LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bonprix eist 100% vooraf betaling

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bonprix eist 100% vooraf betaling

Ongelezen bericht door 16again »

Komkommertijd schreef:
25 apr 2019 17:33
Maar ik geef Bonprix wel gelijk... als ik bij Zeeman 10 jeans koop om er 9 terug te brengen...
Moet ik ook de volle €100,- betalen om later weer €90,- terug te krijgen.....
Maar bij Zeeman is dit geen vooraf betaling, en daar gaat het hier nu om.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bonprix eist 100% vooraf betaling

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Klopt, er is een retour rekje wat meestal overvol is...

En dan komt de kinder afdeling die ernaast is als alternatief die misbruikt word.
Niet elke winkel heeft voldoende ruimte en/of retour rek.

pietervanbrakel
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2019 14:08

Re: Bonprix eist 100% vooraf betaling

Ongelezen bericht door pietervanbrakel »

ja klopt maten klopt niets van . wij bestellen ook niet meer bij bonprix. en ja je moet achter alles aan!

huzky
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:19

Re: Bonprix eist 100% vooraf betaling

Ongelezen bericht door huzky »

BonPrix staat erom bekend dat de kleding over het algemeen (erg) goedkoop is. Ook zij moeten winst maken en ik kan me ergens wel voorstellen dat ze dan door zo'n maatregel mensen toch even bewust willen laten nadenken over wat ze bestellen en retourneren. Wat betreft de maten: ik heb een tijd geleden in een fysieke winkel een (dure) nieuwe spijkerbroek gekocht; gepast, hij zat lekker, dus meteen een tweede van exact hetzelfde merk/model/lengte/taillemaat uit het rek gepakt en beide broeken afgerekend. Thuis bleek de ene dus niet te passen, er zat een behoorlijk verschil in, wat je zeker niet verwacht. Ik denk dat het probleem van de pasvorm dus geen uitzondering is. Misschien handig om echt nauwsluitende kleding dan ergens anders te kopen en bij BonPrix bijv. wijd vallende kleding (blouses, wijde broeken, e.d.) te bestellen? Dan hoeft er ook minder te worden geretourneerd en kan de betaalwijze misschien ook weer worden aangepast naar achteraf betalen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Bonprix eist 100% vooraf betaling

Ongelezen bericht door mahadma »

Was bij elke leverancier maat 38 maar een vast aantal cm. Elke verkoper heeft een andere norm, een XL in Japan is wat anders als in Parijs of Duitsland (voorbeeld).

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bonprix eist 100% vooraf betaling

Ongelezen bericht door renewouters »

Lady1234 schreef:
25 apr 2019 16:29
Maar dat wil de Ts helemaal niet. Ze wil de spullen ontvangen, passen en dan betalen wat ze houdt.
Daar bestaat de perfecte oplossing voor: stenen winkels.

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bonprix eist 100% vooraf betaling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

renewouters schreef:
26 apr 2019 18:24
Lady1234 schreef:
25 apr 2019 16:29
Maar dat wil de Ts helemaal niet. Ze wil de spullen ontvangen, passen en dan betalen wat ze houdt.
Daar bestaat de perfecte oplossing voor: stenen winkels.
Maar ook dat wil ze niet. Want dat wil ze juist gezellig thuis doen. :lol:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bonprix eist 100% vooraf betaling

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik snap trouwens dit soort klachten niet. We komen in Nederland om in de kledingwinkels. Waarom dan in vredesnaam zoveel aandacht schenken aan een bedrijf dat blijkbaar niet bij je past. Bij Bonprix liggen ze echt niet wakker van een klagende klant. Wel van een klant die niet meer terugkomt.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bonprix eist 100% vooraf betaling

Ongelezen bericht door renewouters »

Lady1234 schreef:
26 apr 2019 18:25
renewouters schreef:
26 apr 2019 18:24
Lady1234 schreef:
25 apr 2019 16:29
Maar dat wil de Ts helemaal niet. Ze wil de spullen ontvangen, passen en dan betalen wat ze houdt.
Daar bestaat de perfecte oplossing voor: stenen winkels.
Maar ook dat wil ze niet. Want dat wil ze juist gezellig thuis doen. :lol:
Dan moet ze niet zeuren. Of bij een andere internetshop kopen waar je wel achteraf kunt betalen. Keuze zat.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bonprix eist 100% vooraf betaling

