LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Walcis16
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2019 10:31

Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Ongelezen bericht door Walcis16 »

Ik heb een tweejarig contract bij Simpel. Ik woon in Noordoost-Nederland vlak aan de grens. Mijn telefoon is een (nieuwe) Nokia 3310. Deze maakt gebruik van het 2G netwerk. Echter sinds eind vorig jaar is T-Mobile begonnen met de afbouw van het 2G netwerk. In 2020 is het helemaal over. Simpel maakt gebruik van dit netwerk. Sinds eind vorig jaar wordt de dekking hier steeds minder en erbarmelijker. Oftewel Simpel voldoet niet meer aan mijn vraag. Ik heb vaak geen verbinding of gesprekken vallen weg. Reden genoeg lijkt mij om het contract te ontbinden. Vervolgens kan ik dan een contract afsluiten met KPN of Vodafone want deze houden het 2G netwerk wel. Ik krijg van Simpel alleen te horen dat ik dan maar een smartphone moet aanschaffen. Ik kom niet van mijn contract af. Heeft iemand hier ervaring mee of optie's? Ik hoor het graag.
Laatst gewijzigd door Walcis16 op 29 apr 2019 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij maakt Simyo gebruik van het KPN netwerk.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vra ... t-simyo-98
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 29 apr 2019 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Ongelezen bericht door berndv »

snuffel1 schreef:
29 apr 2019 14:25
Als u over een nieuwe generatie 3310 beschikt dan kan die ook 3G aan.
nee hoor:
https://www.nokia.com/phones/nl_nl/nokia-3310
alleen 2g op 900 en 1800

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat uw telefoon alleen oude netwerken aan kan is natuurlijk niet de schuld van Simyo. Het lijkt mij sterk dat u een overeenkomst hebt waarin expliciet staat dat u enkel van het 2g netwerk gebruik mag maken.
3g is alweer een ontwikkeling van 18 jaar geleden en 4g is ook alweer 9 jaar geleden geïntroduceerd. Als u nu nog een nieuwe telefoon zou kopen die alleen 2g aan kan, dan is dat een enorme kat in de zak. Maar nogmaals, dat is niet de schuld van de provider.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lees ook eens hier over het in de lucht houden van het 2 G netwerk door KPN.

https://www.vtmgroep.nl/blog/in-2020-st ... n-t-mobile

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

berndv schreef:
29 apr 2019 14:32
snuffel1 schreef:
29 apr 2019 14:25
Als u over een nieuwe generatie 3310 beschikt dan kan die ook 3G aan.
nee hoor:
https://www.nokia.com/phones/nl_nl/nokia-3310
alleen 2g op 900 en 1800
Ja hoor: Je moet dan wel de 3310 3G versie hebben. Zie onder.

https://www.mobiel.nl/smartphone/nokia/ ... ia%20+3310

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Ongelezen bericht door renewouters »

Lady1234 schreef:
29 apr 2019 14:36
Lees ook eens hier over het in de lucht houden van het 2 G netwerk door KPN.

https://www.vtmgroep.nl/blog/in-2020-st ... n-t-mobile
Uiteindelijk zullen ze 2G alleen operationeel houden voor IoT toepassing, niet meer voor spraak (veel te duur om dat voor een handjevol gebruikers te doen). Alle spraakgerelateerde apparatuur zal verwijderd worden uit het 2G netwerk.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een duur van twee jaar is vermoedelijk onredelijk bezwarend. Dit houdt in dit geval in dat Simpel moet aantonen dat zij er vanuit mocht gaat dat u ook met twee jaar akkoord was gegaan als over die duur eerlijk en billijk was onderhandeld. Als ze dat niet kan, dan heeft u een abonnement voor onbepaalde duur en die kunt u op ieder moment opzeggen eventueel met een opzegtermijn.

Hoe komt dat u twee jaar en niet één jaar heeft?

Daarnaast kunt u aandragen dat het hier gaat om een wezenlijk wijzing van de voorwaarden waardoor u kosteloos tussendoor mag opzeggen.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 29 apr 2019 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ik lees dat juist 3 G eruit gaat en dat dan teruggeschakeld wordt naar 2 G.

Maar ik lees nu dat de Ts de verkeerde provider vermeldde.

