LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over eindafrekening KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
erica irene
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2019 14:35

Klacht over eindafrekening KPN

Ongelezen bericht door erica irene »

begin februari 2019 gaf ik aan bij KPN curator te zijn van dhr. X. Ik heb bij het daarvoor bestemde digitale formulier ook aangegeven het abonnement stop te willen zetten. Reden daarvoor kon ik niet aangeven omdat het fomulier dat niet bood.Ik ging er vanuit dat contact met mij over deze vraag zou worden gelegd. Ik ontving een bevestiging van aanmelding curatorschap maar vernam echter niets over stopzetten abonnement. Begin maart infomeerde ik ernaar en men vertelde mij dat een andere afdeling druk hiermee was ; ik zou hier bericht over krijgen. Op 9 maart bleek mijn cliënt plots niet meer te kunnen bellen en bij navraag bleek het abonnement te zijn stopgezet. Vanaf 9 maart kon mijn cliënt niet meer bellen/ gebeld worden, maar tot mijn verbazing ontving ik half maart een rekening met abonnementskosten tot eind maart 2019. Natuurlijk is het normaal dat mijn cliënt de verbruiks -en ab.kosten betaalt maar het kan niet zo zijn dat je kosten betaalt terwijl je geen abonnement meer hebt. Ik heb KPN hierop op 9 maart telefonisch ( andere wegen zijn er naast een zeer lastig te vinden klachtenformulier niet om direct contact te leggen) geïnformeerd dat ik als curator alsnog een correcte eindafrekening wil ontvangen met aftrek van ab.kosten voor de periode dat mijn cient niet meer er gebruik van kon maken. Tot die tijd heb ik de incasso voor KPN geblokkeerd en dit aangegeven via digitaal klachtenformulier van de KPN . Binnen 10 dagen zou KPN ingaan op deze klacht, maar ik kreeg na 2 dagen alleen een betalingsherinnering van KPN. . Ik heb weer met de KPN gebeld en gezegd dat ik over deze rekening een klacht had ingediend en een officiële eindafrekening én bevestiging van opzegging datum abonnement wil ontvangen en dan zeker overga tot betaling van de officiele eindafrekening. Men zou erachter aan. Begin april had ik niets vernomen, en heb maar weer contact gezocht. Men kon het klachtenformulier niet vinden, maar ik had bewijs van ontvangst hiervan door KPN. Ik heb aangegeven dat ik nog steeds wacht op een bevestiging per welke datum exact het ab. was stopgezet én dat ik nog steeds een officiële eindafrekening verwacht. Op 29 april kreeg ik een mail van KNP waarin werd aangegeven dat ik binnen 3 dagen teruggebeld zou worden. Ik werd nooit teruggebeld , maar kreeg op 1 mei mail van KPN met de mededeling dat het abonnement was stopgezet en dit niet meer werd teruggedraaid.

Het was niet mijn bedoeling dit terug te draaien, ik had wel een klacht over eindafrekening én geen bevestiging van abonnement én nog steeds geen officiële eindafrekening. . Ik heb 1 mei KPN wederom gecontacteerd en gevraagd wanneer ik als curator een schriftelijke bevestiging krijg van dit alles. Hierop gaf KPN mij telefonisch aan dat er een boete a 280 euro in rekening was gebracht, waar teveel berekende abonnementskosten van waren afgetrokken. Ik wist niets van een boete, niks van de hoogte daarvan, en tot op heden heb ik hier ook geen enkele bevestiging van. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik als curator schriftelijke stukken nodig heb ter verantwoording aan rechtbank en aangegeven dat ik bezwaar heb tegen een dergelijke hoge boete daar hier op geen enkele manier met mij over gecommuniceerd is. Ik heb door deze manier van werken vanuit KPN nl. niet de mogelijkheid gehad af te wegen of het financieel zinvol was dit abonnement op te zeggen of niet. Ik kon dit alles ook niet online nagaan, daar inlog op mijn KPN van het abonnement van mijn cliënt al begin maart niet meer mogelijk was. KPN heeft mij op 1 mei aangegeven dat men zou overleggen, gezien de situatie en het gebrek aan communicatie naar mij toe vanuit KPN, of deze boete kwijt gescholden zou kunnen worden en ik zou hierover teruggebeld worden. Na een week had ik weer niets vernomen van KPN maar kreeg wel op 10 mei een melding van Preventel dat KPN mijn cliënt daar als wanbetaler had aangemeld. Ik heb hierop weer KPN gebeld en vernam dat men niks kon doen want de schuld was "verkocht" . Ik weet dus niet over welke schuld het exact gaat, want ik heb daar dus nooit iets over ontvangen. KPN gaf aan mijn cliënt een betalingsherinnering per post te hebben gestuurd, iets wat ik onbegrijpelijk vind. Mijn cliënt heeft niet voor niks een curator, rekeningen en post horen bij mij te komen. Ik weet dus nog steeds niet om welke schuld het exact gaat, weet ook niet aan wel incassobureau deze schuld is verkocht en kan dus ook niks meer oplossen voor cliënt. Schandalig vind ik deze gang van zaken

