LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door Rinustp »

Inmiddels ben ik al een hele week met Paypal in de weer om het volgende;
Enige tijd geleden kreeg ik van Paypal de melding dat ik mijn gegevens moest bevestigen. Dat wil zeggen dat ik een kopie identiteitsbewijs moest opsturen, mijn telefoonnummer moest opgeven en een bewijs moest opsturen waaruit mijn adres blijkt.
Dat was in verband met gewijzigde voorwaarden (zogenaamd) in opdracht van de EU.
Ik heb netjes alles ingevuld en opgestuurd maar na enige tijd bleek dat er iets niet klopte en kreeg ik een waarschuwing dat als ik niet snel zou handelen mijn rekening geblokkeerd zou worden. Het zou verstandig zijn geweest als ik toen Paypal vaarwel had gezegd maar ik besloot alles nog een keer in te vullen en op te sturen. Dit keer echter onder telefonische begeleiding van een Paypal medewerker.
Als bewijs van adres stuurde ik een kopie van mijn internet bankrekening waarop mijn volledige adres en rekeningnummer stond. Hetzelfde rekening nummer wat bij Paypal al bekend was en wat al eerder was bevestigd.
De medewerker zei na afloop dat het nu allemaal goed was en dat er niets meer aangevuld hoefde te worden.
Nu zeggen ze echter dat een kopie van mijn internet bankrekening niet word geaccepteerd en dat ik kopie van een telefoonrekening moet opsturen. Die heb ik niet want ik bel via internet en heb een prepaid simkaart.

Toen ik maandag een rekening wilde betalen met Paypal bleek mijn rekening geblokkeerd. Na geïnformeerd te hebben waarom dat zo was bleek dat mijn bankafschriftje toch maar niet geaccepteerd werd en of ik nog maar eens de boel wil bevestigen. Ze hebben mijn huisadres al 4 jaar. Dat heb ik eerlijk ingevuld.

Nu was ik er klaar mee en schreef naar Paypal dat ze mijn rekening mogen opheffen (omdat ik dat zelf niet meer kan) en dat ze het tegoed wat op de rekening staat naar de tegenrekening mogen overmaken.
Maar dat is Paypal geenszins van plan. Ik ben inmiddels al vier dagen bezig om mijn rekening op te laten heffen maar ze blijven weigeren.
Ze spelen het spel dat ze mij niet begrijpen (misschien begrijpen ze het ook echt niet. Het is tenslotte Paypal) en blijven er op aandringen dat ik mijn gegevens moet aanleveren zodat mijn rekening weer vrijgegeven kan worden en ik weer lekker kan ontvangen en betalen.
Paypal wil mij absoluut niet kwijt als klant en doet er alles aan om mij te behouden. :x

Intussen ben ik des duivels want ze houden mijn geld vast en chanteren me steeds weer met hetzelfde smoesje. De mails die ze sturen worden elke dag door een ander geschreven maar de tekst is ongeveer hetzelfde. Ze spelen dus duidelijk een spelletje.

In de voorwaarden van Paypal staat dat als een rekeninghouder zich niet aan de voorwaarden houd, de rekeninghouder nog een kans krijgt om het geld eraf te halen en daarna wordt de rekening opgeheven.
Ik heb een kopie van de voorwaarden gemaild maar ze kijken daar gemakshalve overheen. Zij houden zich dus niet aan hun eigen voorwaarden. Ik ga niets meer bevestigen dus ik houd me niet meer aan de voorwaarden.

Omdat ze mijn geld vasthouden om een niet wettige reden ben ik van plan om volgende week aangifte te gaan doen wegens diefstal.
Het is een spelletjes wat ze met mij spelen en ze werken er hard aan om mij zoveel mogelijk te traineren en te chanteren.
Intussen heb ik de voorwaarden en de mailwisseling uitgeprint zodat ik volgende week ook de jurist die ik wil inschakelen van bewijs kan voorzien.

