LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon in saunakleedkamer

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Telefoon in saunakleedkamer

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Beste mensen,

Bij de receptie van de sauna waar wij komen, hangt en bord waarop staat dat telefoons 'in het resort' verboden zijn. Die moeten 'opgeborgen worden in de kluisjes'. Die kluisjes zijn ook je kledingkluisje, en die bevinden zich uiteraard in de kleedkamer.
Op élk kluisje hang een levensgrote sticker 'niet roken' en een levensgrote sticker 'telefoon verboden'. In de gang tussen de receptie en de kleedkamers hangt een bord van 1,5 meter breed waarop uitgelegd wordt dat men de privacy van de gasten wil beschermen en dat het dus ten strengste verboden is iets mee te nemen waarmee je opnamen kan maken.

Desalniettemin, 10 van de 10 keer zit er iemand in de kleedkamer uitgebreid te bellen of te appen. Als wij vriendelijk wijzen op de bordjes en vragen of die telefoon uit kan, krijgen we een grote bek.

Is het nu zo gek dat ik niet wil dat er iemand met zijn telefoon in de kleedkamer staat? Ik kan niet zien wat ze doen. Ik wil niet het risico lopen om op internet te verschijnen, bloot, met een zogenaamd leuk onderschrift. Je gaat voor je rust naar de sauna, niet om in de kleedkamer op je telefoon te zitten peuteren. Wij laten altijd beiden onze telefoon gewoon thuis als we daar heen gaan.

Het personeel van de sauna glimlacht schaapachtig en vind 'dat een appje of zo moet kunnen'.
Hebben wij het recht af te dwingen dat mensen hun telefoon ook in de kleedruimte níet aan hebben staan? En dat het personeel daarop moet toezien?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefoon in saunakleedkamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, ik zou dat ook niet op prijsstellen. Maar als het personeel er niets aan wilt doen, moet u het hogerop zoeken bij het management.

Geen resultaat? Dan andere sauna zoeken en bezoeken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Telefoon in saunakleedkamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Je hebt volkomen gelijk Miepje1.
Verboden is verboden. Punt.
Het risico dat er idd wordt gefilmd is aanwezig.

Je mag, en moet zelfs , dat personeel daarop attenderen. Stap anders nd manager.
Of naar de hoogste baas van deze organisatie.

Dit voelt niet fijn en geeft onbehagen en onrust.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Telefoon in saunakleedkamer

Ongelezen bericht door Icasheb »

Heb ik ook 2 x meegemaakt. Ik vroeg diegene vriendelijk of ze haar mobiel weg kon doen voordat ik me ging omkleden. Ik kreeg een snauw en moest me niet zo aanstellen. Met mijn kleren nog aan heb ik net zo lang (2 minuten) haar aangestaard totdat ze hem weg deed. Heb ook wel eens een melding gemaakt van een miep die uitgebreid zat te bellen (al +/- 10 minuten) en het personeel achter mij aan liep en haar verzocht om de sauna te verlaten. Ik zou hier zeker van een melding maken bij het management.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Telefoon in saunakleedkamer

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Dank voor de reacties. Het personeel interesseert het niet zoveel. De sauna is onderdeel van een grote organisatie. We zouden kunnen proberen die aan te schrijven maar ik heb niet veel hoop dat dat helpt. Ze zijn nogal op geld uit. Er is dus ook geen manager daar, er is alleen personeel.
En een andere sauna? Tja. Ten eerste: deze zit op 3 minuten van huis, en we gaan nogal vaak dus dat is lekker. Ten tweede: het is een erg goede sauna verder. En ten derde: wie garandeert me dat het ergens anders niet net zo is? Zeker gezien de reacties.
Ik vroeg me af of er geen wettelijke grond is waarop wij ze kunnen dwingen dit niet meer toe te staan.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefoon in saunakleedkamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zit te denken aan de Autoriteit Persoonsgegevens. Wellicht wordt u daar wat wijzer.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Telefoon in saunakleedkamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Brutaliteit kent geen grenzen. Juist dat weerhoudt mij ervan om dit soort gelegenheden te bezoeken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Telefoon in saunakleedkamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Brutalen hebben de halve wereld. Zeker in tolerant Nederland. Ik zou het bij de Autoriteit Persoonsgegevens neerleggen als signaal. Er werken daar ongeveer drie mensen (wordt anders te duur). Het zal dus vermoedelijk niet helpen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Telefoon in saunakleedkamer