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Het is al tijden bekend dat 2G gaat verdwijnen. Dat jij dan een mobieltje koopt die alleen 2G heeft, is geen reden om je contract kosteloos eerder te verbreken. Voortaan jezelf beter informeren bij aankoop mobieltje.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
29 apr 2019 14:53
Daarnaast kunt u aandragen dat het hier gaat om een wezenlijk wijzing van de voorwaarden waardoor u kosteloos tussendoor mag opzeggen.
Kent u 1 provider die in de voorwaarden aangeeft welk netwerk gegarandeerd wordt? Dat is hetzelfde als het stoppen met updates bij toestellen met verouderde software. Je kan een fabrikantof provider niet dwingen om oneindig door te gaan met oude systemen en netwerken.
Als ik nu een auto zou kopen die op gelode brandstof rijdt kan ik ook de verkoper er niet op aanspreken als de laatste pomp stopt met deze brandstof.
2g is al lang ingehaald door 3 en 4g en 5g is al onderweg. Dan niet gek vinden dat 2g zou stoppen.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
29 apr 2019 15:09
alfatrion schreef:
29 apr 2019 14:53
Daarnaast kunt u aandragen dat het hier gaat om een wezenlijk wijzing van de voorwaarden waardoor u kosteloos tussendoor mag opzeggen.
Kent u 1 provider die in de voorwaarden aangeeft welk netwerk gegarandeerd wordt? Dat is hetzelfde als het stoppen met updates bij toestellen met verouderde software. Je kan een fabrikantof provider niet dwingen om oneindig door te gaan met oude systemen en netwerken.
Correct, daarom geeft art. 7.2 Tw je het recht kosteloos te ontbinden.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
29 apr 2019 15:15
Correct, daarom geeft art. 7.2 Tw je het recht kosteloos te ontbinden.
Weer een tip om gratis onder elk abonnement uit te komen. Iedereen heeft wel een oud mobieltje liggen. Daar je simkaart in doen en klagen dat je geen netwerk meer hebt.
Al meer dan een half jaar is er in de media bekend gemaakt per wanneer 2g gaat stoppen. Als je in het laatste half jaar nog een 2g mobiel aangeschaft hebt, dan weet je dus dat je een waardeloos toestel hebt. Dat TS dat gedaan heeft is niet de schuld van de provider. Er is dus geen reden om kosteloos te ontbinden.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit artikel verplicht de aanbieder om de abonnee een maand van te voren hier persoonlijk van op de hoogte te brengen van de aankomende wijziging en hem te wijzen op de mogelijkheid om kosteloos op te zeggen. Het in de media bekend maken is volstrekt onvoldoende.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Ongelezen bericht door berndv »

Maar simpel is een sim-only aanbieder, dus dat betekent dat simpel u deze telefoon niet heeft verkocht, u heeft dus een abonnement en geen geschikte apparatuur om gebruik te maken van uw abonnement. Naar mijn mening zou dat geen reden hoeven te zijn om uw abonnement op te zeggen. Daar is het een sim-only aanbieder voor. Het is aan u om te zorgen voor een geschikt toestel om gebruik te maken van dit abonnement.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Ongelezen bericht door Revoked »

alfatrion schreef:
29 apr 2019 15:36
Dit artikel verplicht de aanbieder om de abonnee een maand van te voren hier persoonlijk van op de hoogte te brengen van de aankomende wijziging en hem te wijzen op de mogelijkheid om kosteloos op te zeggen. Het in de media bekend maken is volstrekt onvoldoende.
Nou, daar ga je dan met je juridische ondersteuning: alle providers hebben een SMS-automaat op de netwerken die gebruikers van oude mobieltjes informeren dat het netwerk waar ze zich op bevinden ophoudt te bestaan. Probeer het zelf maar.
Verder is het eeuwige gezever over onredelijk bezwarend gedinges hier niet van toepassing. Het netwerk houdt op, de dienst zelf niet. Of sta je nog steeds bij de Shell te eisen dat je klopvaste, loodhoudende benzine moet kunnen kopen omdat je een oude auto hebt?
Soms Alfa, zijn je bijdragen nutteloos.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
29 apr 2019 15:36
Dit artikel verplicht de aanbieder om de abonnee een maand van te voren hier persoonlijk van op de hoogte te brengen van de aankomende wijziging en hem te wijzen op de mogelijkheid om kosteloos op te zeggen. Het in de media bekend maken is volstrekt onvoldoende.
Als ik een abonnement voor interactieve tv afsluit en sluit deze aan op mijn dikke beeldbuis tv met enkel nog een scartaansluiting, kan ik dan de provider in gebreke stelen dat interactieve tv niet werkt op mijn oude niet toereikende toestel?

Op de site van Simpel kan je prachtig zien wat de dekking is van het 4g netwerk. Welke reden zou je dan kunnen bedenken om dan een 2g telefoon te kopen en de provider de schuld geven dat het aangeboden 4g netwerk niet werkt?

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Ongelezen bericht door alfatrion »

berndv schreef:
29 apr 2019 16:27
Maar simpel is een sim-only aanbieder, dus dat betekent dat simpel u deze telefoon niet heeft verkocht, u heeft dus een abonnement en geen geschikte apparatuur om gebruik te maken van uw abonnement.
Het punt is dat dit abonnement ooit inclusief 2G was. Ziggo is nu bezig om het analoge signaal stop te zetten en bied daarom klanten aan om kosteloos op te zeggen. Ziggo is daartoe verplicht omdat het schrappen van het analoge signaal een wijziging is die in het nadeel van de klant is of kan zijn. Je kan daar ook roepen dat de televisie niet (meer) geschikt is om gebruik te maken van het abonnement, maar dat doet er niets aan af dat Ziggo het abonnement wijzigt. Zo ook hier. De aanbieder heeft het abonnement gewijzigd door 2G er uit het abonnement te halen, alleen hier is kennelijk geen vier weken brief verstuurd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wat heeft Ziggo nou te maken met een mobiele telefoon met 2,3,4 of 5G van Simpel ?
Laatst gewijzigd door Theotrucker op 29 apr 2019 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contract Simpel beëindigen om slechte dekking 2G

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ziggo?

Gesloten