Via dit forum wil ik dit verhaal kwijt als waarschuwing voor een ieder die met Paypal werkt of ermee in zee wil gaan. Ze hebben je geld vast en spelen, als zij dat willen, gewoon spelletjes met je.

Weet als extra dat ik al bijna vijf jaar een rekening bij Paypal heb en die ook in de webwinkel heb gebruikt. Maandag heb ik wel de module in de webwinkel direct verwijderd omdat ik niets meer met het geld op de rekening kan doen.

Ik weet nu even niet goed wat de beste stap is om Paypal te dwingen mijn geld terug te geven. Het is juridisch niet verantwoord om de mailwisseling hier te publiceren anders zou je nog lekker kunnen lachen om de stupiditeit van die medewerkers. Ik geloof trouwens dat het maar een medewerker is die steeds een andere naam gebruikt.

Wat vinden jullie?

Alex189
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2020 18:50
Beste antwoord
Gekozen door Rinustp

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

door Alex189 » 24 aug 2020 18:52

Paypal is niet aangesloten bij een geschillencommissie of een Kifid. Verder staat Paypal ook niet onder toezicht van AFM of DNB. Paypal valt onder het toezicht in Luxemburg, namelijk de Commission de Surveillance du Secteur Financier. Mijn advies is om te volgende route te volgen bij problemen/klachten met Paypal:
1. Via berichtenbox (rechtsboven, na inloggen) klachtenservice raadplegen en probleem voorleggen
2. Via klachtenformulier op Paypal website klacht indienen. NB: komt niet bij onafhankelijke klachtenmanager terecht, dus grote kans dat je hetzelfde antwoord krijgt als bij (1) of (3).
3. Via actiecentrum, bijv door bezwaar op beslissing Paypal op door andere partij ingediende claim.
4. Via de Chief Risk & Compliance officer die vanuit Paypal eindverantwoordelijkheid draagt over het klachtenproces: formele klachtenbrief per email sturen naar [email protected] t.a.v. Mr. T. Minall. Zal ik Engelse taal moeten. Je kunt ook rechtstreeks een email sturen naar PayPal's Executive Escalations department ([email protected]), zij vertellen je dan wel wat je moet doen. Ook weer in het Engels.
5. Als 1 t/m 4 geen uitsluitsel biedt dan zul je naar de toezichthouder moeten stappen. Je kunt de Commission de Surveillance du Secteur Financier (CSSF) via hun website of via email: [email protected] benaderen met de te volgen route. Eerst zul je stap (4) doorlopen moeten hebben, daarna zul je gevraagd worden een formulier in te vullen.
6. Je kunt terecht bij European Consumer Centre via https://ec.europa.eu/info/departments/j ... nsumers_en.
7. Als bovenstaande allemaal niet helpt, resteert alleen nog een rechtszaak waarin je je gelijk kunt halen.

Ik hoop dat bovenstaande helpt voor iedereen die een klacht over de dienstverlening van Paypal heeft.

Los van bovenstaande zou Paypal er verstandig aan doen om een afhankelijke klachtencommissie te hebben of zich aan te sluiten bij een bestaande organisatie zoals het Kifid. Verder geven ze op de website erg weinig informatie over hoe je een klacht kunt indienen, zo wordt m.i. niet verwezen naar het Escalations Department.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Paypal die tegoed gijzelt, daar is al zo veel over gezegd en geschreven:
https://www.google.com/search?q=paypal+ ... e&ie=UTF-8

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Aangifte doel is een waste of time. Er is strafrechtelijk niets laakbaars gebeurd, je hebt gewoon een civiel dispuut.

Cro
Berichten: 2066
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door Cro »

Ik verwacht eerder dat TS ergens foutieve of erger, valse informatie heeft ingevuld.

