LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AppleCare gesloten maar geen garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
mgreving
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2019 11:36

AppleCare gesloten maar geen garantie

Ongelezen bericht door mgreving »

Beste Tros Radar,

Ik heb een probleem met AppleCare+. In januari dit jaar heb ik een Apple Watch 4 Cellular + GPS 40mm gekocht in Australië. Toen ik in Nederland aankwam heb ik AppleCare+ aangeschaft mocht er een probleem met deze Apple Watch ontstaan in Nederland.

Nu gebeurde dat in maart. De hartslagfunctie werkte niet goed meer aan een pols. Dus ik de AppleCare support lijn gebeld, en ik moest mijn apparaat resetten, opnieuw opstarten, opnieuw koppelen, maar dat bood geen oplossen. Daarna werd er een Express Replacement service aangeboden. Maar bij het instellen van deze Express Replacement lukte dat niet in de systemen van Apple omdat het model wat ik had niet in Nederland verkocht wordt. Nu zegt de overeenkomst die ik gesloten heb niks over modellen en vind ik dat ik gewoon geholpen moet worden.

De medewerker aan de lijn gaf mij aan dat ik naar een Apple Store in Duitsland, Frankrijk of Zwitserland kon gaan en daar alsnog gebruik kon maken van de garantie. Ik vond dit wel een beetje raar, maar omdat ik twee weken daarna toch via Basel moest rijden heb ik daar een afspraak laten maken en probeerde ik daar garantie te krijgen. Ik kreeg daar te horen dat alleen Zwitserse klanten geholpen werden en ik niet. Al met al heeft dat mij met mijn reisgenoten 2 uur tijdsverlies en frustratie gekost.

Vervolgens weer terug in Nederland heb ik nogmaals geprobeerd om het met Apple op te lossen, maar er wordt geen enkele goede oplossing geboden. Welke opties heb ik en hoe moet ik die precies bewandelen. Het is namelijk zo dat ik een overeenkomst heb waarin ze mij service moeten bieden, maar Apple blijft in gebreke. De enige oplossing die ze na veel moeite bieden is het volledig terugbetalen van de AppleCare garantie omdat ze niet kunnen leveren vanuit Nederland. Ik ben hier op dit moment nog niet op ingegaan, want ik heb een defect apparaat en ik heb een overeenkomst voor garantie gesloten met hun.

Stel ik krijg een nieuwe opgestuurd vanuit Duitsland en ik moet het apparaat met een ontvangen label opsturen naar Duitsland dan vind ik dat ook prima.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: AppleCare gesloten maar geen garantie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U hebt een overeenkomst met een verkoper in Australië.
Voor registratie in Nederland gelden voorwaarden. Binnen 60 dagen na aankoop en u moet het serienummer ingeven. Het lijkt mij vrij lastig om een serienummer uit Australië hier in te geven.
U had beter de verzekering daar kunnen afsluiten aangezien u recht hebt op wereldwijde hulp.

Hoe heeft u de verzekering afgesloten, heeft u het serienummer ingegeven en hebt u daar bewijs van?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: AppleCare gesloten maar geen garantie

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Hoewel een andere oorzaak vind u hier een beetje hetzelfde probleem

webwinkels-f69/gsmweb-levert-tsjechisch ... 90174.html

Lijkt dus niet oplosbaar te zijn.

.Dit heeft tot gevolg dat bepaalde functionaliteiten beperkt zijn, o.a. het functioneren van de ECG-app.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: AppleCare gesloten maar geen garantie

Ongelezen bericht door berndv »

Maar hoe kan je apple care+ afsluiten voor een horloge dat niet in Nederland gekocht is? Je geeft aan dat je nu een probleem hebt met het invullen van je serienummer, maar als ik de site van apple volg, moet je bij het afsluiten van de verzekering ook je serienummer doorgeven, is dat toen ook gedaan? Als zij toen geen probleem maakten van het serienummer, zou dat mijns inziens geen beperking moeten zijn.

mgreving
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2019 11:36

Re: AppleCare gesloten maar geen garantie

Ongelezen bericht door mgreving »

Toch heb ik gewoon een bewijs van AppleCare garantie in Nederland met het Australische serienummer. Dus dan moet AppleCare in Nederland service bieden lijkt mij?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: AppleCare gesloten maar geen garantie

Ongelezen bericht door berndv »

mgreving schreef:
29 mei 2019 15:47
Toch heb ik gewoon een bewijs van AppleCare garantie in Nederland met het Australische serienummer. Dus dan moet AppleCare in Nederland service bieden lijkt mij?
Hoe heb je dit afgesloten?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: AppleCare gesloten maar geen garantie

Ongelezen bericht door sylvesterb »

berndv schreef:
29 mei 2019 15:59
mgreving schreef:
29 mei 2019 15:47
Toch heb ik gewoon een bewijs van AppleCare garantie in Nederland met het Australische serienummer. Dus dan moet AppleCare in Nederland service bieden lijkt mij?
Nee dat hoeven ze niet, ze hoeven geen garantie te geven op een product wat u niet in Europa heeft gekocht en hier niet verkrijgbaar is. U AppleCare is wel gewoon bruikbaar in Australie, ik zou het terugbetalen maar accepteren.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: AppleCare gesloten maar geen garantie

