Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
hänschen klein

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door hänschen klein » 20 apr 2019 08:48

@Kees 2850 ... juist hier, omdat het consumenten zijn die iets kunnen bewerkstelligen

Daarom dus aandacht vragen voor een advertentie die tegen de actuele milieu-oproepen indruist!

https://www.natuurenmilieu.nl/luchtvaar ... n-te-veel/

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein » 20 apr 2019 09:30

StevieNL81 schreef:
19 apr 2019 19:06
Tsja met argumenten als export inperken etc perk je eerder je eigen geloofwaardigheid in.
Deze opmerking snap ik niet.

Veel milieuschades in Nederland zijn door exportproducten ontstaan, zoals teveel koeien, teveel kippen, varkens teveel zuivelproducten, fruit, bloemen enz. m.a.w. de uitstoot of het energieverbruik belast ons land enorm door de gigantische exportproductie.
Bijna alle producten kunnen met dezelfde kennis en kwaliteit ook elders ter plekke geproduceerd worden i.p.v. geconcentreerd voor de hele wereld in ons kleine landje.

Nu blijkt dat er ook nog een factor 'tekort aan handen' bijkomt, is het toch een discussie waard om het probleem bij de wortel te beginnen, om uiteindelijk vast te stellen, dat we minder vlieguren nodig hebben (hier dus via Schiphol door vrachttransporten) voor producten die ons sowieso als al bovenmatig maatschappij belasten.

Wanneer er (als voorbeeld) Goudse kaas direct in Amerika geproduceerd zou worden (door Nederlandse boeren), kunnen de vliegcapaciteiten op Schiphol voor andere doelen gebruikt worden. Nu vliegen we de kaas milieuonvriendelijk door de lucht en moeten de vakantievluchten naar Lelystad omdat er nòg meer kaas uitgevlogen moet worden.

Wanneer Brussel gelijk krijgt wordt Schiphol helemaal niet ontlast ... de politiek is nu duidelijk aan het gokken!

BL2

Ongelezen bericht door BL2 » 20 apr 2019 09:45

Bob Schurkjens schreef:
20 apr 2019 01:49
Maar je gaat wel minstens de helft méér betalen. Dat vind je toch niet erg?
Dat is wel erg, maar er wordt niet minder door gevlogen. De pakketreizen naar Turkije zijn bijna 50 procent in prijs gestegen de laatste 10 jaar, omdat wij domme Nederlanders daar altijd riepen dat het zo extreem goedkoop was. Maar het is er anno 2019 niet rustiger geworden.

De huizenprijzen bij ons in de buurt liggen 1/3 hoger dan 6 jaar geleden, alles wordt binnen 14 dagen verkocht.

Prijs zegt dus niets, men blijft toch wel kopen en vliegen !

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters » 20 apr 2019 09:49

hänschen klein schreef:
19 apr 2019 18:41
8 - Wie kan dat eens onderzoeken en ... 50% zakelijke vluchten reduceren?
Zakelijke vluchten zijn al heel erg veel gereduceerd doordat bedrijven allerlei andere middelen hebben om te communiceren (Skype for Business, videoconferencing, Webex).

Wat overblijft zijn vluchten voor besprekingen die echt face-to-face moeten gebeuren. In de praktijk meestal meetings met externe klanten. De toename van vliegen komt niet door zakelijke vluchten.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 20 apr 2019 09:58

@hanschen klein hoe goed ook bedoeld maar als dit soort onderwerpen wordt geaccepteerd dan wordt / is dit forum dus een politiek forum?

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein » 20 apr 2019 12:36

@Kees2850 ... uw vraag of dit een politiek form is?

Ik meen dit topic te hebben aangemeld op de aangeboden titel 'vakantie en vrije tijd' ...
en het geplande verleggen van onze particuliere vakantie-vluchten naar Lelystad is het gevolg van het doordrammen door de politiek, die Schiphol exclusief willen reserveren voor vrachttransport (KLM) en zakelijke vluchten. Of zie ik dat verkeerd?

De goedkope vluchten die nu aangeboden worden houden totaal geen rekening met capaciteitsproblemen en Brussel moet nog beslissen of er op airport Lelystad ook andere maatschappijen mogen land/starten dan die, die Den Haag oorspronkelijk bedoelde om Schiphol te ontlasten. Dat zou betekenen, dat er onder de streep nòg meer gevlogen zal kunnen worden ... Of zie ik dat óók verkeerd?

Consumenten boeken momenteel weer volop op de Veluwse campings en bij andere slaapgelegenheden, maar is dat dan voor het laatst, wanneer ze volgend jaar zullen wegblijven omdat de onrust van Schiphol verlegd werd naar het grootste recreatiegebied dat we hebben?

Ik zal uw vraag/opmerking melden aan de beheerder en dan zien we later verder.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 » 20 apr 2019 13:06

De Veluwe, kan je daar ook vakantie vieren ?
Een mooi luxueus 5***** resort heb ik daar nog nooit gezien. En een mooie stad als Athene, Kos of Rodos kan mij meer bekoren dan Putten of Ermelo.....

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 20 apr 2019 13:31

@hanschen klein wat bedoel je met melden bij de beheerder? Ik stelde de vraag niet om jou in diskrediet te brengen maar gewoon als vraag of dit onderwerp zoals je dat stelt ook thuishoort hier. In feite gaat alles de burger aan natuurlijk.