Ik heb dit vaker zien gebeuren, en iedere keer kwam er naar voren dat bij het aanmaken van het Paypal account door de gebruiker informatie is gebruikt die niet strookt met bijvoorbeeld het identiteitsbewijs.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door Rinustp »

Cro schreef:
12 apr 2019 10:08
Ik verwacht eerder dat TS ergens foutieve of erger, valse informatie heeft ingevuld.

Ik heb dit vaker zien gebeuren, en iedere keer kwam er naar voren dat bij het aanmaken van het Paypal account door de gebruiker informatie is gebruikt die niet strookt met bijvoorbeeld het identiteitsbewijs.
Dat kan ik je meteen tegenspreken. Ik heb die rekening al vijf jaar. Intussen zijn de voorwaarden bij Paypal veranderd om te voldoen aan de Europese wetgeving.

Het bevestigen van je adresgegevens is bij niet een bank aan de orde op de manier zoals Paypal dat eist. Maar Paypal is geen bank en heeft ook geen bankvergunning. Daarom kunnen ze veel en andere eisen stellen.
Het is zaak voor dit bedrijf dat ze zoveel mogelijk fysieke adressen verzamelen omdat ze die doorverkopen aan hun partners. En dat zijn er nogal wat. Dat vindt je in de voorwaarden terug.

Je mag denken dat ik een verkeerd adres heb opgegeven of ergo, een vals adres heb opgegeven maar dat is niet mijn stijl. Voor dat soort onzin ben ik te oud. Ik geef het juiste op of ik geef niets op en zie er van af. Dat kinderachtige gedrag met jezelf verschuilen op die manier is aan mij niet besteedt.

Ik vermoed dat de laatste adresbevestiging die ik vanaf mijn internetbankieren bij ASN kopieerde waarschijnlijk niet is geaccepteerd omdat men dacht dat het een screenshot was. De medewerker die mij toen telefonisch begeleidt heeft, heeft ten onrechte de boel goedgekeurd.

De oorzaak van de blokkering van mijn rekening is dat deze gegevens nu ontbreken terwijl ik ze wel opgestuurd had.
Ik heb geen zin meer om weer opnieuw te gaan proberen de gegevens te bevestigen en wil stoppen met de rekening.
En daar wringt de schoen.

Elk beschaafd bedrijf zou reageren op mijn verzoek om de rekening om deze reden te beëindigen en een oplossing zoeken voor de impasse. Zo niet Paypal. Zij blijven steeds dezelfde tekst sturen. Namelijk dat ik mijn adres moet bevestigen want anders kan de rekening niet voortbestaan en kan ik geen geld meer ontvangen en betalen.
Maar dat wil ik nou juist niet Ik wil niet dat de rekening blijft voortbestaan . Ik wil bij Paypal weg. En dat mag niet. Dat blokkeren zij. En om mij te dwingen mijn rekening in stand te houden, houden ze mijn tegoed vast.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Doe niet zo moeilijk, bespaar jezelf een hoop gezeik en hoge bloedruk, en doe even wat ze vragen. Daarna je geld opnemen en nooit meer PP gebruiken.
Principes zijn mooi hoor, maar je moet niet overdrijven.
Je hebt uiteindelijk alleen jezelf ermee, pp geeft er echt geen bal om wat jij doet.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door Rinustp »

Ik ben het wel met je eens. Paypal heeft schijt aan haar klanten en ik aan PP.
Daarom heb ik vanochtend een kopie van een recente telefoonrekening opgestuurd waarin alles staat wat ze vragen.
En nu maar afwachten wat ze ermee gaan doen.

Je hebt gelijk. Ik heb er alleen mezelf mee. Zoals mijn vrouw al eerder adviseerde, laat het rusten want we zijn al in rouw vanwege het verlies van twee kleinkinderen bij het spoordrama in Oss. Dit kunnen we er even echt niet bij hebben.

