Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
marc1766
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door marc1766 » 06 jun 2019 20:47

De rabobank heeft ontzettend geblunderd met het geven van een duur adviesrapport over een te verkrijgen hypotheek, en dat hebben ze niet 1 keer gedaan, dat hebben ze 2x gedaan, en daar ben ik achter gekomen nadat een echte fiscalist met verstand van zaken alles uitgezocht heeft.
Iemand enig idee hoe je hier een klacht over kunt indienen?
Je gaat er van uit dat de Rabobank met al hun kennis goede adviezen geeft voor de klant, en geen gestuntel met cijfers waarvan achteraf blijkt dat het niet kan, en mag, en dat ik wellicht ernstig benadeeld ben.
Juist omdat je er van uitgaat dat zij kennis hebben, moet je daar voor dik betalen, een adviesgesprek kost al gauw enkele duizenden euro's.
Zoals het nu blijkt is het dat geld niet waard geweest.
Hoe kun je nu over dit het beste een klacht indienen bij de Rabobank?
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jun 2019 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Revoked
Berichten: 913
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door Revoked » 06 jun 2019 20:56

"wellicht benadeeld"... Ga eerst maar eens uitvogelen òf dat nou wel of niet zo is.

thecure
Berichten: 2428
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door thecure » 06 jun 2019 20:57

Wat is dan het probleem? Waarin hebben ze geblunderd?

Lady1234
Berichten: 11048
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door Lady1234 » 06 jun 2019 20:58

En heeft die fiscalist dan ook verstand van hypotheken?

En hoelang geleden hebt u die adviezen gehad en opgevolgd?

Hoe u een klacht moet indienen? Schriftelijk en met redenen omkleed.

witte angora
Berichten: 20031
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door witte angora » 06 jun 2019 21:02

In plaats van een klacht indienen kun je ook om een goed gesprek vragen bij de Rabobank. Dikwijls bereik je daar meer mee.

breien
Berichten: 2908
Lid geworden op: 01 nov 2014 12:51

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door breien » 06 jun 2019 21:07

Een adviesgesprek kost al gauw enkele duizenden euro's. Een klacht is misschien gratis

witte angora
Berichten: 20031
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door witte angora » 06 jun 2019 21:17

Ik heb het dus niet over een adviesgesprek.

fonsflons
Berichten: 1393
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door fonsflons » 06 jun 2019 21:21

Bij mijn hypotheektraject is indertijd ook fout op fout gemaakt. Ik heb uiteindelijk mijn gehele provisie teruggekregen na een klacht bij de bank zelf (Rabo.)
Ik was wel een kennis van de directeur dus kan de klachtafhandeling wat beïnvloed hebben. Ik heb hem ook duidelijk over de situatie verteld.

Obelix1
Berichten: 454
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door Obelix1 » 06 jun 2019 21:55

witte angora schreef:
06 jun 2019 21:02
In plaats van een klacht indienen kun je ook om een goed gesprek vragen bij de Rabobank. Dikwijls bereik je daar meer mee.
Dat zou ik zeker als eerste doen, zie je de bank ook eens van binnen en neem het gesprek op.

marc1766
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door marc1766 » 06 jun 2019 23:56

Er is maar 1 reactie waar ik wat mee kan, de rest kan of niet goed lezen, of willen niet snappen wat mijn vraag is, jammer dat op deze manier een vraag vervuild wordt van ruis

BL2
Berichten: 2788
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door BL2 » 07 jun 2019 00:18

Vind eigenlijk alle antwoorden wel goed en zeker on topic.
Je zou ook even kort kunnen uitleggen waar de Rabo de fout heeft gemaakt, dat is nu ook wat bedekt met ruis....

Theotrucker
Berichten: 3569
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door Theotrucker » 07 jun 2019 00:26

Je zult moeten beginnen met een klacht in te dienen. Elke Rabobank is zelfstandig, dus je moet ter plaatse die klacht indienen. Daarna kun je naar het kifid.
https://www.kifid.nl/

Lady1234
Berichten: 11048
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door Lady1234 » 07 jun 2019 00:46

Misschien mogen we iets meer weten over het probleem?

PeterMoonen
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2017 01:30
Contacteer:

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door PeterMoonen » 07 jun 2019 01:13

fonsflons schreef:
06 jun 2019 21:21
Bij mijn hypotheektraject is indertijd ook fout op fout gemaakt. Ik heb uiteindelijk mijn gehele provisie teruggekregen na een klacht bij de bank zelf (Rabo.)
Ik was wel een kennis van de directeur dus kan de klachtafhandeling wat beïnvloed hebben. Ik heb hem ook duidelijk over de situatie verteld.
Bij mij was er ook fout op fout gestapeld. Klacht ingediend en er werd gewoon niet gereageerd, maar uiteindelijk na een stuk of 5 brieven wel. Kwam bij de organisatie voor de behandeling van klachten en wat bleek, diegene die moeten oordelen zijn ook van een bank. Is dus NOOIT onafhankelijk. En bij jouw was het makkelijk. Vriendje van de directeur, dan is 1 plus 1 toch "3" Jij je geld terug want die Directeur heeft gewoon gezorgd dat je gelijk kreeg. Schrijft dus ook met 2 pennen. En de bank (andere burgers) betalen het gelag want die Directeur heeft jouw gewoon gelijk gegeven, BASTA. Ook slim dat je dit hier meld, haha. Heeft hij het WAT beinvloed en jij hebt jouw versie verteld en die was ???
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jun 2019 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Taalgebruik aangepast.

