Nuon negeert bezwaar tegen rekening, start incassoprocedure

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Lady1234

Re: Nuon negeert bezwaar tegen rekening, start incassoprocedure

Ongelezen bericht door Lady1234 » 20 apr 2019 20:03

Bob Schurkjens schreef:
20 apr 2019 19:56
Eerste levensbehoefte? Daarnaast is fysiek afsluiten duurder dan die 35 euro.
En wat dan nog? Is dat een goed excuus om je rekening niet te hoeven betalen?,

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 20 apr 2019 20:15

U is wel een strenge Lady zeg.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 20 apr 2019 21:07

Brood is ook een eerste levensbehoefte. Geeft de bakker ook niet gratis weg.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 20 apr 2019 21:15

Nee, het zou een mooie boel worden.

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 » 21 apr 2019 13:41

avante999 schreef:
20 apr 2019 12:41
Ja maar stel nou willemina: je krijgt vandaag een rekening 10.000,- -je weet het klopt niet, je probeert te praten, vraag herberekening, maar alles blijft uit...betaal je dan 10K naar dat bedrijf?
Zou om te beginnen een regeling treffen(vragen om een betalingsregeling) en daarna een herberekening laten maken.
Zoals al eerder gezegd hakken in het zand gaat m niet worden.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid » 21 apr 2019 16:54

De incassokosten komen niet bij Nuon vandaan, maar bij het ingezette incassobureau. De kans is groot dat je die gewoon moet betalen, ook als je nu alsnog de rekening die er ligt betaald. Bureau werkt niet voor niets!

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 21 apr 2019 17:31

Meteen betalen of een betaalafspraak maken en daarna oftewel geschillencommissie oftewel rechtszaak aanspannen.

avante999

Ongelezen bericht door avante999 » 24 apr 2019 18:32

Zoals al een paar keer aangegeven : Nuon reageert simpelweg niet op mijn berichten/vragen, hadden ze dat wel gedaan (en iets gedaan met de onwaarschijnlijke geschatte beginstand), dan waren we er vast uitgekomen. Zeker in acht nemende dat ik zo'n 10x heb aangegeven wel te willen betalen en de eindstand niet te betwisten. Ik heb overigens weinig vertrouwen dat een pratij die geheel niet reageert op communicatie via de eigen site -en zich daarbij niet aan meerdere van hun eigen geschreven regels/procedures houdt- het door mij teveel betaalde bedrag daadwerkelijk gaat terug betalen. Dat is waarom ik uiteindelijk niet betaald heb. Dus ja, ik zet mijn hakken in het zand omdat zij hun hoofd in het zand steken ;) Geheel niet reageren, kom op zeg.

Ten aanzien van de opmerking over incassokosten; Nuon rekent deze zelf (via een soort dochter denk ik, maar met Nuon in de naam; geen incassobureau). Ik kan je wel voorspellen dat dit in de praktijk neerkomt op een softwareprogmma waar her commando "x datum + 14 dagen; niet betaald = +15% over bedrag" getriggerd wordt. Om aan te geven dat het niet zo is dat men daadwerkelijk kosten maakt;

Dat en het feit dat ik meerdere keren heb aangegeven "ik wil betalen, reken aub geen incassokosten" maakt dat ik die incassokosten sowieso niet wil betalen. Het kan voor een bedrijf toch niet toegestaan worden om bij de keuze: 1) reageren op vragen over de rekening, zodat alles voor de klant duidelijk en rekening correct is, en 2) alle communicatie vanuit een klant negeren, maar in plaats daarvan wel incassokosten in rekening brengen en een deurwaarder inschakelen...En dan voor optie 2 gaan; dat lijkt mij niet wenselijk toch? Dit is echter exact wat Nuon doet.

De afgelopen dagen heb ik wederom/nog steeds niks van Nuon vernomen. In hun laatste brief staat dat ze 25-04 gerechtelijke stappen gaan ondernemen. Om die onnodige gang van zaken te voorkokmen en hopelijk gewoon een herberekening te krijgen, heb ik -op aanraden van sommige hier; dank daarvoor overigens- bij de geschillencommisie deze klacht ingedient. Ben benieuwd!