We hebben PP al uit de webwinkel gehaald en mijn zwager, die een zeer goed lopende webwinkel bezit, heeft PP ook in de ban gedaan.
Als je een webwinkel hebt moet je betrouwbare partners hebben en niet zulke die naar eigen goeddunken spontaan de zaak blokkeren.

mh73

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik werk al 10 jaar met Paypal, heb nooit problemen gehad, mijn geld staat altijd binnen drie dagen op mijn rekening en ik heb nooit aanvullende gegevens hoeven aan te leveren. Waarom zou ik er dan mee moeten stoppen? Tegenover uw negatieve ervaringen staan zat positieve. Overal gaat het weleens mis.

Sterkte overigens met uw verlies.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Even volkomen off-topic, maar toch: heel veel sterkte met het verlies van je kleinkinderen. Een ongelofelijk drama... steek je energie in de positieve dingen van het leven, heb je veel meer aan.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door Arizonakid »

fonsflons schreef:
12 apr 2019 19:24
PayPal uit een goed lopende webwinkel halen? Dat doet geen een ondernemer. Onzin. Dat kost je teveel omzet. En al helemaal omdat je het simpel kunt omzeilen door PayPal via een extern betalingsbedrijf te laten verlopen zoals Mollie.
Nonsens, PP is overbodig, zeker als je je alleen op Nederland richt zijn er betere en goedkopere alternatieven. Ik ben zelf powerseller op Ebay geweest, en dan moet je wel, maar anders zou ik het echt niet gebruiken.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door Rinustp »

Moneyman schreef:
12 apr 2019 23:02
Even volkomen off-topic, maar toch: heel veel sterkte met het verlies van je kleinkinderen. Een ongelofelijk drama... steek je energie in de positieve dingen van het leven, heb je veel meer aan.
Ook off-topic:

Hartelijk dank, Moneyman. We proberen ook positief te zijn. Maar het valt niet mee.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door moederslink »

Uw familie heeft met een groot familiedrama te maken. Wat daar in Oss is gebeurd met uw kleinkinderen is een groot verdriet en een groot verlies.
Ook ik wil u daarmee condoleren.

Ik hoop voor u dat u verlost gaat worden van PP , u uw geld zsm terugkrijgt zodat u dat in ieder geval wel achter u kunt laten, dat is wat u wilt. Sterkte!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Sterkte, los van dat hele Paypal gedoe.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
12 apr 2019 08:00
Aangifte doel is een waste of time. Er is strafrechtelijk niets laakbaars gebeurd, je hebt gewoon een civiel dispuut.
Die vind ik te stellig. Waarom zou dit geen verduistering zijn?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Omdat er geen reden is een wederrechtelijke toe-eigening te veronderstellen.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door Rinustp »

moederslink schreef:
12 apr 2019 23:44
Uw familie heeft met een groot familiedrama te maken. Wat daar in Oss is gebeurd met uw kleinkinderen is een groot verdriet en een groot verlies.
Ook ik wil u daarmee condoleren.

Ik hoop voor u dat u verlost gaat worden van PP , u uw geld zsm terugkrijgt zodat u dat in ieder geval wel achter u kunt laten, dat is wat u wilt. Sterkte!

Wat een warme reactie. Dank uw wel.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door Rinustp »

fonsflons schreef:
13 apr 2019 01:04
Arizonakid schreef:
12 apr 2019 23:04
fonsflons schreef:
12 apr 2019 19:24
PayPal uit een goed lopende webwinkel halen? Dat doet geen een ondernemer. Onzin. Dat kost je teveel omzet. En al helemaal omdat je het simpel kunt omzeilen door PayPal via een extern betalingsbedrijf te laten verlopen zoals Mollie.
Nonsens, PP is overbodig, zeker als je je alleen op Nederland richt zijn er betere en goedkopere alternatieven. Ik ben zelf powerseller op Ebay geweest, en dan moet je wel, maar anders zou ik het echt niet gebruiken.
Belgen kopen veel bij NL webshops en zijn minder bekend met betalingen via Mrcash (Belgische iDeal variant) en in grote getale CC of PayPal gebruiken.

