meters te gaan moet je het zelf betalen .

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koppelverkoop slimme meters

Ongelezen bericht door Moneyman »

silverwing27 schreef:
10 apr 2019 19:32
Je kunt de "slimme meter " weigeren maar als je later besluit om toch voor die meters te gaan moet je het zelf betalen .
Dat is een aanname.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koppelverkoop slimme meters

Ongelezen bericht door Lady1234 »

silverwing27 schreef:
10 apr 2019 19:32
Je kunt de "slimme meter " weigeren maar als je later besluit om toch voor die meters te gaan moet je het zelf betalen .
Behalve als het tegen die tijd echt moet. Dan hoeft u er niet voor te betalen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Koppelverkoop slimme meters

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
10 apr 2019 19:39
silverwing27 schreef:
10 apr 2019 19:32
Je kunt de "slimme meter " weigeren maar als je later besluit om toch voor die meters te gaan moet je het zelf betalen .
Dat is een aanname.
Het is natuurlijk een aanname, maar ik verwacht dat als iemand er echt zelf voor gaat, deze het ook zelf mag betalen idd. :D

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koppelverkoop slimme meters

Ongelezen bericht door Moneyman »

“Er toch voor gaan” kan ook gewoon “ja” zeggen tegen een aanbod van de leverancier betekenen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Koppelverkoop slimme meters

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
10 apr 2019 21:55
“Er toch voor gaan” kan ook gewoon “ja” zeggen tegen een aanbod van de leverancier betekenen.
Dat zou ook kunnen idd, hoewel ik zelf niet verwacht dat men dit kosteloos blijft aanbieden en alleen nog via de verplichte weg zal gaan doen.

Ipswich
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:24

Re: Koppelverkoop slimme meters

Ongelezen bericht door Ipswich »

Alleen de leidingbeheerder heeft baat bij de slimme meters. U en ik niet, maar het is wel 2019 dus gewoon doen en het meelezen laten blokkeren. Helaas heb ik van Stedin nog steeds galeislaaf aangedreven meters ondanks dat men langs zou komen. Nog steeds niemand gezien en men schijnt klaar te zijn in Hoek van Holland. Ik vind het prima. Ondanks dat men z.g. geen signaal meer stuurt naar oude meters blijft deze bij ons gewoon op de bekende tijden omschakelen. Heeft men de wereld een sprookje verteld? Ik heb ons verbruik eens nagerekend op tarief dubbel en tarief enkel. Over een heel jaar scheelde het slechts 17 euro terwijl wij ons strikt aan de dal tijden hielden. Nu gewoon op enkel tarief en niet meer gebonden aan avond/weekend/feestdagen dal tarief. Je moet meer dan 40% en in limburg zelfs 50% verschil maken tussen hoog en daltarief wil het gaan lonen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koppelverkoop slimme meters

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat verwaarloosbare verschil is al jaren bekend. Onzin om alles in de nacht en het weekend te proppen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Koppelverkoop slimme meters

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik moet in de toekomst als het salderen op de schop gaat juist meer overdag met zonneschijn moeten gaan gebruiken. Dan bromt de omvormer van mijn zonnepanelen het hardste..

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Koppelverkoop slimme meters

Ongelezen bericht door bprosman »

Alleen de leidingbeheerder heeft baat bij de slimme meters. U en ik niet
U misschien niet maar ik werd als kind geboren met een lui oog en kreeg later uitzaaiingen :wink: .
Geen meterstanden meer doorgeven, geen "schattingen" meer, kan gedurende de hele dag het verbruik zien en belangrijker, 's-nachts het sluipverbruik en dat aanpakken.
En ja, dat kan allemaal ook met een potloodje en een geschreven tabelletje, maar vind dit toch makkelijker.
De meterstanden worden iedere 3 maanden uitgelezen door de netbeheerder. En qua privacy, diegene die een (verdicht) totaalverbruik over 3 maanden kan herleiden naar dagelijks verbruik verdient de Nobelprijs voor de wiskunde want is nagenoeg onmogelijk.

Maar goed, zolang mensen hier nog van overtuigd zijn, dan denk ik : "Neem nou die meter , dan heb je tenminste nog iets slims in huis" :wink:
Ik zou ook geen slimme meter nemen hoor. Het energiebedrijf heeft 1000 mensen extra in dienst die de hele dag zitten te monitoren hoeveel en wat er verbruik wordt bij Jan, Piet en Klaasje. En owee als ze zien dat er niet verbruikt wordt. Staan ze gelijk aan de deur om te kijken of er iets te halen valt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Koppelverkoop slimme meters

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De mijne leest elk kwartier uit en dat is alleen voor mezelf. Mijn energieleverancier heeft daar geen interesse in.

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Koppelverkoop slimme meters

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

bprosman schreef:
11 apr 2019 11:17

En ja, dat kan allemaal ook met een potloodje en een geschreven tabelletje, maar vind dit toch makkelijker.

Er zijn prima apps, hoef je zelfs niet voor te kunnen rekenen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koppelverkoop slimme meters

Ongelezen bericht door Moneyman »

bprosman schreef:
11 apr 2019 11:17
Maar goed, zolang mensen hier nog van overtuigd zijn, dan denk ik : "Neem nou die meter , dan heb je tenminste nog iets slims in huis" :wink:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Koppelverkoop slimme meters

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De oude meteropnemer die 2/3 niet thuis trof, en zijn collega een maand later nog hogere niet thuis score haalde, maar die controleerde wel op de aansluiting van Wietplantage of zo.....

Slim voor de JaOok de overstappers hoeven geen stand meer door te geven, en de mail van mijn huidige aanbieder....
Mijn gezin bestaat volgens de tabel uit ¼ persoon terwijl we met 5 personen leven!
Ja, het gemiddelde gebruik en of nog niemand panelen op zijn dak heeft.... straks in de zomer -6 inwoners dus negatief?

Het is geen Slimme maar Digitale meter en de rest van Europa gebruikte wel juiste naam!
En Vatenvall, als je Digitale weigerde in Zweden krijg je opname kosten en dan wil je wel!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koppelverkoop slimme meters

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ipswich schreef:
10 apr 2019 23:25
Alleen de leidingbeheerder heeft baat bij de slimme meters. U en ik niet
Dat is natuurlijk onzin. Ook zelf heb je baat bij de meters.

Gesloten