LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Dedumo
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2019 20:08

ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen

Ongelezen bericht door Dedumo »

Hallo allemaal, Ik zit met het probleem dat Zara beweerd een bontjas nooit te hebben ontvangen, terwijl ik de bontjas netjes heb ingepakt en hier ook een t&t van heb.

Ik ben al ruim 5 maanden bezig met mailen en bellen, maar Zara geeft aan mij niet verder meer te willen helpen. Zara zegt neem contact op met Klarna en Klarna zegt neem contact op met Zara (ik heb namelijk de betaaloptie Klarna gebruikt).
Ik wordt dus al ruim 5 maanden van het kastje naar de muur gestuurd.
Zara eist nu van mij dat ik een bedrag van €44,97 betaal voor een bontjas die ik heb geretourneerd.

Ik heb op 23-11-2018 een bestelling geplaatst bij Zara (13 artikelen). Op 2-12-2018 heb ik besloten een deel hiervan te retourneren (9 artikelen). Deze zijn ontvangen en bevestigd. Over de overgebleven 4 artikelen twijfelde ik nog, op 19-12-2018 besloot ik uiteindelijk om 2 artikelen te houden en 2 artikelen terug te sturen (een trui en een bontjas). Ik heb via de site om 12:31 een retouraanvraag geplaatst voor de trui, maar ik kon de bontjas niet aanvinken omdat ik deze tijdens de eerste retourzending perongeluk had aangevinkt. Toen heb ik om 12:37 via de Online chat van Zara gevraagd om een retourlabel voor de trui en de bontjas.
Ik heb om 12:52 en 12:53 retourlabels ontvangen in mijn mail, een voor alleen de trui en een voor de trui&en de bontjas.
Waarschijnlijk heb ik tijdens het retourzenden de retourlabel voor enkel de trui uitgeprikt en opgestuurd.

Ik voel me machteloos en vind het zeer respectloos dat Zara op deze manier omgaat met klachten. Ik heb een t&t code en er zou desnoods gekeken kunnen worden naar het gewicht van de pakket die ik heb opgestuurd.
Ik vind het ook zeer onverantwoordelijk dat er ruim 5 maanden over is gedaan om contact met mij op te zoeken hierover en dit te onderzoeken, waardoor het ook bijna onmogelijk wordt om te achterhalen wat er nou echt uit het pakket is gekomen voor Zara.
Het moet niet kunnen dat ik verplicht wordt te betalen voor een product die ik niet heb en dat dit wordt afgedaan met simpelweg aan te geven dat ik niet verder geholpen kan worden.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U vindt het onverantwoord van Zara, maar u vergeet gemakshalve dat u de ene fout na de andere maakt. Eerst geeft u aan de bontjas terug te sturen wat niet gedaan wordt en daarna stuurt u het wel terug zonder het formulier.
U hebt geen bewijs dat u het terug gestuurt heeft en klaagt dat Zara uw werk niet wil oplossen. Bij u ligt de bewijslast.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U bestelt 13 artikelen en houdt er per saldo 2. De andere 9 stuurt u terug, en de volgende 2 ook maar op de verkeerde manier.

En dan een bontjas voor € 44,97?

Ik kan mij voorstellen dat Zara een dergelijke klant niet het voordeel van de twijfel gunt. En daar verder geen werk meer voor gaat verzetten.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 24 mei 2019 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen

Ongelezen bericht door renewouters »

Als internet te complex voor je is, kan je beter weer gewoon in stenen winkels gaan kopen. Daar ga je gewoon terug met het product en het bonnetje als het niet goed is. Moet je alleen wel goed je bonnetje bewaren!

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen

Ongelezen bericht door witte angora »

Dedumo schreef:
23 mei 2019 20:13
Toen heb ik om 12:37 via de Online chat van Zara gevraagd om een retourlabel voor de trui en de bontjas.
Ik heb om 12:52 en 12:53 retourlabels ontvangen in mijn mail, een voor alleen de trui en een voor de trui&en de bontjas.
Waarschijnlijk heb ik tijdens het retourzenden de retourlabel voor enkel de trui uitgeprikt en opgestuurd.
Dus je hebt twee retourlabels voor één trui?

