Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Sja ,wat is kunst ?. Wat de een mooi vindt is voor een ander rotzooi .

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Costnix »

Als je het niet begrijpt, dan zal het kunst zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

breien schreef:
02 mei 2019 22:48
Ik ben gek op kunstmatige geur-, kleur- & smaakstoffen.
Ook op kunstboter?

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

gosewijn schreef:
02 mei 2019 22:26
Ik ken eigenlijk alleen de Nachtwacht.


Leuke dame ?.
Beste Gosewijn, al "jaren" gaat het quoten niet goed, verdiep je er eens in........!

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor mij is kunst = creatief. Kunst hoeft dus niet de exacte werkelijkheid weer te geven. In feite zou je in kunst de persoonlijkheid van de maker terug moeten kunnen zien.

Onlangs was ik in het 'Amsterdam Museum'. Daar hangen verschillende staatsieprotretten zeg maar, van groepen. En dan zie je duidelijk dat de afgebeelde figuren één voor één apart geposeerd hebben. Dat heeft m.i. met kunst weinig te maken, dat is schilderen in opdracht. Waar ik helemaal weg van ben is het impressionisme.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Costnix »

Wat je bedoelt zijn de schuttersstukken. Hier staan de leden van een schutterij op.Deze betaalde er zelf voor om afgebeeld te worden. Hoe meer je betaalde, hoe beter je op het schilderij kwam
Zelf ben ik fan van het pointillisme. Met stipjes iets afbeelding vind ik razend knap.

Het is hier veel gezelliger, dan op Kassa.
Daar wordt de sfeer verziekt door een troll. Schelden, bedreigen. Het is steeds dezelfde onder een ander naam :-(

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ahhh, daar is 'onze vriend' dus gebleven...

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

witte angora schreef:
03 mei 2019 10:10
Ahhh, daar is 'onze vriend' dus gebleven...
Als u doelt op HK, het lijkt met niet dat die de trol op het kassa forum is. HK is wel irritant maar niet onfatsoenlijk, de trol op kassa is erg onfatsoenlijk met scheldpartijen en bedreigingen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik bedoelde een ander, die hier al een tijdje niet meer geweest is. Om precies te zijn sinds er een ander moderatiebeleid is.

HK is inderdaad fatsoenlijk, en maakt niet om de haverklap nieuwe accounts aan als hij weer eens een ban heeft.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Vangelisssss.... Daar kun je me wakker voor maken.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik krijg ineens zin om een stuk te gaan hardlopen. Waar dat nou ineens vandaan komt?

(Muziek is trouwens ook kunst. Niet alle kunst hangt aan de muur, en niet alles wat aan de muur hangt is kunst.)

corset
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mei 2019 12:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door corset »

Zo, eerste post maar eens hier doen :)

Kunst is een zeer subjectief iets. Ik vind bepaalde dingen kunst die anderen echt ordinair, schandalig en lelijk vinden. Maar toch gaan foto's ervan voor vaak duizenden over de toonbank. Dat maakt het ook weer lastig, ik kan niet bepalen wat voor een ander kunst is, dat is gewoon niet te doen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Costnix schreef:
03 mei 2019 08:15
Zelf ben ik fan van het pointillisme. Met stipjes iets afbeelding vind ik razend knap.
Mijn eigen uitingen van "kunst" komen slechts tot uiting in mijn fotografie. Gelukkig kan ik dat achteraf heel goed "pointilleren" :wink:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... A5wdEthkZo

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ga dan maar even naar de huiskamer om verder ' te babbelen ' over Ridder 777 :
om de een of andere reden stelt hij hier steeds zijn vragen waarvan de antwoorden simpel zijn te googelen , kennelijk stelt hij wel vertrouwen in de forummers , maar Radar is alleen niet het juiste platform want het zijn geen issues die zij in hun programma zullen behandelen. Dus misschien kan Ridder voortaan gelijk naar de huiskamer komen?

Vooralsnog ga ik er van uit dat Ridder geen trol is , maar wel bij alles hulp en steun nodig heeft.
Zijn leven zal niet gemakkelijk zijn met nu zijn Vietnameze vriendin en dochter hier op 2 kamers , met een ongewisse baan , toekomst.etc

Hoe is deze ' gezinshereniging ' vastgelegd ?
Klopt het allemaal wel? Is het goed doordacht en dichtgetimmerd?
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom de vriendin en dochter van Ridder 777 hier voor de 1e keer en al gelijk voor 5 jaar mogen blijven.

Een goede vriend van mij heeft zijn vrouw ( niet zijn ' vriendin ' ) met heel veel pijn en moeite naar Nederland kunnen halen :
- hij moest zo en zoveel verdienen
- een vaste baan hebben en een goed onderdak kunnen bieden
- zijn vrouw mocht iedere keer maar voor 3 maanden komen, dan weer terug, dan weer voor 3 maanden komen etc etc.
Hij heeft aan zoveel voorwaarden moeten voldoen voordat zij hier uiteindelijk mocht blijven, langer dan 3 maanden aaneengesloten.
Inmiddels is zij officieel geëmigreerd , goed geïntegreerd en ze werkt en spreekt goed Nederlands.

Ik voorzie nog vele vragen en vele hobbels te nemen door Ridder777 .
Financieel , uitkeringen , belastingtechnisch, toeslagen , KGB , aanslag IB etc etc etc .
Ik ben nog steeds bereid hem te helpen met de hoop dat hij daarnaast een professional in de vorm van bv een lifecoach in de arm neemt plus de hoop dat hij ook daadwerkelijk iets met de adviezen doet.
Gezien de ervaringen hier is het waarschijnlijk ijdele hoop :( , maar vooralsnog neem ik hem dan maar zoals hij is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zie dat mijn reactie is gemeld.
Ik was er al bang voor omdat men uiteraard niet over een ander forumlid mag babbelen.
Uit de reactie van Radar begreep ik zo.n beetje dat er in de huiskamer verder gebabbeld mocht worden n.a.v het topic van Ridder 777.
Anyway : Ik had liever gezien dat deze melder dat dan gewoon onder mijn bericht had gezet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien ridder zelf?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Misschien :wink:
Maakt verder niet uit hoor....

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Hetgeen ik mij afvraag, heeft iemand al ooit een reisverslag of van zijn belevenissen gelezen van Ridder777 als hij weer eens een wereldreis had gemaakt en daaraan voorafgaand allerlei vragen over de vliegreizen etc. had gesteld ?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Reis om de wereld in 80 dagen bijvoorbeeld?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Mij valt er wel wat op in het grootste deel van zijn posten. Hij stelt een probleem aan de orde( b.v. over de aanhouding op weg naar zijn werk) en "en passant"zet hij met 2 woordjes een veel groter probleem in de achtergrond... "ik laat een 7 jarige alleen thuis 's avonds en mijn vrouw werkt zwart"

Zo ook zijn laatste epistel over visa.... waar mensen zich dan eigenlijk druk om gaan maken is hoe hij dat kan betalen allemaal! Ik kan nog geen eens een paar weken naar Italië... Laat staan 3 tickets naar de andere kant van de wereld! En ik werk bijna FT! In een goede baan...

Daarom denk ik wel dat hij een trol is die ervan geniet om mensen op te naaien! Misschien is het toch beter om hem maar te gaan negeren.

Plaats reactie