PeterMoonen
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2017 01:30
Contacteer:

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door PeterMoonen » 07 jun 2019 01:24

Obelix1 schreef:
06 jun 2019 21:55
witte angora schreef:
06 jun 2019 21:02
In plaats van een klacht indienen kun je ook om een goed gesprek vragen bij de Rabobank. Dikwijls bereik je daar meer mee.
Dat zou ik zeker als eerste doen, zie je de bank ook eens van binnen en neem het gesprek op.
Heb ook gesprek bij de Rabo gehad en : NIKS !! Dus nonsens en heb dit bij meerdere banken meegemaakt met verschillende klachten en verder ben je wettelijk verplicht bij het opnemen dit aan de gesprekspartner te melden anders niets RECHTSGELDIG. Foutje bedankt. Als je iemand wat aanraadt moet je wel van de hoed en de rand weten, anders hou je je mond, geachte.

PeterMoonen
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2017 01:30
Contacteer:

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door PeterMoonen » 07 jun 2019 01:38

witte angora schreef:
06 jun 2019 21:02
In plaats van een klacht indienen kun je ook om een goed gesprek vragen bij de Rabobank. Dikwijls bereik je daar meer mee.
Ik weet niet wat jij van banken weet maar schijnbaar niet veel want elke bank geeft zich niet zomaar gewonnen met eigen juristen en veel meer geld en tijd, die je het heel lastig maken en je het liefst aan de praat blijven houden tot je het niet meer volhoudt. Dat is de enige realiteit. Banken zijn altijd en nooit anders alleen maar op je geld uit.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jun 2019 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Taalgebruik aangepast.

PeterMoonen
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 aug 2017 01:30
Contacteer:

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door PeterMoonen » 07 jun 2019 01:43

Lady1234 schreef:
06 jun 2019 20:58
En heeft die fiscalist dan ook verstand van hypotheken?

En hoelang geleden hebt u die adviezen gehad en opgevolgd?

Hoe u een klacht moet indienen? Schriftelijk en met redenen omkleed.
Het mogen wel duidelijk zijn dat een fiscalist in ieder geval meer verstand heeft van hypotheken dan jij. En waarom is het van belang wanneer die adviezen er waren.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jun 2019 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Taalgebruik aangepast.

Sassefras1968
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 mar 2018 11:51

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door Sassefras1968 » 07 jun 2019 03:59

PeterMoonen schreef:
07 jun 2019 01:24
Obelix1 schreef:
06 jun 2019 21:55
witte angora schreef:
06 jun 2019 21:02
In plaats van een klacht indienen kun je ook om een goed gesprek vragen bij de Rabobank. Dikwijls bereik je daar meer mee.
Dat zou ik zeker als eerste doen, zie je de bank ook eens van binnen en neem het gesprek op.
Heb ook gesprek bij de Rabo gehad en : NIKS !! Dus nonsens en heb dit bij meerdere banken meegemaakt met verschillende klachten en verder ben je wettelijk verplicht bij het opnemen dit aan de gesprekspartner te melden anders niets RECHTSGELDIG. Foutje bedankt. Als je iemand wat aanraadt moet je wel van de hoed en de rand weten, anders hou je je mond, geachte.
Onzin! Zolang je zelf deel neemt aan het gesprek kun je het gesprek gewoon opnemen zonder dat je je gesprekspartner daar van op de hoogte stelt. Het is dan ook gewoon rechtsgeldig. Je mag het alleen niet openbaar maken.

kweenie
Berichten: 14940
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door kweenie » 07 jun 2019 05:48

marc1766 schreef:
06 jun 2019 20:47
Hoe kun je nu over dit het beste een klacht indienen bij de Rabobank?
Theotrucker geeft je het antwoord eigenlijk al. Dien een klacht in bij je lokale Rabobankorganisatie. Hebben zij geen of geen bevredigende reactie, dan kun je de klacht bij de Rabobank klachtendienst indienen. Ben je nog niet tevreden, dan kun je als derde stap een klacht bij het kifid indienen. Zo simpel is het.

Maar dit had je ook vrij simpel zelf kunnen opzoeken. Dus ik begrijp niet waarom je hiervoor een topic opent als je verder niet inhoudelijk op de problemen wilt ingaan.

witte angora
Berichten: 20031
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport

Ongelezen bericht door witte angora » 07 jun 2019 08:00

Goed Peter, ik begrijp dat je kwaad bent en dat je je frustratie op iedereen afreageert, met name op mensen die je proberen verder te helpen. Dan komt nu het enige juiste antwoord op je vraag.
marc1766 schreef:
06 jun 2019 20:47
.
Hoe kun je nu over dit het beste een klacht indienen bij de Rabobank?
Ga naar de website van de bank en zoek daar hoe en bij wie je een klacht in kunt dienen. Als je het niet kunt vinden: stuur een mail naar de bank met de vraag. Zij zijn degenen die jou het exacte antwoord kunnen geven.

Was dat nou zo moeilijk?

Anonieme posters op een forum werken niet bij de betreffende bank, en hebben dus geen inzage in hoe of wat. En: bij gebrek aan info hebben we ook geen inzage in het dossier of in de stappen die je inmiddels wel of niet gezet hebt.

Gesloten