LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kans op iPad voor je 'eerlijke mening' over EnergieWonen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Onka54
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mar 2012 11:49

Kans op iPad voor je 'eerlijke mening' over EnergieWonen

Ongelezen bericht door Onka54 »

Zuchtend lees ik het volgende mailtje met een verzoek tot beoordeling. Het beoordelen ben ik helemaal zat.
Gister heeft Energiewonen zonnepanelen op ons dak gelegd. Op zich goed gegaan, ik heb geen klachten. Vandaag een mail of ik mijn eerlijke mening wil geven. Vervolgens de vraag Hoe waarschijnlijk is het dat u ons zult aanbevelen aan een vriend of collega?" Daaronder 10 sterretjes op een rij met nummers. Daar weer onder:
(Klik op een ster om uw beoordeling door te geven, onder iedere ster staat de numerieke vertegenwoordiging van de score.)
Hoe achterlijk denken ze dat je bent?
Maar ik beveel nooit aan zeker niet aan vrienden of collega's. Mijn antwoord is dan ook steevast 0, maar die optie was er niet.
Dan komt het ergste. Onder aan de mail staat:
"Ieder kwartaal wordt er onder de deelnemers een iPad verloot… dus wie weet maakt u ook wel kans op zo’n mooie iPad."

De vraag om een beoordeling vind ik al irritant en dan alleen maar of je ze aanbeveelt. Maar het toppunt is wel het lokkertje. Even twijfel ik. Toch maar even klikken en mijn gegevens doorgeven en ja dan toch maar goed beoordelen want het staat zo suf als je een slechte beoordeling geeft, maar wel een ipad wil hebben. Maar ik heb mijn rug gerecht en weerstand geboden aan deze verfoeilijke manier om hoog te scoren op beoordeling. Het zou fijn zijn als we ons met z'n allen niet meer laten overhalen om bedrijven te beoordelen als ze er om vragen. Is dit soort beloningen niet in strijd met een of andere regel? Kan de ACM hier niet tegen optreden?
Laatst gewijzigd door Radar op 25 mei 2019 07:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Kans op iPad voor je 'eerlijke mening' over EnergieWonen

Ongelezen bericht door Brainless »

Onka54 schreef:
17 mei 2019 23:05
en ja dan toch maar goed beoordelen want het staat zo suf als je een slechte beoordeling geeft,
Hoezo staat dat suf?
Als je wilt beoordelen is het wel fijn als je eerlijk bent.
Zowel voor toekomstige klanten als voor het bedrijf zelf.

Ik heb na een wat slechtere beoordeling wel eens een mailtje gehad om verder uit te leggen waarom ik minder tevreden was.
Daar kunnen ze hun service eventueel weer op aanpassen.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Kans op iPad voor je 'eerlijke mening' over EnergieWonen

Ongelezen bericht door geengast »

Inderdaad zou het VOORAF verplicht moeten worden om door te geven dat na werkzaamheden een enquete zou worden gehouden. Dan kun je altijd beslissen of je het wel of niet zou laten doen.
Mij storen die enquetes ook in hele hoge mate.

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kans op iPad voor je 'eerlijke mening' over EnergieWonen

Ongelezen bericht door Lowieze »

geengast schreef:
18 mei 2019 08:01
Inderdaad zou het VOORAF verplicht moeten worden om door te geven dat na werkzaamheden een enquete zou worden gehouden. Dan kun je altijd beslissen of je het wel of niet zou laten doen.
Mij storen die enquetes ook in hele hoge mate.
U laat de werkzaamheden niet doen als u weet dat er een enquete volgt? :lol:
Waar een mens zich toch druk om kan maken.
Hoe eenvoudig is het om de mail met de vraag weg te klikken.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kans op iPad voor je 'eerlijke mening' over EnergieWonen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Juist kunnen reviews heel goed zijn om openbaar te maken. Kijk maar eens naar doorverkoopsites van concertkaartjes, of Ik wil van mijn auto af. O nee, niemand leest die, dus totaal nutteloos.

Een bedrijf probeert natuurlijk een positieve review te krijgen en doet dit met het voorhouden van een vette worst. Mensen die echt klachten hebben zullen hier dus niet intrappen om dan ineens een goede review te geven. Wel kan je door reviews een beeld over een bedrijf krijgen om ze wel, of juist niet uit te nodigen voor een mogelijke samenwerking. En, zoals bekend zou moeten zijn, bij bedrijven met louter erg goede reviews moet je opletten.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Kans op iPad voor je 'eerlijke mening' over EnergieWonen

Ongelezen bericht door Costnix »

Als het bedrijf in uw ogen slecht presteert, geeft u een slechte beoordeling. Wel met onderbouwing, dan heeft het bedrijf er ook wat aan.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Kans op iPad voor je 'eerlijke mening' over EnergieWonen

Ongelezen bericht door Icasheb »

Heerlijk leven moet je hebben dat dit een issue is.

Gewoon niet invullen als je dat niet wilt. Zo simpel is het.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Kans op iPad voor je 'eerlijke mening' over EnergieWonen

Ongelezen bericht door piet987654 »

Gratis iPad?? kijk deze klassieker maar eens, een hele leuke

https://www.youtube.com/watch?v=SmNOfLEbcyY

Gesloten