Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
De rabobank heeft ontzettend geblunderd met het geven van een duur adviesrapport over een te verkrijgen hypotheek, en dat hebben ze niet 1 keer gedaan, dat hebben ze 2x gedaan, en daar ben ik achter gekomen nadat een echte fiscalist met verstand van zaken alles uitgezocht heeft.
Iemand enig idee hoe je hier een klacht over kunt indienen?
Je gaat er van uit dat de Rabobank met al hun kennis goede adviezen geeft voor de klant, en geen gestuntel met cijfers waarvan achteraf blijkt dat het niet kan, en mag, en dat ik wellicht ernstig benadeeld ben.
Juist omdat je er van uitgaat dat zij kennis hebben, moet je daar voor dik betalen, een adviesgesprek kost al gauw enkele duizenden euro's.
Zoals het nu blijkt is het dat geld niet waard geweest.
Hoe kun je nu over dit het beste een klacht indienen bij de Rabobank?
Iemand enig idee hoe je hier een klacht over kunt indienen?
Je gaat er van uit dat de Rabobank met al hun kennis goede adviezen geeft voor de klant, en geen gestuntel met cijfers waarvan achteraf blijkt dat het niet kan, en mag, en dat ik wellicht ernstig benadeeld ben.
Juist omdat je er van uitgaat dat zij kennis hebben, moet je daar voor dik betalen, een adviesgesprek kost al gauw enkele duizenden euro's.
Zoals het nu blijkt is het dat geld niet waard geweest.
Hoe kun je nu over dit het beste een klacht indienen bij de Rabobank?
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jun 2019 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
"wellicht benadeeld"... Ga eerst maar eens uitvogelen òf dat nou wel of niet zo is.
Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
Wat is dan het probleem? Waarin hebben ze geblunderd?
Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
En heeft die fiscalist dan ook verstand van hypotheken?
En hoelang geleden hebt u die adviezen gehad en opgevolgd?
Hoe u een klacht moet indienen? Schriftelijk en met redenen omkleed.
En hoelang geleden hebt u die adviezen gehad en opgevolgd?
Hoe u een klacht moet indienen? Schriftelijk en met redenen omkleed.
-
- Berichten: 20031
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
In plaats van een klacht indienen kun je ook om een goed gesprek vragen bij de Rabobank. Dikwijls bereik je daar meer mee.
Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
Een adviesgesprek kost al gauw enkele duizenden euro's. Een klacht is misschien gratis
-
- Berichten: 20031
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
Ik heb het dus niet over een adviesgesprek.
Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
Bij mijn hypotheektraject is indertijd ook fout op fout gemaakt. Ik heb uiteindelijk mijn gehele provisie teruggekregen na een klacht bij de bank zelf (Rabo.)
Ik was wel een kennis van de directeur dus kan de klachtafhandeling wat beïnvloed hebben. Ik heb hem ook duidelijk over de situatie verteld.
Ik was wel een kennis van de directeur dus kan de klachtafhandeling wat beïnvloed hebben. Ik heb hem ook duidelijk over de situatie verteld.
Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
Dat zou ik zeker als eerste doen, zie je de bank ook eens van binnen en neem het gesprek op.witte angora schreef: ↑06 jun 2019 21:02In plaats van een klacht indienen kun je ook om een goed gesprek vragen bij de Rabobank. Dikwijls bereik je daar meer mee.
Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
Er is maar 1 reactie waar ik wat mee kan, de rest kan of niet goed lezen, of willen niet snappen wat mijn vraag is, jammer dat op deze manier een vraag vervuild wordt van ruis
Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
Vind eigenlijk alle antwoorden wel goed en zeker on topic.
Je zou ook even kort kunnen uitleggen waar de Rabo de fout heeft gemaakt, dat is nu ook wat bedekt met ruis....
Je zou ook even kort kunnen uitleggen waar de Rabo de fout heeft gemaakt, dat is nu ook wat bedekt met ruis....
-
- Berichten: 3569
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
Je zult moeten beginnen met een klacht in te dienen. Elke Rabobank is zelfstandig, dus je moet ter plaatse die klacht indienen. Daarna kun je naar het kifid.
https://www.kifid.nl/
https://www.kifid.nl/
Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
Misschien mogen we iets meer weten over het probleem?
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 17 aug 2017 01:30
- Contacteer:
Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
Bij mij was er ook fout op fout gestapeld. Klacht ingediend en er werd gewoon niet gereageerd, maar uiteindelijk na een stuk of 5 brieven wel. Kwam bij de organisatie voor de behandeling van klachten en wat bleek, diegene die moeten oordelen zijn ook van een bank. Is dus NOOIT onafhankelijk. En bij jouw was het makkelijk. Vriendje van de directeur, dan is 1 plus 1 toch "3" Jij je geld terug want die Directeur heeft gewoon gezorgd dat je gelijk kreeg. Schrijft dus ook met 2 pennen. En de bank (andere burgers) betalen het gelag want die Directeur heeft jouw gewoon gelijk gegeven, BASTA. Ook slim dat je dit hier meld, haha. Heeft hij het WAT beinvloed en jij hebt jouw versie verteld en die was ???fonsflons schreef: ↑06 jun 2019 21:21Bij mijn hypotheektraject is indertijd ook fout op fout gemaakt. Ik heb uiteindelijk mijn gehele provisie teruggekregen na een klacht bij de bank zelf (Rabo.)
