LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dymph
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2019 16:10

WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Dymph »

Sinds ongeveer 2 weken is mijn whatsapp, zonder waarschuwing, van het een op het andere moment geblokkeerd.
Na heel veel zoeken en mails terug krijgen is eindelijk een antwoord gekomen op het mailadres wat ze vermelden.
Ik had in die mail mijn whatsapp gebruik beschreven en dat ik niets snapte van het blokkeren. Nu kwam het antwoord dat mijn nummer veelvoudig gemeld werd als klacht en dat daarom de blokkade bleef. Ik hoefde ook niet meer terug te mailen want die mails werden niet meer beantwoord.
Nu heb ik KPN gebeld of mijn nummer misschien gehackt was. Was niet het geval. Zagen geen vreemde dingen.
Ik ben een normale whatsapp gebruiker en stuur zelfs geen groepsapps enz. Heeft iemand mee gemaakt dat je iemands nummer kunt laten blokkeren voorgoed? Wel dat jij een persoon kunt blokkeren.
Ik heb een zaak en loop nu tegen het probleem aan dat mensen mij niet kunnen bereiken , wat heel vervelend is.
Weet iemand raad of waar je verder kunt komen? Want de blokkade is echt onterecht. Ik krijg ook geen antwoord wat ik gedaan zou hebben of dat meerdere geklaagd zouden hebben. Wist helemaal niet dat dit kon.
Hoop op een antwoord. bvd groet Dymph
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jun 2019 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als bedrijf moet u de Whatsapp business app gebruiken. Daar is de gewone Whatsapp niet voor bestemd.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door witte angora »

Dymph schreef:
11 jun 2019 16:18
Sinds ongeveer 2 weken is mijn whatsapp, zonder waarschuwing, van het een op het andere moment geblokkeerd.
Na heel veel zoeken en mails terug krijgen is eindelijk een antwoord gekomen op het mailadres wat ze vermelden.
Ik had in die mail mijn whatsapp gebruik beschreven en dat ik niets snapte van het blokkeren. Nu kwam het antwoord dat mijn nummer veelvoudig gemeld werd als klacht en dat daarom de blokkade bleef. Ik hoefde ook niet meer terug te mailen want die mails werden niet meer beantwoord.
Nu heb ik KPN gebeld of mijn nummer misschien gehackt was. Was niet het geval. Zagen geen vreemde dingen.
Ik ben een normale whatsapp gebruiker en stuur zelfs geen groepsapps enz. Heeft iemand mee gemaakt dat je iemands nummer kunt laten blokkeren voorgoed? Wel dat jij een persoon kunt blokkeren.
Ik heb een zaak en loop nu tegen het probleem aan dat mensen mij niet kunnen bereiken , wat heel vervelend is.
Weet iemand raad of waar je verder kunt komen? Want de blokkade is echt onterecht. Ik krijg ook geen antwoord wat ik gedaan zou hebben of dat meerdere geklaagd zouden hebben. Wist helemaal niet dat dit kon.
Hoop op een antwoord. bvd groet Dymph
Heb je toevallig, aangezien er veel klachten over jouw nummer binnen zijn gekomen, het een en ander aan spam verstuurd? Ik heb zo het gevoel dat je niet het hele verhaal vertelt.

Wat versta je onder normaal whatsapp gebruiken?

En wordt je telefoon voornamelijk zakelijk of privé gebruikt?

Weet je echt niet wat je verkeerd gedaan hebt, of weet je het wel, maar wist je niet dat je om die reden geblokkeerd kon worden? Dat proef ik namelijk een beetje in het laatste wat ik 'vet' heb gezet.


renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door renewouters »

Lady1234 schreef:
11 jun 2019 16:38
Als bedrijf moet u de Whatsapp business app gebruiken. Daar is de gewone Whatsapp niet voor bestemd.
Klok en klepel.... De business toepassing waar je op doelt is iets heel anders. Dat is een API die bedrijven (tegen betaling) kunnen gebruiken om hun systemen te koppelen aan WhatsApp. Bijvoorbeeld om herinneringen of bevestigingen te sturen.