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klacht over eindafrekening KPN

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u zegt als curator zomaar een abonnement op terwijl u niet weet of uw klant nog aan een contract termijn vastzit? En dan ook nog de incasso geblokkeerd?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klacht over eindafrekening KPN

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als de betalingsperiode per hele maand is en u heeft opgezegd in de maand, dan betaald u in eerste instantie tot het einde van de maand. De maand daarop komt de verrekening vanwege de verbruikskosten. De betaling loopt altijd per kalendermaand en achteraf wordt het teveel betaalde verrekend.
Het probleem dat u nu zelf veroorzaakt hebt ik dat u de maand maart niet betaald heeft, terwijl er wel een overkomst was. Zei het tot 9 maart, maar die dagen zijn dus ook niet betaald. Door deze houding staat de persoon waarvan u de belangen behartigd nu te boek als wanbetaler.

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Klacht over eindafrekening KPN

Ongelezen bericht door Lowieze »

“...... ( andere wegen zijn er naast een zeer lastig te vinden klachtenformulier niet om direct contact te leggen) ....l

Waarom maakt u geen gebruik van de chatfunctie van KPN?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Klacht over eindafrekening KPN

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Lowieze schreef:
19 mei 2019 15:50
“...... ( andere wegen zijn er naast een zeer lastig te vinden klachtenformulier niet om direct contact te leggen) ....l

Waarom maakt u geen gebruik van de chatfunctie van KPN?
Of bel ze eens? De puinhoop lijkt vooral door uw eigen houding veroorzaakt. Immers het contract liep nog en u gaat storneren en de boel blokkeren, logische dat KPN gaan invorderen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klacht over eindafrekening KPN

Ongelezen bericht door berndv »

erica irene schreef:
18 mei 2019 15:18
Ik ging er vanuit dat contact met mij over deze vraag zou worden gelegd
Waarom zouden ze vragen moeten stellen over een opmerking dat het abonnement stopgezet moet worden? Op zich is dat een duidelijke boodschap die zij gehonoreerd hebben. De "begin februari" zal ook ergens rond de 9e zijn gok ik, dus keurig 1 maand opzegtermijn.
erica irene schreef:
18 mei 2019 15:18
Natuurlijk is het normaal dat mijn cliënt de verbruiks -en ab.kosten betaalt maar het kan niet zo zijn dat je kosten betaalt terwijl je geen abonnement meer hebt.
niet? wel eens van afkopen gehoord? Of misschien was het dat niet eens, discussie over vooraf factureren van abonnementskosten is hier onlangs nog voorbij gekomen. Als de facturatie loopt vanaf de 1e van de maand en u beeindigd het abonnement halverwege die maand, is het wel gebruikelijk dat de verrekening achteraf plaats vindt. Dat u gelijk incasso's gaat blokkeren en daarmee dus ook de wel verschuldigde kosten niet betaalt heeft gevolgen.
erica irene schreef:
18 mei 2019 15:18
Ik heb door deze manier van werken vanuit KPN nl. niet de mogelijkheid gehad af te wegen of het financieel zinvol was dit abonnement op te zeggen of niet.
Dat klopt, maar ik lees ook nergens dat u aangegeven dat u een voorstel wilde ontvangen voor het stopzetten van het abonnement, maar dat u het abonnement wilde stopzetten.

De communicatie van KPN lijkt ook geen schoonheidsprijs te verdienen, maar ik heb ook het idee dat u met uw wijze van communiceren het effect heeft van een olifant in een porseleinkast en meer kwaad doet dan goed. Ik weet niet of u de functie curator als beroep heeft of dat u bent toegewezen als niet-professionele curator, ik vermoed dat laatste, maar ik zou wel willen adviseren om goed op te letten hoe u uw client vertegenwoordigt.

KPN heeft overigens ook een postadres, ik wil u in ieder geval adviseren om de communicatie schriftelijk te houden, dan heeft u namelijk een stuk meer bewijsvoering.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht over eindafrekening KPN

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
19 mei 2019 15:24
Dus u zegt als curator zomaar een abonnement op terwijl u niet weet of uw klant nog aan een contract termijn vastzit? En dan ook nog de incasso geblokkeerd?
Inderdaad verbazingwekkend. Heb grootste probleem is straks niet om de hoogte van de boete uit te leggen aan de rechtbank, maar vooral hoe je door dit handelen het belang van de onder curatele gestelde hebt gediend.

Ik zou voortaan wat zorgvuldiger en voorzichtiger zijn, of wellicht een professionele bewindvoerder overwegen. Dit schiet niet op.

Gesloten