Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Arizonakid

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door Arizonakid » 19 apr 2019 17:31

Vliegschaamte, met voorsprong het domste woord van het moment. Lekker vliegen als je dat wilt, de enige reden dat ze het voor mij wel wat duurder mogen maken is het aantal mensenwat tegenwoordig ook opeens het geld heeft om te vliegen......daar zit ik niet op te wachten, die drukte.
Zelf vlieg ik dit jaar nog naar Dublin, Ibiza en Amerika, en we zijn al naar Zwitserland op en neer geweest. Ideaal. Ook met de Thalys naar Parijs geweest trouwens, want dat is gewoon makkelijker, maar wel duurder, gek genoeg.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters » 19 apr 2019 17:32

Er wordt niet gestunt met prijzen om meer vliegtuigen vol te krijgen. Slechts om geplande vluchten vol te krijgen. Vluchten waarvoor alleen tickets tegen stuntprijzen zijn verkocht zijn verliesgevend.

breien

Ongelezen bericht door breien » 19 apr 2019 18:22

Ik neem het vliegtuig om op de plaats van vakantiebestemming te komen. Andere vervoermiddelen doen er te lang over en zullen veel duurder zijn.
Griekenland ligt nu eenmaal niet op wandelafstand (binnen een dag) van mijn huis.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein » 19 apr 2019 18:41

1 - Medelijden met alle omwonenden van airports), bij voorbeeld, terwijl de dorpen rond Eindhoven flink beginnen met klagen, worden die in Lelystad als volgende slachtoffers in het diepe gegooid alsof er niets aan de hand is
2 - Vliegreizigers zijn niet identiek met de bewoners rond de vliegvelden, belasten anderen wel zonder nadenken
3 - Milieu en geluidsbelasting moet sowieso ooit grenzen gezet worden, waarom niet nú?
4- Wanneer vliegen bewust vermeden wordt ... kunnen vaker andere verplaatsingskeuzes gemaakt worden
5 - Export wordt als het gouden ei verkocht, maar we kunnen ook bedrijven verplaatsen naar gebieden waar de mensen hun leven wagen om er door de hoge werkeloosheid weg te komen
6 - Immigranten en arbeidsmigranten kunnen daarmee eerder vermeden worden
7 - Wanneer de zakelijke vluchten niet te vermijden zijn, moeten particuliere gereduceerd/verlegd worden? Wat wordt er intussen met de moderne digitale techniek gedaan om internationaal te confereren
8 - Wie kan dat eens onderzoeken en ... 50% zakelijke vluchten reduceren?
9 - Ik wil niemand zijn vlucht nemen, maar vliegschaamte gaat primair over andere keuzes maken, we kunnen op stroom gaan vliegen: https://www.volkskrant.nl/economie/nog- ... ~b8533918/

Waarom ik dit topic gemaakt heb @Kees2850, is om er eens over na te laten denken of het allemaal iets anders kan.

Voor de eenvoud is mijn primaire argument de gezondheid van duizenden bewoners rond de vliegvelden m.b.t. uitstoot en geluidsoverlast, het secondaire argument, om eens over die belangrijke? exportgekte na te gaan denken.

ERGO: Wanneer een vliegmaatschappij moet gaan stunten om nog te kunnen overleven, past die niet in het stramien dat noodzakelijk zal zijn om de kwaliteit van wonen in Nederland niet in de uitverkoop te zetten ten bate van vooral agrarische en tuinbouwproducten, die we voor ons eigen overleven allang niet meer nodig hebben.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 19 apr 2019 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein » 19 apr 2019 18:49

Arizonakid schreef:
19 apr 2019 17:31
Vliegschaamte, met voorsprong het domste woord van het moment. Lekker vliegen als je dat wilt, de enige reden dat ze het voor mij wel wat duurder mogen maken is het aantal mensenwat tegenwoordig ook opeens het geld heeft om te vliegen......daar zit ik niet op te wachten, die drukte.
Zelf vlieg ik dit jaar nog naar Dublin, Ibiza en Amerika, en we zijn al naar Zwitserland op en neer geweest. Ideaal. Ook met de Thalys naar Parijs geweest trouwens, want dat is gewoon makkelijker, maar wel duurder, gek genoeg.
[/quote

Volgende reis naar Parijs eens de FLIXbus nemen ... voor € 19,00 misschien?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 19 apr 2019 18:52

8. Wie kan dat eens onderzoeken en ....50% zakelijke vluchten reduceren?

Ga gerust uw gang met dat onderzoek.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 » 19 apr 2019 18:53

Kees2850 schreef:
19 apr 2019 17:22
@hanschen klein waarom vind jij het nodig om op dit consumentenforum deze discussie te voeren?
Gewoon omdat het kan, maar het heeft weinig tot geen nut. Er zijn 2 kampen, de ene wil het vliegen zo belasten dat het reizen een vermogen gaat kosten, de andere groep wil zich graag verplaatsen, zo snel mogelijk tegen zo laag mogelijke kosten.

Ga nu even off-line, Easy Jet heeft een vlucht van Schiphol naar Gatwich voor E 19,95 pp, nog drie stoelen vrij voor die prijs....

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 19 apr 2019 19:05

Feitelijk wil je dat we allemaal weer met de sleurhut op vakantie gaan, de fabrieken naar de lage loonlanden verplaatsen en de buitenlanders buiten houden.

