LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ongelezen bericht door Radar »

Je huis willen verhuren, maar niet aan Marokkanen, Turken, Polen of Bulgaren. Negentig procent van de makelaars vindt dit geen probleem. Radar heeft twintig makelaars gebeld, verspreid over heel Nederland. Makelaars reageren instemmend en laten weten hoe ze voorselecteren. 'Wij zullen het niet in de advertentie plaatsen, want dat is discriminatie. Het zal discreet gebeuren. Bijvoorbeeld door een hoge borg te vragen.'

Lees hier meer over het onderwerp

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: 90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dat had toch niet meer gecheckt hoeven te worden? Dat is namelijk al lang bekend https://www.google.com/search?q=verhuur ... e&ie=UTF-8

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: 90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lijkt mij ook wel logisch als je hoort wat een bende ze er vaak van maken, Dan maar discriminatie.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik kom genoeg mensen met wortels uit andere landen tegen die zich keurig netjes gedragen, die hun huis, tuin en omgeving goed schoonhouden, die gewoon aan het werk zijn, enzovoorts.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: 90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ongelezen bericht door Berteman »

Er zijn ook genoeg autochtone Nederlanders die woningen totaal uitwonen en overlast veroorzaken

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ongelezen bericht door witte angora »

Berteman schreef:
15 apr 2019 18:25
Er zijn ook genoeg autochtone Nederlanders die woningen totaal uitwonen en overlast veroorzaken
Nou inderdaad, je wil niet weten wat er hier in de flat gebeurt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: 90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:
15 apr 2019 18:38
Berteman schreef:
15 apr 2019 18:25
Er zijn ook genoeg autochtone Nederlanders die woningen totaal uitwonen en overlast veroorzaken
Nou inderdaad, je wil niet weten wat er hier in de flat gebeurt.

Dat is ook waar, denk dat het per persoon verschillend is. Ken hier ook mensen van andere afkomst die de boel meestal nog schoner houden dan de NL mensen.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: 90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Sorry, maar als ik tussen de 1200 - 1500 p.m. aan huur betaal, heb ik echt geen zin om als - vrijwel - enige autochtoon tussen allerlei andere nationaliteiten te wonen zoals je vaak ziet bij goedkope sociale huurwoningen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: 90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ongelezen bericht door Revoked »

witte angora schreef:
15 apr 2019 18:38
Berteman schreef:
15 apr 2019 18:25
Er zijn ook genoeg autochtone Nederlanders die woningen totaal uitwonen en overlast veroorzaken
Nou inderdaad, je wil niet weten wat er hier in de flat gebeurt.
Ik hoorde dat een of andere forummer de hele dag keihard deathmetal draait, terwijl hij erop danst met een gasdrukpogostick. Echt waar hoor,geen idee hoe die heet, maar tis bij jou in de flat...
;-)

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ongelezen bericht door witte angora »

Revoked schreef:
15 apr 2019 19:09
witte angora schreef:
15 apr 2019 18:38
Berteman schreef:
15 apr 2019 18:25
Er zijn ook genoeg autochtone Nederlanders die woningen totaal uitwonen en overlast veroorzaken
Nou inderdaad, je wil niet weten wat er hier in de flat gebeurt.
Ik hoorde dat een of andere forummer de hele dag keihard deathmetal draait, terwijl hij erop danst met een gasdrukpogostick. Echt waar hoor,geen idee hoe die heet, maar tis bij jou in de flat...
;-)
:lol: :lol:

En als-tie zingt zegt hij zeker 'miauw'? :lol:

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
15 apr 2019 18:53
Sorry, maar als ik tussen de 1200 - 1500 p.m. aan huur betaal, heb ik echt geen zin om als - vrijwel - enige autochtoon tussen allerlei andere nationaliteiten te wonen zoals je vaak ziet bij goedkope sociale huurwoningen.
Wel tussen duurbetaalde expats met diverse nationaliteiten?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: 90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ongelezen bericht door mahadma »

Te gek voor woorden, mag je als huiseigenaar niet eens bepalen wie je wel of niet als bewoner ziet? Wat ik ook zie is dat er mensen in grote steden 10 tot 20 jaar wachten op een huis en er worden huizen verstrekt aan vele mensen die nog geen minuut ingeschreven hebben gestaan. Er is genoeg ook de andere kant op te zeggen.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar discrimineren de makelaars in dit geval? Nee, toch? Die volgen gewoon de orders op waar ze voor ingeschakeld zijn. De verhuurders zijn in dit geval toch de personen die discrimineren.

