LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Madelonnnn
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2019 06:40

Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door Madelonnnn »

Wie kent die reclame van Stella niet. Het betreft een duo-korting bij 2 e-bikes die kan oplopen TOT 1338 euro. En een extra korting van 100 euro wegens pinksteren.

Na het zien van die reclame naar de winkel. Gisteren met mijn partner in de vestiging Ridderkerk geweest. Het was onwijs druk en heel chaotisch. Verkopers hielpen meerdere klanten door elkaar.
Ik ben op zoek naar een mama-fiets. In de winkel kwam ik tot de conclusie dat ik die fiets wilde hebben.
Wij rond de tafel met de verkoper. Hij gaf aan dat er een duo-korting is en dat het dus voordelig is om ook een fiets te kiezen voor mijn partner. Uiteindelijk kwam hij dus met een berekening van 2 fietsen waar hij dus uit de brochure de prijzen vandaan haalde. Daar ging het om adviesprijzen. Die waren achteraf wel 500 euro per fiets duurder dan waar je ze voor op internet ziet staan. Uiteindelijk dus een flinke korting gekregen, dachten wij, maar het bedrag NA korting is dus gewoon de normale prijs. Deze informatie hadden wij nog niet op het moment van de zogenaamde koop dus ik heb 100 euro aanbetaald. De fietsen worden eind JULI pas geleverd. Toen we thuis kwamen zagen wij dus dat de fietsen gewoon net zo duur zijn als het bedrag na de flinke korting. Dus nu zitten we met 2 ebikes want als ik dit wist hadden we er nooit 2 aangeschaft maar gewoon 1 mamafiets zoals wij ook wilden in eerste instantie. Wij voelen ons nu heel erg misleid.
Het liefste ontbind ik de koop helemaal maar als dat niet kan zou ik toch willen dat die andere fiets van mijn partner eraf wordt gehaald.
Staan wij in ons recht? Zijn dit geen oneerlijke handelspraktijken?
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jun 2019 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

In een winkel is koop= koop.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Eind Juli leverbaar?
Ik las dat de meeste vlotter werden afgeleverd.

Ook de tijdelijke korting van €600,- is al enkele jaren.....
Ze hebben adviesprijzen en elders niet te koop, dus wat ik werkelijke waarde?

Dit is een trucje om niet per stuk maar per 2 dus meer omzet te halen!

Verder zag ik bij 3 handelaren in gebruikte relatief veel Stella fietsen.
Die worden elders ingeruild en niet zelf aangeboden.

Verder maakte Stella meer reclame in kranten en op TV dan alle grote Nederlandse merken bij elkaar,
dat moet ook betaald worden!

U betaalde en tekende voor een voordelige huismerk fiets en als al deze mensen voor service terug komen....
hoe groot was daar de werkplaats?
Die hebben het druk met afleveren en nauwelijks tijd voor reparaties tijdens garantie.

De accu gaat inderdaad 200 Km mee op lichtste Eco stand, en flink mee trappen en alleen voor de wind en als je niet te zwaar bent!
Als je er 120 Km mee haalde is al erg veel.

Ik weet niet jou contract voorwaarden maar als je er voor maar €100,- handgeld onderuit kunt.... zou ik dat zeker doen.
Maar lees eerst hoeveel je moet betalen voor annuleren!

Ik kan hier bij plaatselijke winkel al een Sparta kopen voor €999,- en die is meestal op voorraad, soms levertijd maar betalen bij aflevering en geen handgeld....
Minder druk en betere service en die heeft ook jou type fiets, en weet welke je beter niet kunt hebben...
De plaatselijke rijwiel herstellers hebben al genoeg werk en hij weigerde ze vaak, alleen een lekke band en ga maar naar hun werkplaats....

Matige kwaliteit voor hoge prijzen, de reclame is mooier en erg duur!

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Madelonnnn schreef:
11 jun 2019 06:56
Die waren achteraf wel 500 euro per fiets duurder dan waar je ze voor op internet ziet staan. Uiteindelijk dus een flinke korting gekregen, dachten wij, maar het bedrag NA korting is dus gewoon de normale prijs. Deze informatie hadden wij nog niet op het moment van de zogenaamde koop dus ik heb 100 euro aanbetaald.
Je hebt dus gewoon je huiswerk niet gedaan en onvoorbereid een grote aanschaf gedaan.

Je krijgt nu de twee fietsen voor de prijs die je er ook voor wilde betalen. Het gaat om de prijs, niet om de korting... Waarom zou je daarvan kunnen, denk je?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door scontra »

Madelonnnn schreef:
11 jun 2019 06:56
Dus nu zitten we met 2 ebikes want als ik dit wist hadden we er nooit 2 aangeschaft maar gewoon 1 mamafiets zoals wij ook wilden in eerste instantie. Wij voelen ons nu heel erg misleid.
Veel beloven, weinig geven, doet veel goedgelovigen in vreugde leven, als is dat vaak voor maar heel even !!