Ik was wel een kennis van de directeur dus kan de klachtafhandeling wat beïnvloed hebben. Ik heb hem ook duidelijk over de situatie verteld.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jun 2019 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Taalgebruik aangepast.
Reden: Taalgebruik aangepast.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 17 aug 2017 01:30
- Contacteer:
Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
Heb ook gesprek bij de Rabo gehad en : NIKS !! Dus nonsens en heb dit bij meerdere banken meegemaakt met verschillende klachten en verder ben je wettelijk verplicht bij het opnemen dit aan de gesprekspartner te melden anders niets RECHTSGELDIG. Foutje bedankt. Als je iemand wat aanraadt moet je wel van de hoed en de rand weten, anders hou je je mond, geachte.Obelix1 schreef: ↑06 jun 2019 21:55Dat zou ik zeker als eerste doen, zie je de bank ook eens van binnen en neem het gesprek op.witte angora schreef: ↑06 jun 2019 21:02In plaats van een klacht indienen kun je ook om een goed gesprek vragen bij de Rabobank. Dikwijls bereik je daar meer mee.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 17 aug 2017 01:30
- Contacteer:
Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
Ik weet niet wat jij van banken weet maar schijnbaar niet veel want elke bank geeft zich niet zomaar gewonnen met eigen juristen en veel meer geld en tijd, die je het heel lastig maken en je het liefst aan de praat blijven houden tot je het niet meer volhoudt. Dat is de enige realiteit. Banken zijn altijd en nooit anders alleen maar op je geld uit.witte angora schreef: ↑06 jun 2019 21:02In plaats van een klacht indienen kun je ook om een goed gesprek vragen bij de Rabobank. Dikwijls bereik je daar meer mee.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jun 2019 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Taalgebruik aangepast.
Reden: Taalgebruik aangepast.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 17 aug 2017 01:30
- Contacteer:
Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
Het mogen wel duidelijk zijn dat een fiscalist in ieder geval meer verstand heeft van hypotheken dan jij. En waarom is het van belang wanneer die adviezen er waren.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jun 2019 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Taalgebruik aangepast.
Reden: Taalgebruik aangepast.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20 mar 2018 11:51
Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
Onzin! Zolang je zelf deel neemt aan het gesprek kun je het gesprek gewoon opnemen zonder dat je je gesprekspartner daar van op de hoogte stelt. Het is dan ook gewoon rechtsgeldig. Je mag het alleen niet openbaar maken.PeterMoonen schreef: ↑07 jun 2019 01:24Heb ook gesprek bij de Rabo gehad en : NIKS !! Dus nonsens en heb dit bij meerdere banken meegemaakt met verschillende klachten en verder ben je wettelijk verplicht bij het opnemen dit aan de gesprekspartner te melden anders niets RECHTSGELDIG. Foutje bedankt. Als je iemand wat aanraadt moet je wel van de hoed en de rand weten, anders hou je je mond, geachte.Obelix1 schreef: ↑06 jun 2019 21:55Dat zou ik zeker als eerste doen, zie je de bank ook eens van binnen en neem het gesprek op.witte angora schreef: ↑06 jun 2019 21:02In plaats van een klacht indienen kun je ook om een goed gesprek vragen bij de Rabobank. Dikwijls bereik je daar meer mee.
Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
Theotrucker geeft je het antwoord eigenlijk al. Dien een klacht in bij je lokale Rabobankorganisatie. Hebben zij geen of geen bevredigende reactie, dan kun je de klacht bij de Rabobank klachtendienst indienen. Ben je nog niet tevreden, dan kun je als derde stap een klacht bij het kifid indienen. Zo simpel is het.
Maar dit had je ook vrij simpel zelf kunnen opzoeken. Dus ik begrijp niet waarom je hiervoor een topic opent als je verder niet inhoudelijk op de problemen wilt ingaan.
-
- Berichten: 20031
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Rabobank geeft twee keer duur adviesrapport
Goed Peter, ik begrijp dat je kwaad bent en dat je je frustratie op iedereen afreageert, met name op mensen die je proberen verder te helpen. Dan komt nu het enige juiste antwoord op je vraag.
Was dat nou zo moeilijk?
Anonieme posters op een forum werken niet bij de betreffende bank, en hebben dus geen inzage in hoe of wat. En: bij gebrek aan info hebben we ook geen inzage in het dossier of in de stappen die je inmiddels wel of niet gezet hebt.
Ga naar de website van de bank en zoek daar hoe en bij wie je een klacht in kunt dienen. Als je het niet kunt vinden: stuur een mail naar de bank met de vraag. Zij zijn degenen die jou het exacte antwoord kunnen geven.
Was dat nou zo moeilijk?
Anonieme posters op een forum werken niet bij de betreffende bank, en hebben dus geen inzage in hoe of wat. En: bij gebrek aan info hebben we ook geen inzage in het dossier of in de stappen die je inmiddels wel of niet gezet hebt.