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
25 apr 2019 18:06
Komkommertijd schreef:
25 apr 2019 17:33
Maar ik geef Bonprix wel gelijk... als ik bij Zeeman 10 jeans koop om er 9 terug te brengen...
Moet ik ook de volle €100,- betalen om later weer €90,- terug te krijgen.....
Maar bij Zeeman is dit geen vooraf betaling, en daar gaat het hier nu om.
Ik heb het geprobeerd om bij de Zeeman 10 broeken zonder te betalen mee te nemen met de vraag of ik die thuis kon passen en pas zou afrekenen als ik wist welke ik wilde hebben. Ik moest hard rennen, ben klem gereden en heb net een flinke boete gehad. Ik had dus wel vooraf moeten betalen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Bonprix eist 100% vooraf betaling

Ongelezen bericht door Lowieze »

renewouters schreef:
26 apr 2019 18:27
Lady1234 schreef:
26 apr 2019 18:25
renewouters schreef:
26 apr 2019 18:24


Daar bestaat de perfecte oplossing voor: stenen winkels.
Maar ook dat wil ze niet. Want dat wil ze juist gezellig thuis doen. :lol:
Dan moet ze niet zeuren. Of bij een andere internetshop kopen waar je wel achteraf kunt betalen. Keuze zat.

Ook die hanteren dezelfde regel dat als je veel bestelt, telkens 90% retourneert, je na verloop van tijd niet meer op rekening kunt bestellen :D

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Bonprix eist 100% vooraf betaling

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik denk dat wij mannen maar niet moeten zeggen dat mw dan maar ergens anders moet kopen. Sommige dingen zijn niet te snappen en het mysterie rondom vrouwen en kleding shoppen valt niet op te lossen.

Pick your battles wisely

NB: mijn partner is er dus 1 met wie ik de hele stad kan aflopen en niet vind en 30 min later vind ze alles online bij Bonprix.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Bonprix eist 100% vooraf betaling

Ongelezen bericht door rvjapio »

Wat een gedoe maakt u ervan. Ga gewoon naar een andere winkel waar u volgens u wel klantvriendelijk wordt behandeld.

mh73

Re: Bonprix eist 100% vooraf betaling

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik snap de heisa niet zo. Koop regelmatig bij Bonprix, al jaren. Er gaat best weleens wat terug, maar het meeste is gewoon goed qua pasvorm en maat. Tip: lees de reviews even voordat je iets bestelt, daar kan je het meestal wel uithalen wat groot of klein valt of dat kleuren niet overeenkomen en zo. De kwaliteit valt best mee. Soms zit er wel eens wat tussen wat minder is maar dat heb je bij de gewone winkel ook. De kortingscodes werken bij mij altijd perfect. Ik krijg vaak ook extra codes wegens weinig retouren, wat je dan wel doet afvragen wat andere mensen allemaal terugsturen!
Ik mag gewoon achteraf betalen, maar gebruik meestal iDeal. De retouren worden netjes geregeld en het geld staat binnen een redelijke termijn weer op de rekening. Bij ons is er ook weleens wat mis gegaan, maar ook dat werd opgelost. Dus wat mij betreft niet beter maar zeker ook niet minder dan de gemiddelde webshop.

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Bonprix eist 100% vooraf betaling

Ongelezen bericht door Aygulf »

Wat een gezeur. In een fysieke winkel neem je toch ook geen lading kleding mee om (na 90% teruggebracht te hebben) achteraf pas te betalen. En waarom bestelt TS überhaupt nog bij BonPrix als de maten daar volgens haar nooit kloppen. Denk dat BonPrix zulke klanten liever kwijt dan rijk is. En terecht!

