@ Kees, ja ik heb dit aan Nuon doorgegeven (via een klachtensite, aangezien ze 'contact en klacht' via de site niet schijnen te lezen) en de rekening in depot betaald.
@moneyman, ik verwacht dat Nuon aan de meterstanden komt door deze op te vragen bij Stedin of de reeds eerder aan hen verstuurde standen op te zoeken. Stedin geeft aan deze gegeven niet te mogen verstrekken aan mij, maar stelt dat deze worden verstuurd naar de energieleverancier; dat is Nuon. Het lijkt mij ook dat Nuon verantwoordelijk is voor het schatten, in plaats van uitlezen, aangezien zij dat feitelijk gedaan hebben. En als de meter waarover zij zwart op wit zeggen dat deze wordt uitgelezen niet blijkt te merken, dan lijkt het mij ook wel normaal dat Nuon mij daarvan expliciet werwittigd in plaatst van te gaan schatten (ik kan toch niet weten dat er iets fout gaat en zij niet kunnen uitlezen).
Wat ik nu eigenlijk betwist, voor degene die dat niet uit mijn verhaal konden opmaken, is alleen de de eindstand/beginstand van 2017. Sommige van jullie zullen vinden dat ik dat zelf eerder op de rekening had moeten zien; ja misschien wel, maar hoe goed kijk je nou echt naar een door dataloggers uitgelezen stand; in mijn optiek mag je aanenemen dat die gewoon klopt en in effect de rekening dus ook klopt. Ik ben niet het type wat enorm bezig is met zijn vebruik; ik geloof de eindstand (al jaren) en betaal ipc gewoon de rekening zonder die door te spitten, totdat ik opeens moet bijbetalen dus. Maar ja idd, ik heb een sterretje over het hoofd gezien bleek toen ik de rekening een jaar later voor de 2e keer bekeek.
Er werd genoemd: je had een deel -wat je niet betwist- kunnen betalen, en dat ik dan sterker had gestaan: akkoord, ik vind ik nu zelf ook. Ik ben te lang wachtende gebleven op een reacties van Nuon. Als ik nu terug kon in de tijd had ik zeg 800,- betaald om al mijn teksten van 'ik wil gewoon betalen' kracht bij te zetten.
@snuffel Jou post was trouwens erg grappig om te lezen en teminste enigszins positief

thanks voor wat support! Je zegt dat die meterstand nu niet meer te achterhalen is; dat kan, maar dan zou ik graag een veel realistischere schatting willen. Het gaat inderdaad niet om enorme geldbedragen, maar wel het feit dat ze weigeren (veel waarschijnlijker) verbruik te herverdelen over de jaren. Wat mij bijv. redelijk lijkt is: neem het totaal verbruik en deel door 2; helft tegen tarieven 2017 en helft 2018; iedereen blij (nouja Nuon paar centjes minder, maar dat zijn de kosten van integriteit) geen gezeur geen gerechtelijke stappen. Je zou verwachten dat ze iets proberen kwa in contact treden, wellicht levert de incasso-dreiging netto meer op dan daadwerkelijk moeite doen.
@Fin, dank voor het delen! Ja ik kreeg eerlijk gezegd al het gevoel dat dit gangbaar was en dat een hoop mensen ervoor vallen. Ik heb eigenlijk wel zin om het te bespreken, denk nog steeds dat dat gewoon bij de geschillencommissie zou zijn maar voor rechter is ook wel goed (ook nog nooit meegemaakt). Ben super benieuwd wat uiteindelijk vanuit Nuon de redenatie voor het niet totaal niet reageren en kunnen/willen opmaken van een herberekening zal zijn.