LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Kees2850 ...

politiek is overal, óók op het radarforum, waarvan ik dus voor de zekerheid de beheerder (redactie resp. moderator) om een standpunt had gevraagd via de meldknop. Zij groeien m.i. inmiddels mee en ook bij de nieuwsbrieven kan men vaststellen dat de periode met uitsluitend klachten over 'fruitvliegjes' achter ons ligt.

Ik geef toe, dat veel van dit soort onderwerpen (ook de warmtepomptopic) steeds complexer worden, maar vind het prima dat Radar daar de ogen niet voor sluit. We zullen als consumenten onze regenten, producenten en leveranciers moeten blijven controleren. De invloed van teveel insiders moet èrgens meer tegengas gegeven kunnen worden zoals dat vroeger de Consumentenbond ooit deed. Ik heb daarom bewust voor dit forum gekozen!

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door BL2 »

hänschen klein schreef:
20 apr 2019 14:35
Ik heb daarom bewust voor dit forum gekozen!
Maar heeft het allemaal enig nut, NEE.
Zelfs daarover zou je weer een topic kunnen openen, "De invloed van het Radar forum op de hedendaagse maatschappij"

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@Kees2850 Gezien het topic over warmtepompen is hij de VVD aan het promoten.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@BL2 ... en @Kees2850 ...

Radar neemt op veel gebieden al het voortouw, daarover hoef ik inmiddels geen topic meer over op te starten. Over de onafhankelijkheid van Omroepen hoeft men alleen maar de beginselverklaringen van de AvroTros te bestuderen.

Ikzelf heb natuurlijk eigen-ervaringen die standaard-subjectief zijn ... als standaard-consument. Over mijn politieke aspiraties: Ik kies uitsluitend mijn regionale partij of helemaal niet! Landspolitiek was nog nooit mijn ding.

Zoekt u iemand die heiliger dan de paus? Ik ken er géén!

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De aspiratie die HK heeft, is om van het Radar forum het beste forum in Nederland te maken, zoals hij hier meerdere keren vermeld heeft. En dat doet hij door in de loop der tijd over allerlei onderwerpen topics te starten.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door BL2 »

Dus er komen nog meer van dit soort topics van HK ?
Overigens nu op Schiphol, en wat ga ik daar doen?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

BL2 schreef:
20 apr 2019 13:06
De Veluwe, kan je daar ook vakantie vieren ?
Een mooi luxueus 5***** resort heb ik daar nog nooit gezien. En een mooie stad als Athene, Kos of Rodos kan mij meer bekoren dan Putten of Ermelo.....
[/quoteS

Sorry, maar u begint nu echt off-topic te gaan en vervelend te worden!

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Lady1234 schreef:
20 apr 2019 16:07
De aspiratie die HK heeft, is om van het Radar forum het beste forum in Nederland te maken, zoals hij hier meerdere keren vermeld heeft. En dat doet hij door in de loop der tijd over allerlei onderwerpen topics te starten.
Dit is niet alleen een slimme opmerking van u,
maar tevens de beste van u ooit ...
en dat waardeer graag ik met "het beste antwoord".

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ben ik dan mooi klaar mee. :lol:

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door BL2 »

hänschen klein schreef:
20 apr 2019 16:36
... en vervelend te worden!..
Vervelend, waarom ?
Omdat ik wel graag wat van de wereld wil zien en graag profiteer van goedkope vliegaanbiedingen ?
Daar lijkt me niets verkeerds aan.
NL trekt mij in het geheel niet, daar ben ik al te veel.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Er zou een forse CO2 belasting moeten komen op elke km vliegen. Dan wordt vliegen weer eerlijk.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door 16again »

BL2 schreef:
20 apr 2019 17:24
Vervelend, waarom ?
Omdat ik wel graag wat van de wereld wil zien en graag profiteer van goedkope vliegaanbiedingen ?
Daar lijkt me niets verkeerds aan.
NL trekt mij in het geheel niet, daar ben ik al te veel.
Ze verkopen ook enkele reizen

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Laten we eerst met "vervuilende" transportmiddelen beginnen die over de wegen gaan alvorens we naar de lucht kijken.
Je bedoelt die walmende stinktreinen?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Zouden de servers van Radar wel op groene stroom draaien? Zo niet dan adviseer ik vooral dit forum te mijden.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Toen Hanschen klein nog een kleine jongen was , trok hij alleen met zijn knapzak de weide wereld in. Moet hij nog eens doen dan weet hij hoe de echte wereld er nu uit ziet . :wink:

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hij was toch geen stiertje, dat hij de weide inging?

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Nou , nu je het zegt .

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door 16again »

youss schreef:
20 apr 2019 20:45
Cornelis7 schreef:
20 apr 2019 17:44
Er zou een forse CO2 belasting moeten komen op elke km vliegen. Dan wordt vliegen weer eerlijk.
Eerlijk? Definieer eerlijk eens.
Eerlijk = level playing field
En die eerlijkheid is ver te zoeken. Zo kost de subsidie voor electrisch rijden van de dure teslas de staat (en dus ons) meer dan 1000 euro per bespaarde ton CO2. En die subsidie gaat nog naar de groep die het het minst nodig heeft.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

vliegen zou belAsting op de brandstof moeten hebben EN BTW, net als elke vorm van vervoer, vergeet ook niet dat Schiphol vooral transitie passagiers vervoert, als deze wegvallen stelt het allemaal niets meer voor, als de maatschappijen van Nederlanders alleen moesten leven gingen ze snel failliet...

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Stunten om nog meer vliegtuigen vol te krijgen?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

BL2 schreef:
20 apr 2019 14:53
hänschen klein schreef:
20 apr 2019 14:35
Ik heb daarom bewust voor dit forum gekozen!
Maar heeft het allemaal enig nut, NEE.
Zelfs daarover zou je weer een topic kunnen openen, "De invloed van het Radar forum op de hedendaagse maatschappij"
Ik denk, dat Radar goed bezig is met brede maatschappelijke thema's en zie duidelijk de nieuwe invloed bij zorgthema's. Wat dit forum betreft ... is de invloed duidelijk minder. De invloed van deelnemers is bijna nul. Soms wordt een vraag doorgesteld naar een nieuwsbrief, maar dat was het dan ook.

In mijn optiek ligt dat vooral door de vele off-topic-gedragingen en het onderlinge gekibbel dat er geen serieuze discussie kàn ontstaan. Wanneer ik vergelijk met 'professionele' platforms is er ook een verschil doordat de deelnemers zoals op social media van alles kunnen roepen vanuit een anonieme situatie. Het zou m.i. een verbetering zijn wanneer het digitale vermommen hier zou kunnen worden doorbroken.

Wat (nog) niet is, kan dus nog komen om hier een serieus forum van te kunnen maken waar méér consumenten graag terugkomen en de eigen deelnemers niet meer weglopen. Daarna zou de invloed van dit forum inderdaad eens nader onderzocht kunnen worden.

PS. @BL2, ik vraag me werkelijk af, waarom u zo vaak en intens off-topic bezig bent op dit forum wanneer het zoals u schrijft "geen nut heeft"? Ik zal géén topic aanmaken zoals u voorstelt, maar ben wèl van mening dat de moderator uw opmerkingen vaker naar de huiskamer zou kunnen doorzetten ... teveel práát!

Goed voorbeeld van een interessant forum m.b.t. persoonlijke ervaringen en interessante tips:
https://www.frankwatching.com/archive/2 ... k-of-niet/
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 21 apr 2019 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten