LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bellen in Europa met telefoonabonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bellen in Europa met telefoonabonnement

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

NeoDutchio schreef:
24 mei 2019 10:44
Teunbosseman schreef:
24 mei 2019 10:22
Ik spreek nergens over sim only tegoed, ik schreef dat ik een sim only abonnement heb met een bundel ( is tegoed ) van 30 euro.
U mag dus voor €30,- per maand bellen. De prijzen voor nationaal en internationaal bellen zijn verschillend voor u. U betaald dus meer voor het bellen naar het buitenland tov nationaal bellen.
Waar ik op doel zijn bundels met minuten. Men krijgt een x aantal minuten bellen voor een bepaald bedrag per maand. Met deze belbundel kon men vroeger enkel naar nationale nummers vanuit Nederland bellen. Na het afschaffen van de roaming kon men ook vanuit het buitenland bellen uit diezelfde bundel. Een minuut bellen nationaal staat gelijk aan een minuut bellen vanuit Duitsland. Destijds moest je ook al extra betalen voor het bellen vanuit Nederland naar het buitenland. Deze hoorde namelijk niet bij je belminuten. Tenzij je daar een apart abonnement voor hebt.
Wat u hebt is niets anders dan een soort prepaid met de voordelen van een abonnement. U legt €30 in en kan daar alles uit betalen. Maar wel tegen de geldende tarieven. In belbundels met minuten werkt dat anders.

Ja nu weer bundels met minuten, je schrijft steeds wat anders.

Ja ik heb een bundel van 30 euro en daar wordt alles uit betaald. Inderdaad zal de teller sneller lopen bij bellen naar buitenland dan regulier bellen.


Nee, ik heb niet een soort pre-paid. Ik heb een abo waaraan ik vastzit en een maadelijks tegoed krijg. Prepaid is zelf of automatisch opwaarderen en veelal is het tegoed langer houdbaar dan bv in mijn geval.


Eens dat belbundels met alleen minuten anders werkt tov een belbundel all inclusif om maar zo te noemen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bellen in Europa met telefoonabonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Teunbosseman schreef:
24 mei 2019 12:04
Ja ik heb een bundel van 30 euro en daar wordt alles uit betaald. Inderdaad zal de teller sneller lopen bij bellen naar buitenland dan regulier bellen.

Nee, ik heb niet een soort pre-paid. Ik heb een abo waaraan ik vastzit en een maadelijks tegoed krijg. Prepaid is zelf of automatisch opwaarderen en veelal is het tegoed langer houdbaar dan bv in mijn geval.

Eens dat belbundels met alleen minuten anders werkt tov een belbundel all inclusif om maar zo te noemen.
TS klaagt er over dat internationaal bellen vanuit Nederland niet vanuit de belbundel gaat. Dan heb je dus een abonnement met belminuten. En internationaal bellen vanuit Nederland zat nooit in een bundel. Pas later zijn er ook abonnementen gekomen waarbij je je minuten ook internationaal gebruikt kunnen worden. Echter worden deze niet veel aangeboden aangezien deze erg duur zijn.
Dat u een heel ander abonnement heeft doet hier helemaal niet ter zake. U betaald trouwens ook meer voor internationaal bellen tov nationaal.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bellen in Europa met telefoonabonnement

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

NeoDutchio schreef:
24 mei 2019 12:15
Teunbosseman schreef:
24 mei 2019 12:04
Ja ik heb een bundel van 30 euro en daar wordt alles uit betaald. Inderdaad zal de teller sneller lopen bij bellen naar buitenland dan regulier bellen.

Nee, ik heb niet een soort pre-paid. Ik heb een abo waaraan ik vastzit en een maadelijks tegoed krijg. Prepaid is zelf of automatisch opwaarderen en veelal is het tegoed langer houdbaar dan bv in mijn geval.

