LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Absorptiekussen voor inkt Canon printer is vol

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
hanskruyger
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2019 16:43

Absorptiekussen voor inkt Canon printer is vol

Ongelezen bericht door hanskruyger »

Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een Conanon printer Pixma MG8150 en nu geeft het schermpje weer dat het absorptiekussen voor de inkt vol is waardoor ik niet meer kan printen.
Canon gebeld, maar die zeggen: opsturen naar Service Centre en dan wordt het bakje voor 75 euri geleegd, maar je kunt beter een nieuwe printer kopen want dat is goedkoper.
Voel me opgelicht, want heb de printer 2 jaar en altijd die belachelijk dure cartridges van Canon gebruikt en nu willen ze niet door de telefoon uitleggen hoe ik een bakje met inkt dat je alleen maar hoeft te legen, moet legen.
WEET IEMAND RAAD? Technisch heb ik 2 linker handen, maar het moet voor mij toch ook mogelijk zijn een bakje dat in een printer zit te legen?
Alvast heel hartelijk bedankt.
Groeten Hans

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Absorptiekussen voor inkt Canon printer is vol

Ongelezen bericht door Theotrucker »


Undutchable
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: Absorptiekussen voor inkt Canon printer is vol

Ongelezen bericht door Undutchable »

Het is geen bakje met inkt, maar een soort spons die verzadigd is. In het jargon heet dit de waste pad.

Alleen het vervangen/leegknijpen van de spons gaat je niet helpen; de printer houdt een tellertje bij (waste counter) waarmee hij bepaalt of de spons 'vol' is. Dat tellertje moet je ook resetten. Daarvoor heb je een service tool programmaatje nodig. Je kan ook alleen de teller resetten en niet de spons vervangen, maar dan loopt op een gegeven moment de inkt onderuit je printer.

Een goede site voor meer informatie hierover is www.printerknowledge.com. Hier staan ook wel linkjes waar je service tools kunt downloaden.

Demontage van de printer kan lastig zijn. Ik ken dit specifieke model niet, maar wel andere canon printers.

Nog een tip: op die originele cartridges loop je financieel leeg. Koop een refillset met een chipresetter en goede aftermarket inkt (geen chinese troep) en je bespaart zo 90 procent op je inktkosten. Alleen als je b.v. professionele foto's maakt die je verkoopt zou ik de originele inkt en papier aanbevelen.

Deze sites verkopen goede replacement inkt en ook reservoirtjes om inkt buiten de printer op te vangen en niet in de waste pad:

octopus-office.de
octoinkjet.co.uk

Ik hoop dat dit helpt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Absorptiekussen voor inkt Canon printer is vol

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als die sponsjes echt vol zitten, zul je ze eerst moeten vervangen voordat je een reset doet. Veel filmpjes over dit onderwerp, o.a. https://youtu.be/tN2rDbE2QJg

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Absorptiekussen voor inkt Canon printer is vol

Ongelezen bericht door Dirkie »

Theotrucker schreef:
01 mei 2019 11:00
Kijk hier eens naar! https://www.go4inkt.nl/blog/2017-03-16/ ... en-zit-vol
Leuke tip. Er staat het volgende
Het absorptiekussen is een soort van afvalbak voor de inkt. Inkt dat wordt verspild met het printen wordt opgevangen door deze kussens. Hoe vol dit absorptiekussen zit, wordt bijgehouden met een tellertje. Wanneer dit tellertje op een bepaalde stand staat, geeft de printer de melding dat het absorptiekussen (bijna) vol zit. Echter hoeft dit helemaal nog niet het geval te zijn.

Wanneer het absorptiekussen nog niet vol zit, kan de teller gereset worden waardoor de foutmelding verdwijnt.
Met name de laatste zin is wel leuk. Als leek kun je niet zien of deze echt vol zit zonder de printer deels te demonteren denk ik. Dus ga je als leek voor de simpele oplossing en reset de teller. Probleem opgelost.
En over een paar weken zien we TS misschien wel weer terug met de vraag waarom er ineens inkt onder uit de printen druppelt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Absorptiekussen voor inkt Canon printer is vol

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Leuke klus voor het repaircafé

hanskruyger
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2019 16:43

Re: Absorptiekussen voor inkt Canon printer is vol

Ongelezen bericht door hanskruyger »

Hartelijk bedankt voor jullie goede reacties allemaal. Ik schreef al dat ik 2 linker handen heb, dus ik ben bang dat het resetten van dat tellertje niet gaat lukken. Ik ben bang dat ik als hij het niet meer doet aan een nieuwe printer moet. Ook nog bedankt voor die goeie tip over de inkt, want dat is inderdaad een rib uit mijn lijf. Ik zou liever gewoon een goeie zwart-wit printer willen hebben maar hij moet ook kunnen scannen, hebben jullie een idee / tip?

Of iets wat Bob schrijft over het repaircafe, kun je daar zo terecht?
Nogmaals dank allemaal voor de hulp!

Undutchable
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: Absorptiekussen voor inkt Canon printer is vol

Ongelezen bericht door Undutchable »

Als je alleen zwart/wit wilt kan je ook eens voor een laserprinter kijken. Ik heb daar geen verstand van , maar met google moet je een eind kunnen komen.

Als je bij inkjet blijft en fotokwaliteit is geen issue, kan je eens voor een Brother kijken. Die zijn wat meer gericht op kantoorgebruik (sheetfeeders, A3-mogelijkheid, extra grote cartridges, meerdere papierlades). Op marktplaats staan de nodige. Ik heb er zelf een paar en bestel mijn inkt bij octopus-office.de. Extra vordeel is dat ze maar 4 cartridges hebben dus navullen gaat relatief snel.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Absorptiekussen voor inkt Canon printer is vol

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

zoek een plaatselijk repair cafe en daar staan de tijden bij.

Wel printer met computer meenemen want dat is handiger, en zij maken spons leeg indien nodig en de reset die hier staat in diverse links doen ze dan ook voor je.... vaak betalen mensen €5,- tot €10 voor hun want zaal en gereedschap is ook niet gratis... maar dat is meestal vrijwillig.

Wel tijdig komen want als ze zoals bij mijn van 10.00 tot 12.00 werken zullen ze na 11.30 je volgende week laten terug komen....

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Absorptiekussen voor inkt Canon printer is vol

Ongelezen bericht door Revoked »

Wij kopen elke keer een nieuwe printer bij de Kruidvat voor nog geen 4 tientjes. Da's volgens mij even duur als twee cartridges...

Huisschilder
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2017 15:09

Re: Absorptiekussen voor inkt Canon printer is vol

Ongelezen bericht door Huisschilder »

Wij bestellen de cartridges bij cartridgewebwinkel.nl, uitstekende kwaliteit voor een scherpe prijs!

Gesloten