LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Facebook blokkeert mijn account

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Desjeng
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2010 18:02

Facebook blokkeert mijn account

Ongelezen bericht door Desjeng »

Ik ben sinds 2 weken voor de 2e keer geblokkeerd door facebook,
Ik verkoop 2e hands en nieuwe spulletjes op mijn eigen facebookgroep en bij het plaatsen kan ik kiezen waar ik mijn advertentie nog wil hebben staan, er staat nergens dat je maar bv op 20 groepen iets mag plaatsen, dus advertentie staat erop en ondertussen heb ik kopers die over maken of kunnen komen afhalen, maar plots blokkeerd facebook mijn account en advertentie's en tevens ook messenger, dus ik kan mensen die bv geld hebben overgemaakt niet bereiken of benaderen, dus wat gaan de meeste mensen denken, juist, dat ik de mensen oplicht omdat ik niet meer vindbaar ben.
Ik kan wel beroep aantekenen wat ik ook iedere keer doe, maar totaal geen reactie.
Ik zit nu met boze mensen door facebook.
Hoe kan ik hun benaderen voor een reactie?


Mvg Roger L

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Facebook blokkeert mijn account

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is niet te hopen dat bv de belastingdienst mee kijkt. Als u op zoveel sites dusdanig veel adverteert kunt u als ondernemer aangemerkt worden.
Voor mensen die geld hebben overgemaakt is het makkelijk, gewoon terugbetalen. In de omschrijving zet u neer dat facebook u geblokkeerd heeft.

Desjeng
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2010 18:02

Re: Facebook blokkeert mijn account

Ongelezen bericht door Desjeng »

Dat was mijn vraag niet, ik wil weten waarom ik geblokkeerd ben en hoe ik hun uitleg kan geven?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Facebook blokkeert mijn account

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Desjeng schreef:
16 apr 2019 19:08
Dat was mijn vraag niet, ik wil weten waarom ik geblokkeerd ben en hoe ik hun uitleg kan geven?
Niemand van de forumvrijwilligers hier heeft een glazen bol. Waarom u geblokkeerd bent zal niemand hier kunnen vertellen. En als u niemand kan benaderen om de aankopen op te halen is er toch geen probleem? Als er aan de deur opgehaald wordt zal er ook aan de deur betaald gaan worden. Deze mensen lijden geen schade. Mensen zullen ook in messenger zien dat uw account niet meer bestaat. En mensen die wel betaald hebben kunt u terug betalen.
De enige die dan omzet meer loopt bent u zelf. Andere slachtoffers zijn er niet.

Desjeng
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2010 18:02

Re: Facebook blokkeert mijn account

Ongelezen bericht door Desjeng »

Het gaat mij ook niet om de omzet, maar de reden van blokkade en hoe ik hun kan bereiken.
Uw verhaal is mij duidelijk, maar ondertussen kan ik wel als oplichter op facebook komen te staan, en probeer dat maar eens eraf te krijgen

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Facebook blokkeert mijn account

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mogelijk ben je geblokkeerd vanwege spam? Dat kan 30 dagen duren.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Facebook blokkeert mijn account

Ongelezen bericht door kuklos »

Desjeng schreef:
16 apr 2019 19:08
Dat was mijn vraag niet, ik wil weten waarom ik geblokkeerd ben
En jij denkt dat als jij geen uitleg krijgt van Facebook wij wel weten waarom je geblokkeerd bent?

mh73

Re: Facebook blokkeert mijn account

Ongelezen bericht door mh73 »

Een advertentie op meer dan 20 groepen plaatsen vind ik persoonlijk ook wel erg spammerig.

Je ziet vaak dat in een regionale groep, bijvoorbeeld in onze regio 0181, allerlei items geplaatst worden uit compleet andere regio's van het land. Niet de bedoeling en mogelijk wordt dat gemeld met dit als gevolg.

Je omzeilt natuurlijk het betaald adverteren op Facebook, dus ergens begrijp ik het wel.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Facebook blokkeert mijn account

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij hebben we al eerder een topic over nagenoeg hetzelfde gehad, kan dat?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Facebook blokkeert mijn account

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je mensen geld liet overmaken en gelijk vraagt of ze bij overschrijving hun adres melden..... is het opgelost.
Nu te laat, maar dan zie je welk geld waar voor was....