Eens dat belbundels met alleen minuten anders werkt tov een belbundel all inclusif om maar zo te noemen.
TS klaagt er over dat internationaal bellen vanuit Nederland niet vanuit de belbundel gaat. Dan heb je dus een abonnement met belminuten. En internationaal bellen vanuit Nederland zat nooit in een bundel. Pas later zijn er ook abonnementen gekomen waarbij je je minuten ook internationaal gebruikt kunnen worden. Echter worden deze niet veel aangeboden aangezien deze erg duur zijn.
Dat u een heel ander abonnement heeft doet hier helemaal niet ter zake. U betaald trouwens ook meer voor internationaal bellen tov nationaal.

Jij en ik en overigen weten niet welk abo TS precies heeft. Dat wordt nergens genoemd. Is allemaal giswerk wat wij doen.

Jij reageert als eerste met o.a. -> Bellen naar het buitenland heeft nooit in een bundel gezeten. En dat is niet waar....hangt helemaal af wat voor soort abo en bundel je hebt bij welke provider.

Als je alleen een abo hebt met belminuten dan kan ik mij voorstellen dat bellen naar buitenland apart wordt berekend. Maar zeker weten wij pas als TS verteld wat voor soort abo deze heeft.


Hoezo zou mijn abonnement niet terzake doen ? Omdat ik bewijs dat wel degelijk bellen naar het buitenland vanuit NL vanuit een bundel kan gaan ??
Wellicht heb ik TS op een idee gebracht.


PS:
Heb nagekeken en ik heb 5GB / minuten / sms bundel. Dus ook minuten alleen loopt de teller sneller met bellen naar buitenland.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bellen in Europa met telefoonabonnement

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij uw abonnement loopt dat dus ruim 80 keer sneller als u naar het buitenland belt.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bellen in Europa met telefoonabonnement

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Lady1234 schreef:
24 mei 2019 12:45
Bij uw abonnement loopt dat dus ruim 80 keer sneller als u naar het buitenland belt.
Met de nadruk op als ja......zoveel bel ik niet met mijn mobiel naar buitenland. Gebruik meer whatsapp via wifi of 4G.
Maar was paar keer wel handig toe nodig was :mrgreen:

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bellen in Europa met telefoonabonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Teunbosseman schreef:
24 mei 2019 12:37
Jij en ik en overigen weten niet welk abo TS precies heeft. Dat wordt nergens genoemd. Is allemaal giswerk wat wij doen.
TS vraagt zich af waarom bellen vanuit Nederland naar het buitenland niet uit de bundel kan. TS heeft dus een bundel die dat niet biedt. Dat is niet gissen, dat is wat er staat. U geeft zelf al aan dat u een pakket hebt met geld. Uit dat potje wordt alles betaald. Dat heeft TS dus ook niet. Blijft er over een belbundel met belminuten. Ook dat is dus niet gissen. Deze vraag is al ontzettend vaak voorbij gekomen sinds dat de roaming is afgeschaft en zo’n beetje alle providers andere abonnementen gingen aanbieden. Veel mensen dachten namelijk dat bellen in en door heel Europa in de bundel zat. En dat is dus niet zo. En met die bundel wordt een bundel met belminuten bedoeld zoals de meeste providers die aanbieden.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bellen in Europa met telefoonabonnement

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

NeoDutchio schreef:
24 mei 2019 13:22
Teunbosseman schreef:
24 mei 2019 12:37
Jij en ik en overigen weten niet welk abo TS precies heeft. Dat wordt nergens genoemd. Is allemaal giswerk wat wij doen.
TS vraagt zich af waarom bellen vanuit Nederland naar het buitenland niet uit de bundel kan. TS heeft dus een bundel die dat niet biedt. Dat is niet gissen, dat is wat er staat. U geeft zelf al aan dat u een pakket hebt met geld. Uit dat potje wordt alles betaald. Dat heeft TS dus ook niet. Blijft er over een belbundel met belminuten. Ook dat is dus niet gissen. Deze vraag is al ontzettend vaak voorbij gekomen sinds dat de roaming is afgeschaft en zo’n beetje alle providers andere abonnementen gingen aanbieden. Veel mensen dachten namelijk dat bellen in en door heel Europa in de bundel zat. En dat is dus niet zo. En met die bundel wordt een bundel met belminuten bedoeld zoals de meeste providers die aanbieden.

