LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie bij garage Hoge te Emmen niets waard

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Lathum
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2019 10:55

Garantie bij garage Hoge te Emmen niets waard

Ongelezen bericht door Lathum »

Ik heb een auto gekocht bij auto handel Hoge te Emmen met een garantie van 5000km. Bij thuiskomst bleek de waterpomp, versleten V snaar en en wieldop beveiliging stuk. Telefonisch onderhoud met desbetreffende verkoper Thijme Wijnands leverde niet anders op, dan dat wij de auto bij een voor hun bevriende garage konden laten maken. Dit bleek voor een zelfde bedrag te zijn als een lokale garage ons al voorgerekend heeft. De garantie bleek niets waard! Wie heeft een soort gelijke ervaring?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Garantie bij garage Hoge te Emmen niets waard

Ongelezen bericht door berndv »

Lathum schreef:
17 apr 2019 15:23
Ik heb een auto gekocht bij auto handel Hoge te Emmen met een garantie van 5000km. Bij thuiskomst bleek de waterpomp, versleten V snaar en en wieldop beveiliging stuk. Telefonisch onderhoud met desbetreffende verkoper Thijme Wijnands leverde niet anders op, dan dat wij de auto bij een voor hun bevriende garage konden laten maken. Dit bleek voor een zelfde bedrag te zijn als een lokale garage ons al voorgerekend heeft. De garantie bleek niets waard! Wie heeft een soort gelijke ervaring?
Wanneer heeft u de auto gekocht? Wat voor type gaat het om? Wat is de leeftijd? Wat is de kilometerstand? Ze sturen u naar een bevriende garage, maar moest u dan dus wel de kosten betalen?

Dit is wat ik lees over uw garantie:
Onze garantie dekt in grote lijnen het draaiende gedeelte van de motor en de versnellingsbak voor een periode van drie maanden met een maximum van 5000 km.
Als ik dat zo lees zou de wieldop er in ieder geval al niet onder vallen. Heeft u zelf ook nog niets gecontroleerd aan de auto? Een v-snaar slijt niet van een ritje naar huis en een waterpomp gaat ook niet zo snel kapot normaal.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Garantie bij garage Hoge te Emmen niets waard

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Omdat ik vermoed dat zowel de Waterpomp als snaar nog meer dan 5000 Km mee kunnen, hoeven ze niets te vergoeden!
Net als de wieldop, was bij aankoop te zien valt er ook buiten.

Ik vertrouw geen enkele handelaar en 5000 Km of 3 maanden, wat eerste komt is beperkt tot motor & bak, die zelden stuk gaan.
U had beter deze kunnen kopen met Grote beurt & verse APK, dan moeten ze alles wat nodig is vervangen en is alles gecontroleerd, mag best een paar honderd Euro meer kosten maar na grote beurt bij Bovag garage heb je 3 maanden garantie op uitgevoerde werk en jaar zekerheid van dat alle gevonden achterstallige onderhoud is weggewerkt.

Dat is helaas niet het geval en ik vermoed dat U met deze beperkte garantie komende jaar nog meer kosten kunt verwachten en nergens op mag rekenen.
Verder lees ik tot 2 weken mag je ruilen als je niet tevreden bent... of zoek er een boven de €4500,- met Bovag garantie...
Ze bieden grote beurt ook aan dus je had het beter kunnen regelen.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Garantie bij garage Hoge te Emmen niets waard

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Komkommertijd vertelt onzin.
Een waterpomp of v snaar die niet in orde is heeft niets te make met de APK keuring.

Vraag aan de vraagsteller : hoe weet u dat de waterpomp en snaar niet ok zijn ?
Wedden dat er geen antwoord komt ?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Garantie bij garage Hoge te Emmen niets waard

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Willemzelf schreef:
19 apr 2019 19:39
Wedden dat er geen antwoord komt ?
Sommige mensen klagen als een bedrijf binnen 10 minuten niet antwoord terwijl andere mensen zijn die hier een vraag stellen en dan 2 dagen niet meer terug komen. Wat voor nut heeft het dan om hier een vraag te stellen.

Lathum
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2019 10:55

Re: Garantie bij garage Hoge te Emmen niets waard

Ongelezen bericht door Lathum »

Ook ik heb de ervaring dat de 5000 km garantie niets waard bleek. Waterpomp, V snaar, wielslot bleken kapot. De auto heeft een grote beurt en een APK keuring gehad?! Deze beurt is gedaan bij een voor de Hoge bevriende garage. Ik heb dan ook grote twijfels over hun vak bekwaamheid. De afhandeling van verkoper Thijme Wijnand was zeer onbeschoft.
.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Garantie bij garage Hoge te Emmen niets waard

Ongelezen bericht door Holy53 »

Willemzelf schreef:
19 apr 2019 19:39
Komkommertijd vertelt onzin.
Een waterpomp of v snaar die niet in orde is heeft niets te make met de APK keuring.

Vraag aan de vraagsteller : hoe weet u dat de waterpomp en snaar niet ok zijn ?
Wedden dat er geen antwoord komt ?
Komkom heeft het over grote beurt! Dus geen onzin.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Garantie bij garage Hoge te Emmen niets waard

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij het nogmaals lezen hun website, Grote Beurt & APK voor €230,- is alleen standaard zaken en ik vind dat een grote beurt ook achterstallig onderhoud als oude riem of speling op waterpomp meegenomen had moeten worden!

Alleen binnen 2 weken ruilen is enige, maar hoe zijn die voertuigen?
Bijbetalen voor €4500,- Bovag grens? Maar dan wel met Bovag Certificaat, want je mag ook zonder dit bewijs verkopen helaas....
Zou wel eens kunnen dat ze dit papier gaan weigeren.... een Ex Dealer die zo online vele goedkopere verkopen????

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Garantie bij garage Hoge te Emmen niets waard

Ongelezen bericht door berndv »

Lathum schreef:
20 apr 2019 16:38
Ook ik heb de ervaring dat de 5000 km garantie niets waard bleek..
Euhm, je reageert op jezelf hoor, jij hebt zelf dit topic geopend. Wellicht handig om in plaats van nogmaals je ervaring te delen, antwoord te geven op de reeds gestelde vragen.

Gesloten