Ik heb ook moeite met de term vliegschaamte. Schamen is iets dat je doet omdat anderen je erop aankijken. Als mijn broek omlaag zakt in de stad kan ik me dat voorstellen. Niet als ik in vliegtuig stap. Ik heb mijn kinderen geleerd zich nooit te schamen voor iets en vooral te doen wat ze zelf willen. Niet wat anderen willen, tenzij er een gezagsverhouding is.
Laatst gewijzigd door fonsflons op 19 apr 2019 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 » 19 apr 2019 19:06

Tsja met argumenten als export inperken etc perk je eerder je eigen geloofwaardigheid in.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked » 19 apr 2019 19:07

Grappig dat onze Duitsinwonenende Hänschen zich totaal niet bewust is wat er in zijn landje ligt. Airhub Leipzig/Halle, van de DHL. Nul passagiers, maar 24/7 in gebruik. En zelfs bijna de grootste ter wereld. En da's toch echt groter dan Hartfield-Jackson....
Post duurder maken dan maar? AliExpress verbieden?
Alles maar op de consument schuiven heeft totaal geen effect. Om het milieu echt te redden zijn drastische, draconische maatregelen nodig. Gaat em niet worden zolang het bedrijfsleven een flinke vinger in de polletiek heb. Want: geld.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 19 apr 2019 19:53

@hanschen klein dit is toch een discussie die nooit op zal houden? Deze discussie hoort thuis in de Tweede Kamer. Of nog beter in het Europese Parlement. Daar hoort beslist te worden of vliegen zwaarder belast moet worden.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth » 19 apr 2019 20:48

Mooi, als de temperatuur hier nog wat meer gaat stijgen, dan hoef ik niet meer met het vliegtuig naar de zon voor mijn zuip- en seksvakantie. Volgende week zaterdag mogen we weer naar Mallorca, lekker goedkoop met Ryanair. Doordat het ticket zo goedkoop was, kan ik lekker de koffers in het ruim meenemen zonder ze op het vliegveld mee te moeten zeulen en op de eerste rij zitten en extra beenruimte hebben voor dezelfde prijs als bij een ander een normale stoel kost. Ik vind het helemaal mooi!

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth » 19 apr 2019 20:55

En overigens. 90% van de klachten over vliegvelden komen van 3% van de omwonenden. Een collega van mij woont zo'n kilometer van Eindhoven airport af, maar volgens hem, merk je er niks van. Maar volgens mij is er bij hem in de buurt een man die meer dan duizend klachten per jaar stuurt. Het zal dus echt puur van de persoon afhangen.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein » 19 apr 2019 22:49

Wanneer we het tòch over airport Eindhoven en de Tweede Kamer hebben ... die gaan op slot!

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/295 ... amer-tegen

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 19 apr 2019 22:51

Wie zegt dat we het daarover hebben? Bent u al aan uw onderzoek begonnen?

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein » 19 apr 2019 23:00

Ministeriële denkfout

De minister die Schiphol wil laten groeien maakt de denkfout dat maximale winst alleen te verkrijgen is bij groei.

Als je als leverancier meer vraag hebt dan aanbod kan de prijs omhoog. Dus als het aantal vluchten 500.000 blijft of zelfs minder wordt kan er per vlucht meer verdient worden door de landingsrechten duurder te maken.

Dat is pas een echte win-win situatie. Zowel voor Schiphol als voor de uitstoot van CO2. Nu nog de minister wat basislessen economie geven...

Schiphol is de nummer 8 op de wereldranglijst terwijl Nederland qua grootte dat totaal niet is.

Geen enkel probleem dus om wat plaatsen te zakken.

Corné Smiesing, Utrecht

BRON: Volkskrant

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein » 19 apr 2019 23:17

Blijf nog het verder ongeremde toenemen van vliegen ... en het aanplanten van bomen?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 20 apr 2019 00:01

De buitenlanden zijn niet zo ver weg. Maar ja, u hebt weer een topic.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 20 apr 2019 01:49

Kees2850 schreef:
19 apr 2019 19:53
@hanschen klein dit is toch een discussie die nooit op zal houden? Deze discussie hoort thuis in de Tweede Kamer. Of nog beter in het Europese Parlement. Daar hoort beslist te worden of vliegen zwaarder belast moet worden.
Vliegen wordt niet eens belast, dat is nou juist een groot deel van het probleem. Daardoor zijn de verhoudingen scheefgegroeid en is het vliegtuig naar Parijs goedkoper dan de trein. Volkomen absurd.

Vroeger kon je nog spullen per zeepost versturen. Is twintig jaar geleden afgeschaft. Waarom? Omdat vliegen te goedkoop is. Niet omdat vervoer per schip te duur is. Daarom komt al die Alibaba-troep uit China die mensen hier zo nodig moeten bestellen in een vliegtuig hier naar toe. Per zeecontainer zou ook prima kunnen.

Accijns én BTW heffen op kerosine en 21% BTW op vliegtickets zou al een goede stap zijn. Treinkaartjes en benzine zijn toch ook niet tax free?

Vliegschaamte vind ik overdreven. Dan kun je ook rundvleesschaamte bedenken voor mensen die veel rundvlees eten (zeer slecht voor het miljeu, ga je schamen) etc.

Met andere woorden: een normaal belastingregime voor de luchtvaart en dus een definitief einde aan de fiscale uitzonderingspositie. Daarmee zijn veel problemen opgelost.

Vlieg je veel? Nou, daar hoef je je heus niet voor te schamen hoor. Maar je gaat wel minstens de helft méér betalen. Dat vind je toch niet erg?

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 20 apr 2019 07:06

@bob Schurkjens inhoudelijk ben ik het wel grotendeels met je eens. Maar waarom deze discussie op een consumentenforum als dit?

Natuurlijk hoef ik niet te reageren, maar TS beklaagt zich regelmatig in andere onderwerpen dat hij niet serieus wordt genomen of onheus bejegend. Maar op deze manier lok je dat toch uit?

Maar goed ik hoef niet de moraalridder te spelen en laat het hier ook maar bij.

Plaats reactie