LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkgever komt met de volgende oplossing

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
ZeerPrivé
Berichten: 5435
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Werkgever komt met de volgende oplossing

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Kees2850, ik denk dat je er helemaal naast zit met je gevoel. Leeftijd zegt lang niet altijd wat. Ik ben het met MM eens dat ridder777 gebaat zou zijn met deskundige begeleiding.

Lowieze
Berichten: 6588
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Werkgever komt met de volgende oplossing

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ridder777 schreef:
22 apr 2019 13:27
Ik woon op kamers, dat klopt, maar elke etage heeft 2 kamers, dus ik heb die 2e kamer erbij genomen.
Ik heb dus een hele zelfstandige etage voor mij en me gezin.
Ik krijg hierdoor ook huurtoeslag.
Ook krijg ik eindelijk kindgebonden budget en kinderbijslag.
En de toegangsdeur tot die etage kunt u van binnen en van buiten op slot doen en u deelt geen huisnummer met andere bewoners van dat pand?
Ik vraag dit alleen maar om u achteraf veel (financiële) ellende te besparen.

Ridder777

Re: Werkgever komt met de volgende oplossing

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Nee ik woon op B1
Op B2 woont iemand en B3 staat leeg.
Dus huisnummer b1 deel ik met mijn vriendin en dochter

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Werkgever komt met de volgende oplossing

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Huisnummer is niet van belang. Eigen toilet en kookgelegenheid is een voorwaarde, net als de mogelijkheid om het eigen gedeelte af te kunnen sluiten.

NeoDutchio
Berichten: 12319
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Werkgever komt met de volgende oplossing

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ridder777 schreef:
22 apr 2019 13:27
Ik woon op kamers, dat klopt, maar elke etage heeft 2 kamers, dus ik heb die 2e kamer erbij genomen.
Ik heb dus een hele zelfstandige etage voor mij en me gezin.
Ik krijg hierdoor ook huurtoeslag.
Ook krijg ik eindelijk kindgebonden budget en kinderbijslag.
2 kamers huren is niet hetzelfde als een eigen keuken en badkamer hebben.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Werkgever komt met de volgende oplossing

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Eigen douche is niet verplicht voor huurtoeslag.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Werkgever komt met de volgende oplossing

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@kuklos ... (privacy)

Houd u er wèl rekening mee, dat officieel opgevraagd kan worden (bij de forummanager) wie u bent ...

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Werkgever komt met de volgende oplossing

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ige-woning

Een zelfstandige woning is een woning met eigen toegang en eigen keuken en toilet. Heeft u geen eigen toegang of deelt u keuken of toilet met de bewoners van andere woningen/kamers? Dan is het een onzelfstandige woning.

Lowieze
Berichten: 6588
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Werkgever komt met de volgende oplossing

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
22 apr 2019 15:32
Huisnummer is niet van belang. Eigen toilet en kookgelegenheid is een voorwaarde, net als de mogelijkheid om het eigen gedeelte af te kunnen sluiten.
Huisnummer is wel van belang. Als u een gesplitste woning bewoont met eigen toegang, rekent de BD de bewoners van de andere woning op hetzelfde nummer als medebewoners. Dus het is zaak de BD daarvan op de hoogte te stellen.

Ridder777

Re: Werkgever komt met de volgende oplossing

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik heb eigen WC en badkamer daarvoor moet ik een deur openmaken met sleutel.
Alleen heb ik die sleutel en me vriendin.
Wc deel ik met alleen me vriendin en dochter en douche ook.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Werkgever komt met de volgende oplossing

Ongelezen bericht door kuklos »

hänschen klein schreef:
22 apr 2019 15:44
@kuklos ... (privacy)

Houd u er wèl rekening mee, dat officieel opgevraagd kan worden (bij de forummanager) wie u bent ...
Ik snap deze reactie niet.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Werkgever komt met de volgende oplossing

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Ik ben het eens met Moneyman, Riddert777 lijkt me een aardige, goedbedoelende kerel die heel goed hier en daar wat handvaten kan gebruiken. Om hem moverende redenen "praat" hij hier op het forum gemakkelijker, wellicht vanwege de anonimiteit en dat hij hier wel bepaalde zwakheden kan te laten zien. Dan ben ik blij voor hem dat hij in ieder geval hier terecht kan. Het blijven doorzagen over zijn werkgever heeft weinig/geen zin en het be- veroordelen van zijn woonsituatie vind ik ongepast.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Werkgever komt met de volgende oplossing

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lowieze schreef:
22 apr 2019 15:51
Lady1234 schreef:
22 apr 2019 15:32
Huisnummer is niet van belang. Eigen toilet en kookgelegenheid is een voorwaarde, net als de mogelijkheid om het eigen gedeelte af te kunnen sluiten.
Huisnummer is wel van belang. Als u een gesplitste woning bewoont met eigen toegang, rekent de BD de bewoners van de andere woning op hetzelfde nummer als medebewoners. Dus het is zaak de BD daarvan op de hoogte te stellen.
Ik bedoelde dat je dus wel huurtoeslag kunt krijgen met een gedeeld huisnummer.