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik heb de site van de Autoriteit gelezen maar ik denk niet dat ik daar een klacht kan neerleggen over telefoongebruik in de sauna. Ik heb wel zojuist het contactformulier van de sauna zelf ingevuld, met de volgende tekst:

Geachte mevrouw, heer, ik stuur mijn klacht via dit formulier, op aanraden van de medewerkster die ik afgelopen woensdag aan de lijn kreeg. Mijn probleem (en dat van mijn man) is het feit dat je in (naam sauna) absoluut geen telefoon mag gebruiken in de kleedkamer. Dit volgt uit het feit dat er op de site staat dat je alleen mag telefoneren/appen etc. bij de receptie, en de levensgrote borden en stickers die er hangen voor en in de kleedkamers hangen. Mijn man en ik komen al meer dan 10 jaar een keer of 8-10 per jaar bij (naam sauna). De laatste jaren wordt het telefoongebruik in de kleedkamers steeds erger. Nog erger, als wij vriendelijk vragen of de telefoon uit mag, en wijzen op de borden en de regels, worden we uitgescholden. Afgelopen dinsdag was het helemaal erg. De mevrouw die wij aanspraken op het feit dat wij op onze privacy gesteld zijn, en op de verbodsbordjes wezen, ging tekeer als een viswijf. Het vervelende is dat het personeel van (naam sauna) ons aanhoort maar er niets aan doet. Ze vinden soms zelfs 'dat het moet kunnen'.
Wij niet. Wij zouden het daarom zeer op prijs stellen als u het personeel bij (naam sauna) de instructie zou geven dat zij A) klanten bij aankomst nog eens op het verbod wijzen en B) ook werkelijk ingrijpen als wij bij aankomst of vertrek weer eens moeten gaan melden dat er iemand in de kleedkamer uitgebreid met die telefoon bezig is. Wij zijn het namelijk een beetje zat om uitgescholden te worden als wij een gezellige saunadag of -avond willen hebben.
Het zou zeer op prijs gesteld worden als u ons spoedig een reactie zou sturen.


Zodra ik iets hoor zal ik het hier laten weten.

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Telefoon in saunakleedkamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt Miepje1.
Ik las net op een ander forum het verhaal van iemand die in de kleedkamer van de sauna, discreet volgens haar, even op haar telefoon keek. Zij werd netjes door een andere bezoeker erop gewezen dat dit niet mocht.
Mevrouw vond echter dat voor haar wel een uitzondering mocht worden gemaakt, want ze moest (even) kijken of haar kinderen geen berichtje hadden gestuurd :( .
Sommige mensen schijnen te denken dat voor hen de regels niet gelden, ik blijf dat asociaal vinden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Telefoon in saunakleedkamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

In de Russische Sauna krijg je in dergelijke gevallen een emmer ijs koud water, zowel de persoon als telefoon houden hier niet van maar het helpt zeker!

PS, ik heb zelf een waterdichte Huawei gekocht... kwam ik pas later achter bij lezen boekje!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Telefoon in saunakleedkamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Waterdicht is iets heel anders dan dampdicht.!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Telefoon in saunakleedkamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nog erger, ik moet telkens een lastig verwijderbaar rubbertje eruit pulken voor opladen, dus die raakte zoek dus niet meer waterdicht.... zelfde voor koptelefoon aansluiting!

