LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen geld ontvangen na mobiel verkopen via Tele2-site

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mauriceenl
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2019 11:18

Geen geld ontvangen na mobiel verkopen via Tele2-site

Ongelezen bericht door mauriceenl »

Op 19-03 heb ik mijn telefoon (Samsung S8) ter verkoop aangeboden via de Tele2 site, met een Tele2 voucher. Ik kreeg een envelop geadresseerd aan Dynafix Redeem Grading.

26 maart heb ik een berichtje gekregen dat de telefoon goed ontvangen is, en daarna een berichtje dat het afgesproken bedrag (225) binnen 4 werkdagen gestort zou worden.

Aangezien de 4 werkdagen al verstreken waren heb ik een mail gestuurd naar het e-mail adres op de Tele2 site.
Geen reactie, dag erna nogmaals, weer geen reactie.
Contact gezocht op Facebook met Dynafix, aangezien RedeemNL gebruik maakt van een Dynafix.com e-mail adres, en ze op hetzelfde adres gevestigd zijn. Zij verwijzen mij naar het RedeemNL e-mail adres.
Contact gezocht met Tele2, zij verwijzen mij ook naar het RedeemNL e-mail adres. (terwijl ZIJ de service aanbieden en het promoten op hun site.

Marcom van Dynagroup gecontacteerd, zelfde verhaal.
Contact formulier op de Dynafix site, idem.

Vorige week een aangetekende brief gestuurd, met als bijlages de e-mails die ik verstuurd heb.
Kreeg zowaar afgelopen maandag een mail van RedeemNL, met daarin dat ze de brief ontvangen hebben en het doorsturen naar de juiste afdeling.

Tot op heden (3 dagen verder) geen reactie.

Ook inmiddels een mail van Dynafix, met daarin dat ze hier niks aan kunnen doen.
Maar wel dat Tele2 gerust contact met ze mag opnemen, omdat zij partners met Tele2 zijn!

Ondertussen stapelen de klachten op het Tele2 forum, en de Tele2 facebook pagina zich op.
Maar of geen reactie van Tele2, of de afschuifreactie van Tele2.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 apr 2019 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen geld ontvangen na mobiel verkopen via Tele2-site

Ongelezen bericht door sylvesterb »

mauriceenl schreef:
11 apr 2019 11:35
Maar of geen reactie van Tele2, of de afschuifreactie van Tele2.
Je belt RTL toch ook niet op als ze iets adverteren en het blijkt daarna niet goed te zijn? Je zal echt bij de partij moeten zijn waarmee je een overeenkomst hebt gesloten. Dat Tele2 iets adverteert op hun site maakt hun niet een partij in het geheel.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Geen geld ontvangen na mobiel verkopen via Tele2-site

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

sylvesterb schreef:
11 apr 2019 18:06

Je belt RTL toch ook niet op als ze iets adverteren en het blijkt daarna niet goed te zijn? Je zal echt bij de partij moeten zijn waarmee je een overeenkomst hebt gesloten. Dat Tele2 iets adverteert op hun site maakt hun niet een partij in het geheel.

Das wel een heel kromme vergelijking.
RTL zegt niet "pampers kopen? Natuurlijk kan dat bij RTL"

Als je kijkt op de site van Tele2 (https://www.tele2.nl/mobiel/oude-telefoon-inruilen/) dan zeggen ze:

Je oude telefoon inleveren kan je geld opleveren! Dat klinkt aantrekkelijk: je iPhone inleveren of cashback voor je Samsung? Dat kan natuurlijk bij Tele2.

Slechts in de voorwaarden wijzen ze alle aansprakelijkheid af en verwijzen ze naar de 3e partij.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Geen geld ontvangen na mobiel verkopen via Tele2-site

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb het gelezen op het forum van tele2. Blijf daar dagelijks actief. Dat is de plek waar je iets kunt bereiken is mijn ervaring. Daar bereik je meer als telefonisch. Niet opgeven.!

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Geen geld ontvangen na mobiel verkopen via Tele2-site

Ongelezen bericht door BreejKC »

Welja @sylvesterb. Leg maar weer een zwarte Piet bij de Topic Starter (TS) neer. Daar is TS nogal mee geholpen, Not!

Langzamerhand begrijp ik wel dat een aantal TS'ers, na een onderwerp hier geopend te hebben, nooit meer terugkeren. Simpelweg omdat ze door een bepaald aantal azijnp.... hier constant afgez.... worden. Altijd ligt het bij hen aan de TS'ers. Maar TS'ers op weg helpen met hun eventuele probleem is er vaak niet bij. Zo, stort de bak str... maar over me heen.

Terug naar dit onderwerp. Of die toezegging het bedrag binnen 4 dagen te betalen van Tele-2 of van Dynafix komt, twee namen die hier langzamerhand berucht zijn, doet voor ons niet ter zake. Wie die toezegging, keihard en zwart-op-wit heeft gedaan moet die toezegging gewoon nakomen. Punt uit! Zo niet dan blijft die toezegger, zoals dat heet, in gebreke (edit: of is in verzuim). En het verschuilen achter een andere afdeling is een intern probleem van die bedrijven. Daar mogen hun 'gewaardeerde' klanten niet de dupe van worden. Maar ja, als het een zooitje is binnen je organisatie, dan krijg je dit soort domme uitvluchten.

