LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na plaatsen kozijnen last van tocht en warmteverlies

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
angeloloi
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2019 12:48

Na plaatsen kozijnen last van tocht en warmteverlies

Ongelezen bericht door angeloloi »

Ik heb sinds 2016 bij dit bedrijf kunststof kozijnen en deuren afgenomen,
meerdere malen contact gehad, elke keer word er gezegd dat ze het gaan oplossen.
Klachten zijn: Beide deuren sluiten niet goed aan zodat je last hebt van tocht,
sinds de plaatsing van de kozijnen ook last van tocht en buitengeluid, compriband slecht geplaatst(ik had liever kit gezien).
Aan de binnenkant kwam er via de vensterbanken wind naar binnen, dit heb ik zelf dicht gekit, nu gaat de wind de spouw in wat resulteert in schimmelvlekken op de muren.
Aan de onderkant van 2 kozijnen kan ik gewoon mijn hand ondersteken en voelen dat het rubber niet aansluit.
Ze zijn langs geweest maar het probleem blijft.
Kanttekening:
Het bedrijf zegt dat het aan de spouw ligt daar deze niet geïsoleerd zijn, echter is dit niet van toepassing daar de buren ook kunststof hebben en hier geen last van hebben.
Heeft iemand voor mij een oplossing?
Ik had op dat moment geen rechtsbijstand en bij aanvraag bleek dat als ik nu dit neem, deze zaak niet kan worden behandeld.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jun 2019 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Na plaatsen kozijnen last van tocht en warmteverlies

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ze niet reageren en je alles helaas betaald hebt word het lastig.

Zou zelf of klusbedrijf dit binnen en buiten laten kitten.
Dan moet het wel 100% dicht zijn en ik vermoed dat bij plaatsen kozijn het compriband is verschoven op kapot getrokken.

Ook kan het Compriband te dun of erg oud zijn, oude veert soms minder terug dan bedoeld.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Na plaatsen kozijnen last van tocht en warmteverlies

Ongelezen bericht door kokka »

Ik zou een onafhankelijk bouwkundige de boel laten bekijken en afhankelijk van zijn bevindingen deze aannemer in gebreke stellen

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Na plaatsen kozijnen last van tocht en warmteverlies

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En nou maar hopen dat het geen kozijnencowboy is.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Na plaatsen kozijnen last van tocht en warmteverlies

Ongelezen bericht door Sira »

Komkommertijd schreef:
10 jun 2019 14:49
Zou zelf of klusbedrijf dit binnen en buiten laten kitten.
Als kozijnen goed geplaatst worden (met aanslag + stelkozijn), dan hoeft er niet gekit te worden.

Kitten is helaas noodzakelijk als de kozijnen stomp worden gemonteerd, maar dit is niet de juiste montagemethode.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Na plaatsen kozijnen last van tocht en warmteverlies

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Met Aanslag kun je ook fout monteren!

Maar zonder is inderdaad kitten nodig, maar geen foute methode, alleen hier in Nederland niet gebruikelijk.
Wel is zonder aanslag een paar cm minder plastic en meer raam!
Die randen zitten tussen de 20 en 28 mm... afhankelijk merk en of je 2 of 3x glas gekozen hebt.

Maar een brievenbus die toch rondom, dan is andere beter passende erg duur en is kitten een betaalbare oplossing.
Ik las dat ze al 3 jaren wachten en niets gebeurde....!

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Na plaatsen kozijnen last van tocht en warmteverlies

Ongelezen bericht door Sira »

Komkommertijd schreef:
12 jun 2019 16:16
Met Aanslag kun je ook fout monteren!

Maar zonder is inderdaad kitten nodig, maar geen foute methode, alleen hier in Nederland niet gebruikelijk.
Wel is zonder aanslag een paar cm minder plastic en meer raam!
Die randen zitten tussen de 20 en 28 mm... afhankelijk merk en of je 2 of 3x glas gekozen hebt.

Maar een brievenbus die toch rondom, dan is andere beter passende erg duur en is kitten een betaalbare oplossing.
Ik las dat ze al 3 jaren wachten en niets gebeurde....!
Kitten is in Nederland wel een foute methode. Indien je kozijnen laat plaatsen met "politiekeurmerk" op ramen en deuren, vervalt dit bij stomp monteren. Bovendien moet je na een aantal jaren de kit vervangen, maar inmiddels zit die troep èn op de kozijnen èn op de bouwmuur. Nederland is niet te vergelijken met het buitenland, wij hebben een totaal andere bouw, daarom bijv. kunnen ze in het buitenland een rolluik in de spouw plaatsen.
Wat een brievenbus te maken heeft met het kitten van kozijnen ontgaat mij geheel.

angeloloi
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2019 12:48

Re: Na plaatsen kozijnen last van tocht en warmteverlies

Ongelezen bericht door angeloloi »

kokka schreef:
10 jun 2019 19:04
Ik zou een onafhankelijk bouwkundige de boel laten bekijken en afhankelijk van zijn bevindingen deze aannemer in gebreke stellen
Ik denk dat ik dit ga doen, alleen weet ik niet zo goed waar ik moet zoeken, kan iemand me helpen hierin?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Na plaatsen kozijnen last van tocht en warmteverlies

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

2016?
Als je 3 jaren klaagde had je eerder maatregelen moeten nemen tegen de tocht.
Kunststof kozijnen horen op juiste maat en tochtvrij gemonteerd te worden.

Is deze aannemer ergens bij aangesloten, kijk op hun website en wat de mogelijkheden zijn.
Als je lid bent van Vereniging Eigen Huis kunnen die vaak nog iets doen.

Als niet, dan je rechtsbijstandsverzekeraar want ik verwacht dat na meerdere klachten afgelopen 3 jaren ze voldoende tijd
hadden om het alsnog te herstellen.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Na plaatsen kozijnen last van tocht en warmteverlies

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ts schrijft dat ze ggen rechtbijstand hebben. Nu afsluiten heeft geen zin want oude zaken vallen er niet onder

Gesloten