Net als toentertijd met die uitzendbureaus die voor bepaalde vacatures geen mensen met een andere achtergrond aandroegen bij de klant, omdat de klant daar om vroeg.

Wat moet die makelaar dan doen? Ze alsnog aandragen bij de verhuurder? Die zegt dan toch nee...

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: 90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ongelezen bericht door Gegrand »

Beetje suggestief gezocht vind ik.

Wie neemt er een verhuurmakelaar in de hand?
Dat zijn toch investeerders die willen dat die een voorselectie doet naar mogelijke kandidaten en zelf willen bepalen wie er in hun huis komt te wonen.
Zijn vaak woningen in het duurdere segment en die de verhuurder niet uitgewoond wenst terug te krijgen na een verhuring.
Logisch dat de verhuurder geen behoefte heeft aan korte verhuurperiodes en serieuze huurders die het gehuurde ook schoon houden en de (eventuele) tuin onderhouden.
Veel uitzendbureau's willen wel voor langere tijd huren maar... en dit weet ik uit eigen ervaring , zien regelmatig een wisseling van personeelsleden , boventallige bewoning door niet aangemelde vrienden , collega's , partners en kinderen.

Ook vind ik een beetje vreemd dat jij als eigenaar van een pand zomaar iedereen zou moeten toelaten als huurder.

aseelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:18

Re: 90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ongelezen bericht door aseelen »

Ik breng een groot deel van het jaar door in Marokko. Wist u, dat de Marokkaanse huiseigenaren ook de voorkeur geven aan buitenlandse huurders?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: 90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ongelezen bericht door kokka »

Ik denk dat zeker de partikuliere verhuurder gewoon lekker zelf uit moet maken wie hij in zn huis laat

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: 90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ongelezen bericht door Costnix »

@breken: Fons speelde een rol.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: 90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Maar als een Pools gezin het zat is om erg veel voor een huurhuis te betalen en van een Nederlander op een veiling een zwaar uitgewoonde kopen als hoogste bieder, ze mogen met maximaal 6 mensen daar wonen maar met 10 personen geen enkele overlast, alles netjes en alle buren zijn blij met deze buitenlanders!

Ze vroegen alleen of ze wilden helpen met Nederlandse taal te leren.... BBQ met verbod op Engels, dus prima...
Vooroordelen zijn er voldoende maar als ze huisvuil verkeerd aanbieden.... alleen Nederlandse instructie en geen Engels is
eigenlijk fout gemeente dus hun fouten zijn eigenlijk onze domme fouten!
Als je niets weet, dan maar alles in grijze bak.... ja ze leren snel en naast dit huis is de rest van de buurt ook gelijk beter geworden nadat de foute Nederlander weg was!

Het kan dus wel goed gaan.

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: 90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ongelezen bericht door limburgs »

Ik verhuur mijn tweede woning via een verhuurmakelaar. En ja , ik heb liever een nederlandse of in elk geval goed nederlands sprekende huurder. De verhuurmakelaars kun je hier niet de schuld van geven , zij zoeken enkel de huurder die de verhuurder graag in zijn huis wil.
Als je de keuze hebt kies je uiteraard de huurder waarvan jij denkt dat je huis netjes behandelt word en waarmee je gezamelijk tot afspraken kunt komen zonder een taalbarriere.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 90 procent van de verhuurmakelaars discrimineert | Radar Checkt

Ongelezen bericht door witte angora »

limburgs schreef:
16 apr 2019 07:55
Ik verhuur mijn tweede woning via een verhuurmakelaar. En ja , ik heb liever een nederlandse of in elk geval goed nederlands sprekende huurder. De verhuurmakelaars kun je hier niet de schuld van geven , zij zoeken enkel de huurder die de verhuurder graag in zijn huis wil.
Als je de keuze hebt kies je uiteraard de huurder waarvan jij denkt dat je huis netjes behandelt word en waarmee je gezamelijk tot afspraken kunt komen zonder een taalbarriere.
Nou neem me toch even niet kwalijk. Ga je nu echt van tevoren kennis maken met de huurders alvorens je toestemming geeft dat ze van je huisje gebruik mogen maken?

Gesloten