TS adviseer ik nog één keer een brief aan die toezegger te schrijven, hun hierin officieel in gebreke (edit: in verzuim) te stellen en hen daarin te sommeren er voor te zorgen dat het verschuldigde bedrag 14 dagen na dagtekening van die brief op zijn rekening staat. Zo niet, dan zal incassotraject opgestart worden, waarbij alle kosten van dit traject voor die toezeger zijn. In juridische taal het dit een "14-dagen brief".

Herstelt na die brief de toezegger zijn gebrek (edit: het verzuim) niet, dan stapt u, met die 14-dagen brief en de overig correspondentie, naar een incasobureau / gerechtsdeurwaarderskantoor en start u een dergelijk traject. Als particulier kunt u dit ook, want zelfs bedrijven waar het administratief een zooitje is, zoals bij Tele-2 en Dynafix, moeten gewoon hun gedane toezeggingen nakomen, zeker als die toezeggingen zwart-op-wit staan.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 12 apr 2019 07:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Geen geld ontvangen na mobiel verkopen via Tele2-site

Ongelezen bericht door Costnix »

Theotrucker geeft een zinnig advies om naar het forum van Tele2 te gaan.
Het is wel zo verstandig om beleefd en feitelijk te blijven. Lees ook de forumregels. Bij overtreding volgt een waarschuwing en bij grove overtredingen een (permanente) ban.
U vangt met stroop meer vliegen, dan met azijn.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen geld ontvangen na mobiel verkopen via Tele2-site

Ongelezen bericht door alfatrion »

BreejKC schreef:
11 apr 2019 18:59
TS adviseer ik nog één keer een brief aan die toezegger te schrijven, hun hierin officieel in gebreke te stellen en hen daarin te sommeren er voor te zorgen dat het verschuldigde bedrag 14 dagen na dagtekening van die brief op zijn rekening staat. Zo niet, dan zal incassotraject opgestart worden, waarbij alle kosten van dit traject voor die toezeger zijn. In juridische taal het dit een "14-dagen brief".
Je haalt hier twee zaken door elkaar. Als eerste, de ingebrekestelling: 1) wat je wilt 2) redelijke termijn (mag minder zijn dan 14 dagen) en 3) aansprakelijkstelling (rente, verzuim). Als tweede, de veertiendaagse brief, deze hoeft TS niet te versturen, maar als dat wel had gemoeten dan had na het intreden van verzuim gemoeten.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Geen geld ontvangen na mobiel verkopen via Tele2-site

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als een particulier een incassoprocedure start, althans zo overkwam het mij, is het eerste wat het incassobureau mij vroeg: "heeft u een 14-dagenbrief verstuurd". Pas daarna kon het incassotraject gestart worden als de crediteur zijn verschuldigde bedrag nog niet zou hebben voldaan.

Met alle respect, juridisch gelif-laf of het nu een "in gebreke" of een "in verzuim" was maakte voor die 14-dagenbrief niets uit. Het gaat er in die brief om dat, in simpel Nederlands, er gewoon binnen die 14 dagen na de dagtekening van de brief betaald moet zijn, anders krijg je met een incassoprocedure te maken.

Dat intreden van verzuim is voor Topic Starter inmiddels ingetreden. Toegezegd is, op papier, dat er na 4 dagen betaald zou zijn. Die toezegging van 26 maart jl. is op 31 maart en zelfs na alle e-mails en de aangetekende brief duidelijk overschreden.

Die 14-dagenbrief kan Topic Starter voor alle zekerheid nog versturen. Maar gezien de eerdere correspondentie die al is verstuurd vraag ik mezelf af zelfs die nog wel nodig is omdat na de 1e herinnering die 14 dagen inmiddels of zeer binnenkort al voorbij zijn. Het in te schakelen incassobureau kan daar het juiste antwoord op geven.

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen geld ontvangen na mobiel verkopen via Tele2-site

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je mist het punt Breejkc, ongetwijfeld omdat je niet weet wat de termen die je gebruikt inhouden. Je kunt oas een geldige veertiendagenbrief sturen nadat er sprake is van verzuim. En dat verzuim treedt pas in nadat de termijn uit de ingebrekestelling is verstreken.

Het maakt dus -ondanks je onterechte denigrerende toon- wel degelijk uit, al is het maar omdat TS anders zijn incassokosten niet toegewezen krijgt.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Geen geld ontvangen na mobiel verkopen via Tele2-site

Ongelezen bericht door BreejKC »

Nogmaals, of ik het goed of fout heb doet weinig ter zake. Lees nog eens mijn laatste zin. Informeer bij een incassobureau en die zullen de juiste procedure, afhankelijk van wat TS al wel of niet heeft gedaan, hem haarfijn uitleggen.

Gesloten