LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie contract onterecht opgezegd

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Daythona
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2018 21:07

Energie contract onterecht opgezegd

Ongelezen bericht door Daythona »

Hallo,

Vandaag dacht ik log eens in bij oxxio. Hierbij zag ik staan dat per 14 mei 2019 ik geen contract meer heb??

Deze zou lopen tot augustus 2019 erg raar dus.
Volgens oxxio zouden ze een verzoek hebben gekregen om te stoppen met leveren ivm een aanmelding bij een andere energie maatschappij. Maar welke konden ze mij niet vertellen volgens hun moest ik mijn netbeheer bellen en of de buren vragen. Zij kunnen niks vertellen of annuleren. Maar ik heb nooit toestemming gekregen of uberhaubt een mail dat dit omgezet werd. Kan dat zo maar?? Neem toch aan dat zoiets word gecondoleerd in het zogenaamde kader van privacy.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Energie contract onterecht opgezegd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe moet dat gecontroleerd worden dan? Of iemand heeft op uw adres een nieuwe aanvraag gedaan, of ergens is een foutje gemaakt. Dus gewoon even bellen met de netbeheerder en alles zal duidelijk worden. Overal wordt wel eens een foutje gemaakt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Energie contract onterecht opgezegd

Ongelezen bericht door kweenie »

In het kader van de privacy lijkt het mij juist correct dat je niet aan de telefoon zulke gegevens kunt opvragen, omdat je je altijd kunt voordoen als iemand anders.

Daarnaast kan ik mij ook goed voorstellen dat vanuit de AVG gezien de oude leverancier geen informatie zou krijgen over wie de nieuwe leverancier wordt. Dat is immers informatie die de oude leverancier helemaal niet nodig heeft. Precies de reden waarom de AVG bedacht is, dus.

Maar wel bijzonder dat je niet geïnformeerd bent dat je contract zit stoppen. Misschien tussen de spam beland? Of was hun bericht misschien de aanleiding om in te loggen?

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Energie contract onterecht opgezegd

Ongelezen bericht door Erthanax »

Daythona schreef:
15 mei 2019 20:00
Vandaag dacht ik log eens in bij oxxio. Hierbij zag ik staan dat per 14 mei 2019 ik geen contract meer heb??
Zomaar eens inloggen en dan een dag eerder te blijken overgestapt. Dat is wat je noemt kras.

Ik denk nooit "ach, ik log eens in bij mijn energieleverancier", of bij welke leverancier dan ook. Dat doe ik alleen als ik er een goede reden voor heb. Weet u zeker dat u niet eerder een of andere vergelijkingssite hebt bezocht waar u uw gegevens hebt ingevuld?

Gesloten