Ik heb maar 1 advertentie staan maar zal er niet teveel plaatsen....

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Facebook blokkeert mijn account

Ongelezen bericht door Revoked »

Komkommertijd schreef: Ik heb maar 1 advertentie staan maar zal er niet teveel plaatsen....
Je hebt denk ik niet veel respons op "gratis af te halen asbestplaten", maar goed, er is er maar 1 nodig....

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Facebook blokkeert mijn account

Ongelezen bericht door Radar »

Houden jullie het een beetje ontopic? De TS vraagt hoe die Facebook kan benaderen, niet om jullie theorieën van de handelingen die tot de blokkade hebben geleid. ^FG

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Facebook blokkeert mijn account

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik bedoelde dat als je het als gratis alternatief voor Marktplaats ging gebruiken ze wel eens kunnen ingrijpen.


Ik vermoed dat minder adverteren stap 1 kan zijn. Maar na blokkade kun je niets verwijderen!

Ik zie dit topic als goede waarschuwing en vooral mensen die verhuizen naar een wijk met Fake Boek en daar
zat een ook Marktplaats bij, die kunnen zoveel aanbieden omdat ze alles nieuw willen dat ik dit bericht als waarschuwing daar
ga neerzetten!

Topic starter, bedankt voor waarschuwing dus.
Daar adverteren mag maar blijkbaar niet teveel.
Laatst gewijzigd door Komkommertijd op 18 apr 2019 06:07, 1 keer totaal gewijzigd.

mh73

Re: Facebook blokkeert mijn account

Ongelezen bericht door mh73 »

Radar schreef:
17 apr 2019 11:13
Houden jullie het een beetje ontopic? De TS vraagt hoe die Facebook kan benaderen, niet om jullie theorieën van de handelingen die tot de blokkade hebben geleid. ^FG
Dat is niet helemaal waar. In zijn/haar tweede post zegt TS:

"Dat was mijn vraag niet, ik wil weten waarom ik geblokkeerd ben en hoe ik hun uitleg kan geven?"

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Facebook blokkeert mijn account

Ongelezen bericht door berndv »

Hier staat meer info:
https://www.isimedia.nl/facebook-jail-blokkeren/

De belangrijkste reden:
1. Voorkom blokkades en post niet excessief vaak achter elkaar
Heb weet dat je in de ‘Facebook Jail’ kan belanden. Laat daarom tijd verstrijken tussen je berichten. Voorkom dat je vaak identieke inhoud in meerdere groepen of pagina’s tegelijkertijd plaats. Als Facebook merkt dat je overal dezelfde inhoud deelt, is de kans aanzienlijk dat je op den duur als spammer wordt beschouwd. En je wordt geblokkeerd.

TIP: Houd als stelregel aan dat je minimaal 5 minuten wacht als je dezelfde inhoud op meerdere plekken plaatst.
U kunt waarschijnlijk het beste voor uzelf beoordelen of u wellicht hieraan zou voldoen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Facebook blokkeert mijn account

Ongelezen bericht door reggie2 »

kuklos schreef:
16 apr 2019 19:45


En jij denkt dat als jij geen uitleg krijgt van Facebook wij wel weten waarom je geblokkeerd bent?
Lekker hatelijk weer.

TS , als je op contact met facebook in google zet , vind je waar je dat kan doen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Facebook blokkeert mijn account

Ongelezen bericht door Revoked »

reggie2 schreef:
17 apr 2019 16:23
kuklos schreef:
16 apr 2019 19:45


En jij denkt dat als jij geen uitleg krijgt van Facebook wij wel weten waarom je geblokkeerd bent?
Lekker hatelijk weer.
...
Hatelijk? Het is gewoon een vraag, die ik mezelf ook al stelde.
Waarom is dat "hatelijk"?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Facebook blokkeert mijn account

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Contact opnemen met Facebook is echt een makkie. Kijk maar:

https://nl.m.wikihow.com/Contact-opnemen-met-Facebook

Gesloten