LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gepensioneerden (met aanvullend pensioen) laten meebetalen aan maximale leeftijd AOW van 67 jaar

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gepensioneerden (met aanvullend pensioen) laten meebetalen aan maximale leeftijd AOW van 67 jaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, ik had het ook over het opbouwen van een AOW-recht. De SVB benoemt het kennelijk anders.

Maar mijn kernpunt blijft: ik ben op mijn 15e begonnen met het opbouwen van AOW-rechten. Nu wordt ineens gesteld dat ik ze vanaf mijn 18e opbouw. Er zijn dus drie jaar AOW-rechten verdwenen. Dat heeft niks te maken dat je niet meer dan 100% kunt opbouwen; het heeft ermee te maken dat die termijn nu ineens verschoven is.

Het enige wat acceptabel is, is dat ik nog steeds van mijn 15e tot mijn 65e AOW-rechten opbouw, maar dat dat pas later te gelde gemaakt kan worden, dus vanaf mijn 68e (zoals het er nu voor staat). Dan klopt het beter. Dan kan ik ook vanaf mijn 65 naar het buitenland zonder gekort te worden op de AOW.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Gepensioneerden (met aanvullend pensioen) laten meebetalen aan maximale leeftijd AOW van 67 jaar

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat van 50 jaar in Nederland verblijven klopt niet. Ik heb twee jaar in Duitsland gewerkt, wel hier gewoond, daar krijg ik dus geen WAO over. Gelukkig dan weer wel Duitse Rente over die periode.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gepensioneerden (met aanvullend pensioen) laten meebetalen aan maximale leeftijd AOW van 67 jaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En andersom klopt NIET verblijven ook niet, want je kunt in het buitenland wonen en in Nederland werken en daardoor rechten opbouwen. Of in het buitenland wonen en werken (of niet werken) en uit privé in Nederland rechten opbouwen.

Maar daar ging het punt van WA mijns inziens niet over. Een 15-jarige betaalt nu ook premie, dus die kan best tot tzt 55 jaar premie hebben betaald. Maar als die er zeg drie jaar tussenuit gaat, krijgt hij of zij wel 6% korting op de AOW.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Gepensioneerden (met aanvullend pensioen) laten meebetalen aan maximale leeftijd AOW van 67 jaar

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Costnix schreef:
02 jun 2019 22:12
Volgens mij was het een greep in het ABP pensioenfonds. Veel erger dus. Ja het was het ABP.
Zie: https://adbroere.nl/web/nl/artikelen/he ... jarden.php
Ik voelde mij als ambtenaar bestolen. Vanaf die tijd is mijn vertrouwen in de overheid geheel verdwenen.
Er was een greep uit het ABP, maar later ook uit het AOW-fonds, maar dit was een fictief fonds: https://www.parlementairemonitor.nl/935 ... nvj32iycyy alleen voor de Bühne.
Als straks de AOW-leeftijd wordt bevroren op 66 jaar en 4 maanden zal je merken dat er ook een greepje uit de pensioenfondsen is gedaan. De pensioenpremie is immers verlaagd, zodat mensen op hun 68e voldoende pensioen hebben gespaard, mits ze tot die tijd werken.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gepensioneerden (met aanvullend pensioen) laten meebetalen aan maximale leeftijd AOW van 67 jaar

Ongelezen bericht door kuklos »

Mensen, waarom blijven wij discussie voeren? TS heeft zich 31 mei aangemeld, zich een half uur later afgemeld en sindsdien niets meer van zich laten horen. Hij/zij neemt zelf het onderwerp al niet serieus.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Gepensioneerden (met aanvullend pensioen) laten meebetalen aan maximale leeftijd AOW van 67 jaar

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Kuklos, dat weet je toch niet. Niemand is verplicht zich aan te melden om te lezen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gepensioneerden (met aanvullend pensioen) laten meebetalen aan maximale leeftijd AOW van 67 jaar

Ongelezen bericht door kuklos »

Theotrucker schreef:
03 jun 2019 20:06
Kuklos, dat weet je toch niet. Niemand is verplicht zich aan te melden om te lezen.
Dat durf ik wel te stellen. Er zijn vragen gesteld aan TS in dit topic en die zijn niet beantwoord. Als TS het onderwerp serieus had genomen en hier meegelezen had had hij/zij op die vragen antwoord gegeven.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gepensioneerden (met aanvullend pensioen) laten meebetalen aan maximale leeftijd AOW van 67 jaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd is er vanaf het begin niet al teveel bijval geweest, om het netjes te zeggen. Als de TS ooit terug zou komen moet hij zijn idee verdedigen tegenover een meerderheid van sceptici die, zoals de kaarten nu liggen niet te overtuigen zijn. Ik kan me indenken dat er op vragen dan niet eens meer ingegaan wordt.