Lowieze
Berichten: 6588
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Werkgever komt met de volgende oplossing

Ongelezen bericht door Lowieze »

Meiklokje schreef:
22 apr 2019 16:01
Ik ben het eens met Moneyman, Riddert777 lijkt me een aardige, goedbedoelende kerel die heel goed hier en daar wat handvaten kan gebruiken. Om hem moverende redenen "praat" hij hier op het forum gemakkelijker, wellicht vanwege de anonimiteit en dat hij hier wel bepaalde zwakheden kan te laten zien. Dan ben ik blij voor hem dat hij in ieder geval hier terecht kan. Het blijven doorzagen over zijn werkgever heeft weinig/geen zin en het be- veroordelen van zijn woonsituatie vind ik ongepast.
U ziet dat niet als hulp aan TS om hem te vragen over zijn recht op huurtoeslag? Ik wel namelijk, ik wil hem graag behoeden voor een eventuele terugbetaling volgend jaar voor onterecht ontvangen huurtoeslag.
En eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels of hij er wel recht op heeft.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Werkgever komt met de volgende oplossing

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Meiklokje schreef:
22 apr 2019 16:01
Ik ben het eens met Moneyman, Riddert777 lijkt me een aardige, goedbedoelende kerel die heel goed hier en daar wat handvaten kan gebruiken. Om hem moverende redenen "praat" hij hier op het forum gemakkelijker, wellicht vanwege de anonimiteit en dat hij hier wel bepaalde zwakheden kan te laten zien. Dan ben ik blij voor hem dat hij in ieder geval hier terecht kan. Het blijven doorzagen over zijn werkgever heeft weinig/geen zin en het be- veroordelen van zijn woonsituatie vind ik ongepast.
Niemand veroordeelt zijn woonsituatie. De Ts heeft huurtoeslag aangevraagd, en gekregen, maar als dat onterecht zou zijn, brengt hem dat in grote problemen. Daar wordt hij op gewezen. Niets meer en niets minder.

Overigens vraagt hij zelf voortdurend advies over zijn situatie met zijn werkgever, dus dat is geen doorzagen.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Werkgever komt met de volgende oplossing

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Lady1234: wat ik probeer aan te geven - heb het geduld en wijsheid om telkens opnieuw sec zijn vragen ter beantwoorden en niet te blijven hameren op bij zijn werkgever weg te gaan (hoewel ik met velen hier van mening ben dat dat het beste zou zijn). Dat is frustrerend voor TS en goedbedoelende forumleden. Mochten (veel) geduld en of wijsheid ontbreken, dan zou ik het topic laten voor wat het is

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Werkgever komt met de volgende oplossing

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou zo gefrustreerd is de Ts niet door de reacties. U hoeft niet voor hem te denken. En als u op zijn vragen niet wilt reageren, dan kunt u dat ook laten.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Werkgever komt met de volgende oplossing

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Begrijpend lezen is een kunst op zich, nog een zonnige maandag..

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Werkgever komt met de volgende oplossing

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
22 apr 2019 13:19
Kees2850 schreef:
22 apr 2019 10:53
@moneyman niet @ridder777 wordt misbruikt. Wij de mensen die op al zijn verschillende vragen op dit forum reageren worden gewoon voor de gek gehouden denk ik. Ik zie dat deze TS al een paar jaar regelmatig vragen dropt maar er niets mee doet. Voor mij is hij een trol.
Dat zie je verkeerd, als je de posts doorleest zul je iemand zien die zwak in zijn schoenen staat, sociaal niet heel handig is en vooral steun komt vragen. Het gedrag klopt bij het plaatje. Dat is géén trollen, dat is iemand die eigenlijk een stevig iemand naast zich nodig heeft.
En als ik alles terug lees denk ik dat het iemand is die ook nog eens niet van verandering houdt... daar erg veel moeite mee heeft. Die mensen zijn er ook.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Werkgever komt met de volgende oplossing

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
22 apr 2019 16:00
hänschen klein schreef:
22 apr 2019 15:44
@kuklos ... (privacy)

Houd u er wèl rekening mee, dat officieel opgevraagd kan worden (bij de forummanager) wie u bent ...
Ik snap deze reactie niet.
Dat is logisch, want het is onjuist.

Gesloten