LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] factuur Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
hennydekker
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2016 16:21

factuur Ziggo

Ongelezen bericht door hennydekker »

Sinds 27 november 2018 wordt er voortduren brieven gestuurd door Ziggo over een aansluiting op mijn adres die er niet is.
Eerst op de naam Herben en sinds Februari op de naam van Herk.
Ik heb 2 keer een installatie pakket geweigerd dit is dan door PTT geretourneerd naar Ziggo.
Diverse keren gebeld met het verzoek de brieven niet meer te sturen daar in mijn huis niets van Ziggo aangesloten is.
25-04-2019 een brief ontvangen met het verzoek de betaling achterstand te voldoen van een bedrag van € 1004,07.
Weer gebeld en de belofte gekregen dat er binnen 3 dagen contact met mij werd opgenomen om de zaak op te lossen.
Vandaag 13-05- 2019 weer een brief ontvangen of ik zo snel mogelijk de achterstand van €1004,07 wil voldoen met de dreiging dat een incasso buro wordt ingeschakeld.
De factuur staat welliswaar niet op mijn naam maar wel op mijn adres.
Nog eens bellen heeft geen zin want de mederwerkers bij Ziggo lopen schijnbaar allemaal langs elkaar heen

Heeft iemand ook zo een nare ervaring met deze provider ik word er hartstikke gek van.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27
Beste antwoord
Gekozen door hennydekker

Re: factuur Ziggo

door Costnix » 15 mei 2019 10:38

@BobSchurkjens: €1004 betalen, die de vragensteller niet verschuldigd is? Grappenmaker!
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: factuur Ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gewoon retour afzender sturen of negeren. Waarom zou je er tijd en moeite in blijven steken, laat staan je irriteren?

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: factuur Ziggo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U mag die brieven helemaal niet openmaken. Verstandiger is ze terug te sturen met de vermelding: onbekend.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: factuur Ziggo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Of gewoon betalen om er maar vanaf te zijn.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: factuur Ziggo

Ongelezen bericht door witte angora »

Laat dat incassobureau, of beter nog, de deurwaarder maar komen. Om beslag te leggen zullen de NAW-gegevens correct moeten zijn. En dat zijn ze dus niet.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: factuur Ziggo

Ongelezen bericht door Costnix »

Heeft u al bij de gemeente laten controleren of er iemand anders op uw adres is ingeschreven?
Ik heb dit zelf meegemaakt bij mij. De vorige bewoner stond nog steeds bij mij ingeschreven en die had voor €50.000 aan schulden en was met de noorderzon verdwenen.
Nadat zijn inschrijving bij de gemeente ongedaan was gemaakt, zijn zijn schuldeisers ergens anders gaan zoeken en was ik van het probleem af.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: factuur Ziggo

Ongelezen bericht door marnix »

"25-04-2019 een brief ontvangen met het verzoek de betaling achterstand te voldoen van een bedrag van € 1004,07."
Ik neem aan dat ook die nota op andermans naam staat?

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: factuur Ziggo

Ongelezen bericht door Costnix »

@BobSchurkjens: €1004 betalen, die de vragensteller niet verschuldigd is? Grappenmaker!

sake1987

Re: factuur Ziggo

Ongelezen bericht door sake1987 »

Zoals al eerder genoemd, even controleren wie er bij de gemeente op uw adres staat ingeschreven. Probeer het contact met Ziggo eens via Facebook, mijn ervaring hiermee is dat ze het eerst lezen uitzoeken en u dan antwoord geven.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: factuur Ziggo

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Controle bij de gemeente wie er nog ingeschreven staat gaat niet lukken. Ik had ook problemen, banken deden raar maar wilden niet vertellen wat er aan de hand was. Via de banken na lang aandringen gehoord dat er nog iemand woonde met een probleem. Toen naar de gemeente, ze wilden ook niets zeggen, wel dat er nog een derde persoon ingeschreven was. Toen brief naar B&W, later bleek dat er nog een zoon van de vorige bewoner zich niet uit had geschreven en inmiddels de nodige aankopen had gedaan zonder te betalen. Dit heeft meer dan een jaar geduurd! Dan denk je ook waar ben ik als ze bij de gemeente zeggen er woont nog iemand maar dat is privacy!