Aangezien vrijwel iedere webshop met een betaalprovider werkt is het onlogisch om PayPal niet te gebruiken. Je laat dit dan simpelweg ook via deze betaalprovider lopen als je geen risico wilt lopen. Vaak is dat zelfs goedkoper dan rechtstreeks via je eigen PayPal account.

Er is geen enkele reden voor een webshop om PayPal niet te gebruiken, tenzij je het geen probleem vind dat je om principiële redenen omzet misloopt. Zeker niet als je een goedlopende webshop hebt.
Belgische klanten betalen bij ons via bankoverschrijving. De Duitse gebruiken vaker Paypal. Om dat op te vangen hebben we nu bij een Duitse bank een rekening geopend. Als klanten daardoor weglopen dan is dat maar zo. Dan verkopen we gewoon iets minder.
Wij kunnen best zonder PP omdat we geen winst maken en ook niet van de winkel hoeven te leven.
Onze ervaring is dat als klanten het product willen hebben en niet via PP kunnen betalen zij gewoon voor bankoverschrijving kiezen.

Wij gebruiken ook geen betaalprovider maar doen alles zelf. Is gewoon een hobby.
Mijn zwager heeft een goed lopende webwinkel en wel een betaalprovider maar vindt PP een flutbedrijf waar hij liever niet mee werkt. Hij vindt iDEAL en Sofort banking veel belangrijker. Paypal is te duur.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een grote hindernis met Paypal voor verkopers is dat je niet kan instellen dat je automatisch elke Paypal-betaling op je tegenrekening (bank) wilt ontvangen. Echt klantonvriendelijk. Ze laten je eerst door een hoepel springen om je geld te krijgen (inloggen, saldobedrag overtypen etc).

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
13 apr 2019 10:09
Omdat er geen reden is een wederrechtelijke toe-eigening te veronderstellen.
Nauw, het bedrijf werpt wel de hele tijd drempels op.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Paypal weigert mijn saldo uit te keren.

Ongelezen bericht door Rinustp »

Het is zover. De rekening is opgezegd. Het saldo staat nu op een betrouwbare bankrekening.

Ik heb over mijn hart gestreken en besloten om een rekening met mijn adres erop als bevestiging op te sturen. Dat heeft gewerkt. Ondanks dat het niet mijn telefoonrekening was en dankzij een beetje knip en plakwerk hebben ze het geaccepteerd.
Dus met andere woorden, zolang je het eerlijk doet werkt het niet maar als je een beetje knutselt werkt het wel.

Ik heb, voordat ik de rekening afsloot, nog even gekeken wat Paypal allemaal had opgeslagen over mij. En dus bleek dat mijn adres al vier keer in het systeem voorkwam. Dat waren dus de vorige bevestigingen van het adres die Paypal niet accepteerde maar voor het gemak toch maar opsloeg in het systeem.
Daarmee is voor mij bevestigd dat ze de zaak belazeren.

In ieder geval, wij zijn er van af en gaan ook nooit meer terug. We hebben voor onze Duitse klanten een Duitse bankrekening geopend. Daar hoefden we niet het adres te bevestigen terwijl die bank in hetzelfde Europa opereert als Paypal. (...)
Eerder hoefde dat trouwens ook niet bij twee Nederlandse banken.

Binnenkort komen banken met snelle overschrijvingen en er zijn al diverse systemen waar je hetzelfde mee kunt doen als met Paypal zoals o.a. Tikkie en Bunq dat hebben.

Ik ben blij dat ik eraf ben en ben van plan nooit meer in zoiets te trappen. En net op tijd want op 30 april veranderen ze weer hun privacyvoorwaarden.

Iedereen bedankt voor jullie reactie en ook voor het medeleven bij de ramp die ons vorig jaar is overkomen.
Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.

Gesloten