Eerlijk gezegd vind ik het wel erg toevallig dat in het pakket zowel het label voor de bontjas als, volgens Zara, de bontjas zelf ontbreken. Het lijkt me dat, als de bontjas bij de trui in het pakket zit, dat Zara ook zonder label heus wel begrijpt waar dat ding vandaan komt en daar wat mee gaat doen.

Ik krijg een beetje een déjà vu gevoel, dat ging ook over een bontjas... Geen idee meer welk bedrijf.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die kostte wel heer wat meer, als ik mij wel herinner. Iets met een oude ontvangen of teruggestuurd?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt. Dat topic is toen verwijderd.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen

Ongelezen bericht door Frantic2 »

https://www.lc.nl/economie/Webshops-zij ... d8dc4a6d95

Soms begrijp je gewoon direct waarom.....

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zou me niks verbazen als op een dag met name de kleinere webshops de handdoek in de ring gaan gooien.

De brutaliteit van sommige mensen kent geen grenzen, en ze komen er steeds mee weg omdat het niet aan te pakken is.

JJMcKay
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2015 11:22

Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen

Ongelezen bericht door JJMcKay »

Veel grote labels met een stenen winkel bieden ook de mogelijkheid om online bestelde zaken in de stenen winkel terug te brengen. Zara heeft ook stenen winkels, in bijna alle grote steden.

Misschien had je vooraf uit kunnen zoeken of dit een mogelijkheid was en zo ja, dat dan beter kunnen doen?

Zoals ik het verhaal lees ben je wel slordig geweest met je administratieve verplichtingen tov je retouren. Daarnaast kun je zelf ook middels de t&t je pakket goed volgen en dan zelf ook op tijd ingrijpen als het mis dreigt te gaan.

Ik denk dan ook dat Zara hier wel in haar recht staat.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen

Ongelezen bericht door berndv »

witte angora schreef:
25 mei 2019 20:39
Ik krijg een beetje een déjà vu gevoel, dat ging ook over een bontjas... Geen idee meer welk bedrijf.
Bijenkorf, maar was inderdaad een dure jas en een lange discussie. :wink:

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
25 mei 2019 21:33
Klopt. Dat topic is toen verwijderd.
Zo zie je maar waarom het verwijderen van topic in beginsel onverstandig is.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gelukkig hebben we een gezamenlijk forum geheugen.!

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
27 mei 2019 12:25
Moneyman schreef:
25 mei 2019 21:33
Klopt. Dat topic is toen verwijderd.
Zo zie je maar waarom het verwijderen van topic in beginsel onverstandig is.
I know, I know... nu Radar nog :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen

Ongelezen bericht door moederslink »

berndv schreef:
27 mei 2019 12:01
witte angora schreef:
25 mei 2019 20:39
Ik krijg een beetje een déjà vu gevoel, dat ging ook over een bontjas... Geen idee meer welk bedrijf.
Bijenkorf, maar was inderdaad een dure jas en een lange discussie. :wink:
Bijenkorf idd en die jas kostte € 900 en ze kreeg een kapotte jas retour ( of zoiets ... :oops: :lol: )

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er werd volgens mij gezegd dat er een oude, kapotte teruggestuurd was.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen

Ongelezen bericht door moederslink »

Die de Bijenkorf dus weer linea recta naar haar terugstuurde , toch? :?

Wat betreft de TS hier :
misschien kunt u eens naar een stenen Zara gaan met uw verhaal en een bedrijfsleider( ster) te pakken zien te krijgen?
En daar dan nog die 'bont' jas zien te krijgen voor die € 44.97 maar dat zal niet meer in het assortiment zitten, neem ik aan , zo tegen de zomer of vraag een tegoedbon of zo......kunt u de komende winter misschien weer ' bont ' scoren voor die prijs... 8) .

Er zijn sowieso rare fouten gemaakt met die retourlabels en of dat allemaal nog terug te halen valt na 5 maanden?
Zij verwerken honderden , zo niet duizenden pakketten per week .

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: ZARA zegt retour niet te hebben ontvangen

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Er is vandaag een zaak gepubliceerd die raakvlakken heeft met uw geval. Wellicht kunt u hier iets uit halen waarmee u verder kan.

http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2019:2271

Gesloten