Ik hou het voor mogelijk dat de TS zijn onderwerp wel serieus heeft genomen, maar inmiddels de handdoek in de ring heeft gegooid.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gepensioneerden (met aanvullend pensioen) laten meebetalen aan maximale leeftijd AOW van 67 jaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of wellicht bedacht heeft dat zijn plan niet bepaald doordacht was.

Nederbelg
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jan 2006 11:30

Re: Gepensioneerden (met aanvullend pensioen) laten meebetalen aan maximale leeftijd AOW van 67 jaar

Ongelezen bericht door Nederbelg »

Het mag dan misschien egoistisch van mij lijken, maar met een AOW van 700 euro, en een pensioentje van 265 euro, zie ik niet veel mogelijkheden om ook nog eens extra te gaan betalen aan dergelijk initiatief.
Denkt u echt dat Rutte (= asociale VVD) kabinet zich iets van u en uw idee, gaan aantrekken?
Iedereen hier, moet ook bedenken, dat een nieuw pensioenstelsel dat door de VVD is bedacht, altijd slechter is voor de minima, net zoals dat andere VVD "gedrocht", de nieuw Zorg uit 2006.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Gepensioneerden (met aanvullend pensioen) laten meebetalen aan maximale leeftijd AOW van 67 jaar

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dit land bestaat dan ook alleen maar voor de minima. Ik zelf ben dat hele sociale geneuzel onderhand zat aan het worden. We moeten idioot veel belasting betalen, omdat we allemaal zoveel regelingen hebben om mensen maar aan te laten modderen. Wanneer komen eens de regelingen waarbij mensen gaan denken 'ah ****, misschien moet ik toch maar eens wat nuttigs gaan doen?'. We hebben idioot veel langdurig werkelozen die mentaal en fysiek gewoon in staat zijn om te werken, maar het allemaal wel goed vinden of het werk niet goed genoeg vinden. Een hoop mensen die kinderen hebben, terwijl ze amper in eigen onderhoud kunnen voorzien (maar schijnbaar is kinderen krijgen een recht, geen keuze waarover nagedacht kan worden). En zo zijn er nog zoveel dingen die met regeltjes overeind worden gehouden.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Gepensioneerden (met aanvullend pensioen) laten meebetalen aan maximale leeftijd AOW van 67 jaar

Ongelezen bericht door gosewijn »

Je weet toch ,je moet toch weten , als je met aow gaat dat je een flinke stap achteruitgaat. Helaas de meeste denken dat ze het zelfde of meer krijgen dan als ze werken . Ik heb alleen aow en huurtoeslag en zorgtoeslag , kan er prima van leven en 2 keer per jaar op vakantiegaan .

Okee elke dag biefstuk is een beetje te veel van het goede . :wink:

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Gepensioneerden (met aanvullend pensioen) laten meebetalen aan maximale leeftijd AOW van 67 jaar

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

gosewijn schreef:
04 jun 2019 00:19
en 2 keer per jaar op vakantiegaan .

Eén vakantie van 183 dagen en een tweede van 182 dagen? :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gepensioneerden (met aanvullend pensioen) laten meebetalen aan maximale leeftijd AOW van 67 jaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nederbelg schreef:
03 jun 2019 23:15
Het mag dan misschien egoistisch van mij lijken, maar met een AOW van 700 euro, en een pensioentje van 265 euro, zie ik niet veel mogelijkheden om ook nog eens extra te gaan betalen aan dergelijk initiatief.
Denkt u echt dat Rutte (= asociale VVD) kabinet zich iets van u en uw idee, gaan aantrekken?
Iedereen hier, moet ook bedenken, dat een nieuw pensioenstelsel dat door de VVD is bedacht, altijd slechter is voor de minima, net zoals dat andere VVD "gedrocht", de nieuw Zorg uit 2006.

De netto AOW is € 787,45, of € 1146,61, dus blijkbaar hebt u een korting op uw AOW. En als dat pensioen van € 256 netto is, krijgt u het grootste deel van de ingehouden loonheffing ook terug.

Gesloten