Wel een hele gehaaide verkoper die u met een koopcontract voor twee fietsen de deur uit werkt terwijl u binnen kwam om slechts één fiets te bekijken/kopen, wat in het geval van Stella op zich al een slecht idee was.
Even voor de duidelijkheid, er is geen sprake van een zgn. koop, maar u heeft echt twee fietsen gekocht die u ook zal moeten afnemen.
U kunt mogelijk alleen nog onder deze koopovereenkomst uit door een afkoopsom te betalen voor het ontbinden van deze koop.
Ga eens in overleg met de verkoper hierover, als u er echt van af wil.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Koop is koop. Daar kom je zonder grote kosten niet van af.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Theotrucker schreef:
11 jun 2019 12:32
Koop is koop. Daar kom je zonder grote kosten niet van af.
Wel als er sprake zou zijn van misleiding natuurlijk, maar daarvan is op basis van wat er in dit topic staat niets gebleken. Een onvoldoende voorbereiding is natuurlijk niet automatisch misleiding. Het zou anders zijn als de beloofde korting niet gegeven zou zijn. Maar het enkele feit dat de korting wordt gegeven op een adviesprijs (wat in allerlei winkels een standaard werkwijze is) leidt natuurlijk niet tot misleiding.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door kokka »

wel mooi dat dit soort verkoop techniek toch nog steeds mensen overhaalt om iets te kopen wat ze eigenlijk niet van plan waren.
Het blijft mij altijd verbazen hoever mensen gaan voor "korting" . het werkt als een soort Rode lap op een stier.

Je kan natuurlijk even langs de winkel gaan en uitleggen dat je toch eigenlijk liever afziet van 1 van de 2 fietsen. wie weet halen ze hem er zo wel voor je af.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb net een broek gekocht met 70% korting op de buurt markt.... :mrgreen:

Ja mooi weer, maar als je de hoeveelheid reclame ziet en grote aantallen die bij handelaren in gebruikte worden aangeboden?
Vele ruilen hem in met zwaar verlies, en voor herstel, Stella heeft tekort monteurs en plaatselijke handelaren geven hun eigen
klanten gewoon voorrang......

Dus als er iets stuk is, net als de in reclame binnen 2 weken nu eind Juli dus 6 weken werd, erg lang wachten....
bij begin Augustus niet klaar is ontbinding wel mogelijk.....

Jammer dat het daar zo druk is.... duur en matige kwaliteit en nog minder service achteraf!

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Madelonnnn schreef:
11 jun 2019 06:56
Wij rond de tafel met de verkoper. Hij gaf aan dat er een duo-korting is en dat het dus voordelig is om ook een fiets te kiezen voor mijn partner. Uiteindelijk kwam hij dus met een berekening van 2 fietsen waar hij dus uit de brochure de prijzen vandaan haalde. Daar ging het om adviesprijzen. Die waren achteraf wel 500 euro per fiets duurder dan waar je ze voor op internet ziet staan. Uiteindelijk dus een flinke korting gekregen, dachten wij, maar het bedrag NA korting is dus gewoon de normale prijs.
Je zal als eerste moeten aantonen wat er is gezegd. Vervolgens zal je moeten aantonen dat jouw lezing van korting de juiste is. Ik denk dat dit je niet gaat lukken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door berndv »

Tja, het gaat er vaak niet om hoe duur iets is, hoeveel iets kost of wat er afgerekend moet worden, waar het om gaat is hoeveel korting er wordt gegeven.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Wanneer Stella altijd kortingen hanteert, dan is dit wel degelijk misleiding. Wanneer iets in de aanbieding gaat waarbij een ''normale'' voorgaande prijs wordt gehanteerd, bijvoorbeeld:

De fiets kost nu €600,00 i.v.m. met de aanbieding waarbij de fiets normaal €900,00 kost. Dan moet die fiets in de drie maanden ervoor wel daadwerkelijk te koop hebben gestaan voor €900,00. -> Volgens de wet moet een doorgestreepte ‘van-prijs’ daadwerkelijk voorafgaand aan de aanbieding gerekend zijn. Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt specificeert dit door aan te geven dat die ‘van-prijs’ in de 3 maanden voorafgaand aan de ‘voor-prijs’ moet zijn gecommuniceerd.