Maar je laatste opmerkingen liggen in de toekomst als...........enz. Het is nog geen situatie die al heeft plaatsgevonden. Als dit zo geaccepteerd wordt dan kun je tig onderwerpen aanmaken. Maar misschien wil RADAR dat wel.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar » 20 apr 2019 14:10

Kees2850 schreef:
20 apr 2019 13:31
Maar je laatste opmerkingen liggen in de toekomst als...........enz. Het is nog geen situatie die al heeft plaatsgevonden. Als dit zo geaccepteerd wordt dan kun je tig onderwerpen aanmaken. Maar misschien wil RADAR dat wel.
Er zitten natuurlijk politieke aspecten aan dit onderwerp, maar wij vinden het ook (vooral) in voldoende mate een consumententhema om het topic hier te laten bestaan.

Fijne dag verder,

Radar ^KL

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein » 20 apr 2019 14:35

@Kees2850 ...

politiek is overal, óók op het radarforum, waarvan ik dus voor de zekerheid de beheerder (redactie resp. moderator) om een standpunt had gevraagd via de meldknop. Zij groeien m.i. inmiddels mee en ook bij de nieuwsbrieven kan men vaststellen dat de periode met uitsluitend klachten over 'fruitvliegjes' achter ons ligt.

Ik geef toe, dat veel van dit soort onderwerpen (ook de warmtepomptopic) steeds complexer worden, maar vind het prima dat Radar daar de ogen niet voor sluit. We zullen als consumenten onze regenten, producenten en leveranciers moeten blijven controleren. De invloed van teveel insiders moet èrgens meer tegengas gegeven kunnen worden zoals dat vroeger de Consumentenbond ooit deed. Ik heb daarom bewust voor dit forum gekozen!

BL2

Ongelezen bericht door BL2 » 20 apr 2019 14:53

hänschen klein schreef:
20 apr 2019 14:35
Ik heb daarom bewust voor dit forum gekozen!
Maar heeft het allemaal enig nut, NEE.
Zelfs daarover zou je weer een topic kunnen openen, "De invloed van het Radar forum op de hedendaagse maatschappij"

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 20 apr 2019 15:19

@RADAR als jullie dat zo zien prima wat mij betreft. Maar ben dan wel heel benieuwd hoe jullie dan de onafhankelijkheid en objectiviteit gaan hanteren bij dit soort onderwerpen. Hoe kun je dan beoordelen of iemand, @Hanschen Klein in dit geval, dit onderwerp niet aan de orde stelt om zijn favoriete politieke partij of bv. producent van een warmte pomp te promoten?

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 20 apr 2019 15:21

@Kees2850 Gezien het topic over warmtepompen is hij de VVD aan het promoten.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein » 20 apr 2019 15:28

@BL2 ... en @Kees2850 ...

Radar neemt op veel gebieden al het voortouw, daarover hoef ik inmiddels geen topic meer over op te starten. Over de onafhankelijkheid van Omroepen hoeft men alleen maar de beginselverklaringen van de AvroTros te bestuderen.

Ikzelf heb natuurlijk eigen-ervaringen die standaard-subjectief zijn ... als standaard-consument. Over mijn politieke aspiraties: Ik kies uitsluitend mijn regionale partij of helemaal niet! Landspolitiek was nog nooit mijn ding.

Zoekt u iemand die heiliger dan de paus? Ik ken er géén!

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 20 apr 2019 15:53

@hanschen klein mijn reactie naar RADAR is in het algemeen opgemerkt. Niet voor jou persoonlijk al heb ik jou wel gebruikt als voorbeeld omdat jij dit onderwerp ben gestart. Dat jij geen politieke aspiraties hebt zoals je dat schrijft is geen bewijs dat je die ook echt niet hebt. Dat is bijna niet te controleren.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 20 apr 2019 16:07

De aspiratie die HK heeft, is om van het Radar forum het beste forum in Nederland te maken, zoals hij hier meerdere keren vermeld heeft. En dat doet hij door in de loop der tijd over allerlei onderwerpen topics te starten.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 » 20 apr 2019 16:11

Dus er komen nog meer van dit soort topics van HK ?
Overigens nu op Schiphol, en wat ga ik daar doen?

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein » 20 apr 2019 16:36

BL2 schreef:
20 apr 2019 13:06
De Veluwe, kan je daar ook vakantie vieren ?
Een mooi luxueus 5***** resort heb ik daar nog nooit gezien. En een mooie stad als Athene, Kos of Rodos kan mij meer bekoren dan Putten of Ermelo.....
[/quoteS

Sorry, maar u begint nu echt off-topic te gaan en vervelend te worden!

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein » 20 apr 2019 17:13

Lady1234 schreef:
20 apr 2019 16:07
De aspiratie die HK heeft, is om van het Radar forum het beste forum in Nederland te maken, zoals hij hier meerdere keren vermeld heeft. En dat doet hij door in de loop der tijd over allerlei onderwerpen topics te starten.
Dit is niet alleen een slimme opmerking van u,
maar tevens de beste van u ooit ...
en dat waardeer graag ik met "het beste antwoord".

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 20 apr 2019 17:23

Ben ik dan mooi klaar mee. :lol:

Plaats reactie