LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Shadi.b
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2019 11:46

Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Ongelezen bericht door Shadi.b »

Hallo,
Op 14 mei werden we op het vliegveld in Venetië geconfronteerd met een vervelende situatie veroorzaakt door vliegmaatschappij Ryanair! Dit is oplichterij en moet worden gestopt. We hebben de avond ervoor verschillende keren geprobeerd online in te checken, maar het werkte niet. Op het vliegveld werden we geïnformeerd dat inchecken online niet meer mogelijk is en we moeten bij de incheckbalie een toeslag van € 55 per persoon betalen! Ze zeiden ook dat Ryanair altijd een sms of e-mail stuurt als waarschuwing als je niet eerder online hebt ingecheckt voor de vlucht. We hebben geen e-mail / sms ontvangen over online inchecken, wel over bagagebeleid! Het staat zelfs niet in het ticket en ze hebben dit nergens duidelijk aangegeven dat alleen online inchecken kosteloos is! Toen we thuiskwamen hebben we gebeld met info nummer 0900 dat 0,45 cent per minuut met een maximum van € 22! Na een aantal keren verbonden te zijn geweest met verschillende Ryanair-medewerkers en meerdere keren hebben ze ons in de wacht gezet (in totaal 63 minuten aan de lijn), braken ze de verbinding en NIET teruggebeld! een telefoongesprek van € 22 zonder enig resultaat.
Helaas is dit geen goede manier om klanten te behandelen, tijdens telefoongesprek hebben we verschillende antwoorden ontvangen van Ryanair medewerker. De eerste klantenservicemedewerker zei dat je al was ingecheckt, maar de instapkaart niet hebt afgedrukt??terwijl de tweede medewerker zei dat dit niet het geval was!! ik voel me opgelicht en machteloos, niet onze schuld dat hun online incheck niet werkt. Ik zou het op prijs stellen als u dit probleem zou kunnen oplossen en mij zou kunnen helpen oneerlijk geld terug te krijgen en te voorkomen dat het weer gebeurt voor andere passagiers.

Vriendelijke groeten,

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hier kan men dat niet voor u oplossen en geld terug krijgen lukt al helemaal niet. Dit is het forum.

Kunt u niet op ern andere manier met Ryanair in contact komen dan alleen dat dure telefoonnummer?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat was dan de reden dat het niet lukte en hadden andere mensen daar ook last van?

Nijogeth
Berichten: 9918
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vorige maand ging het nog moeiteloos, dat inchecken. De afgelopen jaren ook. Dat zullen ze nu toch niet ineens veranderd hebben?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Ongelezen bericht door renewouters »

Shadi.b schreef:
16 mei 2019 12:03
Op het vliegveld werden we geïnformeerd dat inchecken online niet meer mogelijk is
Dat moet je toch echt verkeerd begrepen hebben, of met iemand hebben gesproken die er niks vanaf weet. Je kunt altijd met de app inchecken (mits je een goede internetverbinding hebt natuurlijk maar daar heeft Ryanair geen invloed op).

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je kunt vanaf 48 uur tot twee uur voor vertrek online gratis inchecken. Als je een stoel reserveert dus betaalt kun je vanaf 60 dagen voor vertrek inchecken.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

renewouters schreef:
16 mei 2019 21:23
Je kunt altijd met de app inchecken (mits je een goede internetverbinding hebt natuurlijk maar daar heeft Ryanair geen invloed op).
https://www.ryanair.com/gb/en/useful-in ... nformation

All customers can check-in online, free of charge, up to 2 hours before the scheduled flight departure

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Shadi.b schreef:
16 mei 2019 12:03
Op 14 mei werden we op het vliegveld in Venetië geconfronteerd met een vervelende situatie veroorzaakt door vliegmaatschappij Ryanair! Dit is oplichterij en moet worden gestopt.
U beschuldig hier een van de grootste low budget vliegmaatschappijen van oplichting, weet u niet wat oplichting is?
Shadi.b schreef:
16 mei 2019 12:03
We hebben de avond ervoor verschillende keren geprobeerd online in te checken, maar het werkte niet.
Vervelend, was er een storing (duizenden andere passagiers zouden dan ook een probleem moeten hebben) en ondanks dat het niet lukte heeft u niet verder gekeken? Of toen gebeld? Was het druk aan de balie omdat alle andere passagiers ook een probleem hadden?

Ryanair is een low budget aanbieder en daarom moet je online inchecken, dit kan via de website en/of app. Indien je dit niet wilt of kan (omdat je een probleem hebt met je verbinding) dan kunnen zij dit voor je doen, voor deze service brengen ze kosten in rekening. U betaald direct de medewerker aan die balie en de kosten van die medewerker wordt niet gedragen voor alle andere passagiers, hierdoor zijn ze goedkoper.

Ditzelfde geld voor het service nummer, ze brengen de kosten indirect bij u in rekening. Dit is geen oplichting maar gewoon de werkwijze van low budget maatschappijen.

Op geen enkele wijze komt uit het bericht naar voren waarom het de schuld van Ryanair zou zijn.

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Ongelezen bericht door smilie »

Ik heb iets soortgelijks met WizzAir gehad. Vele malen gebruik gemaakt van hun diensten, dus was erg goed bekend met procedures.

Echter, bij een vlucht kon ik niet inchecken via applicatie. Op dat moment had ik geen laptop bij. In twee dagen meerdere malen geprobeerd in te checken maar telkens kreeg ik melding dat ik bij de balie moest komen (op het vliegveld).

Zo gezegd zo gedaan. Echter op het vliegveld moest ik betalen voor inchecken. Onder protest betaald.