Maar een Extra koude Douche bij telefoon gebruik in Sauna lijkt mij een prima oplossing!

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Telefoon in saunakleedkamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Verleden jaar had je er ook een topic over overige-vakantie-vrije-tijd-f91/gefilmd ... 82223.html maar heb je blijkbaar geen schriftelijke klacht ingediend bij de sauna. Dat begrijp ik dan niet als je je zo verschrikkelijk stoort aan het smartphone gebruik.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Telefoon in saunakleedkamer

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Dat hebben we wel... maar nooit een reactie gekregen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Telefoon in saunakleedkamer

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Update: uiteraard (zou ik bijna zeggen) hebben wij geen reactie gekregen. Ik ben er inmiddels achter dat betreffende sauna onderdeel uitmaakt van de groep International Welness Resorts en via de site waar zij hun vacatures plaatsen heb ik een ander contactformulier gevonden. Ik heb ze zojuist weer een bericht gezonden:

Geachte mevrouw, heer,
Vorige week heb ik geprobeerd een klacht in te dienen. Volgens medewerker klantenservice kan dat alleen via het contactformulier onder 'wijzigen reservering'. Ik heb hier geen enkele reactie op gekregen, terwijl men beloofd binnen 48 uur te reageren.
Mijn man en ik komen al sinds 2006 8-10 keer per jaar bij (naam sauna). Tegenwoordig zit daar altijd iemand in de kleedkamer met een telefoon, hetgeen verboden is. Er hangen borden en het staat op de site. Als we vragen of die telefoon uit kan, worden we uitgescholden. Het personeel onderneemt geen acties.
Wij willen graag een reactie op onze klacht. Ook willen wij dat u het personeel beter instrueert zodat zij actie ondernemen als wij komen melden dat er weer iemand in de kleedkamer zit die uitgebreid met zijn/haar telefoon bezig is.


We blijven hoopvol :?

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Telefoon in saunakleedkamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Miepje1 schreef:
07 jun 2019 09:05
... en via de site waar zij hun vacatures plaatsen heb ik een ander contactformulier gevonden...
Van die groep zijn de contactgegevens toch direct beschikbaar?
Bezoekadres
Viskweekweg 10
8166 KJ Emst (gemeente Epe)

Postadres
Postbus 70
8160 AB Epe

Telefoon
+31 578 700 500

Pers
+31 578 700 500

E-mail
[email protected]

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Telefoon in saunakleedkamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je de naam van deze Sauna hier plaatste komen er minder gasten....

En vraag gelijk of ze hier ook willen reageren omdat ze blijkbaar met klachten niets doen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Telefoon in saunakleedkamer

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Moneyman, dankjewel, daar kwam ik pas terecht toen ik op de site van de sauna zélf ging kijken bij 'vacatures' want op die site is het dus absoluut nit duidelijk dat ze tot die groep behoren.
Maar goed, ik wacht weer af...
We zijn van plan om 18 juni weer naar de sauna te gaan ;-)
We laten ons namelijk niet ons plezier ontnemen door aso's.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Telefoon in saunakleedkamer

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Vandaag gebeld, medewerkster van IWR gesproken die meldt dat mijn 3 mails via het daarvoor bestemde formulier niet zijn aangekomen - duh.
Maar goed, ze gaf me ook een rechtstreeks mailadres, dus niet meer via een formulier, en daar ga ik nu de klacht neerleggen. De dame beloofde ook dat ze het z.s.m. opnemen met de betreffende sauna(personeel). Ik ben benieuwd of het dan de 18e goed gaat.

Edit: nog geen half uur later een keurig bericht van IWR. Het spijt ze vreselijk en ze geven aan dat de medewerkers wel degelijk moeten ingrijpen als wij daarom vragen. Ze zullen mijn (onze) klacht nogmaals doorgeven.

Ik hoop dat het helpt want voor de rest is het een geweldige sauna.

Gesloten