LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door scontra »

kuklos schreef:
25 mei 2019 11:36
. Ik koop iwel ets anders dan Huawei.

@Tros mods, kom a.u.b. niet met een waarschuwing omdat je het woord idiot hebt ontdekt in mijn post, useful idiots is een normale Engelse term.
Deze Chinese uitdrukking kan dan zeker ook blijven staan omdat het een 'normale' uitdrukking is.
Of was de gedachte sneller dan de vingers ? :lol:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Geen bewijzen. Het stikt van de bewijzen. Ook NL en Europa willen Chinese bedrijven beter controleren.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Huawei beheert al jaren de klantsystemen van KPN. Dus ja dan nee een mobieltje met die naam maakt niet veel verschil.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Costnix »

@kuklos: Als DT wist wie de eerste gebruiker van useful idiots was, zou hij dit niet gebruiken.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nuttige_idioot
@lady1234: Dan sta ik ook bekend bij Huawei :D

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn eerste Huawei was een KPN toestel G6608


Dat was een Black Berry met knoppen en ik was jarenlang tevreden dus voldoende ervaring mee... nu totaal verouderde...
Heb het nog als souvenir bewaard.

Maar je kunt ook via een andere website; Lineage-os een Android versie voor oudere vinden en installeren en aanpassen.
Die mist alle Huawei grappen en spionage.

Ubuntu is gestopt maar KDE leverde nog wel hun versie, die werkte ook nog prima dus maak je geen zorgen als de 8.1 die er nu op staat niet meer werkte... genoeg open software voor deze allen op Linux gebaseerde.

De KDE versie die ik op verouderde XiaoMI heb draaien heeft zelfs de alternatieve Play Store zonder Google!

Verder alle bedankt voor alle antwoorden, en dat je niet koopt, misschien volgende week als je weet dat de goedkoopste
Huawei Honor 7S met 5,45" scherm en 13 Mp camera en nog veel meer maar €79,- gratis thuis bezorgd kan worden.
Of ga je voor de duurdere van ruim €500,-?
Bij die kun je beter zoeken wat er niet op zit, zoals een Apple logo maar wat mogelijkheden en snelheid zeker gelijkwaardig.

Als er door mijn oproep leverproblemen komen, prima, want ik verwacht dat ze juist voorzichtig gaan inkopen en rekenen op instorten markt... en als je naar de USA gaat, gelijk even een T shi(R)t printen met Y Love Huawei erop aantrekken!

Dat ze voorheen zonder licentie dingen gedaan hebben, alle Chinezen beginnen zo, en ook Toyota is zo begonnen... net als de BMW Dixi eigenlijk een Austin was ooit, en ze nu de enige overgebleven Mini maken!

Verder leerde ik op school ook alles na te maken, leraar gaf voorbeeld en later pas maakte ik zelf dingen!
Dus namaak is beter dan slecht knoeiwerk en zo begonnen vele....
Bedankt allen en ik lees wel wat jullie er van vinden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

kuklos schreef:
25 mei 2019 11:36
Komkommertijd schreef:
25 mei 2019 09:07
Maar Trump wil alleen Huawei verbieden, de reden, spionage maar dat is nog niet bewezen.
Trump zal die bewijzen echt niet met jou gaan delen. Dus als jij graag spionagetroep in je smartphone wil hebben, koop vooral zo'n Huawei. Raad deze ook al je vrienden en familieleden aan, dan zien de Chinezen en Trump wie de useful idiots zijn. Ik koop wel iets anders dan Huawei.

@Tros mods, kom a.u.b. niet met een waarschuwing omdat je het woord idiot hebt ontdekt in mijn post, useful idiots is een normale Engelse term.
Als je een mede Forum lid dit hoorde zeggen?
1 Boeing heeft 100% USA software in de 737 MAX gedaan!

2 Mac OS heeft sinds februari 2019 een lek en is nog steeds niet hersteld!

3 Ja, mijn Huawei Honor 7S van maar €70,- kan ik niet teveel veiligheid verwachten, maar een USA product
wat Donald Trump nu gevraagd heeft heb ik nu ook geen vertrouwen meer in!

Leuk dat je Huawei dubieuze troep noemde, zou best kunnen, maar zolang er geen bewijs is.....
En is het dan een Android 8.1 probleem of de Huawei instellingen?
Zolang er geen bewijs is dat Huawei en waarin die spionage dan zat, niet in elk type, onze regering zal zeker geen budget
versie Huawei Honor 7S krijgen! Ze verkopen ook enkele boven de €500,-

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Op 24 juni wordt het nieuwe besturingssysteem om Android te vervangen door Huawei bekendgemaakt.
Hongmeng!

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik zou wel eens willen weten als China alle producten voor de usa stop zet, wat trump dan zal doen.