Bij thuiskomst email naar klantenservice met duidelijk uitleg wat er aan de hand was. Standaard email terug met verwijzing naar voorwaarden. Nog een email verzonden met duidelijk uitleg dat het niet aan mij lag. Ook aantoonbaar dat ik frequent flier ben dus wel bekend met hoe het werkt.

Weer afwijzing van WizzAir. Daarna klacht ingediend bij EU geschilcommisie welke op de website van elke maatschappij te vinden is.

Na 3 weken bericht eerste van WizzAir dat mijn klacht gegrond was en dat ik betaalde geld terug krijg. Na 2 dagen ook mail van EU geschilcommisie. Binnen een week geld terug.

Dus, het kan maar je moet wel lange adem hebben en goede argumenten.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

smilie schreef:
17 mei 2019 09:20
Dus, het kan maar je moet wel lange adem hebben en goede argumenten.
Niet alleen een lange adem, ook de reden waarom is belangrijk. Helaas lijkt deze TS ook weer het klassieke voorbeeld te zijn van zijn gal spuwen en niet meer terug komen.
Dus of er een technische storing geweest is, of een fout van TS weten we niet.

151074
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2017 10:31

Re: Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Ongelezen bericht door 151074 »

Mensen snappen het niet Of willen het niet begrijpen Ryanair is een van de goedkoopste vlieg maatschappijen Die halen het niet uit de vlucht Maar die bedenken op allerlij andere manieren geld binnen te halen Mijn koffer kon in de lengte op een centimeter niet in de skyscanner Ik heb toen het wieltje er af geschroefd En de koffer paste toen wel Toch moest ik 30,00 euro bij betalen omdat mijn koffer niet origineel meer was werd mij gezegd Zij proberen overal En op allerlei manieren er geld uit te halen Dus dit is ook weer zo,n voorbeeld Niet online in kunnen checken De enigen remedie is nooit meer met Ryanair te vliegen Betaal iets meer voor zekerheid Goedkoop is dikwijls duurkoop

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

151074 schreef:
19 mei 2019 09:17
Dus dit is ook weer zo,n voorbeeld Niet online in kunnen checken De enigen remedie is nooit meer met Ryanair te vliegen Betaal iets meer voor zekerheid Goedkoop is dikwijls duurkoop
Gelukkig maar dat u een glazen bol heeft waarin u ziet dat het een bewuste actie is geweest van Ryanair om zo reizigers geld uit de zak te kloppen. TS wil er zelf niets over zeggen en bij mij was de glazen bol mistig.

TS heeft op 16-5 om 11:46 zijn klacht gedumpt en is na 18 minuten weer weggegaan om niet meer terug te komen. Het zal dus een raadsel blijven wat er wel daadwerkelijk aan de hand is geweest. Uw onderbuikgevoel, danwel eigen gedachtegang, valt dus niet te controleren.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Ongelezen bericht door Erthanax »

De precieze reden waarom TS niet online kon inchecken is inderdaad niet duidelijk. Dat RyanAir op alle mogelijke manieren haar passagiers extra wil laten betalen is echter gewoon de bedrijfsstrategie. Dat geldt overigens voor de meeste prijsvechters.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

1 Topic starter heeft blijkbaar geen interesse, kwam niet meer terug.

2 Elke cm extra koffer is €30,- voor de ontslagen Piloten te betalen in Regio Eindhoven!
3 Matig internet is niet hun schuld... een gratis wifi is vaak te traag en gaat eruit... bekend probleem.
4 App op 4G telefoon is vaak het beste tussen 2.00 en 5.00 uur te gebruiken, vele slapen en dan log je moeiteloos in....

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Je bent niet de enige Pieter Derks cabaretier was ook ontdaan.

https://m.youtube.com/watch?v=A22x-7nSDwM

Hopelijk helpt dit...

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Ongelezen bericht door renewouters »

Erthanax schreef:
19 mei 2019 10:30
De precieze reden waarom TS niet online kon inchecken is inderdaad niet duidelijk. Dat RyanAir op alle mogelijke manieren haar passagiers extra wil laten betalen is echter gewoon de bedrijfsstrategie. Dat geldt overigens voor de meeste prijsvechters.
Ryanair wil inderdaad dat je voor de opties betaalt, maar voor inchecken op een luchthaven geldt niet. Ze zouden dat het liefste helemaal niet meer mogelijk maken want de kosten daarvan zijn al gauw hoger dan de opbrengsten (als je voor een handjevol mensen die niet online heeft kunnen inchecken een balie moet bemensen is dat duur). Het liefst zouden dit soort bedrijven zonder personeel werken....

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik meen me te herinneren dat Hork O'Leary inderdaad heeft voorgesteld om zonder stewards/stewardessen te vliegen.

Zis61
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2019 22:49

Re: Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Ongelezen bericht door Zis61 »

Ook ik probeer online in te checken bij Ryanair en wat ik ook probeer, het lukt echt niet! (doe dit echt niet voor de eerste keer, dus geen idee wat er aan de hand is)
Morgen, 1 september is de vlucht en ik zal helaas terplaatse moeten inchecken.

Nu ben ik benieuwd wat ze mij te vertellen waarom inchecken niet lukt!
Ook ben ik benieuwd of er kosten aan verbonden zit.

Ik laat van me horen!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Ongelezen bericht door kweenie »

Dan ben ik benieuwd of de vlucht überhaupt wel gaat... De keer dat bij mij het inchecken met geen mogelijkheid lukte bleek bij aankomst op het vliegveld dat de vlucht gecanceld was. Maar ze waren niet zo aardig om dat van tevoren al even te melden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ryanair heeft deze week last van stakingen van het Spaanse personeel. Dus wie weet.

Gesloten