Ik weet wat TS zich afvroeg en jouw latere standpunt is niet onjuist alleen je eerste standpunten wel. Later in deze discussie kom je met andere aanvullende argumenten en antwoorden welke wel juist zijn.


Ik heb een pakket met niet alleen maar geld. Het is een combinatie van geld met MB,Minuten,SMS. Verbruik ik meer dan gaat de waarde en data van de bundel omlaag.

Bv in data heb ik nu 4643 van 5000MB/ MIN/SMS en in euri is dat 28,78 van de 31 euro. ( abo is 31 euro ipv 30 )

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Bellen in Europa met telefoonabonnement

Ongelezen bericht door Icasheb »

In Nederland roam je niet, dit doe je alleen in het buitenland. Vandaar dat je bij sommige providers extra betaald per maand als je naar een ander land in Europa belt. (of dit een buitenlands nummer is of een 06, dit maakt niks uit. Als de telefoon van degene die gebeld word in het buitenland bevind, betaal je extra)

T-mobile biedt 120 minuten per maand aan om naar een ander land in Europa te bellen (op Zwitserland na). Voor 10 euro extra per maand is dit onbeperkt.
KPN heeft het er standaard in zitten
Vodafone heeft 100 minuten bij de RED abonnementen zitten.

Er zullen nog wel meer providers zijn. Even goed inlezen en alles word duidelijk.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bellen in Europa met telefoonabonnement

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Icasheb schreef:
24 mei 2019 16:06
In Nederland roam je niet, dit doe je alleen in het buitenland. Vandaar dat je bij sommige providers extra betaald per maand als je naar een ander land in Europa belt. (of dit een buitenlands nummer is of een 06, dit maakt niks uit. Als de telefoon van degene die gebeld word in het buitenland bevind, betaal je extra)

T-mobile biedt 120 minuten per maand aan om naar een ander land in Europa te bellen (op Zwitserland na). Voor 10 euro extra per maand is dit onbeperkt.
KPN heeft het er standaard in zitten
Vodafone heeft 100 minuten bij de RED abonnementen zitten.

Er zullen nog wel meer providers zijn. Even goed inlezen en alles word duidelijk.

De gemarkeerde zin klopt niet. Je kan natuurlijk niet altijd weten of een 06 nummer in buitenland is. De beller betaald tot aan de grens, vanaf de grens belt houder van het 06 nummer welke zich in buitenland bevindt.

Over goed inlezen gesproken :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bellen in Europa met telefoonabonnement

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk dat bedoeld wordt: een vast buitenlands nummer of een mobiel buitenlands nummer.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Bellen in Europa met telefoonabonnement

Ongelezen bericht door Icasheb »

Lady1234 schreef:
24 mei 2019 18:25
Ik denk dat bedoeld wordt: een vast buitenlands nummer of een mobiel buitenlands nummer.
Thanks. Dat bedoelde ik ook inderdaad. Ik verwoorde het iets te gehaastig. Ik zal het aanpassen.

Edit: Helaas kan niet meer aangepast worden. Moest inderdaad mobiel of vast buitenland zijn.

janenjanneke
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2010 21:53

Re: Bellen in Europa met telefoonabonnement

Ongelezen bericht door janenjanneke »

Nog een kleine aanvulling die in bovenstaande berichten niet genoemd is. Sinds 15 mei 2019 mag bellen vanuit Nederland naar een ander EU-land niet meer dan 23 cent per minuut kosten. In 2018 werd hierover in Brussel een akkoord bereikt. Daardoor komt een einde aan de grote prijsverschillen tussen aanbieders en de soms erg hoge prijzen per minuut. Zowel bellen naar een andere EU-lidstaat als sms'en krijgen een maximumtarief. Voor bellen is dat dus 23 cent per minuut, voor sms'en is dit 7 cent per berichtje. Je kunt hier meer info over vinden: https://www.bellen.com/nieuws/bellen-na ... -goedkoper. In de speciale vergelijker voor Bellen naar het buitenland kun je per land bekijken wat providers in rekening brengen.

Gesloten