En spionage en afluisteren kun je geen een land vertrouwen ,zelfs Nederland niet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan heeft Apple voorlopig helemaal niks meer.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Het gekke is dat ik ook wel een mate van vertrouwen heb in dat nieuwe besturingssysteem. Niet dat ik direct over zal stappen, ik wacht nog wel een tijdje af tot alle kinderziektes er uit zijn. Opvallend dat het gebaseerd is op Linux, dat is sowieso een stuk stabieler dan Windows.

De een schreeuwt voortdurend moord en brand, de ander trekt gewoon zijn eigen plan. Steevast zie je wie uiteindelijk, op de lange termijn, de winnaar en wie de verliezer is, en dat is hoogst zelden de schreeuwer.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zowel Android als Hongmeng zijn beide Linux afgeleide, net als mijn eerder genoemde hier.

Dus alleen de Google versie mag niet meer maar alle overige aanpassen mag gewoon.
Ook de update uitlezen en namaken is omdat het open Software is gewoon toegestaan.

De Google store, Huawei Store mag ook wel... Nu de Windows Phone eruit is en vele op een open Android over gingen...
Huawei had al een aangepaste Google versie, en dat word een aangepaste Open versie....

Dus veiligheid en bruikbaarheid zal nauwelijks verschil geven.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik wil niet veel zeggen, het installeren van Linux is me te gecompliceerd. Maar zo gauw er laptops beschikbaar komen met Hongmeng, ben ik de eerste die er een koopt. Ben het gedonder van al die updates van windows spuugzat. Inmiddels is het tweede lappie onbruikbaar vanwege een update, die moet dus met een aparte usb-stick opgestart worden, en dan een nieuwe versie van windows er op. Daar koop ik geen laptop voor, voor dat geklungel iedere keer.

Stelletje losers daar in de US.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Costnix »

Dit is het verhaal achter de naam Hongmeng:. Het is een mythisch figuur:

Google translate vertaling:
https://translate.google.com/translate? ... FHong_Meng

De originele Engels versie:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hong_Meng

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan kan Huawei Trump in de mist van de oerwereld verstikken!
Wel een mooi metafoor!
Zie je dat Huawei al drie jaar op het vinketouw zit om zich te verdedigen! Dat is ongeveer zolang als Trump actief is.
Zodra mogelijk draait HongMeng op mijn telefoon. De door Huawei aangepaste Emui versie van Android vind ik ook wel prettig. De Huawei AppGalery voldoet ook prima. Daar hebben we Google niet voor nodig. Alleen nog afscheid nemen van Google zoeken, Chrome en Facebook. Daarna kan Trump ons niet meer bespioneren!

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Daarna kan Trump ons niet meer bespioneren”.

Iets van door “de hond of de kat gebeten worden?”.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

witte angora schreef:
27 mei 2019 08:44
Ik wil niet veel zeggen, het installeren van Linux is me te gecompliceerd. Maar zo gauw er laptops beschikbaar komen met Hongmeng, ben ik de eerste die er een koopt. Ben het gedonder van al die updates van windows spuugzat. Inmiddels is het tweede lappie onbruikbaar vanwege een update, die moet dus met een aparte usb-stick opgestart worden, en dan een nieuwe versie van windows er op. Daar koop ik geen laptop voor, voor dat geklungel iedere keer.

Stelletje losers daar in de US.
Geen Huawei telefoon maar..... Elke Windhoos versie kan vervangen worden door Ubuntu 18.04 LTS,
Die letters staan voor Lange Termijn Service en elke 2 jaren een nieuwe.

Wel adviseerde ik deze April 2018 versie pas in Augustus of september op te halen want dan zijn de foutjes eruit.
De tussen liggende 18.10 en 19.04 en straks 19.10 zou ik liever overslaan omdat die lastiger kunnen zijn.

Gratis oplossing voor elke Windhoos Laptop, en Ubuntu heeft ook een goed forum.
Google maar eens en U kunt dan zonder kosten elke 2 jaren rond augustus de nieuwe binnen halen.
dus nu de 18.04 en pas in Augustus 2020 de 20.04 versie.

Gebruik Linux Ubuntu al sinds Oktober 2006 en ze zijn alleen maar beter en makkelijker geworden.

Verder twijfel ik over de Apple Fans.... Boeing 737MAX had Amerikaanse software, net als de Mac OS sinds februari 2019 al op een herstel van probleem wacht, dus hoe onveilig als je dit bovenstaande weet is Huawei dan?

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat bespioneren door China is dus precies het probleem van Trump....

sibora
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:50

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door sibora »

Spionage ? laat me niet lachen , zelfs in Nederland kan je geen meter lopen of je wordt gevolgd . Ze weten alles van je , en Trump dat worden spijkers op zijn eigen kop , nou ik laat me niet bang maken , heb een Huawei gekocht , en die doet het prima .

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Alss ik het taalgebruik van vraagsteller Komkommertijd zo bekijk is het geschreven door een Chinees met een slecht vertaal programma.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Moeten we niet júíst nu Huawei-telefoons kopen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Alss ik het taalgebruik ... :evil:


Volgens de spellingscontrole is Willem Zelf niet beter! :mrgreen:

Gesloten