Ongelezen bericht door Costnix »

Maar die AppleCare is niet in Australië gekocht. Heb je ook niets aan.

mgreving
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2019 11:36

Re: AppleCare gesloten maar geen garantie

Ongelezen bericht door mgreving »

berndv schreef:
29 mei 2019 15:59
mgreving schreef:
29 mei 2019 15:47
Toch heb ik gewoon een bewijs van AppleCare garantie in Nederland met het Australische serienummer. Dus dan moet AppleCare in Nederland service bieden lijkt mij?
Hoe heb je dit afgesloten?
Toen ik in Nederland aangekomen was dacht ik: Die AppleCare is toch wel handig en heb het online aangeschaft door mijn serienummer in te voeren en ik heb in euro’s betaald in NL. Werd gewoon geaccepteerd. Ik heb ook gewoon een Nederlandse overeenkomst.

mgreving
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2019 11:36

Re: AppleCare gesloten maar geen garantie

Ongelezen bericht door mgreving »

mgreving schreef:
29 mei 2019 18:07
berndv schreef:
29 mei 2019 15:59
mgreving schreef:
29 mei 2019 15:47
Toch heb ik gewoon een bewijs van AppleCare garantie in Nederland met het Australische serienummer. Dus dan moet AppleCare in Nederland service bieden lijkt mij?
Hoe heb je dit afgesloten?
Toen ik in Nederland aangekomen was dacht ik: Die AppleCare is toch wel handig en heb het online aangeschaft door mijn serienummer in te voeren en ik heb in euro’s betaald in NL. Werd gewoon geaccepteerd. Ik heb ook gewoon een Nederlandse overeenkomst.
Zie foto:

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: AppleCare gesloten maar geen garantie

Ongelezen bericht door sylvesterb »

mgreving schreef:
29 mei 2019 18:07
berndv schreef:
29 mei 2019 15:59
mgreving schreef:
29 mei 2019 15:47
Toch heb ik gewoon een bewijs van AppleCare garantie in Nederland met het Australische serienummer. Dus dan moet AppleCare in Nederland service bieden lijkt mij?
Hoe heb je dit afgesloten?
Toen ik in Nederland aangekomen was dacht ik: Die AppleCare is toch wel handig en heb het online aangeschaft door mijn serienummer in te voeren en ik heb in euro’s betaald in NL. Werd gewoon geaccepteerd. Ik heb ook gewoon een Nederlandse overeenkomst.
Apple is een internationaal bedrijf de overeenkomst is geldig voor het land van aanschaf. Maar deze strijd ga je niet winnen van Apple. Zij gaan geen garantie verlenen op een product wat in Nederland niet te koop is, lijkt me ook heel logische.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: AppleCare gesloten maar geen garantie

Ongelezen bericht door john18 »

sylvesterb schreef:
29 mei 2019 19:48
mgreving schreef:
29 mei 2019 18:07
berndv schreef:
29 mei 2019 15:59


Hoe heb je dit afgesloten?
Toen ik in Nederland aangekomen was dacht ik: Die AppleCare is toch wel handig en heb het online aangeschaft door mijn serienummer in te voeren en ik heb in euro’s betaald in NL. Werd gewoon geaccepteerd. Ik heb ook gewoon een Nederlandse overeenkomst.
Apple is een internationaal bedrijf de overeenkomst is geldig voor het land van aanschaf. Maar deze strijd ga je niet winnen van Apple. Zij gaan geen garantie verlenen op een product wat in Nederland niet te koop is, lijkt me ook heel logische.
Compleet mee oneens! Er staat nadrukkelijk bij applecare+ het volgende.
Er zijn ook genoeg redenen waarom AppleCare+ helemaal niet nodig is, bijvoorbeeld omdat je Europese consumentenbescherming hebt,
Heb je die niet is het dus wel handig om te hebben. Bron: https://www.iculture.nl/uitleg/applecare/

Ze hebben geaccepteerd als verzekerde dus moet ook vergoed worden. Tenzij het nadrukkelijk in de voorwaarden staat van zijn overeenkomst dat aangeschafte producten buiten de EU niet kan worden verzekerd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: AppleCare gesloten maar geen garantie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Tja dan veel succes als je daar zo zeker van bent. In welk land begin je de rechtszaak?

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: AppleCare gesloten maar geen garantie

Ongelezen bericht door john18 »

Theotrucker schreef:
29 mei 2019 21:00
Tja dan veel succes als je daar zo zeker van bent. In welk land begin je de rechtszaak?
Nederland. Daar is de overeenkomst tot stand gekomen betreft verzekering.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: AppleCare gesloten maar geen garantie

Ongelezen bericht door Costnix »

Er zal in de voorwaarden van uw overeenkomst staan welke recht van toepassing is verklaard.
Dit maar eens eerst nakijken.

Senso
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: AppleCare gesloten maar geen garantie

Ongelezen bericht door Senso »

Juridisch zit Apple volgeens mij fout. Ze hebben de mogelijkheid gegeven om een AppleCare contract af te sluiten, op een apparaat waarvan je het serienummer hebt ingevuld, en dat vervolgens geaccepteerd. Daarmee zijn ze een contractuele verplichting aangegaan, waarvoor ze jouw Eurootjes hebben geïncasseerd.

Gesloten