Wanneer Stella dus altijd leuke kortingen hanteert maar de fiets nooit daadwerkelijk voor dat bedrag heeft aangeboden, althans niet in de drie maanden ervoor (minimaal), dan is er wel degelijk sprake van misleiding wanneer je kijkt naar de specificering van de ACM.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het kan zijn dat de prijs in de webwinkel lager is dan op de fysieke locatie.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Mensen vinden het niet belangrijk hoe duur iets is. Als de korting maar mega is zijn ze mega tevreden. Dat speelt al tientallen jaren en wordt steeds groter.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
12 jun 2019 09:43
Het kan zijn dat de prijs in de webwinkel lager is dan op de fysieke locatie.
Als je een Stella-winkel inloopt (in ieder geval die hier ter plaatse), zie je de fietsen gewoon voor de volle mep te koop staan. De geadverteerde kortingen gaan daar vervolgens vanaf. Niets misleidends aan.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Had eerst maar eens gekeken op Klachtkompas.
In 5 weken tijd 50 klachten over STELLA.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door berndv »

Willemzelf schreef:
14 jun 2019 14:27
Had eerst maar eens gekeken op Klachtkompas.
In 5 weken tijd 50 klachten over STELLA.
En hoeveel procent klagende klanten ten opzichte van orders is dat? Zonder verdere context zegt de hoeveelheid klachten helemaal niets.

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door jhogaarts »

Heeft u de kleine lettertjes wel gelezen. En goedkoop is veelal duurkoop, vooral bij Stella

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door de auditu »

Komkommertijd schreef:
11 jun 2019 15:12
Ik heb net een broek gekocht met 70% korting op de buurt markt.... :mrgreen:

Ja mooi weer, maar als je de hoeveelheid reclame ziet en grote aantallen die bij handelaren in gebruikte worden aangeboden?
Vele ruilen hem in met zwaar verlies, en voor herstel, Stella heeft tekort monteurs en plaatselijke handelaren geven hun eigen
klanten gewoon voorrang......

Dus als er iets stuk is, net als de in reclame binnen 2 weken nu eind Juli dus 6 weken werd, erg lang wachten....
bij begin Augustus niet klaar is ontbinding wel mogelijk.....

Jammer dat het daar zo druk is.... duur en matige kwaliteit en nog minder service achteraf!
Ik zou het niet onduidelijker kunnen zeggen. :)

Henniedejong
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2019 11:10

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door Henniedejong »

Inruilkorting Stella fietsen pure oplichting
In een advertentie van Stella-fietsen lijkt je oude fiets 650 euro waard te zijn. Fantastisch! Mijn interesse is gewekt en daarom direct gezocht naar deadviesprijzen van deze veel geroemde fietsen (als je de advertentie moet geloven). Helaas, nergens te vinden. Om de prijzen te achterhalen moet je een online catalogus aanvragen, waarbij je niet alleen je mailadres moet geven, maar ook je postcode en huisnummer!! Vervolgens in de catalgus gekeken naar de Stella Vicenza Superior Nero, maar de prijs is nergens vinden. In de catalogus staat een tel.nummer dat je moet bellen voor de actuele prijs. Vreemd, erg vreemd!!! Eerst maar eens naar een verkooppunt van Stella gaan. Na het demo model getest te hebben toch maar even gevraagd naar de prijs. Op het kaartje bij de fiets staat duidelijk 1899 euro. Mooie prijs, denk ik, na inruil van mijn oude barrel a 650 euro blijft er 1259 euro over. De verkoper laat ons weten dat de 1899 euro al een bijzondere prijs is en dat de adviesprijs 2399 euro bedraagt. Op dat bedrag wordt de inruilkorting toegepast en dus blijft er 1849 euro over. Ik heb nog eens heel goed de advertentie bekeken, maar een vermelding van een 'bijzondere' prijs is niet terug te vinden Daarnaast is het toch vreemd dat er nergens wordt gesproken over 2399 euro ipv 1899 euro. De verkoper laat weten dat deze actie tot zaterdag 24 februari loopt, maar de website vermeldt 21 februari. Na enig zoeken op de internet blijkt dat deze actie eindeloos wordt verlengd......
Toen maar het tel. nummer uit de catalogus gebeld. Je wordt doorverbonden naar een dame die eerst wil weten waar je woont en graag je postcode wilt weten........ Vervolgens naar de prijs gevraagd. Er wordt duidelijk gezegd dat dit 1899 euro is. Nadat ik aangeef gebruik te willen maken van de inruilkorting, krijgt het gesprek een bijzondere wending en is de prijs plotseling 2399 euro!! Er wordt m.i. gespeeld met prijzen en ook de catalogus geeft geen duidelijkheid. De verkoopprijzen van Stella blijven in een schimmige wereld hangen en daarnaast is het goed om als nieuwe-fiets-zoekende-koper de aangeprezen prijzen en testgegevens te onderzoeken!! Net contact gehad met de verkoopdienst ZEER agressief dus beste mensen koop hier niks U word belazert.

Gesloten