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Bonprix eist 100% vooraf betaling

Ongelezen bericht door Aygulf »

Volgens mij heeft "komkommertijd" het niet over de terug hang rekken bij de paskamers die daar inderdaad voor dat doel zijn neergezet maar over het lukraak terughangen bij de eerste de beste kkedingrekken in de winkel.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Bonprix eist 100% vooraf betaling

Ongelezen bericht door Costnix »

De C&A,waar ik kom, heeft geen rek bij paskamers staan. Je moet zelf terughangen, waar je het vandaan haalde.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bonprix eist 100% vooraf betaling

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als vele klanten voor je zowel de Dames als Heren mode bij de Baby en kinderkleding terug hangen lijkt het of het zo hoorde....

Inderdaad is bij enkele wel een retour rek, kun je gelijk het beter op houtje doen want vaak zie ik op de grond gevallen en scheef hangende en is de gehele winkel na lopen een flinke klus.....

Een duidelijk retour rek is dan wel prima, maar als het ontbreekt en je het verkeerd van hier is ook ruimte doet....
Mijn buurvrouw word hier gek van... gehele winkel nalopen omdat sommige wel erg veel passen zonder iets te kopen.

Verder veroorzaken de mensen die fout terug hangen nog een ander probleem ik zoek voor mijn vrouw iets in haar maat, ontbreekt die en ik ga echt niet voor mijn volwassen vrouw op de kinderafdeling kijken naar verkeerd terug gehangen zooi.
Als je dan bij de C&A klanten service vraagt of ze deze maat willen bestellen en ze zien nog 5 op voorraad en rek is leeg?

Ja, 5 kledingstukken in maatje 42 op het Baby rekje!

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bonprix eist 100% vooraf betaling

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:
25 apr 2019 14:38
Als je retourpercentage te hoog is, moet bonprix je gewoon helemaal weigeren als klant.
Bonprix doen een aanbod aan het publiek. De klanten die veel terugzenden maken onderdeel uit van dat publiek. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat de klant het aanbod aanvaard.

Het hanteren van voorwaarden die het percentage retouren beperkt tot bijvoorbeeld 25% is wettelijk gezien niet toegestaan, dus het weigeren van klanten die met dan 25% retourneren is discriminatie en ook niet toegestaan.
16again schreef:
25 apr 2019 15:48
Een betaling met creditcard vooraf is gewoon vooraf betalen.
Niet perse. Er is sprake van gelijk oversteken als de creditcard pas wordt belast op het moment van levering. Echter, ook dan kan volledige vooruitbetaling via iDeal onredelijk bezwarend zijn. Misschien wil de klant zo'n creditcard niet omdat mensen met een creditcard makkelijker in de schulden komen en creditcardmaatschappijen en forse rente rekenen. [1] Je kan het zien als twee voorwaarden waaruit de klant kan kiezen. Het onredelijk bezwarende 100% vooruitbetaling en het krediet tegen 14% rente als er niet tijdig wordt betaald. Je kan het ook zien als een gecombineerd beding.

Als het beding niet onredelijk bezwarend is omdat het in strijd is met dwingend recht, dan kan het nog steeds onredelijk bezwarend zijn omdat het, in strijd met de goede trouw een aanzienlijke verstoring van het evenwicht opleverd. Bij de beoordeling van het beding moeten we kijken 1) of en in welke mate het beding de consument in een nadeliger positie plaatst dan wanneer er niets was afgesproken en 2) de aanbieder er redelijkerwijs van uit mocht gaan dat de consument het beding zou hebben aanvaard indien hierover op een eerlijke en billijke wijze was onderhandeld met de consument. [2] De eerste vraag beantwoord ik positief, omdat 100% vooruit of een krediet tegen 14% fors nadeliger is dan aan de deur betalen. De tweede vraag beantwoord ik ook negatief, want wie zou daarmee akkoord gaan als er ook aan de deur kon worden betaald?

[1] https://www.nibud.nl/consumenten/credit ... en-risico/
[2] http://curia.europa.eu/juris/document/d ... cid=232888

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bonprix eist 100% vooraf betaling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts kan betalen bij een afhaalpunt. Dus achteraf, net als in een winkel.

Maar ja, dat zal ook wel “onredelijk bezwarend” zijn, want dan moet ze naar zo’n afhaalpunt toe.

Gesloten