TS gebruikt WhatsApp gewoon voor P2P, zoals iedereen WhatsApp gebruikt.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@renewouters

De Ts schrijft:


“Ik heb een zaak en loop nu tegen het probleem aan dat mensen mij niet kunnen bereiken , wat heel vervelend is”

Dus het wordt niet gebruikt zoals iedereen.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Costnix »

Zijn er soms een aantal klachten over de diensten of producten geweest?
Klanten en concurrenten kunnen een klacht hebben ingediend bij Whatsapp om u een hak te zetten.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lady1234 schreef:
11 jun 2019 17:59
@renewouters

De Ts schrijft:


“Ik heb een zaak en loop nu tegen het probleem aan dat mensen mij niet kunnen bereiken , wat heel vervelend is”

Dus het wordt niet gebruikt zoals iedereen.
Leg dat eens uit want snap het niet, WA wordt toch altijd gebruikt om met bepaalde personen in cintact te komen, of het nou een zakelijk of prive contact is kan WA niet zien

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voor zakelijk is er een andere app.

https://tweakers.net/nieuws/151196/what ... phone.html

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Jasper45 »

juliomariner schreef:
11 jun 2019 18:31
Lady1234 schreef:
11 jun 2019 17:59
...of het nou een zakelijk of prive contact is kan WA niet zien
Je bent niet ingeschreven bij de KvK??

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jasper45

U quoot een beetje raar. Wat onder mijn naam staat heb ik niet geschreven. En Juliomariner vroeg niets over de KvK.

ZeerPrivé
Berichten: 5325
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
11 jun 2019 18:56
Voor zakelijk is er een andere app.

https://tweakers.net/nieuws/151196/what ... phone.html

Het doet er helemaal niet toe of TS wel of niet de zakelijke versie heeft gebruikt. Waarom je daarover maar blijft doorgaan is me een raadsel. Zijn 06 is geblokkeerd door Whatsapp.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Dymph schreef:
11 jun 2019 16:18
Nu heb ik KPN gebeld of mijn nummer misschien gehackt was. Was niet het geval. Zagen geen vreemde dingen.\
KPN kan niets zien over Whatsapp. Maar waarschijnlijk hebben meerdere mensen je geblokkeerd en gerapporteerd als niet gewenst. Enige oplossing is een nieuw nummer nemen.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
11 jun 2019 20:00
Lady1234 schreef:
11 jun 2019 18:56
Voor zakelijk is er een andere app.

https://tweakers.net/nieuws/151196/what ... phone.html

Het doet er helemaal niet toe of TS wel of niet de zakelijke versie heeft gebruikt. Waarom je daarover maar blijft doorgaan is me een raadsel. Zijn 06 is geblokkeerd door Whatsapp.

“Waarom je daarover maar blijft doorgaan.....”

Misschien even lezen voor wie mijn reactie als antwoord bestemd was.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Natuurlijk ligt het eraan of hij WhatsApp zakelijk of particulier gebruikt. Natuurlijk zit daar dan ook de oorzaak van het blokkeren in.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeerPrivé schreef:
11 jun 2019 20:00
Het doet er helemaal niet toe of TS wel of niet de zakelijke versie heeft gebruikt. Waarom je daarover maar blijft doorgaan is me een raadsel. Zijn 06 is geblokkeerd door Whatsapp.
Waarom zou dat er niet toe doen?

Als TS veel berichten verstuurt met daarin betaalverzoeken of links naar websites o.i.d. kan whatsapp dit zien als frauduleus gebruik, terwijl het bij de zakelijke versie wel een normaal gebruik is. Het versturen van heel veel berichten kan worden gezien als spammen, terwijl bij de zakelijk versie ......

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
11 jun 2019 20:43
terwijl bij de zakelijk versie ......
Bij de zakelijke versie wordt het door veel mensen ook als spammen ervaren. Maar daar heet het 'reclame' of welke modieuze kreten er tegenwoordig voor zijn.

Het komt bij mij in ieder geval erg onbetrouwbaar over als iemand op 'persoonlijke titel' reclame maakt voor een bedrijf. Terecht dat de TS geblokkeerd is.

ZeerPrivé
Berichten: 5325
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@kuklos: het is niet relevant omdat de gebruikte versie het probleem van de blokkade niet oplost. De enige oplossing is zoals @sylvester schrijft, een ander 06 nr.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar dan moet er wel een zakelijk 06-nummer komen, met een zakelijke whats-app.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: WhatsApp geblokkeerd wegens klachten waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door kuklos »

@ZeerPrivé, een nieuw 06 nummer is slechts een tijdelijke oplossing als TS daarna binnen korte tijd weer tegen hetzelfde probleem zal aanlopen. Daardoor is het wel degelijk relevant, niet voor de korte termijn oplossing, maar wel voor begrip van de oorzaak en de lange termijn oplossing.

Gesloten