LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afgewezen visumaanvraag voor kort verblijf Nederland

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
jb jansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2019 11:05

Afgewezen visumaanvraag voor kort verblijf Nederland

Ongelezen bericht door jb jansen »

Weet iemand de welke juiste en meer succes vollere weg te volgen?

Omdat het me wel weer eens leuk leek om naar 2 jaar weer direct contact te hebben met mijn Pakistaanse oude collega (we werkte beide des tijds in Maleisie) Heb ik heb uitgenodigd voor een korte vakantie in Nederland. Afijn even uitgezocht wat daar voor nodig zou moeten zijn en de actie gestart. Van mij uit: copy paspoort, bankafschrift salaris, Letter of invitation (garantstelling welke graag tegen betaling door de gemeente wordt afgegeven) en dat alles opgestuurd naar oud collega in Karachi, pakistaan zijn huidige verblijfplaats. De ambassade in Karachi verwijst naar VFS.global voor het doen van de aanvraag. helaas is vorig jaar de aanvraag afgewezen om onduidelijke reden.

Wat mij in deze erg tegen staat is het gemak waarmee een garantstelling door een gemeente wordt afgegeven en er verder geen enkele ondersteuning is. Het opsturen van al je persoonlijke gegevens naar het buitenland en er verder helemaal geen grip meer op hebben.
Dit moet toch beter en veiliger kunnen.

Hans Jansen

Ridder777

Re: Afgewezen visumaanvraag voor kort verblijf Nederland

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Misschien jij daar heen gaan voor een korte vakantie?

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Afgewezen visumaanvraag voor kort verblijf Nederland

Ongelezen bericht door Costnix »

@Ridder777: Een toeristenvisum voor Pakistan aanvragen is is minstens net zo ingewikkeld.
http://embassyofpakistan.com/pages/article/18
Een visumstempel van Israel in het paspoort leidt tot afwijzing van de visumaanvraag.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Afgewezen visumaanvraag voor kort verblijf Nederland

Ongelezen bericht door Costnix »

Dat geldt voor bijna geheel Azië

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: Afgewezen visumaanvraag voor kort verblijf Nederland

Ongelezen bericht door Gegrand »

Wat verwacht TS nu van de gemeente als steun?
Het enige wat de gemeente doet is het legaliseren van TS zijn handtekening.
Men kan toch niet van de lokale B&W verwachten dat die hier verdere hulp in kunnen bieden?
De gemeente geeft de garantstelling aan TS af als hij/zij aan de voorwaarden daarvan voldoet , niets meer en niets minder.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Afgewezen visumaanvraag voor kort verblijf Nederland

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb een vermoeden waarom.....

Als ik een oud collega van elders hier naartoe haalde terwijl ik een eigen huis bouwde, lijkt dit een werkvakantie,
en het tekort aan bouwvakkers....

Grote kosten voor vliegticket en zo.... andersom is het makkelijker, en bij Israël stempel, dan even een nieuw paspoort
aanvragen, ook als het maar 1 jaar oud is... gewoon koffie erover, lekker laten weken en je hebt legale reden om binnen 10 jaren al een nieuwe aan te vragen!

Verder het met Ridder 777 eens, het is een woon locatie, niet voor toeristen dus kans op problemen klein en hij
weet daar de weg, en hoe veilig het daar is, en uit welke buurten je moet blijven.
Als toerist loop je meer risico dan met een inwoner die de weg beter weet.

Prettige vakantie zou ik zeggen...

evianne
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2018 17:36

Re: Afgewezen visumaanvraag voor kort verblijf Nederland

Ongelezen bericht door evianne »

Nogal vreemd dat u stelt dat de aanvraag om onduidelijke reden is afgewezen, zoiets moet altijd worden gemotiveerd. Ik begrijp uit uw verhaal dat er ook geen bezwaar is ingediend tegen deze afwijzing? Alleen al het ontbreken van een motivering is voldoende om dat bezwaar gegrond te laten verklaren. Maar vermoedelijk is inmiddels de bezwaartermijn ruimschoots verstreken....

Het is nogal gemakkelijk om dit op de gemeente terug te werpen, alleen maar omdat deze een garantstelling verstrekt, terwijl u zelf hebt nagelaten om tijdig in actie te komen!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Afgewezen visumaanvraag voor kort verblijf Nederland

Ongelezen bericht door berndv »

evianne schreef:
06 mei 2019 17:33
Het is nogal gemakkelijk om dit op de gemeente terug te werpen, alleen maar omdat deze een garantstelling verstrekt, terwijl u zelf hebt nagelaten om tijdig in actie te komen!
waarschijnlijk maakt dit voor ts ook helemaal niets uit, we zijn 5 dagen verder en ts heeft nog niet 1 antwoord gezien

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Afgewezen visumaanvraag voor kort verblijf Nederland

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat laatste is een aanname. Iedereen kan dit zien zonder zich aan te melden.

Gesloten