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: factuur Ziggo

Ongelezen bericht door Costnix »

Ze mogen niet zeggen wie, maar je geeft wel aan, die deze niet bij jou woont en daar ook niet van jou mag wonen. Ik kon aantonen met mijn huurcontract, dat ik woonde. De persoon werd wel uitgeschreven.
Het voordeel was, dit ik wist wie het was en zijn volledige naam wist. Dat hielp bij het oplossen van het probleem.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: factuur Ziggo

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik had werkelijk geen idee. Ik was behoorlijk kwaad bij de gemeente. Ik koop een huis ga trouwen en woon er met zijn tweeën. En plotseling komen er beperkingen door een onbekende medebewoner waarvan de identiteit geheim wordt gehouden. Er kwamen nog wel brieven het eerste jaar. Die heb ik altijd bij hun in de bus gegooid in hetzelfde dorp. Daarna vallen je die zaken op. Meer als tien jaar later kwamen er nog brieven van een pensioen fonds in Duitsland. Vanaf toen gaat alles bij het oud papier. Dan maar zonder pensioen!
Laatst gewijzigd door Theotrucker op 15 mei 2019 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: factuur Ziggo

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U kunt ook even inloggen op ''Mijn Toeslagen''. Daar staat vermeld wie op uw adres staat ingeschreven.

Ridder777

Re: factuur Ziggo

Ongelezen bericht door Ridder777 »

dat klopt niet want ik krijg alleen mijn vriendin te zien en niet mijn dochter?
Die woont er toch echt!
Ik bedoel dan als ik inlog met Digid

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: factuur Ziggo

Ongelezen bericht door Jantje7 »

@Ridder777
Is uw dochter 18 of ouder zou ze echt vermeld moeten staan. Kinderen onder de 18 kan ik niet controleren.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: factuur Ziggo

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Hoe naar het is ook, ze blijven sturen totdat de vordering bij de deurwaarder terecht komt. Die kan pas een GBA check doen... Ziggo zelf niet.

Bovendien zal Ziggo, om verjaring te stuiten, minimaal 1x per 5 jaar dit adres aanschrijven als dit het laatst bekende adres van de schuldenaar is.

Na een paar brieven retour te sturen de rest de papierbak in... En vooral niet meer openmaken want dat is strafbaar.

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: factuur Ziggo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jantje7 schreef:
15 mei 2019 12:41
@Ridder777
Is uw dochter 18 of ouder zou ze echt vermeld moeten staan. Kinderen onder de 18 kan ik niet controleren.
Ook kinderen staan vermeld bij Toeslagen. Ook onder de 18.

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: factuur Ziggo

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ridder777 schreef:
15 mei 2019 12:30
dat klopt niet want ik krijg alleen mijn vriendin te zien en niet mijn dochter?
Die woont er toch echt!
Ik bedoel dan als ik inlog met Digid
Dan kijkt u waarschijnlijk niet goed. U moet op Mijn huishouden klikken.

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: factuur Ziggo

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Goedemiddag Henny,

Dit klinkt als een zeer kwalijke zaak. Ik kan me goed voorstellen dat je hier totaal niet op zit te wachten als je eerst ongewenste pakketjes van ons krijgt en je vervolgens facturen en aanmaningen ontvangt. Ik zoek graag voor je uit wat hier aan de hand is en hoe het er op dit moment voor staat.

Zou je mij een privébericht hier willen sturen met je postcode en huisnummer en eventuele informatie die je hier nog niet genoemd hebt? Pakken we het daar verder op!

Gesloten