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 24 apr 2019 18:42

Dit gaat je helaas veel geld kosten.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 24 apr 2019 18:49

Jammer dat u zichzelf zo in de problemen brengt. De betaling van een nota van dat bedrag opgouden omdat u wellicht € 100 betwist, is heel onverstandig.

Een bedrijf hoeft geen incassobureau in te schakelen om incassokosten te kunnen rekenen.

PietertjeTwee

Ongelezen bericht door PietertjeTwee » 24 apr 2019 18:53

Zeker in acht nemende dat ik zo'n 10x heb aangegeven wel te willen betalen en de eindstand niet te betwisten.
Waarom heb je dan in godsnaam niet betaald, eventueel minus het bedrag wat je niet betwist?

Je bent nu die incassokosten gewoon verschuldigd.

avante999

Ongelezen bericht door avante999 » 24 apr 2019 21:11

Ik begrijp dat ze zelf incassokosten in rekening 'kunnen' brengen; dat zeg ik. Dat zou ik zelf ook niet uitbesteden als Nuon zijnde, het is een easy money maker tenslotte, zeker gezien wat incassokosten werkelijk zijn.

Het gaat me overigens 52,50 kosten, als ik verlies. Wordt er echter nu eindelijk wel een herberekening gemaakt dan ga ik betalen voor het verbruik wat ik ervoor hoor te betalen, dus wat heb ik te verliezen. Het tergt mij wel enorm dat 'dit alles' blijkbaar ook nog eens als 'normaal gangbare' gang van zaken wordt gezien door sommige. Neem het volkomen inrelevant vinden van het negeren van een ingediend bezwaar. Serieus, zie mijn vorige post: Jullie vinden het dus volstrekt normaal als een bedrijf voor optie 2 kiest?

Als ik zie wat ik heb ingediend van mij kant, om aan te tonen wat ik heb geprobeert heb en wat Nuon zegt te zullen doen maar niet doet, wetende dat Nuon helemaal niks geprobeerd heeft om dit op te lossen en gewoon weigert te reageren en een herberekening te maken, dan heb ik wel het gevoel dat ik een aardige kans maak eerlijk gezegd.

Volgens mij heb je als consument namelijk ook bepaalde rechten, het is hier toch Rusland niet.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 24 apr 2019 21:20

Vanaf morgen gerechtelijke stappen. Dat gaat niet meer over incassokosten.
Ik wens je succes.

PietertjeTwee

Ongelezen bericht door PietertjeTwee » 24 apr 2019 21:26

avante999 schreef:
24 apr 2019 21:11
Ik begrijp dat ze zelf incassokosten in rekening 'kunnen' brengen; dat zeg ik. Dat zou ik zelf ook niet uitbesteden als Nuon zijnde, het is een easy money maker tenslotte, zeker gezien wat incassokosten werkelijk zijn.

Het gaat me overigens 52,50 kosten, als ik verlies. Wordt er echter nu eindelijk wel een herberekening gemaakt dan ga ik betalen voor het verbruik wat ik ervoor hoor te betalen, dus wat heb ik te verliezen. Het tergt mij wel enorm dat 'dit alles' blijkbaar ook nog eens als 'normaal gangbare' gang van zaken wordt gezien door sommige. Neem het volkomen inrelevant vinden van het negeren van een ingediend bezwaar. Serieus, zie mijn vorige post: Jullie vinden het dus volstrekt normaal als een bedrijf voor optie 2 kiest?

Als ik zie wat ik heb ingediend van mij kant, om aan te tonen wat ik heb geprobeert heb en wat Nuon zegt te zullen doen maar niet doet, wetende dat Nuon helemaal niks geprobeerd heeft om dit op te lossen en gewoon weigert te reageren en een herberekening te maken, dan heb ik wel het gevoel dat ik een aardige kans maak eerlijk gezegd.

Volgens mij heb je als consument namelijk ook bepaalde rechten, het is hier toch Rusland niet.
Het is niet netjes dat Nuon niet op je bezwaar reageert. Dat is echter geen valide excuus om de rekening (of in ieder geval het deel dat niet wordt bewist) te betalen. En dat stukje mis ik toch wel in je houding.

grun

Ongelezen bericht door grun » 25 apr 2019 07:38

avante999 schreef:
20 apr 2019 12:41
Ja maar stel nou willemina: je krijgt vandaag een rekening 10.000,- -je weet het klopt niet, je probeert te praten, vraag herberekening, maar alles blijft uit...betaal je dan 10K naar dat bedrijf?
Ja, ik denk dat dat de beste manier is. En daarna het betwiste deel van dat bedrag terug vorderen via de rechter. Daar heb ik goede ervaringen mee.

U betaalt helemaal niks tot dusver, daarmee staat u aanmerkelijk zwakker.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 25 apr 2019 08:45

avante999 schreef:
24 apr 2019 18:32
Ten aanzien van de opmerking over incassokosten; Nuon rekent deze zelf (via een soort dochter denk ik, maar met Nuon in de naam; geen incassobureau). Ik kan je wel voorspellen dat dit in de praktijk neerkomt op een softwareprogmma waar her commando "x datum + 14 dagen; niet betaald = +15% over bedrag" getriggerd wordt. Om aan te geven dat het niet zo is dat men daadwerkelijk kosten maakt;
:roll: want dat computerprogramma was gratis, draait op gratis servers, wordt aangestuurd en onderhouden door gratis medewerkers, oftewel: wanbetaling kost geen geld...

Principieel zijn is je goed recht, maar dergelijke onzinnige argumentatie maakt je verhaal niet bepaald sterker.

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 25 apr 2019 11:04

avante999 schreef:
Jullie vinden het dus volstrekt normaal als een bedrijf voor optie 2 kiest?
Het gaat inmiddels niet meer om meningen, het gaat om feiten en regelgeving.
avante999 schreef:
Maar bij die rechten horen ook plichten. Plicht is betalen, het recht is om die betaling te betwisten en vervolgens aan te vechten. Natuurlijk vind ik ook dat Nuon wat met uw bezwaar moet doen, maar doen ze dat niet, kunt u dat afdwingen via de daarvoor ingerichte kanalen als de geschillencommissie en/of de rechter, maar totdat zij tot actie gedwongen worden, is er wel die factuur en die factuur zal betaald moeten worden.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 25 apr 2019 11:11

Een deurwaarder inschakelen gaat je vermoedelijk veel meer dan die door jou begrootte 52,50 kosten. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar er zijn hier wel mensen die van de hoed en de rand weten.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 25 apr 2019 11:17

@avanta999 ik mag hopen dat je Nuon wel hebt laten weten dat je de geschillencommissie hebt ingeschakeld? En het geld van de factuur in depot gestort bij geschillencommissie? Zo ja dan zou ik nu r
rustig afwachten wat de geschillencommissie gaat doen.

Sterkte

grun

Ongelezen bericht door grun » 25 apr 2019 11:19

berndv schreef:
25 apr 2019 11:04
Plicht is betalen, het recht is om die betaling te betwisten en vervolgens aan te vechten. Natuurlijk vind ik ook dat Nuon wat met uw bezwaar moet doen, maar doen ze dat niet, kunt u dat afdwingen via de daarvoor ingerichte kanalen als de geschillencommissie en/of de rechter, maar totdat zij tot actie gedwongen worden, is er wel die factuur en die factuur zal betaald moeten worden.
Inderdaad. Nu er een incassobureau ingeschakeld is, kunt u het beste het volledige bedrag betalen. Voor zover ik weet, wordt van een gedeeltelijke betaling eerst de incassokosten betaald en de oorspronkelijke schuld pas van het restant, in plaats van andersom. Daar schiet u dus niks mee op omdat het bedrijf dan nog steeds een (gedeeltelijke) schuld over houdt, een incassobureau inschakelt, enzovoort. Uiteindelijk kost het u alleen maar meer.

Plaats reactie